Blessure Totilas vertraagt rentree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:23

Ayasha schreef:
Ik ook niet, heb ik in deze topics geleerd. _O-

Haha dan heb ik iig nog iets van kennis opgedaan in dit topic ;)

Wat Bizzybijtje idd zegt. Ik heb dit ook maar 1 keer gehoord hoor en meteen afgedaan als totale onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:32

Air schreef:
Dat is je eigen probleem. Ik snap niet waarom mensen er nogsteeds mee zitten dat hij verkocht is. Doodzonde van je tijd.
Het zou pas doodzonde zijn geweest op het moment dat hij bij Gal al deze blessure's kreeg. Dag big money.

Zeg ik dat ik er mee zit dat hij verkocht is? Nee, ik zeg dat ik het zonde vind dat hij sinds zijn verkoop niet meer heeft kunnen presteren.
En wat ik met mijn tijd doe, dat is mijn probleem idd en daar heb ik jou beoordeling niet voor nodig idd :)

Mousmous

Re: Blessure Totilas vertraagt rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:10

Ben het anders wel helemaal met jou eens Mindim, het is doodzonde van zo'n getalenteerd paard. Die liggen niet voor het opscheppen. Niet bepaald een vriendelijke opmerking trouwens dat het jouw eigen probleem is. Het is jouw mening en die mag gezegd worden, niets mis mee.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:39

EvaC schreef:
Ayasha schreef:
Ik ook niet, heb ik in deze topics geleerd. _O-

Haha dan heb ik iig nog iets van kennis opgedaan in dit topic ;)

Wat Bizzybijtje idd zegt. Ik heb dit ook maar 1 keer gehoord hoor en meteen afgedaan als totale onzin.

Ja maar...wat was het dan???

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:45

Dat de paarden van Gal in allerlei rare tuigjes gehesen zouden worden met katrollen en touwen om ze zo spectaculair te laten lopen. Staat gewoon in haar post hoor :) we hadden het er even via pb over gehad.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:01

Vind ik persoonlijk nogal een onfatsoenlijke brutale aantijging, die ik niet vind kunnen zonder enig eerstehands bewijs.
Bijv. van mensen die daar daadwerkelijk ooit gewerkt hebben.

Dit soort zwartmakerij vind ik laster. Als je het verder niet hard kunt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:04

Waarom Gals trainingsmethoden er bij halen? Die is niet meer in the picture omtrent Totilas, dus staat er helemaal buiten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:06

Waarom denk je dat ik het eerst niet openbaar wilde plaatsen? Ik zeg toch nergens dat ik dit gezien heb of dat dit de waarheid is? Ik zeg alleen dat ik dit een keer gehoord heb en dit als bullshit heb afgedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:07

Waarom plaats je het alsnog dan?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:08

Ik heb het pas geplaatst toen het al eerder door een ander is geschreven en er alsnog om gevraagd werd omdat er overheen gelezen was.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:18

Dan maar even nadenken voordat je "dingen die je gehoord hebt" publiek op Internet gaat verkondigen lijkt me?
Als je niets daarvan zelf gezien hebt, maar alleen roddels hebt gehoord, hou het dan voor je, je kunt er last mee krijgen.

En nee, ik ben geen Edward Gal of Totilas Fan, maar er moeten nu niet dit soort onzin verhalen de ronde gaan doen. Over zijn trainings methodes.

Mocht het waar zijn kunnen anderen zich melden. Die wel iets weten uit eerste hand.

Maar niet van "hear say" , je motivatie begrijp ik ook niet, om iemand "op een verhaal" zo te willen zwartmaken.
Je moest je schamen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:33

Er staat duidelijk in haar post dat ze het zeer onwaarschijnlijk acht, what's the problem :? Ze beweert nergens dat het zo is!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:51

Inmiddels is het wel door haar gesuggereerd en gezegd, En op Internet gepubliceerd: DAT is het punt.

Zo kun je iemand aardig door het slijk halen, ook al is het niet waar...
THAT'S THE PROBLEM.

