Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cindy_s

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:05

Tjonge wat is dat paard veranderd! Het blijft zonde dat hij niet meer bij Gal is!

weet iemand of er ook een filmpje van de andere paarden zijn (Fürst Romancier en Bretton Woods )

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:06

Ellie_F schreef:
Klasse dat Rath niet opgeeft. Het makkelijkste wat je nu kunt doen is de handdoek in de ring gooien.

mischien zou 't voor beide toch beter zijn dat meneer wel de handdoek in de ring gooit... Ben bang dat er op deze manier over een jaar niks veranderd is. Maar we zullen 't zien. 'T klikt of 't klikt niet. ;)
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 07-02-12 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:06

Alenthe05: Ik pas me bij je aan. Stiekem hopen dat ze Toti geven aan Edward en dat hij hem door mag rijden.

Toch bizar en met respect. Geen enkele duitse topruiters wilde op Totilas. Blijkbaar was dat niet voor niets. Voor MAR toch wel vervelend dat ie zo door het stof moet. Maar toegeven doet ie nog niet. Hoop voor MAR dat de lijdens weg voor hem een keer ophoud.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:09

Wat jammer om ze zo terug te zien.Sneu voor ruiter en paard. Snap best dat ie fris kan zijn maar los dat op t losrijdterrein op. Neem aan dat hij wel langer dan 10min losrijdterrein voor de passage?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:11

vraag me altijd af wat er achter de schermen gebeurd. Rath kreeg enige aanwijzigen >;)
Toen ging het beter?? Dier is al zijn swung / enthousiastm en lossigheid kwijt.

Ik vind het oprecht jammer voor Rath dat hij blijkbaar geen klik kan vinden met Toot. Dit dier ziet er gefrusteerd uit en mss is het straks gaan trainen bij Sjef beter voor de combi. Toot is blijkbaar anders gereden dan wat Rath nu doet... ik vind het nog steeds een emotieloze ruiter... blijf erbij dat dit voor zo'n dier als Toot niet werkt. Gevoel met rijden draagt zeker bij met dit soort hetere / talentvollere paarden.
aanvoelen hoe een dier zich voelt, reageert en daarop anticiperen ipv stug een plaatje willen laten zien zonder daarin te kunnen veren en veranderen. Jammer... hoop dat Toot ooit weer de kans krijgt om zichzelf te laten schitteren

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:14

SabM schreef:
vraag me altijd af wat er achter de schermen gebeurd. Rath kreeg enige aanwijzigen >;)

Ik vind het oprecht jammer voor Rath dat hij blijkbaar geen klik kan vinden met Toot. Dit dier ziet er gefrusteerd uit en mss is het straks gaan trainen bij Sjef beter voor de combi. Toot is blijkbaar anders gereden dan wat Rath nu doet... ik vind het nog steeds een emotieloze ruiter... blijf erbij dat dit voor zo'n dier als Toot niet werkt. Gevoel met rijden draagt zeker bij met dit soort hetere / talentvollere paarden.
aanvoelen hoe een dier zich voelt, reageert en daarop anticiperen ipv stug een plaatje willen laten zien zonder daarin te kunnen veren en veranderen. Jammer... hoop dat Toot ooit weer de kans krijgt om zichzelf te laten schitteren

Kinketting zal nog wel een paar ringgetjes extra aangesnoerd zijn vrees ik.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:16

Shalot schreef:
Alenthe05: Ik pas me bij je aan. Stiekem hopen dat ze Toti geven aan Edward en dat hij hem door mag rijden.

Toch bizar en met respect. Geen enkele duitse topruiters wilde op Totilas. Blijkbaar was dat niet voor niets. Voor MAR toch wel vervelend dat ie zo door het stof moet. Maar toegeven doet ie nog niet. Hoop voor MAR dat de lijdens weg voor hem een keer ophoud.

Isabella Werth had bedankt omdat ze zoveel respect heeft voor Edward Gal dat ze die niet voor het hoofd wilde stoten,kun je nagaan hoe dit onderwerp zelfs in het Duits Olympisch Team speelt! ;)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:23

Ik vind het sneu voor Mathhias want de druk van buitenaf is enorm. Hoewel ze duidelijk geen combi zijn en het verschrikkelijk jammer is van zo'n paard... geef ik het je maar te doen. Respect dat hij de ring toch weer in kwam.

