Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:55

Waar staat ie eigenlijk te koop?

floorsxm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:54

Wel jammer zeg!!!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:25

Ashley5760 schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:
Als een bekende ruiter dat spul koopt zal het eerder een wedstrijdlocatie worden waar wekenlange internationale evenementen gehouden worden. Ideaal voor buitenlanders met al die vaste boxen op het terrein. Een beetje opknappen en Nederland kan de concurrentie aan met het belgische Azelhof en Sentower park. Maar dat zal eerder een rijke investeerder zijn als een ruiter. :+
Misschien dat er dan nog wel ruimte overblijft voor een select groepje leerlingen, die in die entourage veel kunnen leren.

In de regio zit Tops (outdoor) en Heijligers (outdoor) al (waarvan Heijligers ook indoor internationaal mee wil gaan draaien/bezig zijn met vergunningen voor grotere binnenbak wat ik gehoord heb) en den bosch.

Goed iddeee :)*

maarja die info van heijligers klopt wel er werden toch al jaren csi ** gehouden maar dit word nu ook naarbinnen meegetrokken en die rijhal is langzaam al in aanbouw de plaats is klaargemaakt nu de stenen nog ;)

JHNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:40

Goed opgeleid personeel staat aan de basis van de paardensector (de FNRS schreeuwt het van de daken). Echter vraag ik mijzelf af of de paardensector wel behoefte heeft aan goed opgeleid personeel en hiermee samenhangend het ook wil betalen. Hier zit volgens mij het grootste probleem, de huidige jeugd gaat geen dure opleiding volgen om vervolgens tegen het minimumloon werk te verrichten binnen de paardensector. Tevens is een eigen bedrijf beginnen zonder door je ouder in de watten gelegd te worden vrijwel onhaalbaar. De bestaande bedrijven zijn nagenoeg allemaal familiebedrijven, de betere functies binnen deze bedrijven blijven vaak binnen de familie.

Wat mij betreft is de sluiting van NHB Deurne helemaal niet zo erg de paardensector heeft namelijk geen behoefte aan goed opgeleid personeel, al schreeuwen ze van wel het blijkt nergens uit. Deze malaise is mede (grotendeels) veroorzaakt door de paardensector zelf, dit hoef je echt niet af te schuiven op de crisis of wildgroei paardenhouderij- en paardensportopleidingen enz.

Wellicht is het een optie dat de sector collectief investeert in een private opleidingsinstituut vergelijkbaar met bijvoorbeeld IPC groene ruimten waar werkgevers hun werknemers verder kunnen laten bekwamen, en kan dienen als kenniscentrum voor de paardensector in de breedste zin.

Wat mij betreft is de paardensector zelf aan zet.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:14

Dat vind ik niet helemaal correct. Er is juist heel veel vraag naar ervaren mensen, maar omdat die in NL amper te vinden zijn moeten ze voor een goede ruiter of groom al snel in het buitenland op zoek. Voor iemand die goed (nivo Warendorf) opgeleid is zijn erg goede banen te vinden.
Ook in het buitenland is veel vraag naar dit soort mensen en zijn mooie functies te vinden.