Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:45

Bassenqua schreef:
Anke schreef:
Zonder verdere info...kan er een slotje op dit topic.

Aangezien we hier niet bezig zijn met verwijten/beschuldigingen, maar proberen om te begrijpen waarom zoiets is gebeurd.

Sorry Anke maar dit gaat me te ver! Omdat de moeder van de dader toevallig op dit topic is beland zou nu opeens dit topic niet meer door kunnen lopen als zij niet uitlegt of er al seintjes op voorhand waren ? Dit topic liep al voordat Suzanne ook ging posten en kan dus ook gewoon doorlopen zonder dat Suzanne hier verantwoording naar ons bokkers af gaat leggen.

Het is wel heel erg privé om hier te gaan vertellen wat er op voorhand misschien al gespeeld heeft en ook als dit uitgelegd is zullen we het nog niet begrijpen, om de simpele reden dat wij deze storing niet hebben en dus het spoor bijster zullen raken. Dit is niet te begrijpen, grote kans dat de dader het zelf ook niet begrijpt!!

De moeder is natuurlijk niet toevallig op dit forum terecht gekomen. Ze heeft hier een duidelijke bedoeling mee die ik erg respecteer. Maar ik kan me reacties voorstellen dat wie A zegt ook B mag zeggen (en nee, het hoeft dan niet tot Z te gaan).

Respect verder voor de discussie, hoewel er wel steeds minder ruimte komt voor de mensen die voor de hardere aanpak zijn.

Mijn eigen mening ligt ergens in het midden. Mijn verstand zegt dat deze jongen een traject in moet van goede behandelingen. Ik hoop ook echt dat dit gaat gebeuren, dat hij de best mogelijke zorg gaat krijgen. Maar mijn gevoel vindt het heel eng, is bang dat "het er nooit helemaal uit is te krijgen". Ik hoop dus dat mijn verstand gelijk gaat krijgen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:58

Hannanas schreef:
Moge duidelijk zijn dat ik in ieder geval niet vraag naar de diepte.
Ik toonde mijn gedachten zonder oordeel te vellen maar wel de situatie schetsend waar ik dacht dat zij (de naasten) mee te maken hebben.

ik vond jouw bericht heel mooi verwoord. :j

Verder begrijp ik dat we onze mond moeten houden, geen vragen mogen stellen aan Suzanne
want dat zou ongepast zijn.
Mijn visie is anders, vragen staat vrij....de ander kan zelf beslissen of en hoe men antwoord wil geven.
Ik heb niemand om verantwoording gevraagd en dat zal ik ook niet doen.
Ik zie overigens niet in hoe je op niveau verder kunt discussiëren als meer info ontbreekt. Dan loopt de discussie dood of je valt in herhaling. :Y)

Voor degene die nog steeds hiermee verder willen, prima....veel succes. ;)

Ik vind van mezelf dat ik netjes gereageerd heb en niet om details heb gevraagd mbt de privésituatie.
Een goede en gezonde discussie kan alleen als iedereen elkaar de ruimte geeft en anders heeft het geen zin/effect. _/-\o_

Urbanus

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:15

Ik zou die vraag gewoon via een PB hebben gesteld. Maar vat het op zoals je het op wilt vatten. Het gevaar in vragen stellen aan de moeder is dat het gauw kan ontaarden in een ter verantwoording stellen. Bovendien is dit een openbaar forum, alles wat moeder zegt kan uitwaaieren over de rest van internet, ik denk niet dat je dat moet willen als moeder.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:02

Het was niet als oordeel bedoeld, was gewoon een oprechte vraag.
Gewoon van uit mijn gedachte hoe komt iemand zo ver op die leeftijd en zijn er niet eerder signalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:23

little_king schreef:
Het was niet als oordeel bedoeld, was gewoon een oprechte vraag.
Gewoon van uit mijn gedachte hoe komt iemand zo ver op die leeftijd en zijn er niet eerder signalen.

Ik vond ''waarom moet er iets verschrikkelijks gebeuren voor men wakker wordt'' niet bepaald een oordeelvrije vraag.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:31

Klopt, ik schrijf ook dat IK me dat niet voor kan stellen.
Maar dan ben ik wel oprecht benieuwd of dat zo hier ook is of dat ik fout zit.
De vraag kan nu omdat het via eerste hand is en niet via de media.

Maar ik begrijp goed als de moeder er niet op in gaat.