Het is een typisch voorbeeld van wel willen en niet kunnen. En dan bedoel ik de 'move' van het aankopen van supertalent. Zo blijkt maar weer dat je overwinningen niet kunt kopen al heb je miljoenen. En dat lang niet elke ruiter elk paard kan rijden.

Denk niet dat Toot ooit terugkomt al zou bijna iedereen (incl. Mathhias misschien onderhand wel) dat wel willen. Door de sperma-rietjes alleen al heeft Shockermole een opbrengst en ergens moet die enorme investering geld terug verdienen.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:23

Totilas liep zo goed bij Gal. Hij loopt nu wel in mindere maten dan bij Gal. En dan ook al zo snel een blessure bij Rath. Ik ben benieuwd of we nog veel van hem gaan horen.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:24

Denk dat Edward Gal ook wel een brok in zijn keel krijgt als die dit zo ziet.... :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:24

Paddenpad schreef:
SabM schreef:

Dat was ook mijn gedachte.
Eigenlijk best vernederend dat je tijdens een hengstenkeuring een demo doet of wat het dan ook is en dan nog aanwijzingen moet volgen ook omdat je het dier niet houd :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:26

Het wordt tijd voor een Totilas-fons , kan iedere fan een aandeel kopen waarmee we hem terug halen(al is het maar de sportrechten)
Laatst bijgewerkt door kohtje op 07-02-12 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:28

Het is idd jammer als er zoveel druk op je wordt gelegd en de combinatie blijkt geen klik te hebben.
Het is zo makkelijk om kritiek te leveren op hem, wij kunnen het aan de zijlijn zoveel beter...
Wij weten wel wat hij wel en niet moet doen. Wij weten wel wat het beste is voor iederen, maar ja wij staan maar aan die zijlijn, wij zitten niet op dat paard die al zoveel gepresteerd heeft, wij hoeven het er niet uit te rijden, wij kijken alleen maar toe...

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:29

SabM schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Het is jammer voor het paard dat de ruiter hem (nog) niet begrijpt en aanvoelt.
Het is ook moeilijk als ze door een blessure weinig hebben kunnen trainen en dan zo in zo'n volle hal weer even wat moeten neerzetten.
Aan de andere kant mag je van Rath en team Schockemohle verwachten dat ze professioneel genoeg zijn om het snel op te lossen. Misschien hadden ze beter als Rath had aangegeven dat hij erg fris was, eerst even een korte pauze van 10-15min in kunnen lassen, zodat ze meer tijd hadden om los te rijden. Uiteindelijk komen er toch veel mensen voor Toot en die zijn echt wel bereid daar even op te wachten.
Maar ja dat is speculeren, ik weet niet precies hoe de situatie was.
Ik vind het jammer om te zien dat er nog zo veel spanning en miscommunicatie is tussen die twee en ik hoop dat het lessen bij Sjef dat verbeterd. Helaas voor hun is dat pas na de OS..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:30

Waarom is totilas altijd een hot item en bijv. nooit alle talentvolle paarden die Onassis koopt, waar we vervolgens nooit meer wat van horen? :o

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:32

IndianLady schreef:
Paddenpad schreef:

Dat was ook mijn gedachte.
Eigenlijk best vernederend dat je tijdens een hengstenkeuring een demo doet of wat het dan ook is en dan nog aanwijzingen moet volgen ook omdat je het dier niet houd :')

Inderdaad,en dan ook niet eens aan je Kur op muziek toekomt,denk toch dat veel potentieele rietjesklanten die aan de kant stonden daarvoor kwamen,i.p.v. een poppenkast voorstelling.

Snap trouwens niet dat er zoveel mensen het zielig vinden voor Rath,wanneer ik anderhalf jaar lang niet presteer bij mijn baas dan vlieg ik er ook uit,het is dat stiefmama de sportrechten gekocht heeft maar iedere andere ruiter/amazone had er na een half jaar al uitgelegen, nu wordt het handje boven zijn hoofd gehouden!
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 07-02-12 10:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:33

Jammer van het paard...
Zie vooral spanning, onrust en slecht gereden overgangen..
Hoop dat er een lichtje gaat branden bij Schockemohle dat hij terug moet naar Gal...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:33

Javayo schreef:
Ellie_F schreef:
Klasse dat Rath niet opgeeft. Het makkelijkste wat je nu kunt doen is de handdoek in de ring gooien.

volgens mij is Rath toch niet in de positie om nu die handdoel in de ring te gooien hoor... met ieder ander paard had hij dat wellicht al gedaan, maar hier trekken anderen aan de touwtjes.

