Blessure voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:58

Nou als ze een recreatieadresje voor hem zoeken mag hij best bij ons op stal hoor.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:02

Bij de verkoop van dergelijke paarden hoort een foto-sessie met een portfolio van meer dan 1000 fotoos, bloedmonsters blijven tot 100 jaar na dato opgeslagen in een kluis, naast het DNA profiel van Toot, een team van 25 paragnosten hebben Paul geadviseerd over de aankoop en Clifford Chance, Allen & Overy, Linklaters en Freshfields hebben gezamelijk gewerkt aan het koopcontract.
Neuh, dat is allemaal wel heel grondig uitgeplozen :j
Er is geen fitter en gezonder paard op dat niveau ter wereld dan Toot op de dag dat hij verkocht werd

concetto

Re: Blessure voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:02

Dat bedoel ik maar!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:03

Maarre mijn paard is de ene dag ook fitter dan de andere dag. Dressursport is vooral een momentopname. En je bent pas na goed 2 jaar een echt team ( woorden van Edward zelf)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:10

Marjoow schreef:
Hoe weet jij dat nou, heb je met hem gesproken ofzo :Y)

Dat lijkt me gewoon een kwestie van logisch redeneren met oog op de aard van het paard. Als ze instinctief en van nature liever zouden dressuur lopen met een zadel op hun rug en een bit in hun mond, werden ze inmiddels wel geboren met de optie om zichzelf op te zadelen. Maar neen, voorlopig worden ze nog geboren als grazers die óók gereden kunnen worden.

Ach het is een paard, zijn toekomst is net als die van elk levend wezen onduidelijk. Misschien ligt ie morgen dood, misschien loopt ie over 2 jaar wel weer 92%. Niemand van ons kan dat met zekerheid zeggen. Afwachten en kijken of ie nog en keer mee gaat lopen of niet.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:15

concetto schreef:
Maarre mijn paard is de ene dag ook fitter dan de andere dag. Dressursport is vooral een momentopname. En je bent pas na goed 2 jaar een echt team ( woorden van Edward zelf)

Geloof me maar als ik je vertel dat er op dat niveau niets aan het toeval wordt overgelaten. Daar zijn de belangen veels te groot voor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:18

sarabande schreef:
pien_2010 schreef:
Wat ik me weleens af vraag is wat het rijden in het systeem van Edward Gal doet met de fysieke gesteldheid en gezondheid van een paard, in dit geval gedaan heeft gedaan met Totilas. Let wel dit zijn mijn persoonlijke vragen waar ik geen antwoord op heb, maar die wel altijd bij me opkomen als ik Mathias Rath, een bijzonder goede klassieke ruiter, zie rijden op Totilas. En natuurlijk zijn we allemaal trots op en fan van onze NL ruiters. Maar ik durf daar ook wel kritisch naar te kijken.

Hoe krijg je de onzin bij elkaar
Toot was nooit ziek bij Ed, was een happy paard dat een combinatie met zijn ruiter vormde. Dat een paardenman als Paul dat onderschat heeft verbaasde me direct al

Bij Mathias Rath die jij bijzonder goede klassieke ruiter noemt, begonnen van meet af de problemen en blessures, hij is nooit een combinatie met Totilas geweest en wilde er in Rotterdam op het einde eigenlijk helemaal niet opstappen

Hij is misschien het slachtoffer geworden van de promotie drang van Paul en stiefmoeder, maar als gestudeerde man had hij daar niet aan mee hoeven doen.

Nu weer een totaal onnodig persbericht over een blessure waardoor hij niet mee kan doen aan de WB terwijl er al was aangekondigd dat hij niet meedoet.

Het wordt tijd dat men zich wat bescheidener, inherent aan de situatie, gaat opstellen. Laten ze een voorbeeld nemen aan Adelinde nummer 1 van de wereld, maar gelukkig veel minder poeha.

