Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sempie

Re: Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:47

En je liegt WEL als je beweert dat ze verkocht werd, tenzij het ENKEL een gedachte van je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:49

Sempie schreef:
En je liegt WEL als je beweert dat ze verkocht werd, tenzij het ENKEL een gedachte van je is.

Goh wat vreemd he, als ik dat paard ken met eigenaar A en jij je dan opeens als eigenaar B opwerpt. In dit licht is kopen niet eens meer de meest logische gedachte, wel de mildste.

Het was in februari 2008.

Sempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:56

Dat is dan al lang geleden. Maar ik ben ondertussen de nieuwe eigenares. En ik heb hun niet gekocht omdat ze een goede thuis zocht. Zoals ik eerder vermelde was enkel de zwarte merrie verkocht. Ik ben hier niet om ruzie te maken, heb betere dingen te doen dan dat. Maar als er over Kwenta begonnen wordt, dan is het niet minder als normaal dat ik ook ingrijp.

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:57

Lovely ik zit nog steeds met smart te wachten op het stukje waarin je verteld dat JIJ opgelicht bent. Want jij hebt je gemeld als de persoon die is opgelicht door T.S. maar ik kergens vinden wat ze precies heeft gedaan waardoor jij opgelicht bent....

Sempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:57

En dan moet je maar eens op bokt.be zoeken naar mijn topic, dan zie je tenminste dat ik al langer de nieuwe eigenares was van hun 2 ;-) Ik ga dat hier niet even uit mijn duim zitten zuigen...

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:58

Mo, ik ken je van het vroegere ruiterforum. Wat toen ontzettend gezellig was. En om dit te lezen allemaal doet wel pijn hoor. Je zal vast wel niet alles goed hebben gedaan. Dat weet ik niet. Maar dat mensen dit nou weer doen. Vreselijk! Ook hoop dat je alles op een rijtje krijgt. En denk meer aan jezelf. Wat Karina al schreef. Als het weer zou lukken financieel, koop 1 paard voor je dochter en geniet er van. Het gaat er bij mij ook niet in dat jij dieren verwaarloosd. Sterkte er mee!!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:58

@Wessel; volgens mij bedoelt Lovely dit:

Lovely schreef:
Even voor alle mensen die willen gaan beweren dat ik dingen verzin, of lieg of me bemoei met zaken waar ik niks mee te maken heb: ik ben op de stal geweest in het Brabantse Achtmaal, mijn paard heeft daar een week gestaan en die heb ik vervolgens weer heel snel naar huis gehaald omdat er slecht voor gezorgd werd. Dat geintje heeft mij een buitenproportioneel bedrag gekost, maar ik kon het missen en wilde alleen nog mijn paard uit de ellende weg hebben.
Als er mensen zijn die mij niet willen geloven, dan is dat prima, maar zeg niet dat ik lieg want dat doe ik niet.

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:00

Oooohhh ik zag denk ik door al de beschuldigingen het bos niet meer 8)7
Bedankt!!

Sempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:13

Ik heb enkel gezegt dat ik de eigenares ben van het paard dat ze noemde en haar veulen, maar Kwenta heb ik enkele maanden terug laten inslapen. Ze heeft het heel goed gehad bij mij en haar veulen doet het ook heel goed. Ik heb hun niet gekocht, ze vroeg er geen geld voor, maar enkel een goede thuis waar ze alle aandacht kan krijgen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:16

Sempie schreef:
Ik heb enkel gezegt dat ik de eigenares ben van het paard dat ze noemde en haar veulen, maar Kwenta heb ik enkele maanden terug laten inslapen. Ze heeft het heel goed gehad bij mij en haar veulen doet het ook heel goed. Ik heb hun niet gekocht, ze vroeg er geen geld voor, maar enkel een goede thuis waar ze alle aandacht kan krijgen.

Maar jij kunt dus niet tegenspreken dat het paard wellicht in 2008 met belachelijk lange hoeven stond?

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:22

Tendance schreef:
Meganyr schreef:
Precies Saskiakefie, zo'n nieuwbericht zou helemaal niet op Bokt moeten verschijnen.
Het bericht is (daar zijn we het nu allemaal wel over eens denk ik) idioot overdreven en alleen de titel al is provocerend. Het bericht heeft precies de reacties gewekt die je verwacht bij zo'n tekst, en juist DAT zou niet mogen op een forum.

