Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:23

De combinatie Rath - Totilas zal bij Nederlanders (ook bij mij) emoties op blijven roepen tot we de Olympische Spelen achter de rug hebben. Over 9 maanden zal een bericht als deze niet meer 10 pagina's reacties in een paar dagen opleveren.

Puur uit chauvinisme gun ik ze het succes niet en vind dit soort berichten heimelijk wel leuk, maar dat heeft weinig met redelijke argumenten te maken. Dat maakt dit soort discussies zo leuk, het verstand tegen het onderbuikgevoel :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:49

Er is wel eens onderzoek naar gedaan. Een beginnennde ruiter kan in 2 jaar GP dressuur rijden, mits hij de mogelijkheden heeft voor goed les en een trainer die het paard bijhoudt en een paard wat zich dat proefje laat rijden waar de ruiter op mee kan liften. Kortom een bak met geld heeft. Je koopt dan gewoon je succes.
Matthias mist gewoon de aanleg en gevoel voor rijden zoals Edward of Isabell dat wel hebben. Hij heeft altijd de mogelijkheden gehad van goede paarden, goede begeleiding, enz. Dus dan kom je een heel eind. Maar hij zou mijn paard ook niet zomaar in het Z krijgen, terwijl Edward de mijne wel enige klasses hoger dan het Z kan laten lopen.
Helaas, in de paardensport is succes te koop, maar de absolute top kennelijk niet. Ik denk zelfs dat er onder de vele onbekende bokkers wel enige ruiters zouden zitten die beslist het talent en gevoel hebben om meer uit Totilas te halen dan Matthias. Alleen, zij krijgen de kansen niet en hebben de kans ook niet gehad om enigzins een naam op te bouwen. Moet jij het doen met een fjord van de buren waar je af en toe onderling op mag rijden, tja, dan kun je nog zo veel talent hebben, het komt er zo niet uit. Maar ben je het neefje van een bekende ruiter, tja, dan is het geld er, zijn de juiste paarden er, staan de juiste instructeurs klaar en kom je dus met dezelfde hoeveelheid talent veel verder. Waarom denk je dat het zo vaak de neefjes, nichtjes, zoontjes of dochters van bekende ruiters zijn die ook weer in het rabotalententeam komen? Precies. De manegeruiter valt niet op, daar is haast ook niet op te scouten.

Verhoudingsgewijs zijn de springruiters in de top allemaal veel meer aan elkaar gewaagd. Waarom? Bij springen komt ook lef en oog voor afstanden kijken. En dat is iets wat je niet in 2 jaar kunt leren. Een topspringpaard wat verkocht wordt springt meestal bij die andere ruiter net zo goed.

jesito

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:06

Germie, je onderschrift is een samenvattig van je post.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:10

Germie, ben het helemaal met je eens. Zeer herkenbaar, zie het in mijn eigen omgeving regelmatig.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:23

kim1207 schreef:
Wat n gezever weer hier. Gezondheid vh paard staat voorop en zo hoort het. Wedstrijden zijn totaal irrelevant!

Wedstrijden zijn wél relevant, want je koopt geen paard van 15 miljoen dat zijn geld terug moet verdienen door hem te bekijken in de wei. Voor ons kijkers is het wellicht niet relevant, maar wel voor PS die zijn geld terug wil verdienen.

Zonnetje81 schreef:
Hebben ze ooit verkondigd meteen beter als edward te worden....?

Ja, ze hebben letterlijk gezegd dat ze 'verder zouden gaan waar Edward was geeindigd'.
Dat kun je wel terugzoeken in een van de nieuwsberichten/interviews.