Hij moet er zelf op, is het niet? Opgeven is altijd de makkelijkste weg, ook in dit geval. De druk zal zeker hoog zijn (deels zelf gecreëerd) maar dat neemt niet weg dat hij toch maar doorzettingsvermogen toont wanneer hij nadat hij de ring uit reed, weer terug komt. Hoe denk je dat hij zich voelt? Niet lekker.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:34

NenaC schreef:
Waarom is totilas altijd een hot item en bijv. nooit alle talentvolle paarden die Onassis koopt, waar we vervolgens nooit meer wat van horen? :o

Totilas liep onder een bekende ruiter & liep op grote evenementen.
& natuurlijk de prijzen die hij overal weghaald(e...)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:39

Ik vind het echt heel naar om te zien hoe het gaat met Toot en Rath, wellicht beiden gespannen...

Zelf denk ik (maar ja wie ben ik :D ) dat de klik tussen die 2 er nooit zal komen.
Erg jammer!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:40

Misschien dat Glock de sportrechten van mevrouw Linsenhoff kan overkopen. Dan kan Edward zijn Toti weer rijden.
Meteen een mooie opsteker voor de Oostenrijkse dressuur.

Jammer dat er druk op je wordt gelegd? Onzin - iedere ruiter die de ring in gaat staat onder druk om te presteren met zijn of haar paard. En zeker in dit geval had men dat vantevoren kunnen bedenken. Maar nee: andere ijzers eronder, andere trainingsmethode.. "we zullen het wel even fixen"... hoe dom is dat. Dat je geen klik kunt krijgen met een paard - okay, dat kan in bepaalde mate zo zijn maar als je een goede ruiter bent kunt je dat ook oplossen. Rath moet de ring uit om achter de schermen door pappie geholpen te worden. Dat is toch beschamend op dit niveau.
De tijd van smoezen is nu, na meer dan een jaar, wel voorbij. Dit koppel heeft de twijfelachtige eer een van 's werelds beste paarden naar de ratsmodee geholpen te hebben.

Zou het zinvol zijn om bij Sjef te gaan trainen? Ik denk het niet. Oh zeker, je kunt nog meer dwingen, het paard nog meer in een keurslijf proberen te persen. Maar één ding valt niet te leren.. ruitergevoel, paardengevoel. En dat ontbreekt bij Rath.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 07-02-12 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:41

..ik vraag me wel eens af hoe de gesprekken zijn tussen MAR & team/familie na afloop van een show als deze.
Ik vind het écht enorm sneu voor die jongen, hij doet ongetwijfeld enorm zijn best, maar wat er niet is, is er niet.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:41

EG had jaren terug het aanbod om deel eigenaar de worden van Toot niet moeten afslaan.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer. Toot en Rath zullen er samen uit moeten komen... ze zijn aan elkaar gebonden door diverse redenen. Ik kan me voorstellen dat Rath niet laat afweten nu. Hij is teveel al op zijn nummer gezet door Toot. Ook hij toont karakter door te blijven proberen en niet op te geven.
Laten we hopen voor beide dat Sjef hun kan helpen tzt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:42

Jannepauli schreef:
Misschien dat Glock de sportrechten van mevrouw Linsenhoff kan overkopen. Dan kan Edward zijn Toti weer rijden.

Jammer dat er druk op je wordt gelegd? Onzin - iedere ruiter die de ring in gaat staat onder druk om te presteren met zijn of haar paard. En zeker in dit geval had men dat vantevoren kunnen bedenken. Maar nee: andere ijzers eronder, andere trainingsmethode.. "we zullen het wel even fixen"... hoe dom is dat. Dat je geen klik kunt krijgen met een paard - okay, dat kan in bepaalde mate zo zijn maar als je een goede ruiter bent kunt je dat ook oplossen. Rath moet de ring uit om achter de schermen door pappie geholpen te worden. Dat is toch beschamend op dit niveau.
De tijd van smoezen is nu, na meer dan een jaar, wel voorbij. Dit koppel heeft de twijfelachtige eer een van 's werelds beste paarden naar de ratsmodee geholpen te hebben.

Hoezo de oostenrijkse dressuur? Edward blijft toch gewoon voor NL rijden?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:44

Jannepauli schreef:

Zou daar ook een medaille voor zijn,dan hebben ze tenminste nog iets voor 15mil?! :=