Volgens mij is Bokt niet alleen een discussieforum, maar ook een informatieforum.
Als dit soort berichten gepubliceerd zijn en te maken hebben met paarden, dan zijn ze hier toch heel goed op hun plek?

Als de gepubliceerde berichten juist zijn zeer zeker. Maar onjuiste, provocerende berichten zonder goede bron absoluut niet.
Daar komen alleen maar dit soort rellen van en dát vind ik niet kunnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:22

weet je....ik praat dit absoluut niet goed.
Maar ik vermoed dat de oorzaak hiervan is teveel dieren willen redden en niet het geld hebben om er voor te zorgen.Maar ze wel willen voeren,dus voer kopen wat je niet betalen kunt.

Ik heb hier nog een beetje clementie mee....omdat het geen zelfverrijking is,maar een niet zo slim standpunt dat je al het leed van de wereld kunt veranderen....en dat gaat niet.Misschien als je miljonair bent dat het iets makkelijker gaat.

Als PVD in een dikke porsche had gereden en dure kleren had aangehad....maar dat is niet het geval.
Het blijft voor de schuldeisers natuurlijk triest....daarvoor maak het geen verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:29

geerke schreef:
weet je....ik praat dit absoluut niet goed.
Maar ik vermoed dat de oorzaak hiervan is teveel dieren willen redden en niet het geld hebben om er voor te zorgen.Maar ze wel willen voeren,dus voer kopen wat je niet betalen kunt.

Ik heb hier nog een beetje clementie mee....omdat het geen zelfverrijking is,maar een niet zo slim standpunt dat je al het leed van de wereld kunt veranderen....en dat gaat niet.Misschien als je miljonair bent dat het iets makkelijker gaat.

Als PVD in een dikke porsche had gereden en dure kleren had aangehad....maar dat is niet het geval.
Het blijft voor de schuldeisers natuurlijk triest....daarvoor maak het geen verschil.

Nee, want als je niet in staat bent om de tering naar de nering te zetten dan kun je beter a. geen bedrijf beginnen, b. geen dieren nemen en c. die twee al helemaal niet combineren. Gezien mijn ervaringen met MB ben ik niet zo overtuigd van een onbaatzuchtige benadering van het geheel :n.

In Amsterdam noemen we dit soort mensen gewoon klaplopers en uiteindelijk komen ze niet veel verder in het leven dan het verkopen van de daklozenkrant.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:38

Even buiten de schuldvraag om wat PVD allemaal wel of niet gedaan heeft. Ik heb bij lange na niet voldoende informatie om daar een oordeel over te kunnen vellen.

Dat het blijkbaar financieel niet goed gegaan is is duidelijk. Iemand betichten van fraude/stelen omdat ze failliet gaan vind ik erg overtrokken.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:45

Niet dat Gamblerscup het zelf niet zou kunnen, maar ik kan het niet laten:
Tendance schreef:
Bij deze zal dit de laatste reactie op jou zijn.

Hier wordt vermoedelijk bedoeld: "bij deze zal dit mijn laatste reactie op jou zijn". Maar feitelijk staat er onzin, het is immers niet erg waarschijnlijk dat Gamblerscup geen reacties meer krijgt.

Toch vond ik deze nog veel mooier:
Tendance schreef:
Jij leest vragen anders dan ze er staan omdat je er een gevoel bij creeert, oftewel je verplaatst je in mij terwijl je me niet kent.

Waar te beginnen? De pot verwijt de ketel dat zij zwart ziet? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten? Zie je zelf dan niet dat je hier exact datgene doet dat je Gamblerscup verwijt? (overigens vind ik de "nette kritische vraag" die Gc aanhaalt ook niet netjes en kritisch, maar suggestief en wantrouwend en ik ben te bot om mij in anderen te verplaatsen dus daar ligt het in elk geval niet aan). Bij gebrek aan tijd en interesse in soapseries lees ik af en toe op bokt en ik vind het fantastisch, dus dank voor dit stukje.

