Rath & Totilas niet naar Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:57

Na alle 10 pagina's door gelezen te hebben en smakelijk gelachen te hebben om de pittige dicussie in dit topic ga ik toch ook even reageren.

Het is zoals de meeste zeggen inderdaad nogal opvallend hoe MAR op elke wedstrijd schittert in afwezigheid. Maar een ding is zeker, als hij Pfeiffer heeft, dan vind ik dat enorm sneu voor hem. Pfeiffer is voor elk individu anders, maar kan behoorlijk rot uit pakken. Ik zou ook een OS laten schieten als ik hem was, liever dat dan de rest van mijn leven chronische problemen er aan over houden. Toen ik Pfeiffer had, kon ik nog niet eens naar school, laat staan presteren op een event als de OS.

Iemand zei hier ergens in het topic dat EG niet het arme schaap moest uithangen omdat hij er vast voordelig vanaf was gekomen bij de verkoop. Maar wat is voordelig? Wegen al die miljoenen op tegen het verlies van je maatje? Ik denk dat EG van aller harte het geld had ingeruild voor zijn zwarte parel.

@Manie, heb jezelf wel eens Pfeiffer gehad? Zo nee, dan zul je er niet over oordelen. Dat wijst op kortzichtigheid.

manie

Re: Rath & Totilas niet naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:00

Ja ik heb pfeiffer gehad.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:03

Dan vind ik het jammer dat je er zo nonchalant over doet, alsof je op de OS kan vergeijken met een normale dressuurwedstrijd. Er zijn mensen echt zwaar ziek van Pfeiffer, misschien MAR ook wel.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:06

Ik had hem de overwinning wel gegund na al dat gezeik.
Iedereen weet het altijd ook maar allemaal beter.
Hopen dat hij over 4 jaar er wel bij is :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:37

ik vraag me af of deze combinatie over 4 jaar nog bestaat....

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:38

Wat ik niet helemaal snap is dat ze nu al weten dat MAR over drie weken niet in staat zal zijn om te starten. Pfeiffer hoeft echt niet bij iedereen maanden te duren, er zijn er zat die na een paar weken zich al véél beter voelen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:40

nou ja, dat kan ik me dan nog voorstellen, de gehele voorbereiding voor de OS moet piekfijn in orde zijn.
het is geen L-proefje wat hij moet rijden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:44

SaskiaKa schreef:
Wat ik niet helemaal snap is dat ze nu al weten dat MAR over drie weken niet in staat zal zijn om te starten.

Terwijl ze twee weken geleden wel konden vertellen dat hij deze week beoordeeld zou worden. Als hij daadwerkelijk zo'n grote troef zou zijn, had ik hem gewoon geselecteerd. Je heb toch een reservecombinatie mee toch? Dan kan je die gewoon achter de hand houden als hij toch niet voldoende hersteld blijkt te zijn.

Mijn gevoel zegt dat het allemaal gewoon wat te convenient is. Elke keer dat hij zich kan meten met de échte toppers, is er een onvoorziene omstandigheid waardoor hij er niet is. Ik zeg niet dat hij niet ziek is, maar ik denk dat er meer speelt dat de Pfeiffer alleen waardoor hij niet start.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:47

SaskiaKa schreef:
Wat ik niet helemaal snap is dat ze nu al weten dat MAR over drie weken niet in staat zal zijn om te starten. Pfeiffer hoeft echt niet bij iedereen maanden te duren, er zijn er zat die na een paar weken zich al véél beter voelen.

Het is niet zo dat hij nog even 3 weken kan uitzieken in bed. Mocht hij ervoor gekozen hebben om toch naar de OS te gaan, dan had hij de komende 3 weken ook hard aan de bak gemoeten.
Voor hetzelfde geld valt de mate waarin MAR ziek is nu nog mee, maar willen ze erger voorkomen. Als hij wel naar de OS zou gaan, dan zou de pfeiffer sowieso erger worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:48

Paul zal een grote stem hebben gehad in het niet starten op grote wedstrijden, het dekgeld van Totilas bedraagt 4000 euro en nog eens 4000 bij drachtigheid, elke keer als er een slechte prestatie word geleverd kost dat dekkingen en daar moet hij het mee verdienen. Honderd dekkingen minder betekend 800.000 euro, dus word er alleen gestart als het echt goed gaat, het afgelopen jaar is de gouden zeepbel een bronzen geworden en als Totilas steeds maar minder presteerd dan knapt hij snel uit elkaar. Totilas heeft de aankoopprijs allang terugverdient maar hij moet ook geld opleveren en dat zal zonder gouden plak niet zo snel lukken. PS heeft de gok genomen, hij had ipv stinkend rijk, abnormaal rijk kunnen worden maar hij heeft misgegokt, achteraf zal hij zich voor z'n kop slaan dat hij Toot niet bij Edward heeft gelaten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-07-12 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:49

Ik vind het erg jammer dat hij niet kan gaan. Ik had graag de confrontatie tussen hem en Adelinde gezien op de Olympische Spelen. Nu zal het altijd een vraagteken blijven hoe hij en Totilas hadden gepresteerd in Londen.

