Had hem dan Glock's Totilas II genoemd. Totilas de tweede klinkt beter. 
Maar het was natuurlijk wel te verwachten dat Toto jr. bij Edward onder het zadel zou komen, als hij oud genoeg is!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Charique schreef:Wat een vreselijke achterhand zeg echt kapot gefokt, lekker dat afhangende kruis weet je bijna zeker dat hij stuk gereden wordt fijne toekomst voor de rijpaarden branche!!!!!
comtesse schreef:Charique schreef:Wat een vreselijke achterhand zeg echt kapot gefokt, lekker dat afhangende kruis weet je bijna zeker dat hij stuk gereden wordt fijne toekomst voor de rijpaarden branche!!!!!
ja ja ! ze snappen dr niets van bij die mijnheer Gal op stal !
die laat zich zomaar troep in zn maag splitsen.
ik hoop dat hij Bokt leest daar kan hij nog wat van leren "hoop" ik !!
Charique schreef:Dit is hoe ze nu gefokt worden, helaas!!! de dressuurpaarden hebben sowieso geen goed achterbeen gebruik meer alleen ondertreden geen actie en afzet! maar dit is niet hoe ene paard gebouwd hoort te zijn en dit soort paarden worden erg snel kapot gereden, zwakkere achterhand en rug lekker op de kop trekken dus die handel!!! paarden worden zo weinig in hun waarde gelaten je moet rijden naar het paard niet fokken naar het rijden!! dit is geen goed toekomst die zeker straks tot grote problemen (nu al) gaat lijden. Hebben zelf ook sportpaarden kwpn ers gehad, en heb slechte ervaringen met deze afhangende kruizen!!
Bizzybijtje schreef:Charique schreef:Dit is hoe ze nu gefokt worden, helaas!!! de dressuurpaarden hebben sowieso geen goed achterbeen gebruik meer alleen ondertreden geen actie en afzet! maar dit is niet hoe ene paard gebouwd hoort te zijn en dit soort paarden worden erg snel kapot gereden, zwakkere achterhand en rug lekker op de kop trekken dus die handel!!! paarden worden zo weinig in hun waarde gelaten je moet rijden naar het paard niet fokken naar het rijden!! dit is geen goed toekomst die zeker straks tot grote problemen (nu al) gaat lijden. Hebben zelf ook sportpaarden kwpn ers gehad, en heb slechte ervaringen met deze afhangende kruizen!!
Hou jij het dan lekker bij de Arabieren....
Marjoow schreef:anneliesdj schreef:Toto op zich is toch een prima naam, ook leuk om te gebruiken in de kur straks
Alleen dat jr had er niet achter moeten staan.
"I guess it rains down in Africaaaa...."

Marjoow schreef:anneliesdj schreef:Toto op zich is toch een prima naam, ook leuk om te gebruiken in de kur straks
Alleen dat jr had er niet achter moeten staan.
"I guess it rains down in Africaaaa...."
Charique schreef:Ik lach me rot allemaal mensen die niet voor hunzelf denken en achter de meute aanhollen en niet eens weten hoe een paard hoort te zijn! en de arabs zijn ook zeker niet zaligmakend hoor, veel wordt kapot gefokt omdat iedereen voor die ene gouden ticket gaat en niet voor de welzijn van een dier gaat, enne een foto.. staat toch een filmpje op, echt waar lach me rot!!! en dan zeggen ja bokt!!, haha dat zijn jullie het toppunt van!!! you made my day!
daarom ook, hou jij het dan lekker bij die Arabieren. Veeeeeel sterker ras ook natuurlijk
Bizzybijtje schreef:Charique schreef:Ik lach me rot allemaal mensen die niet voor hunzelf denken en achter de meute aanhollen en niet eens weten hoe een paard hoort te zijn! en de arabs zijn ook zeker niet zaligmakend hoor, veel wordt kapot gefokt omdat iedereen voor die ene gouden ticket gaat en niet voor de welzijn van een dier gaat, enne een foto.. staat toch een filmpje op, echt waar lach me rot!!! en dan zeggen ja bokt!!, haha dat zijn jullie het toppunt van!!! you made my day!
Ik lach me juist rot om mensen die er van overtuigd zijn er meer van te weten dat juryleden van de stamboeken zelf die al jarenlange ervaring hebben in het vak. En het feit dat die paarden het het beste doen in de sport. Als er dan iemand hier het ideale voorbeeld is van typisch bokt, dan ben jij het weldaarom ook, hou jij het dan lekker bij die Arabieren. Veeeeeel sterker ras ook natuurlijk
Charique schreef:Bizzybijtje schreef:
Ik lach me juist rot om mensen die er van overtuigd zijn er meer van te weten dat juryleden van de stamboeken zelf die al jarenlange ervaring hebben in het vak. En het feit dat die paarden het het beste doen in de sport. Als er dan iemand hier het ideale voorbeeld is van typisch bokt, dan ben jij het weldaarom ook, hou jij het dan lekker bij die Arabieren. Veeeeeel sterker ras ook natuurlijk
Dat bedoel ik dus met achter de meute aanhollen, "ja de juryleden en die en die hebben het dan mis" dus jij gaat daar ook op af ipv zelf te leren en te leren oordelen?
Ayasha schreef:Zelfs al zou ie niet voordelig gebouwd zijn (zelfs al zou!!) dan nog is er met training veel goed te krijgen om zo'n paard lang gezond te laten blijven werken en aan een goed karakter heb je imo nog steeds het meest. De paarden van de topruiters neigen toch verdacht vaak tot hun 17/18e op topniveau te blijven presteren en daarna nog eens jaren en jaren thuis lekker gezond te zijn dus "stuk rijden" valt wel mee volgens mij.
Ik ben geen fan van Edward Gal en co, maar ik vertrouw er wel op dat ze geen 100.000 euro neertellen voor een kromme bok die op zijn 8 versleten zal zijn omdat ie constructie-fouten heeft.