Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:49

Sommige reacties zijn echt overdreven.

"Mij zou je niet blij maken met dit paard.." Hallo? Meen je dat nu? Dit is die man zijn trots, zijn
levenswerk en zo een knol zal het wel niet zijn als hij deze prijs krijgt toegestopt. Als ze morgen
met dit paard of eender welk gezond paard voor je deur staan en je het halstertouw overhandigen
denk ik niet dat je dit gaat weigeren, dus doe even niet k*t omdat dit een arabier is.

Niemand die een arabische volbloed in zijn bezit heeft beweert hier dat deze de andere rassen overstijgen,
maar dat maken sommigen er weer van. En dat gedoe over het feit dat arabieren zenuwachtig en onhandelbaar
zouden zijn duidt nogmaals op de onwetendheid van erg veel personen hier en om eerlijk te zijn schaam
ik me voor jullie in de plaats. Hoe kun je nu zo oppervlakkig zijn? Diegene die dit beweren hebben waarschijnlijk
nog nooit met een arabier samengewerkt of baseren zich maar op 1 paard dat ze ooit eens hebben gezien of
bereden. Hoeveel zenuwachtige en onhandelbare kwpn'ers, tinkers, etc zijn er wel niet? Waar blijven die
vooroordelen? En we weten allemaal dat er uitzonderingen zijn, maar vaak zijn die zenuwachtige en onhandelbare
arabieren ook van eigenaars die er geen zip van af weten en denken eens even een arabiertje te temmen. Ook de
gedachtengang van "Nou die arabieren zijn poppetjes, daar wordt niet mee gereden hoor, die breekt als je erop
gaat zitten.." Ik bedoel,.. serieus? Nee echt? Lees deze pagina maar eens op de website van Johanna Ullstrom:
http://www.johanna-ullstrom.com/Riding.htm . Allemaal kampioenen onder het zadel! En ze breken niet!
Gek hoor. :oo Johanna werkt op internationaal niveau met deze dieren en wordt enorm gerespecteerd mede door
het feit dat zij deze paarden in hun volle glorie benut.

Dit is mijn zenuwachtig en onhandelbaar arabiertje. Ik zou zeker de laatste foto eens bekijken, mijn vriend die
totaal niet kan paardrijden is plots eens met haar gaan rijden & is er levend en wel afgekomen. *\o/*

http://i236.photobucket.com/albums/ff119/Katia6763/DA%20Jelena%20and%20Dachinea%20and%20Shadhiraah/foto_6.jpg

http://i236.photobucket.com/albums/ff119/Katia6763/DA%20Jelena%20and%20Dachinea%20and%20Shadhiraah/IMG_1495.jpg

http://i236.photobucket.com/albums/ff119/Katia6763/DA%20Jelena%20and%20Dachinea%20and%20Shadhiraah/IMG_2507.jpg

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:24

Katia_L schreef:
Niemand die een arabische volbloed in zijn bezit heeft beweert hier dat deze de andere rassen overstijgen,
maar dat maken sommigen er weer van. En dat gedoe over het feit dat arabieren zenuwachtig en onhandelbaar
zouden zijn duidt nogmaals op de onwetendheid van erg veel personen hier en om eerlijk te zijn schaam
ik me voor jullie in de plaats. Hoe kun je nu zo oppervlakkig zijn? Diegene die dit beweren hebben waarschijnlijk
nog nooit met een arabier samengewerkt of baseren zich maar op 1 paard dat ze ooit eens hebben gezien of
bereden. Hoeveel zenuwachtige en onhandelbare kwpn'ers, tinkers, etc zijn er wel niet? Waar blijven die
vooroordelen? En we weten allemaal dat er uitzonderingen zijn, maar vaak zijn die zenuwachtige en onhandelbare
arabieren ook van eigenaars die er geen zip van af weten en denken eens even een arabiertje te temmen. Ook de
gedachtengang van "Nou die arabieren zijn poppetjes, daar wordt niet mee gereden hoor, die breekt als je erop
gaat zitten.." Ik bedoel,.. serieus? Nee echt? Lees deze pagina maar eens op de website van Johanna Ullstrom:
http://www.johanna-ullstrom.com/Riding.htm . Allemaal kampioenen onder het zadel! En ze breken niet!
Gek hoor. :oo Johanna werkt op internationaal niveau met deze dieren en wordt enorm gerespecteerd mede door
het feit dat zij deze paarden in hun volle glorie benut.