Zo lust ik ook nog wat peultjes; "ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat dit waar is, MAAR..." en dan toch even een valse aantijging er achteraan gooien. Staat er toch maar op, voor eeuwig, dat en die tactieken kennen we van bepaalde roddelblaadjes. Beweren ook nooit "dat het zo is" Maar intusssen wordt het wel gesuggereerd.

Nee, bah, zielige napraterij.
Geen enkele waardering voor dit soort tactieken.
Is het naieviteit geweest best, maar hallo zeg, je weet toch wel wat je neerzet op Internet? Zo naief is niemand.

Ik heb er niet op geTEMD of zo iets (heb ik trouwens nog nooit gedaan), omdat ik vind dat ieders MENING in stand moet blijven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:58

Je kan ook overdrijven :+

Het is al 1000keer vaker aangehaald op bokt, dus het staat sowieso al op internet.

Overigens vind ik het erger dat jij nu suggereerd dat ze niet nadenkt. En daar kan wel op geTEMd worden aangezien dat een persoonlijke aanval is.
En zij wil helemaal niemand zwartmaken.

Daarnaast heb jij het ook maar van horen zeggen dat het niet onzin is, maar misschien is dat juist wel onzin?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:09

Nynke1 schreef:
Het blijven dieren hoor..Hadden ze hem de wei in gegooid en had ie een poot gebroken, was het weer niet goed geweest. Als je met dieren werkt heb je te maken met levende wezen en is dus de kans aanwezig dat ze op een ochtend dood in stal liggen of een been breken of noem maar op.

Het nooit goed als er een paard een been breekt, maar als dat paard net zo beroemd is en net zo duur is betaald als Totilas of Okidoki, is het volgens mij niet alleen de emotionele waarde die maakt dat de nieuwe eigenaren zich op zo'n moment behoorlijk rot voelen... ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:18

terpentijn schreef:
Vind ik persoonlijk nogal een onfatsoenlijke brutale aantijging, die ik niet vind kunnen zonder enig eerstehands bewijs.
Bijv. van mensen die daar daadwerkelijk ooit gewerkt hebben.

Dit soort zwartmakerij vind ik laster. Als je het verder niet hard kunt maken.

Ik vroeg er naar he, dus deze post komt niet zomaar ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:17

pff ik hoop zo erg dat totilas ooit nog wedstrijden mag rijden. in de ring hoort hij thuis! waar hij kan showen en stralen. ik blijf hopen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:50

EvaC schreef:
Dat de paarden van Gal in allerlei rare tuigjes gehesen zouden worden met katrollen en touwen om ze zo spectaculair te laten lopen.

Nee hoor, bij Gal en Minderhout is voorwaarts ook gewoon echt direct en onmiddellijk en zeer actief voorwaarts (en ho is ook echt ho). En er zal vast wel eens een minder prettige aanpak nodig zijn om een paard in het begin zover te krijgen, maar er komen geen touwen aan te pas en het zorgt wel dat ze erna zo relaxed op hun paard kunnen gaan zitten, want als ze hun been aanleggen dan is dat paard er ook direct en onvoorwaardelijk en moet dat paard terug dan komt hij terug. Dus kunnen ze uiteindelijk zo rijden, want dat paard blijft onder controle in al dat spektakel. En ik denk dat het DAT is wat de meeste ruiters niet na kunnen rijden, wel dat spektakel maar ze houden de beheersing niet. Dus dan moet het paard weer leren een tandje minder te doen, en dan is het paard ook niet meer zo apart (aan het lopen) ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:43

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:19

Ayasha schreef:
Ze zijn er niet vies van om er een slof aan te hangen ook niet. (en geen losse) zoals HP hier heel mooi demonstreerd;
http://krysiakdressage.webs.com/Edward- ... B_1502.jpg

Die foto ken ik en voor zover ik weet stapte HP op dat moment op het paard van een leerling.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:21

Urielle schreef:
EvaC schreef:
Dat de paarden van Gal in allerlei rare tuigjes gehesen zouden worden met katrollen en touwen om ze zo spectaculair te laten lopen.