Meer on-topic: Eén van de - voor mij - belangrijkste verantwoordelijkheden bij het houden van dieren is die van continuïteit, een dier aanschaffen (of opvangen) is niet zo moeilijk. Het kwalitatief voldoende verzorging bieden zolang het leeft is heel veel lastiger. Een tweede verantwoordelijkheid, zo mogelijk nog belangrijker, is dat je altijd éérst goed voor jezelf moet zorgen en daarna voor anderen (dieren incluis). Om de simpele reden dat helemaal niemand iets aan je heeft als je niet goed eet, slaapt, geen huis of geen inkomen hebt. Mogelijk heeft M.B. niet altijd even goed op deze basisverantwoordelijkheden gelet. Wellicht met de beste bedoelingen, maar "the road to hell is paved with good intentions".

Nog eentje dan: "Het leed dat mensen u het minst snel vergeven is niet hetgene u hen werkelijk heeft aangedaan, maar hetgene waarvan men dènkt dat u het hen heeft aangedaan." Een tegeltjeswijsheid die ik een jaar of 15 geleden las en ik weet niet van welk wijs persoon de oorspronkelijk tekst is of hoe die precies luidt, maar het leek me hier wel van toepassing. Wat ik heel graag zou willen weten is wat er nu feitelijk aan de hand is, dus wat heeft wie echt gedaan en wat denken mensen alleen maar dat er gedaan is (of juist nagelaten is). Waar zíjn de 'uitgemergelde en achtergelaten' dieren? Wanneer zijn die dieren achtergelaten, en waar? Als ik 2 weken op vakantie ga laat ik ook dieren achter, maar als ik op vakantie niet (dodelijk) verongeluk kom ik gewoon weer terug. Wanneer is dan sprake van achterlaten? Wie heeft de dieren op een weide gezet (wellicht degene die dat dagelijks toch al deed?), en waarom kan BLID zich geen redacteur voor persberichten veroorloven die het verschil kent tussen 'ligt' en 'licht'? En wat maakt M.B. eigenlijk tot dierenactiviste? Was/is dat H.A.C.H. een actiegroep? Mocht je dit topic nog blijven volgen en aanvullen PVD, nog 1 dingetje. Ik ben net als anderen benieuwd naar actuele foto's van de 'uitgemergelde' dieren in kwestie. Mogelijk bedoelde je met een papier met datum op de foto steeds al de krant, en dan heb ik niks gezegd, maar een krant is een stuk overtuigender dan een papier met daarop handgeschreven een datum. De datum van de krant hoeft niet eens perfect leesbaar te zijn, als bijvoorbeeld de voorpaginafoto herkenbaar is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:51

"En schulden maken met wetenschap die niet af te kunnen betalen?"
Dat is een beetje dom ;-) om met Maxima te spreken.

Misschien heeft PVD het niet slim aangepakt, maar ik denk dat haar intenties goed zijn (geweest). Maar ik denk dat de wereld ook idealisten nodig heeft en misschien zijn die idealisten niet altijd even slim bezig of wordt het ze teveel.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:38

Nou ik meld me ook maar eens even. Ik ken M.b. nog van de tijd dat ze paardloos was. Ze kwam bij ons op stal en nam de zorg van een manegepaard op zich. Van het een kwam het ander en ze kocht haar eerste paard. Ik vond haar bij tijden soms wat apart, maar goed voor haar paard was ze zeker. Haar merrie werd geinsemineerd en ze ging ze bij haar thuis stallen. Zo werden er nog enkele paarden gekocht en ik kwam er nog weleens haar paard invlechten als ze op concours ging. Ik denk wel dat het in die tijd eigenlijk al iets teveel werd, 6 stallen aan huis, en een weiland dat alleen in de zomer beschikbaar was. Maar nog steeds werd er goed voor de paarden gezorgd. Ik heb nooit haar paarden schraal of mager gevonden, en ze deed alles wat binnen haar mogelijkheden lag, om de paarden een goed leven te vinden. Nadat ze is verhuisd, is het contact verwaterd, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het verhaal m.b.t. Dhr. Elgersma, erg raar vind. Maar naar mijn weten is M.b. nergens voor veroordeeld, maar veroordeeld heel bokt haar daar wel over. Ik kan hier helaas niets zinnigs over zeggen, aangezien ik geen contact meer met haar had.