_/-\o_ helemaal waar!
Er lopen heel wat arabieren in de endurance top, dat zijn flinke afstanden.. ook nog niet gebroken.

Ik heb een AV, ben ook wel groot fan van het ras inmiddels, maar ben ook niet van mening dat ze andere rassen "overstijgen". Ik heb 12 jaar een haflinger gehad waarmee ik een heel hechte band had, ze heeft het denk ik heel goed bij mij gehad en is gebleven tot haar dood, inclusief haar pensioen :) Ik denk dat dat meer het verschil is tussen mensen die paarden hebben voor de sport (springen/dressuur, vaak warmbloedpaarden) en mensen die paarden hebben als maatje, voor hun plezier.
Nu ik er over na denk is het wel waar dat vrijwel alle mensen die ik ken met een AV een erg sterke vriendschap hebben met hun dier en hun paard vaak al heel wat jaren hebben of tot hun dood gehouden hebben.

aslo

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:11

Tuurlijk 'breekt' een AV niet af of wat dan ook. Staan juist bekend om hun volhardendheid en uithoudingsvermogen. Vandaar ook zeer geschikt m.i. voor lange afstandsritten e.d. Heb vroeger veel met AV's gereden, waren toen mijn favo ras. Later zelf een kruising AV gehad, deze had zijn voors en tegens.
Neemt niet weg dat ik het paard uit de OP gewoon niet wauw vind, ik vind 'm 'te '. Er zijn er zat die ik wel mooi vind.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:19

Ik vind hem mooi, maar heb het zelf meer voor de warmbloeden. Ik vind de knik in zen neus net iets te, verder vind ik hem wel erg mooi. Je zal maar zo'n paard op stal hebben!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:47

Wat mij betreft heeft elk ras zo z'n charmes en ik kan me niet echt bedenken welk ras ik lelijk vind. Er zijn rassen die me minder aanspreken, maar lelijk? :n

Ik vind dit ook een erg mooi dier. Zeer elegant en uniek.

veronique1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:20

ik vind hem zeker niet lelijk maar niet het mooiste paard dat ik ook heb gezien. het lijkt net een paard van plastic....zo glanst die...wat hebben jullie erop gesmeert?
dat dekgeld vind ik overdreven...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:22

veronique1 schreef:
ik vind hem zeker niet lelijk maar niet het mooiste paard dat ik ook heb gezien. het lijkt net een paard van plastic....zo glanst die...wat hebben jullie erop gesmeert?

Hij is de mooiste Vlaamse Arabier dus daar hangt wel een prijzig kaartje aan!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:31

Barcelano schreef:
Lobeke is spaans gefokt....Heel veel body en een mooie spaanse barokke kap...
Spanjaarden staan bijv bekend om hun knieactie...

Ik wil zijne tijd ook naast de Rus een Spanjaard erbij....
Heb er een tijd mee gewerkt en zijn zulke nuchtere paarden....en kunnen wanneer het moet ook showen...

Eigelijk zou je alle types op een rij moeten zetten.......dan zouden jullie zien dat ieder type zijn eigen kenmerken heeft.

Ik vind Umoyo een paard met uitstraling...Stoer maar toch echt een Av

Afbeelding

Kijk dat vind ik ook weer een erg mooie, er is niet 1 mooiste arabier ter wereld maar er zijn meerdere.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:18

ik was degene die over pappilon ?
zei dat ik hem er erg nerveus uit vond zien ;)
ben gek op arabieren hoor heb er zelf een een tijdje mogen rijden dus .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:16

Wereld Kampioen Al lahab :o :D
Arabische hengst voor de genen die het niet wisten :o ;)

Dit zegt meer als genoeg lijkt mij :o :D ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-12 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:16

Levensgevaarlijk, die Arabische hengsten :D

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:47

Ragdollcat schreef:
Barcelano schreef:

Heb er een tijd mee gewerkt en zijn zulke nuchtere paarden....en kunnen wanneer het moet ook showen...

Eigelijk zou je alle types op een rij moeten zetten.......dan zouden jullie zien dat ieder type zijn eigen kenmerken heeft.

