Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tteettt

Re: Aken: Lotje Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:53

Uhh noem mij eens het nut van iemand opzettelijk slechte publiciteit bezorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:54

tteettt schreef:
Uhh noem mij eens het nut van iemand opzettelijk slechte publiciteit bezorgen?

Dat moet je aan de bronnen vragen, die hebben ervoor gezorgd dat Lotje op de voorpagina van bokt.nl terecht kwam.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:59

Lovely schreef:
mbkaatje schreef:
@ Lovely
Hoe kom je daar nu bij? Het is dus echt niet altijd zo dat negatieve publicatie in je voordeel werkt. In dit geval is dat lijkt me niet zo.
Dus imo blijft het een gek antwoord.

Noem eens een ruiter die consequenties heeft gekend nav slechte publiciteit?

Dat is net zo min aan te tonen dan nadeel hebben van slechte publiciteit. Of kan jij een ruiter opnoemen waar dat positieve consequenties heeft gehad?
Maar ik zou me kunnen voorstellen dat (in het algemeen gezegd) op bijv. sponsorgebied men niet blij mee is met alle negatieve publiciteit.

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:05

Deze publiciteit lijkt mij inderdaad niet het gene waar je als ruiter, zeker in deze tijd, op zit te wachten.
Ongelooflijk dat dit soort berichten op deze website geplaatst worden!

Daarom lijkt mij een excuses van de beheerders van dit topic aan Lotje niet overbodig.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:08

@bloem1986 dat ben ik helemaal met je eens!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:14

Wilawander schreef:
Ik moet weer zo lachen om de mensen die menen dat de Duitsers op moeten houden met de Nederlanders zo neer te halen.....................

Iedereen Rath vergeten met Tootie? wat kreeg die over zich heen?

De Nederlandse top heeft die Duitsers helemaal niet nodig om ze openlijk neer en door het slijk te halen; dat doen heel veel Nederlanders zelf wel, dat bewijst dit topic wel weer... :Y)

Best wel apart; om de meest 8terlijke redenen worden topics gesloten en berichten verwijderd hier op Bokt en dit topic blijft open ... :?

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:15

listiglistje schreef:
Sluiten van dit topic lijkt mij geheel terecht!

OP is geplaatst op Bokt zonder bronvermelding >;) Mi eerder laster als nieuws...zeker zonder bewijsmateriaal!

daar heb ik al een hele discussie over gehad vanaf het moment dat het hier online stond...maar het staat er nog...

Zanora1 schreef:
@ lovely, want jij denkt werkelijk dat Lotje blij is met dit bericht? En dat ze blij is met deze publiciteit? Sorry maar dan ben je niet goed snik en snap je er niks van.. Natuurlijk is ze hier niet blij mee.. het is een bericht dat niet waar is..

Wat ik begreep is ze er vooral heel erg van geschrokken omdat haar versie heel anders is dan die van bokt.
Ik blijf het jammer vinden dat dit voorpaginanieuws is en de redactie geen wederhoor doet en daar dan ook voorpaginanieuws van maakt.
Ik denk niet dat Lotje nog blij is met een forum als bokt op deze manier...maak je geen vrienden mee.
Laatst bijgewerkt door S123321 op 11-07-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:17

Bokt geeft gewoon alle nieuwsfeiten ivm paardensport, en dit is net zo goed een nieuwsfeit, bovendien wordt er geen waarde-oordeel over gegeven.
Ik zie echt niet in waarom deze nieuwsberichten zouden moeten gecensureerd worden, al kan ik begrijpen dat het voor Lotje en haar medestanders niet leuk is dat dit op het internet staat.
Ik denk dat het voor vb Denis Lynch ook niet leuk is dat over zijn vermeende malafide praktijken wordt bericht, of voor Eurocommerce dat hun penibele toestand bekend wordt voor het grote publiek, maar mogen deze berichten dan ook niet gepubliceerd worden?
De steward vertelde voor de camera dat naar zijn mening Lotje bepaalde grenzen overschreed, en haar een waarschuwing gaf, en op de beelden was ook te zien dat hij naar haar toestapte en toesprak, ik zie dus niet in wat er niet klopt aan het nieuwsbericht.
De discussie over waar de grens ligt, die is natuurlijk voor iedereen anders, en wordt al genoeg gevoerd in andere topics, maar daar spreekt het bericht zich toch niet over uit?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:21