Áls het waar is dat er nu vermagerde dieren bij haar zijn aangetroffen, vind ik het raar dat de BLID hier geen foto's van plaatst. Er zijn vele foto's van de BLID te vinden, maar over de zaak waar nu zoveel ophef over is, zijn geen foto's. Opvallend!
Er heeft zich nog niemand gemeld in dit topic die daadwerkelijk is opgelicht door M.b.. Iedereen heeft het hier van horen zeggen. Als zij echt zo een grote oplichtster zou zijn, dan liep ze vast niet meer vrij rond. Ik vind het dan laag dat ze hier zo de grond in wordt getrapt, want ik weet zeker dat de opmerkingen die hier gemaakt worden, haar vast heel veel pijn doen. Is het de bedoeling om hier op bokt mensen kapot te maken? Willen jullie proberen haar zo te raken dat ze het zometeen helemaal niet meer ziet zitten en er bij wijze van een eind aan maakt? Ik vind dat de BLID met harde bewijzen moet komen, voordat jullie haar zo kunnen veroordelen. Ze zal heus fouten gemaakt hebben, maar ze is geen slecht mens.
Ik weet dat M.b. het beste met elk dier voor heeft. Ik denk alleen dat ze dingen te groot aanpakte, waardoor het financieel niet meer haalbaar was. Zonde, en nu zal ze zich staande moeten zien te houden.

M.b. , sterkte ermee. Hou de eer aan jezelf, je bent de bokkers hier geen verantwoording schuldig.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:42

Liezel1 schreef:
Zelfs bestuurders van BV kunnen hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden als blijkt dat er sprake is van wanbetlaing....

Precies, hoe het in het belgisch recht zit weet ik niet maar ik neem aan dat rechters, die de feiten kennen, zich daar te zijner tijd wel over zullen buigen en dat MB indien zij verwijtbaar gehandeld heeft daar wel verantwoordelijk voor zal worden gehouden. Ik neem aan dat de schuldeisers zich wel zullen laten horen en voor hen hoop ik dat de schade niet te groot is.

Aangezien hier wordt vermeld dat dit de 4de keer is neem ik aan dat er eerdere veroordelingen bestaan?

Een volksgericht op bokt lijkt me in ieder geval niet aan de orde want voor zover ik weet heeft zich nog niemand in het topic gemeld die weet hoe dat faillisement in elkaar zit dus dit is het zoveelste gespeculeer.

Lovely meldt zich nu in het topic, is blijkbaar in het verleden gedupeerd doordat een overeenkomst niet goed werd nageleefd, of de zorg voor haar paard niet in orde was? als ik het goed begrijp. Dat is natuurlijk een kwalijke zaak.

En zij heeft een paard geconstateerd met veel te lange hoeven toen zij zich onder de hoede van MB bevond. Ik neem dan ook aan dat Lovely daar indertijd melding van heeft gemaakt bij de juiste instanties, of dat zij MB daar persoonlijk op heeft aangesproken?
Kennelijk is het probleem wel opgelost omdat het paard met correcte hoeven naar de nieuwe eigenaar is gegaan, volgens haar eigen zeggen.

Hoe dan ook hebben de dames of heren bij de BLID toen ze hun suggestieve stukje publiceerden al bereikt dat de naam van MB op het internet door het slijk gehaald wordt- en of dat terecht gebeurt of niet, is in mijn ogen nog steeds niet te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:45

Randalinpony, Lovely heeft de toenmalige eigenaar van Kwenta ervan op de hoogte gesteld.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:45

PriDepo schreef:
Een bv is uitgesloten, daar ze echt neit zoveel om heeft gezet.. Maar wat doet dat terzake? Maakt dat elke tegenstander gelukkiger? Steek hier gewoon geen energie meer in.. Dan hoeven wij ons nergens druk over te maken, en krijgt zij geen aandacht meer, want dat wilt ze ook niet meer..
Enige reden voor mij om te reageren is dat er naar mijn mening wat nogal verkeerde vergelijkingen getrokken werden met diefstal. Dit idd gekoppeld aan het feit dat bokt graag hoog van de toren blaast als er iets aan de hand is veroorzaakte mij de behoefte toch even te reageren. Mocht Anky of Edward Gal morgen failliet gaan, dan wordt er "ooh" en "aah" en "zielig" en "hoe moet dat nu verder met Nederland" geroepen, maar in dit geval is het diefstal. Denk maar niet dat de rekeningen allemaal netjes betaald zijn als hun dat overkomt _O-

De voerhandel niet betalen voor de laatst geleverde container voor - vervelend, maar ik zou het in dat Anky- of Edward-geval als ik de paarden niet verkocht kreeg ook zeker zo doen. Liever de voerhandel iets minder winst dan die beestjes niks te eten.