Afbeelding

Kijk dat vind ik ook weer een erg mooie, er is niet 1 mooiste arabier ter wereld maar er zijn meerdere.

Tuurlijk is dit ook een mooi paard, maar ik denk niet dat we het hebben over een mooie kleur of leuk koppie, maar een perfect totaal beeld. Dit mooiste paard ter wereld is in verhouding perfect, heeft de kenmerken er goed opzitten. Is niet voor niks zo duur he?

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:06

Zipporah schreef:
Barcelano schreef:

Afbeelding

Tuurlijk is dit ook een mooi paard, maar ik denk niet dat we het hebben over een mooie kleur of leuk koppie, maar een perfect totaal beeld. Dit mooiste paard ter wereld is in verhouding perfect, heeft de kenmerken er goed opzitten. Is niet voor niks zo duur he?

Inderdaad, Umoyo is ook een prachtige lieverd maar wat Zipporah schrijft klopt inderdaad. Soms lijkt niet iedereen te begrijpen
waar het op show's over gaat.. En nog even over dat "plastieke", "nep", "te glimmend" en "barbiepaard": Als ik nu ooit een foto
tegenkom van een of ander verdomd paard/pony op een keuring dat geen arabier is maar toch ingesmeerd is met een of andere
olie en make-up ga ik tandenknarsen!

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:34

Persoonlijk is dit gewoon niet mijn smaak, omdat ik dit teveel 'show' gehalte vind hebben.

Katia_L schreef:

"Mij zou je niet blij maken met dit paard.." Hallo? Meen je dat nu? Dit is die man zijn trots, zijn
levenswerk
en zo een knol zal het wel niet zijn als hij deze prijs krijgt toegestopt. Als ze morgen
met dit paard of eender welk gezond paard voor je deur staan en je het halstertouw overhandigen
denk ik niet dat je dit gaat weigeren, dus doe even niet k*t omdat dit een arabier is.

Dat is het dus niet, ik vind dat het pas je levenswerk is als je het ook gefokt hebt.
Gewoon een paard aankopen en dat kan iedereen.

De vooroordelen over andere rassen zijn er ook genoeg, maar hey over welk ras gaat dit topic nu??
Vind wel dat je behoorlijk in de verdediging schiet...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:00

Ik vind dit wel onder levenswerk vallen :) Een paard showklaar maken is niet alleen even wat make uppen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 03:14

Mijn ding is het niet. Teveel showgedoe. Het is best een leuk paardje om te zien, maar ik hoef 'm niet perse in m'n achtertuin te hebben. Ben niet zo'n arabierenmens. Zie liever paarden met wat meer body en van dat showgedoe krijg ik jeuk. Maargoed, daarvoor ben ik ook een boshobbelaar met een Fjord onder m'n gat die ver weg blijft bij alles wat met "show" te maken heeft.

De arabieren die ik ken hebben wel hele fijne karakters trouwens. Dat zijn vooral Russische. Een genot om mee te werken en totaal niet "moeilijk". Wel heel eerlijk. Stuk voor stuk volledig betrouwbaar, ook met kinderen. Maar toch, niet mijn ding.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:47

AFCAAFCA schreef:
Persoonlijk is dit gewoon niet mijn smaak, omdat ik dit teveel 'show' gehalte vind hebben.

Katia_L schreef:

levenswerk
en zo een knol zal het wel niet zijn als hij deze prijs krijgt toegestopt. Als ze morgen

Dat is het dus niet, ik vind dat het pas je levenswerk is als je het ook gefokt hebt.
Gewoon een paard aankopen en dat kan iedereen.

De vooroordelen over andere rassen zijn er ook genoeg, maar hey over welk ras gaat dit topic nu??
Vind wel dat je behoorlijk in de verdediging schiet...

Ja tuurlijk en ook met reden. Alles wat ook maar een beetje aan luxe wordt gekoppeld inzake een paard hoeft niet
meteen zielig te zijn. Ik heb Jelena niet zelf gefokt, maar ben haar wel verder aan het doorrijden, trailer-en verkeersmak
aan het maken, haar de juiste stand aan te leren voor op show... Dit die ik, niet de fokker. Jelena is ook mijn trots, mijn
levenswerk. Ik weet niet hoe jij dit anders kunt zien? Dit paard is niet verkozen enkel omdat de fokker een prachtig paard
heeft gefokt, dit speelt uiteraard een grote rol, maar ook het feit dat dit paard bij de juiste eigenaar terecht kwam
op het juiste moment heeft er mee te maken. Alsook het feit dat deze eigenaar er zijn tijd en geld insteekt. Dit is zijn levenswerk.

