Ayasha schreef:Ik ook niet, heb ik in deze topics geleerd.
Haha dan heb ik iig nog iets van kennis opgedaan in dit topic

Wat Bizzybijtje idd zegt. Ik heb dit ook maar 1 keer gehoord hoor en meteen afgedaan als totale onzin.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Air schreef:Dat is je eigen probleem. Ik snap niet waarom mensen er nogsteeds mee zitten dat hij verkocht is. Doodzonde van je tijd.
Het zou pas doodzonde zijn geweest op het moment dat hij bij Gal al deze blessure's kreeg. Dag big money.
we hadden het er even via pb over gehad.
Ze beweert nergens dat het zo is! 
Nynke1 schreef:Het blijven dieren hoor..Hadden ze hem de wei in gegooid en had ie een poot gebroken, was het weer niet goed geweest. Als je met dieren werkt heb je te maken met levende wezen en is dus de kans aanwezig dat ze op een ochtend dood in stal liggen of een been breken of noem maar op.
terpentijn schreef:Vind ik persoonlijk nogal een onfatsoenlijke brutale aantijging, die ik niet vind kunnen zonder enig eerstehands bewijs.
Bijv. van mensen die daar daadwerkelijk ooit gewerkt hebben.
Dit soort zwartmakerij vind ik laster. Als je het verder niet hard kunt maken.
EvaC schreef:Dat de paarden van Gal in allerlei rare tuigjes gehesen zouden worden met katrollen en touwen om ze zo spectaculair te laten lopen.
Ayasha schreef:Ze zijn er niet vies van om er een slof aan te hangen ook niet. (en geen losse) zoals HP hier heel mooi demonstreerd;
http://krysiakdressage.webs.com/Edward- ... B_1502.jpg
Urielle schreef:EvaC schreef:Dat de paarden van Gal in allerlei rare tuigjes gehesen zouden worden met katrollen en touwen om ze zo spectaculair te laten lopen.
Nee hoor, bij Gal en Minderhout is voorwaarts ook gewoon echt direct en onmiddellijk en zeer actief voorwaarts (en ho is ook echt ho). En er zal vast wel eens een minder prettige aanpak nodig zijn om een paard in het begin zover te krijgen, maar er komen geen touwen aan te pas en het zorgt wel dat ze erna zo relaxed op hun paard kunnen gaan zitten, want als ze hun been aanleggen dan is dat paard er ook direct en onvoorwaardelijk en moet dat paard terug dan komt hij terug. Dus kunnen ze uiteindelijk zo rijden, want dat paard blijft onder controle in al dat spektakel. En ik denk dat het DAT is wat de meeste ruiters niet na kunnen rijden, wel dat spektakel maar ze houden de beheersing niet. Dus dan moet het paard weer leren een tandje minder te doen, en dan is het paard ook niet meer zo apart (aan het lopen)
Cayenne schreef:Ayasha schreef:Ze zijn er niet vies van om er een slof aan te hangen ook niet. (en geen losse) zoals HP hier heel mooi demonstreerd;
http://krysiakdressage.webs.com/Edward- ... B_1502.jpg
Die foto ken ik en voor zover ik weet stapte HP op dat moment op het paard van een leerling.
Dat is niet leuk, niet voor het paard en niet voor de ruiter. Maar het voordeel is wel dat die ruiter erna kan rijden met minimale hulpen, ipv steeds te moeten duwen op een afgestompt paard. Dat is waar Gal en Minderhout ook naartoe rijden, en dan nog in extremere vorm omdat je in een GPproef natuurlijk geen tijd hebt om het gangwerk te moeten bijhouden tussen je zigzag en je passage door
Overigens zeggen ze ook bij clinics dat er thuis helemaal niet steeds zo spectaculair gereden wordt hoor, ze werken heel veel vanuit een simpel ponydrafje. Maar als er hulp gegeven wordt moet het paard er zijn, en daar lijkt me op zich niks verkeerds aan. 
Urielle schreef:Ik ben (hoewel ik het zelf niet zo goed toe kan passen) toch wel voorstander van zwartwit rijden. Zeg ook echt wel eens tegen een lesklant die maar blijft neuzelen dat ze het gaspedaal een keer stevig aan moet trappen of de rem hermonterenDat is niet leuk, niet voor het paard en niet voor de ruiter. Maar het voordeel is wel dat die ruiter erna kan rijden met minimale hulpen, ipv steeds te moeten duwen op een afgestompt paard. Dat is waar Gal en Minderhout ook naartoe rijden, en dan nog in extremere vorm omdat je in een GPproef natuurlijk geen tijd hebt om het gangwerk te moeten bijhouden tussen je zigzag en je passage door
Overigens zeggen ze ook bij clinics dat er thuis helemaal niet steeds zo spectaculair gereden wordt hoor, ze werken heel veel vanuit een simpel ponydrafje. Maar als er hulp gegeven wordt moet het paard er zijn, en daar lijkt me op zich niks verkeerds aan.
Urielle schreef:Ik ben (hoewel ik het zelf niet zo goed toe kan passen) toch wel voorstander van zwartwit rijden. Zeg ook echt wel eens tegen een lesklant die maar blijft neuzelen dat ze het gaspedaal een keer stevig aan moet trappen of de rem hermonterenDat is niet leuk, niet voor het paard en niet voor de ruiter. Maar het voordeel is wel dat die ruiter erna kan rijden met minimale hulpen, ipv steeds te moeten duwen op een afgestompt paard. Dat is waar Gal en Minderhout ook naartoe rijden, en dan nog in extremere vorm omdat je in een GPproef natuurlijk geen tijd hebt om het gangwerk te moeten bijhouden tussen je zigzag en je passage door