Niemand kent de feiten over wat er aan de hand is.
Wat we allemaal kunnen bedenken is dat het haast een onmogelijke klus voor een klassiek opgeleide ruiter moet zijn om dit modern, mechanisch gereden paard op een klassieke manier te gaan rijden.
Het is een nobel streven van Mathias Rath, maar het paard zit nu tussen 2 systemen in: eerst op heel veel druk in LDR gereden (iedereen kan de Youtube beelden erbij pakken), nu klassiek gereden: het paard is in de war.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:20

Misschien is de druk te hoog voor Totilas, het is een paard... daar word zo veel na gekeken dat Totilas opeens denkt van: doei! Ik kap ermee! :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:25

koenborias schreef:
Misschien is de druk te hoog voor Totilas, het is een paard... daar word zo veel na gekeken dat Totilas opeens denkt van: doei! Ik kap ermee! :j

_O- HIhiiii jaaaa dat is het en wij maar denken dat Rath de druk niet aankon :')

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:26

pien_2010 schreef:
Wat we allemaal kunnen bedenken is dat het haast een onmogelijke klus voor een klassiek opgeleide ruiter moet zijn om dit modern, mechanisch gereden paard op een klassieke manier te gaan rijden.
Het is een nobel streven van Mathias Rath, maar het paard zit nu tussen 2 systemen in: eerst op heel veel druk in LDR gereden (iedereen kan de Youtube beelden erbij pakken), nu klassiek gereden: het paard is in de war.

En nu is er geen druk tijdens het rijden? :?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:34

Abacab schreef:
concetto schreef:

Geloof me maar als ik je vertel dat er op dat niveau niets aan het toeval wordt overgelaten. Daar zijn de belangen veels te groot voor.

En ook al wordt er niets aan het toeval over gelaten... zit een ongeluk nog steeds in een klein hoekje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:36

pien_2010 schreef:

Ik denk dat heel veel mensen de feiten kennen

Mechanisch gereden paard, waar haal je de kul vandaan.

Het paard is niet in de war omdat het op een andere manier gereden wordt, de ruiter kan gewoon niet met zon paard omgaan.
Zoals ook niemand buiten Ed ooit Gribaldi kon rijden niet toevallig de vader van Toot

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:38

Waarom deed Edward in Athene ook alweer niet mee?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:39

sallandval schreef:
Abacab schreef:

En ook al wordt er niets aan het toeval over gelaten... zit een ongeluk nog steeds in een klein hoekje.

Ja een ongelukje wel ja maar niet een paard voor miljoenen kopen die "kapot" gereden zou zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:41

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:41

manic schreef:

Omdat Lingh tijdens het transport een ongelukje heeft gehad op de laadklep.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 02-12-11 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:42

sarabande schreef:
pien_2010 schreef:

Het paard is niet in de war omdat het op een andere manier gereden wordt, de ruiter kan gewoon niet met zon paard omgaan.
Zoals ook niemand buiten Ed ooit Gribaldi kon rijden niet toevallig de vader van Toot

niet om lullig te doen hoor, ik ben nog steeds fan van Edward maar... Gribaldi heeft ook een tijd niet willen lopen... ging in staking op concours etc... kan me nog een rampzalige wedstrijd herinneren ergens in Amerika...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:47

manic schreef:

Ehm, even denken, hij had iets met een, ehm, hoe heet dat ook al weer??? Ooooooooooh ja, een verstapping.
Omdat dat zeer bereisde paard naast de klep was gestapt en toen zijn alle oefeningen er voorgoed uit gevallen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:54

maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in :)
nogmaals, daarna is Lingh verkocht naar Amerika en heeft niemand ooit nog wat van hem gehoord...

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:56

Och, dit is toch wel heel erg sneu! Zonde zeg!
Hoop dat hij snel weer in de wedstrijdring zal verschijnen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:57

Het punt was dat ieder paard wel eens een ongelukje heeft en dat daar over het algemeen lang niet zo een drama van gemaakt wordt.

Er wordt gewoon al 12 paginas gezeverd over Totilas zijn pijntje.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:00

Als nog, Totilas en EG altijd in de positieve schijnwerpers en Totilas en MAR meer negatief

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:00

sarabande schreef:
pien_2010 schreef:

En waar haal jij die kul vandaan??

Het is niet omdat het een Duitser is dat hij niet met een paard kan rijden...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:13

Hoezo is de ene verstapping anders dan de andere verstapping dan?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:17

manic schreef:
Hoezo is de ene verstapping anders dan de andere verstapping dan?

Gaat niet zozeer om de verstapping maar meer over het algehele verhaal erom heen.
Om Lingh is nooit zo spektakel gemaakt, bij de vorige blessure van Toot werd een heel mediaspektakel op gang gebracht en nu doen ze het gewoon weer.
En dan komt het wel/niet starten er ook nog eens bij. Het hele plaatje klopt gewoon niet.

Lingh's verstapping kwam in het nieuws omdat dat tijdens het transport naar de os is gebeurd maar durf te wedden dat als dat tijdens een training was gebeurd ze het in duitsland nooit hadden geweten omdat het niet zo naar de voorgrond geschoven zou zijn.