Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:49

terpentijn schreef:
Die gaan allen terug NADAT de kosten van in bewaring stelling en evtl. medische zorg door eigenaresse zijn betaald, maar eerst zal er nog een rechtsprocedure afgerond moeten worden waarin zal moeten worden vastgesteld dat de inbslag/bewaring neming op juiste juridische gronden is gebeurd.
Zo ja, zijn alle kosten voor eigenaresse mitsdien die de paarden nog terug wil.
Zo nee,dan kan de overheid met name de instantie die verantwoordelijk is voor de in beslag/bewaring neming alle kosten aan eigenaresse terugbetalen.
Dat laatste acht ik nogal onwaarschijnlijk, gezien dat een en ander al langer loopt.

Ook indien eigenaresse alle procedurele en handelings/beslag/bewarings kosten inmiddels zou hebben betaald, veegt dat de juridische aanklacht daarmee nog niet van de tafel: het is niet zo dat geld betalen leidt tot "afkopen". Dat gebeurt in een bananenrepubliek.

Ook indien alles is betaald (de kosten van een en ander worden overigens pas daadwerkelijk IN de procedure vastgesteld) betekent dit niet dat "er verder niets aan de hand is".

Zelfs als TS vervolgens naar een omliggend buitenland zou uitwijken blijft dit overeind, ongeacht of het aanklaagbaar deel daar ook juridisch stand houdt.

Inderdaad, en ga er maar vanuit dat de kosten behoorlijk hoog zullen liggen. Ik ga er vanuit dat ze niet alle dieren "terug kan kopen" een deel zal zeker verkocht moeten worden voor de kosten.

BenaLaars

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:34

Ik zou het onbegrijpelijk vinden als deze vrouw de dieren terug kon krijgen, Iemand die het zo ver laat verloederen moet tegen zichzelf beschermd worden. Niet iedereen kan zo'n verantwoordelijkheid aan en ik krijg het idee dat ze pony's verzamelt als een soort van troost voor haar gebrek aan sociale vaardigheden.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:55

mooie woorden allemaal maar de tijd zal het uitwijzen denk ik

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 08:27

Fishie, ik vraag me af waarom jij zo blijft hameren op je punt. Weet jij meer??

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:10

Oké Fishie55, hier iemand die ook heel graag de andere kant van het verhaal wil lezen. Kennelijk ben jij helemaal op de hoogte dus maak ons eens wat wijzer. Hoe zit het nu precies, hoe zat het en wat gaat er nu gebeuren?

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:09

Hallo, enige tijd dit geheel nog eens gevolgd.
Ik heb interesse in de Belg die hier liep, heb met de instanties contact gehad netjes te woord gestaan maar de paarden en pony's zijn verkaveld.

Echter wat mij verbaasde ik ben bij het bewuste adres geweest en zag dat de Belg hier liep met en fjord en een ander paard en een heleboel geiten.

Is de Belg niet in bewaring genomen? Of is deze weer terug?

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:23

Friescentrum schreef:
Hallo, enige tijd dit geheel nog eens gevolgd.
Ik heb interesse in de Belg die hier liep, heb met de instanties contact gehad netjes te woord gestaan maar de paarden en pony's zijn verkaveld.

Echter wat mij verbaasde ik ben bij het bewuste adres geweest en zag dat de Belg hier liep met en fjord en een ander paard en een heleboel geiten.

Is de Belg niet in bewaring genomen? Of is deze weer terug?

de Belg die er staat is niet te koop en ook niet meegenomen en ook de fjord niet en ook de geiten e.d. niet dus

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:21

Oke, dank u.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:48

Een x aantal dieren mochten blijven inderdaad.
Van de week moest ik over de dijk rijden en even naar beneden gespiekt uiteraard.
Kon niet exact zien hoeveel dieren er staan.

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:57

Hallo Fishie55, ik heb u net bedankt voor de info. Maar hoe weet u eigenlijk dat de Belg niet te koop is. Ik heb uw berichten bekeken maar als u niet de eigenaar bent van dit dier hoe kan u dit dan zeggen.
In meerdere berichten lijkt het erop dat u veel weet hier over, ook wat betreft de grond van de locatie. U suggereert dat de gemeente dit stuk grond zou willen hebben. Het bestemmingsplan geeft hier echter niets over aan.
Wat betreft de paarden en pony's is algemeen bekend dat eigenaren 1 volle maand na in bewaring nemen van de dieren de tijd heeft om alles op orde te krijgen. Is dit het geval dan dient men de kosten te vergoeden en dieren op te halen. Is dit alles na 1 maand niet gebeurd wordt de in bewaring gestelde dieren in beslag genomen. Dat is de volgorde die de instanties aanhouden. Dit was ter info, omdat u anders beweert.
J. Mol (Fries centrum)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:40

Friescentrum, het lijkt mij duidelijk wie Fischie55 is toch???

