Puur uit chauvinisme gun ik ze het succes niet en vind dit soort berichten heimelijk wel leuk, maar dat heeft weinig met redelijke argumenten te maken. Dat maakt dit soort discussies zo leuk, het verstand tegen het onderbuikgevoel
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kim1207 schreef:Wat n gezever weer hier. Gezondheid vh paard staat voorop en zo hoort het. Wedstrijden zijn totaal irrelevant!
Zonnetje81 schreef:Hebben ze ooit verkondigd meteen beter als edward te worden....?
Paddenpad schreef:Geloof stellig dat zelfs daar mensen tussen zitten die nog meer kennis hebben dan bovenstaand trio er zit namelijk nogal wat verschil tussen kennis of gokken en ja ze hebben misgegokt.
Hoeveel mensen riepen al niet van begin af aan dat dit niks zou worden,lees de eerste topics hierover maar eens na.
Wilawander schreef:Paddenpad schreef:Geloof stellig dat zelfs daar mensen tussen zitten die nog meer kennis hebben dan bovenstaand trio er zit namelijk nogal wat verschil tussen kennis of gokken en ja ze hebben misgegokt.
Hoeveel mensen riepen al niet van begin af aan dat dit niks zou worden,lees de eerste topics hierover maar eens na.
Een paard is geen machine. Edward is een hele andere ruiter dan Matthias en heeft bovendien heel wat meer ervaring. Matthias en Totilas zullen eerst een combinatie moeten gaan vormen en dat kan niet in een paar maanden tijd. En dat er blessures tussen komen, dat kan de beste overkomen. Kogel verdraaien en een hoefzweer ja dat kan ook ieder overkomen.
Ik erger me er kapot aan als bokkers reageren op mede bokkersd ie te snel weer op een paard stappen. Deze jongen beslist in het voordeel van het paard ook weer niet goed.
Het is jammer voor NL dat het dier verkocht is maar wees niet zo onsportief en kinderachtig en geef deze jongen een kans. Enig idee wat dit soort kinderachtig gedrag kan veroozaken? Die druk moet hij eerst ook nog eens door. Echt te treurig hoe sommige mensen zich gedragen. En dan zeggen ze dat Duitsers onsportief zijn. Ik schaam me hier in Duitsland soms een nederlander te zijn,.
Wilawander schreef:De pers schrijft dingen ook anders als dat het soms bedoeld wordt. En al gauw wordt een mug een olifant. Daarbij zal een relatief jong iemand ook moeten leren omgaan met pers, druk enz. Dan gebeuren dit soort dingen ook snel. Zeker met deze extreme druk om te moeten presteren. Iedereen weet precies hoe het moet behalve hij. Men zou zich eens in hem moeten verplaatsen.
Mindim: een combinatie vormen daar kan je van te voren niks zinnigs over zeggen. Zou je Anky op Totilas zetten dan is ook niet gezegd dat het DE combinatie is of ooit wordt en hoe lang dat duurt. Dat is van zoeel factoren afhankelijk.
sarabande schreef:joelledsr schreef:haha, nee ik denk niet dat ze afgeragd worden, ik denk wel dat de spieren en pezen van een jong paard niet dusdanig belast moeten worden.
Wat dat betreft zijn ze in de dressuurwereld soms wel een beetje struisvogel politiek aan het spelen.
Hengsten die op 3 jarige leeftijd in de lente, keurig en volgroeid prachtig door de bak heen marcheren, ik geloof er niet in.
Onze jonge paarden werden op hun 3e hoogstens licht ingereden, ergens in het najaar om vervolgens de hele winter weer met vakantie te gaan. En ja, ook met het doel ze mooi te verkopen. Maar helaas loop je dan altijd achter de feiten aan.
Ik vind het echt dier onvriendelijk en de blessures van Totillas verbazen me op dat gebied dan ook niet.
Bij mijn weten is Totilas niet op 3 jarige leeftijd goedgekeurd, maar pas na zijn prestaties op oudere leeftijd.
Als hij zo blessure gevoelig zou zijn geweest had Ed er niet zoveel mee kunnen schitteren
Ik geloof geen barst van al die blessures die hij heeft sinds hij in Duitsland staat