Laflor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:33

Ik heb ook lang getwijfeld om een account aan te maken hier maar doe het toch...
Ik ben nl de eigenaresse van het paard dat verkracht is door deze jongen.Als paardenliefhebbers hoef ik jullie niet te vertellen hoe het voelt als je s'morgens op stal komt en ziet dat er iets goed mis is in de stal van je (top) paard, een emmer die erin staat en de deken van achter opzij geschoven....dan denk je al dat er iets niet klopt...Vervolgens komt de medewerker van het , toen nog , melkveebedrijf je vertellen dat hij s'nachts een jonge jongen op heterdaad betrapt heeft met zijn geslachtsdeel uit zijn broek die bezig was je paard te verkrachtten.....Wat je dan voelt is onbeschrijfelijk, woede, onmacht , heel veel bezorgdheid om je paard en heel veel verdriet dat iemand jouw allerliefste paard zo misbruikt !!!! Ik heb gelijk de dierenarts laten komen en de politie gebeld en aangifte gedaan. Gelukkig bleek er niets beschadigd te zijn aan mijn merrie , godzijdank..
Helaas is deze jongen gevlucht toen hij betrapt is en heeft enige tijd later de pony in Doesburg verkracht en vermoord zoals later gebleken is.
Had ik hem maar zelf betrapt dat had ik het leven van de pony nog kunnen redden misschien.
We hebben gelijk camera's geplaatst omdat ik als de dood was dat hij terug zou komen, slapeloze nachten heb ik er van gehad , weken lang . Na enkele maanden werd dus bekend dat deze jongen dezelfde was als die de pony in Doesburg gedood heeft. Toen ik dat te horen kreeg was ik ook weer helemaal over mijn toeren omdat je dan ook pas beseft dat hij ook mijn paard zo had kunnen toetakelen , wat nu gelukkig niet gebeurd is doordat hij waarschijnlijk betrapt is. Dus wat mij betreft mogen ze hem zo lang behandelen als nodig is zodat andere mensen niet de pijn en het verdriet hoeven te voelen wat ik en de andere familie van de pony mee hebben moeten maken ....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:34

Dit vind ik dus een hele belangrijk bericht.
De angst de onmacht van een slachtoffer.
Waar we in Nederland zo graag aan voorbij gaan.

Sterkte!
En heb aub geen schuldgevoel dat hij dat andere paard meer heeft aangedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:46

Hoezo waar we in NL zo graag aan voorbij gaan? In mijn dorp is ook een paardenverkrachter geweest, mijn oude pony was niet het slachtoffer, maar ik kan me gerust indenken hoe kwaad en verdrietig iemand is. Waarom moet je nog een sneer geven?

Laflor, heel veel sterkte. Het is afschuwelijk en ik vind het verschrikkelijk voor je.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:50

Waar lees jij een sneer? Ik heb nergens een sneer bedoeld hoor.
Maar ik heb inderdaad de mening dat in Nederland (algemeen niet specifiek met dit) we altijd maar kijken hoe een dader tot zijn daden komt, slechte jeugd, geestelijke ontoerekeningsvatbaar, noem maar wat dingen. En ja die doen er zeker toe.
Maar dat een slachtoffer daarna niet slaapt, bij een overval niet meer over straat durft en dat soort dingen hoor je niets meer over.
En ik vind het fijn dat een slachtoffer ook haar kant laat horen.

Laflor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:54

Thanx little _ king ! +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:23

Wij leven allebei in een heel ander Nederland. Dat moeder hier kwam, was enkel omdat dit de enige plek op het internet was waar die jongen niet werd verguisd. En dan zeg jij dat Nederland enkel meeleeft met de dader?

We hebben allemaal paarden, ik in ieder geval, en degene die met zijn tengels aan mijn paard zit is echt nog niet jarig. En ik snap heel goed dat je er anders over denkt als het jouw paard is, in alle eerlijkheid: Ik zou echt niet voor mezelf in kunnen staan. Maar het is niet mijn paard, ik ben er niet emotioneel bij betrokken dus ik kijk er anders tegenaan.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:29

Ik ben ook niet emotioneel betrokken bij de dader, net zo min als bij het slachtoffer.
Ja shoot me dat ik dan meer compassie heb met slachtoffers.
Dat wil niet zeggen dat ik geen compassie heb met de moeder.
Maar omdat moeder hier reageert mag ik alleen maar praten met medelijden voor haar en meld een slachtoffer zich hier mag ik ineens niet met het slachtoffer meeleven?

Ja ik blijf van mening, mijn mening dat is geen feit en dat schrijf ik ook niet maar mijn mening, dat we inderdaad in Nederland de slachtoffers in de kou laten staan.

