Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:De ophef waar? Bij mijn weten zitten wij in Nederland, zitten we op een Nederlands forum en blijft er op dit Nederlandse forum van deze methode ook geen spaan heel?
Over de media had ik het nog niet eens... sallandval schreef:Cassidy schreef:Ergens is het te zot voor woorden: Rath krijgt Toot te rijden, bakt er niets van en krijgt heel Nederland en Duitsland over zich heen.
Hij zoekt hulp bij iemand die Toot vroeger heeft getraind, krijgt wat aanwijzingen om knoppen te vinden, leert ze te bedienen, heeft daar resultaten mee en krijgt heel Nederland en Duitsland over zich heen.
Wat hij ook doet, hij kan blijkbaar het niemand naar zijn zin maken?
Voor Toot alleen maar fijn als een ruiter bereid is zich zo in een trainingsmethode te verdiepen waar het dier gewend aan is. Toot wordt er duidelijk gelukkiger van. Dat is toch alleen maar mooi?

blubdevis schreef:Wat is naief in dit verhaal, ik kan nog steeds geen foto raportage van EG vinden waar hij een van zn paarden LDR laat lopen, echter van andere ruiters, Anky, MAR etc, zijn er zat te vinden.. Mmm nja, ieder heeft hier toch zijn mening over..

maras schreef:Denken jullie nu echt dat Toot gelukkig is ???
Hmmmmm vreemd dat jullie dat werkelijk denken, ik denk dat hij en met hem vele vele andere paarden op dit niveau veel gelukkiger zouden zijn als ze lekker in de wei met paardenmaatjes mogen spelen en niet dag in dag uit getraind wordt op een manier die nog altijd discutabel is !
Hmmmmm vreemd dat jullie dat werkelijk denken, ik denk dat hij en met hem vele vele andere paarden op dit niveau veel gelukkiger zouden zijn als ze lekker in de wei met paardenmaatjes mogen spelen en niet dag in dag uit getraind wordt op een manier die nog altijd discutabel is !

ZusJacobs schreef:Really? Hij is gewent aan ''onze'' methode??? Gewent.. Bah
maras schreef:sallandval schreef:
Denken jullie nu echt dat Toot gelukkig is ???

RoWi schreef:Echter zet ik absoluut ook mijn vraagtekens bij het apart losrijden. Dat is toch op zijn minst bijzonder te noemen..
Ik vat dat toch op als een poging om - bepaalde - kritieken te vermijden zegmaar.
Citaat:Na afloop van de door Rath gewonnen Grand Prix erkende vader en trainer Klaus Martin Rath dat zijn zoon elementen van de Nederlandse africhtingsschool in de training van Totilas had geïntroduceerd.
Niobe schreef:Ok, misschien ga ik nu een rare complottheorie "verzinnen", maarreh in het nieuwstopic [VN] Duitse media ontsteld over losrijmethode van Rath lees ik het volgende:Citaat:Na afloop van de door Rath gewonnen Grand Prix erkende vader en trainer Klaus Martin Rath dat zijn zoon elementen van de Nederlandse africhtingsschool in de training van Totilas had geïntroduceerd.
Zouden ze nou werkelijk op die manier dan trainen of proberen ze de Nederlandse ruiters in een slecht daglicht te zetten?

MariekeS_ schreef:Die arme Rath, jongen kan het ook nooit van z'n leven meer goed doen
Alle media aast op negatief nieuws over hem.
NATUURLIJK staan ze bij de losrijring om ieder foutje vast te leggen!!
Van iedere ruiter kan je wel zo'n rapportage maken met negatieve foto's.
Er zullen vast en zeker genoeg momenten zijn geweest dat Toot gewoon wél netjes met lucht gereden wordt, maar nee, natuurlijk plaatsen ze die foto's juist niet want dat is niet de sensatie die de Duitsers (en Bokt) wil![]()
![]()
Wat wordt er toch weer lekker op de man gespeeld... een medaille op de OS Rath niet gunnen vind ik erg kortzichtig...hij is absoluut niet de enige die zijn paard zo rijdt.
Nogmaals, van Anky, EG, Adelinde etc zijn óók dit soort rapportages te maken![]()
![]()
Voor de duidelijkheid, ik keur het niet goed, maar vind het ontzettend kortzichtig om zó persoonsgericht Rath hiervoor wéér door het slijk te halen...