Inhoudelijk kan ik hier niet op in gaan, ken M.B. noch haar situatie persoonlijk.

Lovely schreef:
HLPhoto, er zijn volgens mij juist maatregelen getroffen tegen de terreur met geldzakbv's? Maar het doet hier helemaal niet terzake omdat het heel onwaarschijnlijk is dat M.b. een bv had. Het persoonlijke faillissement lijkt mij reeler.
Er wordt zo langzaamaan voorzichtig wat aan gedaan, de echte oplichterslaag is er nu inderdaad een aardig eind uit.

De (in principe) eerlijke ondernemer die met één bedrijf onderuit gaat en vervolgens z'n persoonlijke schade beperkt door gauw de schuld bij de bank op te lossen en nog wat spookrekeningen van een andere (eigen) BV te betalen net voordat de grote bom valt heb je er echter niet mee. Dat is smeriger dan een persoonlijke faillissement, maar in mijn optiek niet iets dat ethisch echt niet verantwoord is. Simpelweg schade beperken binnen wat volgens de wet mogelijk is.

Wat M.b. wel/niet had doet mijns inziens hier niet eens terzake, ik reageerde puur op het feit dat er onterecht met het woord "diefstal" gesmeten werd.

swoeky schreef:
@ man van hummertime: wat heeft het voor zin om te roepen dat je geld krijgt als ze geen geld heeft! ;)
Zoals dat gaat bij faillissementen: Curator staat als het goed is in de krant. Meld je bij die persoon en je schuld wordt geregistreerd + je wordt op de hoogte gehouden van verdere afhandeling.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 12-09-11 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:57

Ik ken Monique niet persoonlijk maar alleen maar uit verhalen van vele mensen. En ik betwijfel of er dan toch niet een (beetje) waarheid in zit. Ook heb ik de oude berichten van Potverdikkie(Monique) hier op Bokt wel gelezen en dan met name de berichten over de roemeense paarden en de andere opvangpaarden. Ik had na het lezen van deze berichten al wel mijn twijfels over haar oprechtheid. Ik kreeg en heb de indruk dat zij graag belangrijk gevonden wordt. Op zich zijn dat er op dit forum wel meer van dat soort mensen maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van dieren en andere mensen.

Wat de waarheid ook is, die komt vast wel boven.
Ik vraag mij wel af hoe dat de mensen die in haar geloofden zo vreselijk naïef konden zijn. Als ik berichten van haar las fronste ik al automatisch de wenkbrauwen.

