Ik snap niet dat iedereen nu ineens per se een persoonlijke afwijzing wil. Dat gaat in "echte" bedrijfsleven toch ook niet zo. Of gaan mensen dan ook na de standaard mail boze mailtjes terug sturen dat ze meer informatie willen? Ik weet zeker dat dat 9 van de 10 keer niet gebeurd. Wees blij met de informatie die je krijgt, want de meeste bedrijven sturen je een mail met "De keuze is helaas niet op u gevallen, andere kandidaten leken ons meer geschikt, wij wensen u veel succes met solliciteren". Dan vind ik dit toch een héle verbetering.
Vind het ook grappig om te zien dat de mensen die zijn afgewezen zich hier melden en de mensen die geen afwijzing hebben ontvangen geen berichtje plaatsen
Kwanyin
Geplaatst: 06-08-13 12:14
Jammer dat ik er niet bij ben, maar dat is ook wel ergens te begrijpen want ik had niet gesolliciteerd en ik kan er ook echt helemaal niks van, maar Bart als je overweegt om mij het driedubbel van het salaris te bieden dan wil ik evengoed de job wel hebben hoor, ik ben heel goed in sympathiek lachen en in het oneindige staren als ik iets niet weet ter compensatie van mijn gebrek aan kennis .
Maar proficiat voor degene die door zijn en ik vind het een hele nette afwijzingsmail (op foei, die taalfout na ), en eentje die al heel wat persoonlijker is dan een standaardbedrijf dat tweehonderd kandidaten krijgt. Dan krijg je inderdaad niet veel meer dan "sorry, iemand anders past beter in het profiel". Dat Bart aangeeft dat hij gerust iets persoonlijkers wilt sturen als je echt graag de specifieke reden van je afwijzing wilt weten is al heel erg vriendelijk, denk dat je dan beter gewoon hem een pb stuurt en vooral veel geduld hebt want nog honderd man uitleggen waarom niet zal begrijpelijk niet bovenaan de prioriteitenlijst staan. Daarnaast als je echt een foutloze sollicitatiebrief en cv hebt geschreven dan is de kans groot bij 200 concurrenten dat je afwijzing kan liggen aan dat je concurrentie bv net wat meer of specifieke ervaring ergens in had. Bokt is namelijk niet verplicht je door te laten naar de volgende ronden als je in het plaatje past, als er twintig zijn die ook in het plaatsje passen maar net iets beter dan jij, dan heb je al gewoon pech.
jiehaaa
Geplaatst: 26-08-13 20:15
Is er al bekend wie de taak van Eline gaat overnemen?