Waar ik op wil duiden is dat wij meestal maar moeten slikken als iemand onze arabieren té té té vinden. En als wij dan eens
jammeren over een of ander ras is het: och die arabierenmensen met die luxepoppetjes kennen er niets van.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:54

Katia_L schreef:
Dit paard is niet verkozen enkel omdat de fokker een prachtig paard
heeft gefokt, maar ook door het feit dat dit paard bij de juiste eigenaar terecht kwam op het juiste moment. En omdat
deze eigenaar er zijn tijd en geld insteekt.

Daar zeg je wat.
Het is HEEL belangrijk voor de fokker dat zijn paard bij de juiste persoon terecht komt. Wat heeft het voor zin om allerlei capaciteiten in een paard te fokken die er nooit uit komen? Dat wil je toch niet?

Zelf hou ik van de meeste rassen en arabieren behoren tot mijn favorieten. Ik zou zelf wel een arabier hebben gehad maar ik vind mezelf er niet mooi op staan. De meesten zijn te iel, en ik hou van body. Een arabier met body valt mij dan ook meteen op en heeft mijn interesse.

De arabische tophengst in Belgie is niet mijn type. Ook te iel. Ik kijk naar een paard op een manier van "kan ik daar op rijden en wat voor plaatje geeft het met mij als ruiter?". Ik bezie een paard dus vanuit het oog van een ruiter.
Dit zal mijn zienswijze dus verklaren. Ik kijk niet vanuit iemand die van show houdt. Ik denk dat dit geldt voor de meesten in dit topic, want op bokt zitten voornamelijk ruiters en een enkel persoon die zich op show richt.

Maar je moet een paard niet afkraken op wat hij niet kan, maar waarderen op wat hij wél kan. En zo moet je mensen eigenlijk ook benaderen, want dan komt iedereen het meest tot zijn recht.

Zelf heb ik nu kwpn-ers. Mijn eerste en oudste paard heb ik nog en die blijft ook bij mij. En mijn merrie zal waarschijnlijk ook blijven.
Intussen heb ik voor de grap ook nog een kleine welsh a gekocht, en ik heb mijn eerste PRE merrie. Die laatste had ik eigenlijk gekocht om op te fokken en dan weer te verkopen, maar het karakter van dat dier bevalt mij te goed. Daar wil ik eerst mee gaan werken en dan zien of ik haar nog verkoop. Dit zijn dus mijn eerste niet-kwpn-ers.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:36

Langcara schreef:
Katia_L schreef:
Dit paard is niet verkozen enkel omdat de fokker een prachtig paard
heeft gefokt, maar ook door het feit dat dit paard bij de juiste eigenaar terecht kwam op het juiste moment. En omdat
deze eigenaar er zijn tijd en geld insteekt.

Daar zeg je wat.
Het is HEEL belangrijk voor de fokker dat zijn paard bij de juiste persoon terecht komt. Wat heeft het voor zin om allerlei capaciteiten in een paard te fokken die er nooit uit komen? Dat wil je toch niet?

Zelf hou ik van de meeste rassen en arabieren behoren tot mijn favorieten. Ik zou zelf wel een arabier hebben gehad maar ik vind mezelf er niet mooi op staan. De meesten zijn te iel, en ik hou van body. Een arabier met body valt mij dan ook meteen op en heeft mijn interesse.

De arabische tophengst in Belgie is niet mijn type. Ook te iel. Ik kijk naar een paard op een manier van "kan ik daar op rijden en wat voor plaatje geeft het met mij als ruiter?". Ik bezie een paard dus vanuit het oog van een ruiter.
Dit zal mijn zienswijze dus verklaren. Ik kijk niet vanuit iemand die van show houdt. Ik denk dat dit geldt voor de meesten in dit topic, want op bokt zitten voornamelijk ruiters en een enkel persoon die zich op show richt.