Nee hoor, bij Gal en Minderhout is voorwaarts ook gewoon echt direct en onmiddellijk en zeer actief voorwaarts (en ho is ook echt ho). En er zal vast wel eens een minder prettige aanpak nodig zijn om een paard in het begin zover te krijgen, maar er komen geen touwen aan te pas en het zorgt wel dat ze erna zo relaxed op hun paard kunnen gaan zitten, want als ze hun been aanleggen dan is dat paard er ook direct en onvoorwaardelijk en moet dat paard terug dan komt hij terug. Dus kunnen ze uiteindelijk zo rijden, want dat paard blijft onder controle in al dat spektakel. En ik denk dat het DAT is wat de meeste ruiters niet na kunnen rijden, wel dat spektakel maar ze houden de beheersing niet. Dus dan moet het paard weer leren een tandje minder te doen, en dan is het paard ook niet meer zo apart (aan het lopen) ;)

Kijk, dat lijkt me een veel logischere verklaring. Ik had het er via PB ook al met Bizzybijtje over wat er rijtechnisch gebeurt om die paarden zo te laten lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:23

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:
Ze zijn er niet vies van om er een slof aan te hangen ook niet. (en geen losse) zoals HP hier heel mooi demonstreerd;
http://krysiakdressage.webs.com/Edward- ... B_1502.jpg

Die foto ken ik en voor zover ik weet stapte HP op dat moment op het paard van een leerling.

Het boeit me eigenlijk niet op wiens paard ie zit. Zo'n foto zou eender welke bokker maar eens op bokt moeten zetten. Kijken wat er dan gebeurt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:25

Ik ben (hoewel ik het zelf niet zo goed toe kan passen) toch wel voorstander van zwartwit rijden. Zeg ook echt wel eens tegen een lesklant die maar blijft neuzelen dat ze het gaspedaal een keer stevig aan moet trappen of de rem hermonteren ;) Dat is niet leuk, niet voor het paard en niet voor de ruiter. Maar het voordeel is wel dat die ruiter erna kan rijden met minimale hulpen, ipv steeds te moeten duwen op een afgestompt paard. Dat is waar Gal en Minderhout ook naartoe rijden, en dan nog in extremere vorm omdat je in een GPproef natuurlijk geen tijd hebt om het gangwerk te moeten bijhouden tussen je zigzag en je passage door :+ Overigens zeggen ze ook bij clinics dat er thuis helemaal niet steeds zo spectaculair gereden wordt hoor, ze werken heel veel vanuit een simpel ponydrafje. Maar als er hulp gegeven wordt moet het paard er zijn, en daar lijkt me op zich niks verkeerds aan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:38

Urielle schreef:
Ik ben (hoewel ik het zelf niet zo goed toe kan passen) toch wel voorstander van zwartwit rijden. Zeg ook echt wel eens tegen een lesklant die maar blijft neuzelen dat ze het gaspedaal een keer stevig aan moet trappen of de rem hermonteren ;) Dat is niet leuk, niet voor het paard en niet voor de ruiter. Maar het voordeel is wel dat die ruiter erna kan rijden met minimale hulpen, ipv steeds te moeten duwen op een afgestompt paard. Dat is waar Gal en Minderhout ook naartoe rijden, en dan nog in extremere vorm omdat je in een GPproef natuurlijk geen tijd hebt om het gangwerk te moeten bijhouden tussen je zigzag en je passage door :+ Overigens zeggen ze ook bij clinics dat er thuis helemaal niet steeds zo spectaculair gereden wordt hoor, ze werken heel veel vanuit een simpel ponydrafje. Maar als er hulp gegeven wordt moet het paard er zijn, en daar lijkt me op zich niks verkeerds aan.

Amen, hier precies dezelfde gedachtegang.
Liever 1x duidelijk zijn dan dat continue gerommel aan een paardenlijf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:54

Urielle schreef:

Helemaal mee eens. Een keer goed duidelijkheid doet minder kwaad dan steeds dat pielen.