Ik heb net de beelden gezien en ik vind een verontschuldiging van bokt, Aachen en de de WDR wel op zijn plaats! Als ik zie hoe dit wordt uitgesmeerd zou ik als entourage van Lotje het hier echt niet bij laten :n
Ik weet niet waar Aachen dit jaar mee bezig is, maar dankzij hun hele gedoe tegen Lotje en Dennis Lynch hebben ze voor mij veel van hun glorie verloren! Zelf al was het nodig Lantinus en zijn ruiter uit te sluiten van deelname wegens illegale praktijken (wat dus niet bewezen is en zelf niet zou mogen vermeld worden!) is het nog altijd niet net dit zou uit te spelen. Nee, dit vind ik niet kunnen :n

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:21

De grens is al het gespeculeer wat in dit topic veelvuldig gedaan wordt. Dit is een roddeltopic eerste klas en de bron van de openingspost is op zijn minst discutabel te noemen denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:25

mbkaatje schreef:
@ Lovely
Hoe kom je daar nu bij? Het is dus echt niet altijd zo dat negatieve publicatie in je voordeel werkt. In dit geval is dat lijkt me niet zo.
Dus imo blijft het een gek antwoord.
mbkaatje schreef:
Lovely schreef:

Noem eens een ruiter die consequenties heeft gekend nav slechte publiciteit?

Dat is net zo min aan te tonen dan nadeel hebben van slechte publiciteit. Of kan jij een ruiter opnoemen waar dat positieve consequenties heeft gehad?
Maar ik zou me kunnen voorstellen dat (in het algemeen gezegd) op bijv. sponsorgebied men niet blij mee is met alle negatieve publiciteit.

Sponsors vinden het doorgaans niet erg als hun gesponsorde genoemd wordt, de context doet er helemaal niet toe als de naam maar valt.

En je vraagt om een voorbeeld van iemand die niet geleden heeft onder negatieve publiciteit? Neem een Paul Schockemohle, die heeft toch al decennia lang de pers op zijn nek vanwege uiteenlopende zaken zoals mishandelen van paarden middels barreren, stiekem andere hengsten laten springen, toppaarden afpakken om goud mee te verdienen enzovoort. Ondertussen boert hij aardig goed als hengstenhouder en is het een van de grootste handelaren en eigenaren van Europa. Hij, zijn handel en reputatie hebben niks te lijden gehad van de publiciteit en sterker nog, die heeft gewoon meegeholpen om hem te krijgen waar hij nu is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:36

En een voorbeeld van iemand die wel heeft geleden onder negatieve publiciteit?
Tiger Woods. Die raakte sponsors als Gilette kwijt door de schandalen in de pers.

Negatieve publiciteit hoeft niet desastreus te zijn, maar kan wel degelijk impact hebben. Het ligt net aan het soort sponsor en publiciteit.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:40

Als je je netjes en correct naar je paard toe gedraagt, hoeft er ook niet bericht te worden dat je in opspraak bent!

Jullie draaien hier -m.n. de laatste 3 pagina's- de boel om.
Júllie maken er een roddeltopic van.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 14:33

Moderatoropmerking:
Berichten die op de persoon gespeeld waren in plaats van op de bal verwijderd. Graag vanaf hier met respect naar je medegebruiker en met arugementen op de inhoud van een bericht in plaats van op de persoon reageren.
Verder hierbij het verzoek om te stoppen met de off topic discussie. Topics worden niet zomaar op slot gezet. Als er gestopt wordt met reageren dan zakt het topic vanzelf naar beneden. Klagen over een nieuwsbericht kan bij de bron, die staat in de openingspost vermeld.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:38