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:20

Hallo Lena,

Het zou goed kunnen, maar dan houd ze zich zelf wel voor de gek met dit soort uitspraken.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:04

ja mensen ik zie na een paar dagen dat jullie flink de boel willen verdelen en nog meer onrust op dit forum gooien we kunnen ook afwachten hoe dit af gaat lopen denk ik en om een meisje van 14 jr te beoordelen op haar spelfouten tewijl ik hier niet anders zie pfff echt waar gaat het nog over en nog maals ik ben een belangstellende die in Barendrecht woon. oke

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 06:11

Fishie, je wijkt af van vraag.
Als je alleen belangstellende bent dat je dan zo stellig weet te vertellen dat de Belg niet te koop is.
En de rest van wat er wordt gezegd en gedaan heb ik niet aan je gevraagd.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:59

IHN schreef:
Anonymous85 schreef:
Overigens is het reactie veld op rijnmond uitgeschakeld omdat er teveel emotionele berichten geplaatst werden, dat toont wel aan hoe berucht ze is in Rotterdam en omstreken![/q

of het toont aan dat ook anderen asociaal taalgebruik kunnen bezigen...

ik vind het kortzichtig dat je zegt dat ze gewoon asociaal is. Dat schelden etc. komt ergens weg. Dat kan zijn door opvoeding (Ze heeft het niet anders geleerd), maar bijv. mensen met borderline of een andere persoonlijkheidsstoornis, zo ook hoarders, zijn ervan overtuigd dat ze het helemaal goed doen. En dan is dat schelden etc. ook gewoon onmacht (of mss zelfs toch ergens weten dat het je boven de pet groeit en eroverheen schreeuwen). Niet iedereen hanteert dezelfde waarheid. Sommige mensen zijn ook gewoon te verstandelijk beperkt om te beseffen dat het niet ok is wat ze doen.. allemaal aannames die ik nu doe, want ik ken het hele mens niet, maar ik geloof niet dat het gewoon asociaal is, en de motivatie die je erbij zegt dat ze altijd al zo is geweest en het daarom niet iets psychisch kan zijn raakt helemaal kant nog wal.

dus er zit ook een psycholoog op bokt.nl goed hoor

samborella04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:20

Ik heb inmiddels begrepen dat sun de moeder belg en Navajo terug zijn bij haar. Jolanda heeft vlak voor de inbeslagname (dat is na de inbewaring stelling) voorlopige voorzieningen aangevraagd de uitspraak hierop is nog niet bekend tot die tijd heeft zij nog geen beschikking over haar paarden!! Om een reactie te geven op verschillende meningen ben ik het met een ieder eens dat er teveel paarden stonden, maar mijn mening is wel dat de intentie van Jolanda goed bedoelt is alleen dat de uitvoering niet naar behoren is gegaan. Daarom ben ik ook van mening dat Jolanda hulp nodig heeft, zij is ervan overtuigd dat alleen zij goed voor deze paardjes kan zorgen en niemand anders en daar zit hem de fout. Dat de paarden achterstallig onderhoud hadden zal ik zeker niet ontkennen, maar dat ze de paarden slecht te eten gaf daar ben ik het niet over eens (ik praat nu niet over het laatste 1,5 jaar) Ze deed altijd haar uiterste best om de beestjes flink te eten te geven (niet dat dat voer altijd geschikt was voor paarden) , maar dat is haar gebrek aan kennis. Het is wel een schande dat door de overmaat aan dieren en het chronische geldtekort de DA en de HS uit moesten blijven dat daar verkeerd op bezuinigd werd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:31

Vanmiddag over de dijk gereden, moest er in de buurt zijn.
Geen kip (letterlijk en figuurlijk) te zien.
Het zelf getimmerde houten hek is weg (gehaald) en alle dieren zijn weg.
De stalletjes staan er nog wel, maar waren leeg voor zover ik kon zien.
Verhuisd...?

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:48

jorika1986 schreef:
Vanmiddag over de dijk gereden, moest er in de buurt zijn.
Geen kip (letterlijk en figuurlijk) te zien.
Het zelf getimmerde houten hek is weg (gehaald) en alle dieren zijn weg.
De stalletjes staan er nog wel, maar waren leeg voor zover ik kon zien.
Verhuisd...?

helemaal niks meer idd,

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:11

Ah, gelukkig!
Er hebben nog een tijdje een paar scharminkele paarden gestaan, kippen en geiten.
En nu maar hopen dat ze niet ergens anders d'r spulletje neer dumpt..

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:17

noellee schreef:
Ah, gelukkig!
Er hebben nog een tijdje een paar scharminkele paarden gestaan, kippen en geiten.
En nu maar hopen dat ze niet ergens anders d'r spulletje neer dumpt..

ik begreep dat het opvang paarden waren en dieren die aan het het gezet werden zoals geiten e.d. en waar het vandaan mag komen
dus ja scharminkels idd

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:14

nou aan het hek gebonden dieren heb ik nog niet eerder gehoord..
Waarom zou je voor dat vreselijke stukje kiezen als er 500 mtr een super mooie kinderboerderij staat
Waar het beestje waarschijnlijk 100x beter leven krijgt dan bij zo'n bouwvallige pleures zooi

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:16

Het waren toch allemaal opvang paarden.... Dus dan is het logisch dat er zo uitzagen zeker...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:44

wenny schreef:
nou aan het hek gebonden dieren heb ik nog niet eerder gehoord..
Waarom zou je voor dat vreselijke stukje kiezen als er 500 mtr een super mooie kinderboerderij staat
Waar het beestje waarschijnlijk 100x beter leven krijgt dan bij zo'n bouwvallige pleures zooi

Dat heb je zo goed verwoord Wen, ik zou m'n goudvis er nog niet neer zetten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:17

Er is elke keer wel weer een ander excuus waarom die dieren er zo uitzagen.....

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:24

al gehoord dat Sun en Navajo terug zijn