Sowieso sneu voor hem, Pfeiffer is echt geen pretje.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:51

Jolien87 schreef:
SaskiaKa schreef:

Het is niet zo dat hij nog even 3 weken kan uitzieken in bed. Mocht hij ervoor gekozen hebben om toch naar de OS te gaan, dan had hij de komende 3 weken ook hard aan de bak gemoeten.
Voor hetzelfde geld valt de mate waarin MAR ziek is nu nog mee, maar willen ze erger voorkomen. Als hij wel naar de OS zou gaan, dan zou de pfeiffer sowieso erger worden.

Op clipmyhorse.tv gisteren vertelden ze dat hij een terugval heeft gehad o.i.d

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:55

Jammer dat er toevallig altijd wel wat is... Ben geen Totilas-fan (sorry :') ) maar dit begint wel een beetje belachelijk te worden...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:18

Erg zonde dat we een van de beste paarden ter wereld niet zien verschijnen op de OS.
Had het Totilas (en MAR) van harte gegund. In principe zou het (gezien zijn leeftijd)
nog mogelijk kunnen zijn dat hij over 4 jaar op de OS verschijnt, ik hoop het in ieder geval,
het zou zonde zijn als zo'n prachtig paard nooit op de OS zou starten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:20

Ik denk dat Toot zijn kansen nu het grootst waren geweest. Nederland zit nog in een tussenfase en Groot-Brittanië is nog in opmars, maar nog niet op de top. Nu was dus hét moment geweest om toe te slaan. Over vier jaar is er een grote kans dat onze ruiters wel weer geroutineerde combinaties zijn met hun nieuwe paarden en zal Groot-Brittanië ook weer beter zijn. Een gemiste kans dus.

Edit: woordje vergeten.....nog NIET op de top.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 06-07-12 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:28

Arme Totilas staat ondertussen te huilen in seine stalle nu hij weet dat alle Bokkertjes zoveel ruzie maken om hem ;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:29

Ik vind het een geweldige Soap serie, met spannend cliffhangers. Het houdt de gemoederen in Duitsland bezig, in Nederland, en vooral op Bokt. Iedereen is er druk mee. De Dierenbescherming Duitsland bemoeit zich ermee. Ondanks dat hij er niet bij is in Londen, zal hij tijdens de Olympische Spelen nog vaak genoemd worden. En Totilas staat lekker thuis te genieten van zijn wedstrijdstop, dagelijks een beetje springen voor sperma. Hij komt de zomer wel door.
Er is geen paard in de wereld dat zoveel hits heeft op Google (1.3 miljoen) of het moet Black Beauty zijn, maar dat lijkt Toot wel op.
En met Herr Schockemöhle hoef je ook geen geen medelijden te hebben: Totilas is een van zijn duizenden paarden en tientallen dekhengsten. Hij komt de zomer ook wel door.
Het is sneu voor Mattias Rath; hij zal zijn Olympische droom anders voorgesteld hebben.
Wie weet wat de toekomst brengt.
Laatst bijgewerkt door janouk op 06-07-12 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:31

Anders tijd voor een nieuwe Bokt actie: de Help Herr Schockemöhle de zomer door? :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:31

bigone schreef:
Totilas heeft de aankoopprijs allang terugverdient maar hij moet ook geld opleveren en dat zal zonder gouden plak niet zo snel lukken. PS heeft de gok genomen, hij had ipv stinkend rijk, abnormaal rijk kunnen worden maar hij heeft misgegokt, achteraf zal hij zich voor z'n kop slaan dat hij Toot niet bij Edward heeft gelaten.

Waar haal je vandaan dat Paul zijn deel van het aankoopbedrag al terug verdient heeft met dekkingen, dat loopt namelijk helemaal niet zo goed en zelfs voor 8000 euro per dekking zal hij toch heel wat moeten dekken om pakweg 8 miljoen terug te verdienen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:37

Raponsje schreef:
Wat een ellende als bokt eigenaar wordt van Toot.
10 topics waarin de setjes freaks melden dat een hengst tegen woordig best in het roze kan starten, de naturals die vinden dat Toot gewoon dag en nach buiten moet zonder deken en de endurancers die van de gelegenheid gebruik maken en Toot te voet de afstanden naar alle evenementen af laat leggen. :')

_O- _O- geweldig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:41

manie schreef:
Dacht ook gelijk even aan die wielrenner die 30km doorfietste in de Tour met gebroken heup. Dan kun je met pfeiffer echt wel een paar proefjes sturen.... Wat een zwakte allemaal, maar goed dat heb je met verwende rijkeluis kindjes!!

Bij de Tour hoef je niet te concentreren, daar hoef je alleen maar te fietsen en het pad te volgen. Stond laatst een artikel over in in de Quest.
Dat die persoon de tour uitfietste met die gebroken heup (of met een gebroken sleutelbeen, name it) heeft te maken met dat je de pijn compleet negeert, verstand op nul en gáán. Bij pfeiffer heb je geen pijn (dacht ik) maar ben je toch alleen vermoeid en misselijk? Dat lijkt me nou niet echt vergelijkbaar met een gebroken sleutelbeen...