Goh, heb net 11 pagina's vol laster en speculaties gelezen en vraag me het volgende af:
WAT is het nu PRECIES wat alle "anti-Lotje" Bokkers zo tegen de borst stuit in dit filmpje?
Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waar dit paard stuk aan moet gaan. Hij word even wat dieper en ronder ingesteld, so what?! Wel eens een topfitte polsstokhoogspringer zien trainen? Denk je dat die uitsluitend oefend op netjes over een hele hoge lat springen, of zal die in z'n training ook op andere manieren zijn lichaam tot het uiterste trainen om het krachtig en lenig te maken om zijn doel te bereiken? '
Als dit paard niet correct getraind wordt, kan hij het hoge niveau nooit aan.

Welk niveau zullen we hier op Bokt gemiddeld met z'n allen hebben? M niveau? Jullie zijn als recratie joggers die een olympische marathonloper bekritiseren om zijn manier van trainen.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:56

Men kan er niet omheen draaien opnames liegen niet.
Ik heb de uitzending zondagmiddag van de duitse tv zender WDR ook gezien die als bewijsmateriaal beelden toonde vanwege de manier van het losrijden van Lotje Schoots.
Op het filmpje stapt de steward naar Lotje toe en geeft haar terecht een reprimande.
De steward gaf daarna voor de camera uitleg waarom hij dat heeft gedaan in het belang van het welzijn van haar paard.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:59

Larie, zo rijden heel veel mensen hun paard los. Het is ook een moment opname.
Alles wordt weer opgeblazen. Iets met een mug en een olifant... :roll:

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:02

__YSB__ schreef:
Larie, zo rijden heel veel mensen hun paard los. Het is ook een moment opname.
Alles wordt weer opgeblazen. Iets met een mug en een olifant... :roll:

Het feit dat jij deze wijze van losrijden normaal vind stemt mij droevig.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:02

Dat mag, ik word droevig van al het gemiep hiero...

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:11

Jammer dat eerdere berichten niet serieus worden genomen.

Ik hoop dat de fam. Schoots stappen gaat ondernemen om dit in de toekomst te voorkomen.

Laten wij (paardenmensen met verstand) dit topic rusten en de penny's lekker verder laten babbelen over de LDR en alles wat volgens hun ogen wel en niet mag. Tip: maak een nieuw topic, als ik dit topic mag geloven is er ontzettend veel animo voor.

Lotje, ik denk dat ik namens veel mensen spreek, het is jammer dat er door diverse websites mensen in het negatief daglicht komen te staan, onterecht!

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:12

@ Dressagefan, wellicht kun je je aanmelden voor de Story of Prive, echt iets voor jou!

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:16

Bloem1986 schreef:
@ Dressagefan, wellicht kun je je aanmelden voor de Story of Prive, echt iets voor jou!

Wat reageer jij vreemd. Voel jij je persoonlijk aangesproken Bloem?
Laat Lotje hier zelf antwoorden i.p.v. een stro-mannetje.

Bokt is een discussieforum dus de plaats voor je mening te uiten. En soms is dat iets wat een ander niet wil horen of zien.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:28

@ Bloem1986
Ik denk dat ik in mijn post hierboven geen enkel waarde-oordeel uitspreek, laat staan dat ik mij tot een roddel-niveau zou verlagen.
Ik zei enkel dat dit dit nieuws is zoals elk ander nieuws, en dat er naar mijn mening ook helemaal geen reden is waarom de bokt-redactie haar excuses zou moeten aanbieden, zoals jij beweert.

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:28

Doma-clasica je voelt je gepasseerd, sorry was je naam er vergeten bij te zetten.

Vreemd, dat jij dat vindt dat snap ik wel ja. Jij bent waarschijnlijk ook een penny meisje wat geniet van andermans ondergang. Discussieren prima, maar er zijn grenzen en die worden hier ver overschreden. En dat heeft niks te maken wat een ander wel of niet wil horen.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:30

Waar overschrijden mijn posts dan welke grens? Ben zeer benieuwd naar waar jij dat ziet?