Hele mooie post van Germie hierboven trouwens, zo is het maar net.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:01

Paard naar de klote? Ik denk dat dat wel mee valt. Net of heel bokt het beter kan. Gevalletje van 'niemand kan zo goed voor mijn paard zorgen, ik ben de enige' bull shit. Dat beest is ook maar een paard maar omdat hij totilas heet komt hij van een andere planeet. Ben blij voor een hoop mensen dat zij nooit zakelijke beslissingen hoeven te nemen. Zou nooit goed komen.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:08

Tuurlijk zal mathias onder zeer hoge druk staan bij PS en vooral bij zijn eigen stiefmama.
Maar deze jongenman is toch oud en wijs genoeg om te weten wat hij zegt?
Had hij in het begin niet zo hoog van de toren moeten blazen........................

Iedereen weet dat je nietmaar even een combinatie vormt.
Ik bedoel Edward en Toot die kende elkaar al enige jaren. die comi schitterde.

Tja misschien als Mat. en ook stiefmama niet zo hard van stapel waren gegaan in het begin, was deze hele soap minder
aantrekkelijk geweest, Maar die 2 hebben het lot toch wel zelf naar hun een toegetrokken.

We wachten af en gaan zien hoe de weg van Mat.en Toot gaat lopen.
Alleen DENK IK; dat Toot nooit meer zal stralen en genieten van het publiek als bij Edward!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:32

Germie: +:)+

Helemaal met je post eens!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:31

Paddenpad schreef:
Geloof stellig dat zelfs daar mensen tussen zitten die nog meer kennis hebben dan bovenstaand trio er zit namelijk nogal wat verschil tussen kennis of gokken en ja ze hebben misgegokt.

Hoeveel mensen riepen al niet van begin af aan dat dit niks zou worden,lees de eerste topics hierover maar eens na.

Een paard is geen machine. Edward is een hele andere ruiter dan Matthias en heeft bovendien heel wat meer ervaring. Matthias en Totilas zullen eerst een combinatie moeten gaan vormen en dat kan niet in een paar maanden tijd. En dat er blessures tussen komen, dat kan de beste overkomen. Kogel verdraaien en een hoefzweer ja dat kan ook ieder overkomen.

Ik erger me er kapot aan als bokkers reageren op mede bokkersd ie te snel weer op een paard stappen. Deze jongen beslist in het voordeel van het paard ook weer niet goed.

Het is jammer voor NL dat het dier verkocht is maar wees niet zo onsportief en kinderachtig en geef deze jongen een kans. Enig idee wat dit soort kinderachtig gedrag kan veroozaken? Die druk moet hij eerst ook nog eens door. Echt te treurig hoe sommige mensen zich gedragen. En dan zeggen ze dat Duitsers onsportief zijn. Ik schaam me hier in Duitsland soms een nederlander te zijn,.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:43

Vind het eerder onsportief en kinderachtig om de mening van een ander op een dusdanige manier in een hoek te trappen. Zeker nu toch echt gaat blijken dat die bepaalde mening best nog wel eens de waarheid zou kunnen zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:52

En wat is dan de waarheid? Er is geen waarheid. Het is gewoon dat MR gewoon veel te leren heeft en dat dat niet over 1 nacht ijs gaat... Een combinatie vormen ook niet zo snel gaat... En dat de prestaties in de ogen van anderen tegenvallen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:55

Wilawander schreef:
Paddenpad schreef:
Geloof stellig dat zelfs daar mensen tussen zitten die nog meer kennis hebben dan bovenstaand trio er zit namelijk nogal wat verschil tussen kennis of gokken en ja ze hebben misgegokt.

Hoeveel mensen riepen al niet van begin af aan dat dit niks zou worden,lees de eerste topics hierover maar eens na.

Een paard is geen machine. Edward is een hele andere ruiter dan Matthias en heeft bovendien heel wat meer ervaring. Matthias en Totilas zullen eerst een combinatie moeten gaan vormen en dat kan niet in een paar maanden tijd. En dat er blessures tussen komen, dat kan de beste overkomen. Kogel verdraaien en een hoefzweer ja dat kan ook ieder overkomen.