Jammer dat er gelijk weer gespeculeerd wordt, sommige mensen lijken er niet eens bij stil te staan dat het heel misschien ook wel eens wáár kan zijn :Y)

Bovendien lijkt de OS me niet helemaal hetzelfde als 'een paar proefjes sturen'

Edit: ik denk als het allemaal bekokstoofd is, er wel was gezegd dat Toot een blessure had oid. En ik denk dat er dan ook een stuk minder gedoe over was geweest -:) Als MAR ziek is moet hij maar gewoon gaan rijden, zou hij met een Toot met een been dat een klein beetje kreupelt op de spelen verschijnen heeft hij gelijk heel de paardenminnende wereld op zijn dak.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:54

Ik denk dat hier één belangrijk punt wordt vergeten. Hij heeft een paar weken op bed gelegen. De OS is niet als een KNHS proefje waarbij je kan opstappen en gaan. Je moet elkaar op de minste hulpen begrijpen, en dat kan een ander niet voor je onderhouden, dat moet je toch echt zelf doen. Als hij inderdaad een week of twee niets met het beest heeft gedaan en nu de zaken weer moet oppakken is het niet de vorm van Totilas alleen die meespeelt, maar ook de vorm van de combinatie. En we hebben al vaker gezegd dat het eigenlijk nog niet echt een combinatie is. Daar komt bij dat we zowel bij EG als bij MAR zien dat Totilas behoorlijk heet kan worden in de ring. Als je dan al vermoeid bent is je reactievermogen echt niet je van het, waardoor je het risico loopt te laat te reageren. Dat kan met zo'n hete en sensibele hengst behoorlijk pittige situaties opleveren. En dan hebben we het nog niet eens over de daadwerkelijke proef/kur ;) Ik vind het lef hebben van MAR dat hij ondanks dat hij de schijn al tegen heeft toch voor zijn gezondheid gaat en de OS laat schieten. Daarnaast vind ik het wel zo eerlijk tegenover de rest van het team die keihard heeft gewerkt en consequent presteerd. Kortom, het is wel zo eerlijk tegenover de ruiter die mee mag in zijn plaats.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:08

Magrathea schreef:
manie schreef:
Dacht ook gelijk even aan die wielrenner die 30km doorfietste in de Tour met gebroken heup. Dan kun je met pfeiffer echt wel een paar proefjes sturen.... Wat een zwakte allemaal, maar goed dat heb je met verwende rijkeluis kindjes!!

Bij de Tour hoef je niet te concentreren, daar hoef je alleen maar te fietsen en het pad te volgen. Stond laatst een artikel over in in de Quest.
Dat die persoon de tour uitfietste met die gebroken heup (of met een gebroken sleutelbeen, name it) heeft te maken met dat je de pijn compleet negeert, verstand op nul en gáán. Bij pfeiffer heb je geen pijn (dacht ik) maar ben je toch alleen vermoeid en misselijk? Dat lijkt me nou niet echt vergelijkbaar met een gebroken sleutelbeen...

Jammer dat er gelijk weer gespeculeerd wordt, sommige mensen lijken er niet eens bij stil te staan dat het heel misschien ook wel eens wáár kan zijn :Y)

Bovendien lijkt de OS me niet helemaal hetzelfde als 'een paar proefjes sturen'

Edit: ik denk als het allemaal bekokstoofd is, er wel was gezegd dat Toot een blessure had oid. En ik denk dat er dan ook een stuk minder gedoe over was geweest -:) Als MAR ziek is moet hij maar gewoon gaan rijden, zou hij met een Toot met een been dat een klein beetje kreupelt op de spelen verschijnen heeft hij gelijk heel de paardenminnende wereld op zijn dak.

Ik wil geen ziektes/beperkingen en ook geen sporten met elkaar vergelijken, maar om de Tour te noemen: als een beetje fietsen en een pad volgen, is zo totaal ondergewaardeerd, om dan maar een gebroken heup of sleutelbeen dan nog maar niet te spreken. Hoe denk je dat het voelt met een gebroken ledenmaat op een fiets? Heuvelop of heuvelaf, of op kinderkopjes of andere wegongelijkheden dan nog maar niet te spreken.
Ik denk dat de lichamelijke inspanning bij de Tour-afstand vele malen zwaarder is dan een proefje rijden of parcours springen. :D En ik ben geen fietser. :P
En Pfeiffer heb je in verschillende gradaties, niet iedereen is doodmoe en ligt weken/maanden op bed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:14

Maar je weet ook niet in welke gradatie MAR Pfeiffer heeft dus kan je ook niet oordelen of hij wel of niet in staat is om de OS te rijden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:17

xx_Horsiex schreef:
Maar je weet ook niet in welke gradatie MAR Pfeiffer heeft dus kan je ook niet oordelen of hij wel of niet in staat is om de OS te rijden.

Daar oordeel ik ook niet over. Maar ik kreeg de indruk dat Margrathea een tourafstand uitrijden met een gebroken ledenmaat niet zo bijzonder vond ;)