Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manubres schreef:Mindfields schreef:Wat een onzin, proberen is iets totaal anders dan denken te kunnen of zeker weten te kunnen.
Mmm...het wordt nu wel heel interessant. Naar mijn mening ga je iets proberen als je denkt dat je het ook kunt.
En als je gaat proberen verder te gaan vanaf 92%...dan heb je toch wel een hoge pet op van jezelf.
Ayasha schreef:jannepauli: punt is dat dat er nooit gestaan heeft. ik heb het iig nooit gelezen, maar zoals ik hierboven al typ... Men leest en denkt wat men wil lezen en denken en blijkbaar doet het veel mensen goed om te denken dat Rath een of ander arrogant k*tkind is dat met die arme Gal zijn pennypaard is gaan lopen.
Jannepauli schreef:Mindfields schreef:Het zou ook kunnen dat hij bedoelde: Ik ga proberen qua trainingsniveau verder te gaan waar Rath was. Niemand heeft het over percentages gehad. Je kunt twee kanten op speculeren namelijk. En bijna iedereen speculeert de negatieve kant op dat het een lieve lust is.
Oeps.. foutje?
Jannepauli schreef:Ayasha schreef:jannepauli: punt is dat dat er nooit gestaan heeft. ik heb het iig nooit gelezen, maar zoals ik hierboven al typ... Men leest en denkt wat men wil lezen en denken en blijkbaar doet het veel mensen goed om te denken dat Rath een of ander arrogant k*tkind is dat met die arme Gal zijn pennypaard is gaan lopen.
Over "Mind over matter" gesproken.. jij weet dus ook niet beter dan wat je leest of hoort. Ik had graag de geluidsopname van de persconrentie teruggehoord.
En joh.. schei nou toch 's uit met dat kinderachtige gedoe als k*utjongen en pennypaard - probeer gewoon is op een normaal niveau te discussiëren.
manubres schreef:Mindfields schreef:Wat een onzin, proberen is iets totaal anders dan denken te kunnen of zeker weten te kunnen.
Mmm...het wordt nu wel heel interessant. Naar mijn mening ga je iets proberen als je denkt dat je het ook kunt.
En als je gaat proberen verder te gaan vanaf 92%...dan heb je toch wel een hoge pet op van jezelf.
horseyfries schreef:Cemlys schreef:Om even op de reactie hierboven te reageren. Denkt iemand nu serieus dat een paard blij is dat hij een dressuurproef mag lopen? En ik ga mee met bomba, orenspel kun je niet uit af leiden dat een paard blij is of niet. Denk dat totilas veel blijer is als ze met zn bak voer aankomen, dan dat hij weer een rondje aan de stang en trens mag. Hij wordt wel een stuk anders gereden nu, en dat kan gelijk een ander beeld geven, maar of het paard hierom ongelukkig is...
Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....
Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.
CharleyT schreef:horseyfries schreef:Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....
Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.
Mooi romantisch verhaal hoor, maar ik geloof er geen fluit van. Na een periode stappen is alles weer nieuw, spannend etc. Veel energie opgebouwd en dus fris en fruitig op vreemd terrein. Uitsloven voor publiek, ja hoor, tuuuurlijk, ik zet er hele grote vraagtekens bij. Maar voel jij het zo aan, prima, niks mis mee, geniet samen met je beestje, daar gaat het tenslotte om.
Fiffill schreef:Uitsloven voor publiek kan wel degelijk. Vz pony hier (geen wedstrijden, wordt niet eens bereden) geeft ook aan de lange lijnen net wat extra's als er mensen staan te kijken. Tsja, beetje showen... en ik geloof best dat er paarden zijn die plezier hebben aan het op wedstrijd gaan.
_San87_ schreef:Het zou best kunnen, hoor. Ik heb daar zelf altijd een beetje moeite mee omdat ik dat iets echt menselijks vind. Maar aan de andere kant, waarom zou het ook niet kunnen, paarden kunnen ook duidelijk genieten van een kroel door de manen, waarom dan niet van publiek.
_San87_ schreef:Het zou best kunnen, hoor. Ik heb daar zelf altijd een beetje moeite mee omdat ik dat iets echt menselijks vind. Maar aan de andere kant, waarom zou het ook niet kunnen, paarden kunnen ook duidelijk genieten van een kroel door de manen, waarom dan niet van publiek.