Maar je moet een paard niet afkraken op wat hij niet kan, maar waarderen op wat hij wél kan. En zo moet je mensen eigenlijk ook benaderen, want dan komt iedereen het meest tot zijn recht.

Zelf heb ik nu kwpn-ers. Mijn eerste en oudste paard heb ik nog en die blijft ook bij mij. En mijn merrie zal waarschijnlijk ook blijven.
Intussen heb ik voor de grap ook nog een kleine welsh a gekocht, en ik heb mijn eerste PRE merrie. Die laatste had ik eigenlijk gekocht om op te fokken en dan weer te verkopen, maar het karakter van dat dier bevalt mij te goed. Daar wil ik eerst mee gaan werken en dan zien of ik haar nog verkoop. Dit zijn dus mijn eerste niet-kwpn-ers.

Zie als je het nu zo stelt heb ik er totaal geen probleem mee! :) Ik heb er gewoon enorm veel problemen mee hoe sommige
mensen hier dingen neertypen. Dan bedenk ik me, zouden zij het zelf fijn vinden als iemand hun paard ligt af te kraken. Als het
gewoon jouw ding niet is geen probleem, maar begin niet met woorden te zwaaien als nep, plastiek, barbiepaard, lelijk..
Gewoon niet fijn en onvolwassen. Wat heb jij een mooie verzameling van rassen. :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:40

Katia_L schreef:
Zie als je het nu zo stelt heb ik er totaal geen probleem mee! :) Ik heb er gewoon enorm veel problemen mee hoe sommige
mensen hier dingen neertypen. Dan bedenk ik me, zouden zij het zelf fijn vinden als iemand hun paard ligt af te kraken. Als het
gewoon jouw ding niet is geen probleem, maar begin niet met woorden te zwaaien als nep, plastiek, barbiepaard, lelijk..
Gewoon niet fijn en onvolwassen. Wat heb jij een mooie verzameling van rassen. :)

Nou, ik vind de kampioenshengst ook wel wat weg hebben van een barbie paard maar ik vind arabieren in het algemeen geen barbiepaarden. Vrouwen in het algemeen zijn ook geen barbiepoppen, maar je hebt ze er wel tussen lopen, zoals Marijke van Hellewegen.

Verder zal ik paarden sowieso niet afkraken want ik hou te veel van paarden. Ze hebben allemaal hun eigen charmes.
En hou maar op over mijn verzameling rassen, want ik moet me nog inhouden. Anders loopt het helemaal uit de hand! :o
Voor je het weet loopt er ook nog een arabier bij...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:48

Hmm niet mijn smaak, vind de neus verschrikkelijk en het nekje te iel. Maar daarom is het nog niet minder leuk voor de eigenaar :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:40

SienenIvo schreef:
veronique1 schreef:

Hij is de mooiste Vlaamse Arabier dus daar hangt wel een prijzig kaartje aan!

Ze kijken echt wel naar de kwaliteiten en nafok van een paard voordat ze er een prijskaartje aan hangen.
Als het gros bijv van zijn nakomelingen het goed doen op shows internationaal....dan heeft de hengst zijn genen bewezen.
Tel daarbij een intressante pedigree op....
Wat denk je van de kosten van promoten,showen,trainen etc

Totilas kost ook een flinke duit....zijn nakomelingen hebben zich nog niet bewezen....Alleen hijzelf.
Terwijl deze hengst ook in eerste intantie niet GGK was....Pas nadat hij onder Edward kwam ging het ballentje rollen...

En feit is dat de markt in de duurdere paarden dus niet op zijn gat ligt :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:44

Ben ook geen Arabieren-fan, maar ik zou dit paard enorm graag hebben!
Voor 5minuutjes dan toch, want dan zou hij de boot opgaan richting Dubai :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:47

s0173957 schreef:
Ben ook geen Arabieren-fan, maar ik zou dit paard enorm graag hebben!
Voor 5minuutjes dan toch, want dan zou hij de boot opgaan richting Dubai :D

Voor een mooi bedrag met een strikje er om heen........
Maar ik pak wel even eerst de rekenmachine of dekkingen bij elkaar en prijzen geld niet meer opleverd :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:41

niet aanraken!
dan valt het uitelkaar :oo
wat een iel paardje