Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:11

Tja, ik had liever een quote van de oorspronkelijke persconferentie gehoord of gelezen - wat jij aanhaalt Ayasha, is een samengevatte vertaling van Bokt.
Maar goed, hoe het ook zij.. ik vind "proberen verder te gaan" wel positiever klinken dan "ik ga verder waar Gal gestopt is" en het is juist het laatste wat mensen nogal boos gemaakt heeft.
Overigens vond ik tijdens m'n zoektochtje op YouTube nog het filmpje van de eerste voorstelling tijdens de persconferentie (oktober 2010) en och.. wat liep Toot daar nog mooi. Echt.. er is veel veranderd.
http://www.youtube.com/watch?v=hpdDvTh-A7k

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:11

Het zou ook kunnen dat hij bedoelde: Ik ga proberen qua trainingsniveau verder te gaan waar Rath was. Niemand heeft het over percentages gehad. Je kunt twee kanten op speculeren namelijk. En bijna iedereen speculeert de negatieve kant op dat het een lieve lust is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:13

als ik iets ga proberen dan denk ik niet dat ik het kan, als ik denk dat ik het kan zeg ik gewoon "ik wil daar beginnen". Als ik zeg dat ik het ga proberen ga ik een poging wagen en zie ik wel of het lukt. Gezien er voor ook staat dat hij niet verwacht om Gal te kunnen evenaren heb ik zomaar het idee dat Rath dat ook zo ziet."
Maar als je heel graag wil dat iets geel, rood is dan kan je jezelf toch wel wijs maken dat het inderdaad rood is, hoe geel het ook in werkelijkheid is. Mind over matter.

jannepauli: punt is dat dat er nooit gestaan heeft. ik heb het iig nooit gelezen, maar zoals ik hierboven al typ... Men leest en denkt wat men wil lezen en denken en blijkbaar doet het veel mensen goed om te denken dat Rath een of ander arrogant k*tkind is dat met die arme Gal zijn pennypaard is gaan lopen.

Mindfields: hij zegt zelfs letterlijk dat hij niet verwacht om die te kunnen halen in zijn eerste wedstrijden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

Mindfields schreef:
Het zou ook kunnen dat hij bedoelde: Ik ga proberen qua trainingsniveau verder te gaan waar Rath was. Niemand heeft het over percentages gehad. Je kunt twee kanten op speculeren namelijk. En bijna iedereen speculeert de negatieve kant op dat het een lieve lust is.

Oeps.. foutje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:15

manubres schreef:
Mindfields schreef:
Wat een onzin, proberen is iets totaal anders dan denken te kunnen of zeker weten te kunnen.

Mmm...het wordt nu wel heel interessant. Naar mijn mening ga je iets proberen als je denkt dat je het ook kunt.
En als je gaat proberen verder te gaan vanaf 92%...dan heb je toch wel een hoge pet op van jezelf.

Ja maar zo kun je wel van alles verdraaien en iemand iets in de mond leggen wat diegene nooit gezegd heeft.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:18

Ayasha schreef:
jannepauli: punt is dat dat er nooit gestaan heeft. ik heb het iig nooit gelezen, maar zoals ik hierboven al typ... Men leest en denkt wat men wil lezen en denken en blijkbaar doet het veel mensen goed om te denken dat Rath een of ander arrogant k*tkind is dat met die arme Gal zijn pennypaard is gaan lopen.

Over "Mind over matter" gesproken.. jij weet dus ook niet beter dan wat je leest of hoort. Ik had graag de geluidsopname van de persconrentie teruggehoord.
En joh.. schei nou toch 's uit met dat kinderachtige gedoe als k*utjongen en pennypaard - probeer gewoon is op een normaal niveau te discussiëren.

Mindfields

Jannepauli schreef:
Mindfields schreef:

Oeps.. foutje?

OP hetzelfde niveau PROBEREN, wat is daar nou mis mee dat hij dat zegt? Leg het me uit.

Ayasha
Blogger

Jij toch ook niet JP. Of was je er bij?

Mindfiels: er staat rath ipv Gal, daar valt ze over denk ik.

manubres

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:23

We gaan gewoon zo lekker effe door...komt er vanzelf weer een slotje voorbij!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:24

Oh WHAHAH i'm sorry! Bedoelde Gal indd. HAHAHAHA

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:25

Dames/Heren,
zijn jullie nog met het topic bezig of proberen jullie elkaar taalkundige vliegen af te vangen? :):). Menig Tweede Kamerlid zou jaloers op jullie zijn, zo spelen jullie met woorden en de betekenis ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:26

Jannepauli schreef:
Ayasha schreef:

Over "Mind over matter" gesproken.. jij weet dus ook niet beter dan wat je leest of hoort. Ik had graag de geluidsopname van de persconrentie teruggehoord.
En joh.. schei nou toch 's uit met dat kinderachtige gedoe als k*utjongen en pennypaard - probeer gewoon is op een normaal niveau te discussiëren.

Stap je nu met opzet over het punt heen dat hier ter discussie gesteld wordt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:26

manubres schreef:
Mindfields schreef:
Wat een onzin, proberen is iets totaal anders dan denken te kunnen of zeker weten te kunnen.

Mmm...het wordt nu wel heel interessant. Naar mijn mening ga je iets proberen als je denkt dat je het ook kunt.
En als je gaat proberen verder te gaan vanaf 92%...dan heb je toch wel een hoge pet op van jezelf.