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:59

Ik heb haar een maand of twee geleden mogen ontmoeten op een door haar georganizeerde avond voor het aanwerven van nieuwe inspecteurs voor Hach. Ik kende haar niet, had haar ook niet op Google opgezocht... Dus ik ben daar vol goede moed naartoe gereden (2 uur onderweg geweest) om mijn steentje te kunnen bijdragen in het verminderen van dierenleed... Naarmate de avond vorderde draaide mijn maag meer en meer om, omdat ze gans de tijd over haar goede bedoelingen bezig was en over alle laster en over andere "slechte" dierenrechtenorganisaties... Hoe meer ze probeerde ons te overtuigen van haar goede bedoelingen, hoe argwanender ik werd. Dit leek me helemaal niet aan de orde aangezien ik enige opleiding had verwacht en niet allerhande cowboyverhalen wat me echt niet interesseert. Op een bepaald moment begon ze vrij veel telefoon te krijgen en meldde ze dat er bij haar een paard aan het sterven was....met epileptische aanvallen en alles erop en eraan... Ze konden het dier niet uit zijn lijden verlossen aangezien ze anders het bloed niet konden controleren,euhm neem dan zo snel mogelijk bloed en verlos dat dier uit zijn lijden???????!!!! Alle symptomen die ze opnoemde leek volgens mij sterk op St. Jacobskruiskruid en meldde dat dan ook aan haar. Dat klopte niet volgens haar, toch alle symptomen kwamen overeen dus heb ik haar via fb nog een paar links doorgestuurd, zonder ooit enige reactie. Ook deed ze hierover op facebook een melding op de pagine van stop de paardenverminker. Over paniek zaaien gesproken? De dode paarden waren alleen bij haar, nergens anders. Toen beweerde ze door slecht hooi en nu ligt het rapport in Gent en kent ze de oorzaak niet. Weer twee verschillende verhalen. Op de moment dat we daar waren, had ik haar ook geïnformeerd achter die verwaarloosde paarden van St. Job. Zij zat bovenop de zaak zei ze, en ze ging dit niet lossen, maar de paarden waren verhuisd en ze wist niet naar waar. Wat ze ook niet wist, was dat die paarden inderdaad verhuisd waren, naar de weide naast de weide die ik huur. Dit heb ik haar bewust niet gemeld omdat ik toen al door had dat ze barstte van de leugens, omdat ik hier gelezen had ( nadat ze reeds verhuisd waren) dat ze nog bovenop de zaak zat en hier niets over kon zeggen omdat dat negatieve gevolgen kon hebben voor het onderzoek. WELK ONDERZOEK als je ze niet weet staan? Ik had mijn buik er dus al van vol dus vond haar pagina op Facebook al snel "niet meer leuk". De reden daarvan is ook dat ik er niet van hou dat iemand constant geruggesteund wordt door een stel kinderen die makkellijk manipuleerbaar zijn en op haar persoonlijke pagina ze door die kinderen continu bejubeld werd. Daarna zag ik dat ze op die pagina van hach een noodkreet sloeg met het dringend adopteren van dieren. Beschrijving van de dieren volgde: ik geloof dat het paard Javi noemde, door haar beschreven als een paard dat niet meer te berijden viel, omdat haar leven al slecht genoeg was geweest en ze enkel nog weidegang mocht hebben. Een week later wordt datzelfde paard (tenzij er twee paarden javi noemden) door haar entourage omschreven als een paard enkel te berijden voor gevorderden???? Nee alles sprak zichzelf tegen en ik kom hier niet beweren dat ze haar paarden of honden of katten of vogel verwaarloosde, maar eerlijk is ze zeker niet. En op die avond van aanwerving van inspecteurs heeft ze verteld dat C aangeslagen is. Waarom heeft ze niet verteld en interesseert me ook niet. Wat me mateloos irriteerde is dat ik haar meldde dat ik een stal wist waar de paarden werden buitengezet op zand zonder drinken. Oh dat is toch normaal zei ze, dat is bij ons ook zo! Sorry wat ben ik daar gaan doen, als je het al normaal vindt om je paarden buiten te zetten zonder water? Wat ik ook raar vond op die info avond, was het feit dat we maar met drie geintereseerden daar waren. En dit is geen verhaal uit derde hand, maar uit eigen ervaring. Over haar verleden spreek ik me niet over uit, daar was ik niet bij.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:05

Dat is in ieder geval een helder verhaal Zipsy.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:06

Dressage4U schreef:
Dat is in ieder geval een helder verhaal Zipsy.

Vond ik ook, nu heb ik een wat beter beeld van M. en de problemen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:54

Moderatoropmerking:
Zojuist zijn er een flink aantal berichten verwijderd. Hierbij zitten ook berichten die verwijderd zijn omdat het reacties waren op de eerder verwijderde berichten, onze excuses hiervoor.
Wij willen jullie vragen om met arugement op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon en ook om ontopic te blijven en ook geen verhalen van "horen zeggen" of andere forums hier te plaatsen.

Nog even voor alle duidelijkheid wat wel en wat niet toegestaan is:

-naam noemen mag
-boktnaam noemen mag ook
-flamen/aanvallen/beledigingen/verwensingen mogen niet
-verhalen uit de 2e hand mogen niet
-eigen ervaringen mogen wel