Ik erger me er kapot aan als bokkers reageren op mede bokkersd ie te snel weer op een paard stappen. Deze jongen beslist in het voordeel van het paard ook weer niet goed.

Het is jammer voor NL dat het dier verkocht is maar wees niet zo onsportief en kinderachtig en geef deze jongen een kans. Enig idee wat dit soort kinderachtig gedrag kan veroozaken? Die druk moet hij eerst ook nog eens door. Echt te treurig hoe sommige mensen zich gedragen. En dan zeggen ze dat Duitsers onsportief zijn. Ik schaam me hier in Duitsland soms een nederlander te zijn,.

Dit argument is al zo vaak voor bijgekomen dat ze aan elkaar moeten wennen.
Ik denk dat dat nu toch langzamer hand op een lijn moet zitten dat er wat gepresteerd kan worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:56

Bedenkt iemand zich wel hoelang upido al in de stallen opgesloten staat..... en dan hebben we het over een ruiter met meer kwaliteiten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:06

Ja, maar van Upido is er nog steeds geen eigen (belachelijk dure) kledinglijn, wordt niet over geroepen dat hij dé nr 1 is, er zijn geen uitgebreide persmomenten geregeld, er wordt niet groots geroepen waar Upido aan de start zal komen om een week van te voren af te melden

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:08

Upido komt ja voor Nederland uit dus daar klaagt niemand over. Anky is ook een ruiter die veel meer ervaring heeft dan een 27 jarige die net komt kijken.

Plus twee totaal verschillende manieren van rijden. Dat kan zeker een tijd duren en dat vindt ik niet vreemd. het ene paard went sneller zo'n omstelling dan de ander. Ook zal het management en alles er omheen wennen zijn voor het paard. De één gaat daar ook beter mee om als de ander. vandaar "het is geen machine".

Hij komt er openlijk voor uit omdat er veel vraag is naar het paard. Hij hadt ook alles achter gesloten deuren kunnen doen. Was vast ook niet goed geweest.

Is Upido vergelijk baar met Totilas? nee dat lijkt me toch niet. Mensen die niet echt in het paardenwereldje zitten weten wie Totilas is en Upido zal ze niks zeggen. Dus commercieel gezien is dat ook niet vreemd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:10

Die dingen die jij noemt zijn omdat hij bekend is.... Maar ik doel op het feit van: combinatie vormen en hoelang dat dat kan duren ongeacht of het een goed paard en in het andere geval een goede ruiter... Alsof het allemaal zo simpel is. Maar goed degene die tegen alles zijn blijven dat. Ik vind het behoorlijk uit de pan rijzen hoe mensen hier over andere spreken en durven te oordelen. En daarbij kan MR er nog altijd niks aan doen wat ANDEREN zeggen of de media schrijft...want wie zegt dat dat allemaal klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:18

Hij spreekt zich zelf tegen in de pers en dat kun je beter niet doen, want dat trek je de aandacht en in dit geval twijfel over je doen en laten. Zekers als het niet de eerste keer dat je heet een zegt en het ander doet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:26

De pers schrijft dingen ook anders als dat het soms bedoeld wordt. En al gauw wordt een mug een olifant. Daarbij zal een relatief jong iemand ook moeten leren omgaan met pers, druk enz. Dan gebeuren dit soort dingen ook snel. Zeker met deze extreme druk om te moeten presteren. Iedereen weet precies hoe het moet behalve hij. Men zou zich eens in hem moeten verplaatsen.

Mindim: een combinatie vormen daar kan je van te voren niks zinnigs over zeggen. Zou je Anky op Totilas zetten dan is ook niet gezegd dat het DE combinatie is of ooit wordt en hoe lang dat duurt. Dat is van zoeel factoren afhankelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:30

Jeetje, alweer terug getrokken? zonde zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:33

Wilawander schreef:
De pers schrijft dingen ook anders als dat het soms bedoeld wordt. En al gauw wordt een mug een olifant. Daarbij zal een relatief jong iemand ook moeten leren omgaan met pers, druk enz. Dan gebeuren dit soort dingen ook snel. Zeker met deze extreme druk om te moeten presteren. Iedereen weet precies hoe het moet behalve hij. Men zou zich eens in hem moeten verplaatsen.