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:43

Je hebt mij wel aan het denken gezet little_king, want is het dan zo dat ik niet of niet voldoende mee leef met de slachtoffers in dit verhaal? Maar ik geloof dat ik eruit ben. Ik zie in deze namelijk alleen maar slachtoffers en dat is denk het verschil van mening. Zowel eigenaren van de betrokken paarden, als de paarden, als de familie van de dader maar ook de dader zelf beschouw ik als slachtoffer. En ieder op een eigen manier is dan slachtoffer. De eigenaren van de paarden om wat hen is aangedaan, de dader om wat hem overkomt.
In deze maak ik trouwens ook verschil vanwege de leeftijd van de dader. Het betreft een jonge knul. Als het een man van middelbare leeftijd zou zijn geweest, had ik denk wat minder begrip gehad. Want je mag verwachten dat zo'n man inmiddels bekend is met zijn psychische gesteldheid en wat daar niet goed in gaat. Waar er hulp te krijgen is enz. Van deze knul denk ik dat dat niet het geval is of dat je dat al mag verwachten. En dan kun je natuurlijk naar ouders wijzen en zeggen dat zij het hadden moeten zien en er iets aan hadden moeten doen. Maar wanneer realiseer je je als ouder dat je met meer te maken hebt dan alleen maar een erg lastige puber? En in hoeverre zie/weet je als ouder wat je kind allemaal uit spookt buiten?

Ik ervaar het overigens niet als de slachtoffers dan in de steek laten, al kan ik me denk wel indenken dat je dat zo ziet. Ik denk dat we bereid zijn om verder te kijken dan onze neus lang en dat vind ik eigenlijk wel prettig! En dan vind ik zelfs dat we er nog lang niet zijn. En verder kijken dan je neus lang is, wil niet zeggen dat er daarmee dan maar niet adequaat gestraft moet worden in mijn optiek. Ik vind de straffen hier ook te laag en mild. Een gevangenis hier is echt geen straf en de dader heeft soms nog meer rechten dan de slachtoffers. Vind ik ook onvoorstelbaar! Maar ik blijf van mening dat een dader niet zomaar dader is, daar zit altijd iets achter en dat wens ik niemand toe.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:09

Zo,n jongen heeft een kronkel in zn hoofd en zou imo nooit meer vrij mogen komen...iemand die zulke dingen kan doen uit lust zal altijd die behoefte houden.
snap al helemaal niet waarom moeders hier een account aan maakt om zich in een discussie te mengen.
arme pony

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:26

Missje misschien heb je het hele topic niet gelezen :o

ElvierW, jij hebt precies omschreven zoals ik het ook zie :j

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:37

Idd, alleen de openingspost en moeders reakties. Wat jullie allemaal roepen boeit me niet en baseer ik ook mijn mening niet op

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:26

missje schreef:
Idd, alleen de openingspost en moeders reakties. Wat jullie allemaal roepen boeit me niet en baseer ik ook mijn mening niet op

Kom je ver mee +:)+

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:32

quera schreef:
missje schreef:

Kom je ver mee +:)+

Nee met achter de rij aansluiten kom je ver.
een eigen mening hebben, daar kom je idd ver mee ja

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:40

Keep on dreaming, missje :')

Ik kan het niet meer dan ronduit eens zijn met lieveli. En zoals iemand anders al zei, er zijn alleen maar slachtoffers in dit verhaal.

Laflor, ook jij heel veel sterkte!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:42

Missje.. Je niet inlezen over de situatie en alleen vanuit je gevoel praten kom je niet ver mee..
Je wel inlezen zou je al een stuk verder helpen omdat je dan niet alleen vanuit je gevoel praat.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:42

@Missje: Je open stellen kom je echt verder mee dan je mening doordrukken, schiet je niet echt veel mee op.

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:45

Wat een fantastische instelling Missje...
Ik ga er vanuit dat je stelling dat de jongen nooit meer beter zal worden is gegrond op degelijke kennis omtrent dit onderwerp?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:43

saskiakefie schreef:
@Missje: Je open stellen kom je echt verder mee dan je mening doordrukken, schiet je niet echt veel mee op.

Ik druk mijn mening niet door hoor, maar wel diegene die over mijn mening inzitten.

misschien moeten meer mensen zich eens niet zo inleven en inlezen en gewoon de straffen opleggen die passend zijn bij geweld.
misschien dat ze zich dan eens van te voren achter de oren krabben en hulp zoeken ipv slachtoffers achter laten.
maar ik wil jullie wel eens horen als je moeder, vader, kind, paard of wie dan ook vermoord word.
denk dat dan het inlevings gevoel een heel stuk minder is.

hoe dan ook , ieder zn mening en mijn mening is opsluiten en de sleutel ver weg gooien zodat er nooit meer slachtoffers door hem gemaakt kan worden.
en hier laat ik het bij. Want dit topic gaat immers niet over mij en mijn mening maar over een of andere rand debiel die sex had met een paard en daarna het ook nog nodig vond om het onschuldige dier dood te maken en te verminken, ik hoop alleen maar dat het ook in deze volgorde was

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:52

Ja, als je weigert de moeite te nemen om het topic te lezen en daardoor zou kunnen weten hoe wij denken over wat jij nu schrijft, dan lijkt het me inderdaad een vrij goed idee om het hierbij te laten.

Al die mensen die zo nodig hard hun 'mening' moeten komen brullen, maar niet de moeite willen nemen om naar die van een ander te luisteren... Vermoeiend gewoon! 8)7