Maar waar staat dat hij wil proberen die 92% meteen te evenaren? Je hebt toch kunnen lezen in het stukje dat hij zegt niet te verwachten de scores van Gal te gaan rijden? En vervolgens dat hij gaat proberen het net zo goed te doen als Gal.

Er staat nergens dat hij er 100% van overtuigd is dat het gaat lukken, hij sprak gewoon een wens uit, niks mis mee, lijkt mij :). En wie zegt dat hij de capaciteiten niet had om toentertijd hoog te gaan scoren met Toot? Niemand had de combinatie ooit zien rijden, dus hij heeft imo niks raars gezegd :).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:29

horseyfries schreef:
Cemlys schreef:
Om even op de reactie hierboven te reageren. Denkt iemand nu serieus dat een paard blij is dat hij een dressuurproef mag lopen? En ik ga mee met bomba, orenspel kun je niet uit af leiden dat een paard blij is of niet. Denk dat totilas veel blijer is als ze met zn bak voer aankomen, dan dat hij weer een rondje aan de stang en trens mag :). Hij wordt wel een stuk anders gereden nu, en dat kan gelijk een ander beeld geven, maar of het paard hierom ongelukkig is...

Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....

Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.

Mooi romantisch verhaal hoor, maar ik geloof er geen fluit van. Na een periode stappen is alles weer nieuw, spannend etc. Veel energie opgebouwd en dus fris en fruitig op vreemd terrein. Uitsloven voor publiek, ja hoor, tuuuurlijk, ik zet er hele grote vraagtekens bij. Maar voel jij het zo aan, prima, niks mis mee, geniet samen met je beestje, daar gaat het tenslotte om.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:29

En al had hij dat wel gezegd... moet hij weten? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:31

Fiffill schreef:
En al had hij dat wel gezegd... moet hij weten? :+

Dat sowieso. Maar hij is dus gewoon niet zo arrogant geweest dan men hier beweert :D.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:31

CharleyT schreef:
horseyfries schreef:
Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....

Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.

Mooi romantisch verhaal hoor, maar ik geloof er geen fluit van. Na een periode stappen is alles weer nieuw, spannend etc. Veel energie opgebouwd en dus fris en fruitig op vreemd terrein. Uitsloven voor publiek, ja hoor, tuuuurlijk, ik zet er hele grote vraagtekens bij. Maar voel jij het zo aan, prima, niks mis mee, geniet samen met je beestje, daar gaat het tenslotte om.

Uitsloven voor publiek kan wel degelijk. Vz pony hier (geen wedstrijden, wordt niet eens bereden ;) ) geeft ook aan de lange lijnen net wat extra's als er mensen staan te kijken. Tsja, beetje showen... en ik geloof best dat er paarden zijn die plezier hebben aan het op wedstrijd gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:32

Fiffill schreef:
Uitsloven voor publiek kan wel degelijk. Vz pony hier (geen wedstrijden, wordt niet eens bereden ;) ) geeft ook aan de lange lijnen net wat extra's als er mensen staan te kijken. Tsja, beetje showen... en ik geloof best dat er paarden zijn die plezier hebben aan het op wedstrijd gaan.

Is dat niet gewoon het feit dat er meer mensen staan en hij dat spannend vindt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:35

Oh dat zeker niet (zij en iets spannend vinden komt sowieso niet zo vaak voor :') ) maar je merkt het helemaal als die mensen of ik ook nog gaan klappen/aanmoedigen dat is helemaal grappig... kunnen gewoon een 5 tal mensen naast de weg zijn hoor die staan te kijken. Het is er ook een die eigenlijk in het span in tandem voorop moet lopen (die trekt niet, maar mag de show weggeven) :)) tsja... sommige paarden hebben gewoon een beetje een ego'tje, daar zit echt wel verschil in :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:37

Als je gaat klappen en aanmoedigen is er meer drukte dus is er meer spanning. Ik denk dat er maar heel weinig paarden zijn die als ze mogen kiezen, liever op wedstrijd gaan met een ruiter dan op weide lopen. (om maar niet te zeggen geen)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:38

Het zou best kunnen, hoor. Ik heb daar zelf altijd een beetje moeite mee omdat ik dat iets echt menselijks vind. Maar aan de andere kant, waarom zou het ook niet kunnen, paarden kunnen ook duidelijk genieten van een kroel door de manen, waarom dan niet van publiek :D.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:38

Spanning is het niet hoor. En zonder klappen of aanmoedigen gaat 't ook ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:39

_San87_ schreef:
Het zou best kunnen, hoor. Ik heb daar zelf altijd een beetje moeite mee omdat ik dat iets echt menselijks vind. Maar aan de andere kant, waarom zou het ook niet kunnen, paarden kunnen ook duidelijk genieten van een kroel door de manen, waarom dan niet van publiek :D.

Kroel of aai is fysiek contact he. Ze kroelen elkaar ook. :) (knabbelen bij de schoft enz)

Die van mij gaat ook groter lopen als ie volk ziet staan maar meer omdat ie dan even op spant (hij is niet bang oid maar wel afgeleid en nieuwsgierig) en zich groot maakt. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-02-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:39

_San87_ schreef:

Ach het kan best logisch zijn toch, als ze goed d'r best doet krijgt ze ook meer aandacht (van die mensen bijvoorbeeld). Het hoeft dat dier natuurlijk niet om de show te gaan :)
Edit: dit gaat niet om het feit dat ze zich zou spannen, dat interesseert d'r geen drol namelijk. Dier staat op een kinderboerderij dus is gewend aan jan en alleman :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:41

Zeker weten doet niemand het. :) En uitzonderingen heb je altijd.