Mindim: een combinatie vormen daar kan je van te voren niks zinnigs over zeggen. Zou je Anky op Totilas zetten dan is ook niet gezegd dat het DE combinatie is of ooit wordt en hoe lang dat duurt. Dat is van zoeel factoren afhankelijk.

Mag ik vragen waarom je dit specifieke stukje tegen mij zegt? daar heb ik het toch verder niet over?
Je moet maar beter eerlijk zijn als er toch al een verschrikkelijke druk op je staat. Ga je dan ook nog tegenstrijdige dingen noemen, dan krijg je iedereen op je dak, terecht of niet. Verder krijg ik hier het idee, dat iedereen het een 27 kleuter vind die bij de hand genomen moet worden. Kom, het is een volwassen vent.

Nee, er moet een klik zijn tussen ruiter en paard, is die er niet, kun je je suf trainen, maar spring je er niet uit. De vergelijking met Anky en Upido vind ik vreemd, ze heeft nooit gepretendeerd het op wedstrijd uit te brengen en vervolgens het niet te doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:54

Ik bedoelde Zonnetje. Excuses.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:02

Klopt. Maar men gaat hier vanuit van het wordt niks omdat het nu nog niet werkt. Misschien over een jaar en misschien nooit niet maar dat wil niet zeggen dat hij hem kapot rijdt of een slechte ruiter van de bovenste plank is wat velen hier verkondigden.... Het klikt of niet en jammer en helaas als dat zo is.

En als hij geen blessure heeft was het misschien verstandig om te zeggen dat ze nog niet voldoend combinatie zijn. Maar anderzijds dat krijg je alleen door veel oefenen en op wedstrijd te gaan. Die kans krijgt hij niet want hij wordt al afgeschoten voor zijn proef klaar is.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:05

sarabande schreef:
joelledsr schreef:
haha, nee ik denk niet dat ze afgeragd worden, ik denk wel dat de spieren en pezen van een jong paard niet dusdanig belast moeten worden.
Wat dat betreft zijn ze in de dressuurwereld soms wel een beetje struisvogel politiek aan het spelen.
Hengsten die op 3 jarige leeftijd in de lente, keurig en volgroeid prachtig door de bak heen marcheren, ik geloof er niet in.
Onze jonge paarden werden op hun 3e hoogstens licht ingereden, ergens in het najaar om vervolgens de hele winter weer met vakantie te gaan. En ja, ook met het doel ze mooi te verkopen. Maar helaas loop je dan altijd achter de feiten aan.
Ik vind het echt dier onvriendelijk en de blessures van Totillas verbazen me op dat gebied dan ook niet.

Bij mijn weten is Totilas niet op 3 jarige leeftijd goedgekeurd, maar pas na zijn prestaties op oudere leeftijd.
Als hij zo blessure gevoelig zou zijn geweest had Ed er niet zoveel mee kunnen schitteren

Ik geloof geen barst van al die blessures die hij heeft sinds hij in Duitsland staat

Ik las laatst inderdaad dat hij op die leeftijd is afgewezen voor NRPS en KWPN (kan me vergissen hoor. Was een ouder NRPS boekje)

Ben toch nog steeds heel benieuwd naar Toot.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:59

Na ruim een jaar kan je wel zeggen of er een klik is of niet, is die er niet, geef dat dan toe en zoek een andere ruiter voor dit paard.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:30

Misschien vindt PS of zij zelf wel dat hij voor zijn talent zijn niveau op dat moment wel progressie heeft gemaakt... Misschien niet wat 'iedereen' verwacht...die willen dat hij minimaal edward overstijgd...