Adil schreef:kleinvosje schreef:Ik word een beetje moe van de hebzucht van meneer Schockemöhle. Alles wat een beetje presteert, of potentie heeft, vertrekt naar zijn stal. In dit geval zal Metall misschien niet helemaal verhuizen, maar toch...
Kleinvosje, ik denk dat je dat verkeerd ziet. Voor Paul Schockemöhle is dit business en als hij iets goed kan, is het zaken doen. Hij is niet zo groot in de paarden geworden door op zijn kont te blijven zitten en afwachten, maar ook door slagen te slaan.
Paul zal wel veel voordelen voor zichzelf zien door de gedeeltelijke(!!!) aankoop van Metall, maar in de zin van puur een goede investering voor de zaak.
Je kan een zakenman moeilijk kwalijk nemen dat hij goede zaken doet om zijn bedrijf nog verder te profileren. Dat is immers het doel. Alleen doet Paul met paarden en ja...Dan kan het zijn dat het een of andere talentje weggekocht wordt omdat hij het als goede investering voor zijn zaak ziet.
Maar of het hebzucht is...? Neuh, eerder "koppie koppie"
Zal ook te maken hebben dat hij nieuw bloed nodig heeft voor op zijn Sandro Hit nakomelingen en Sir Donnerhall en aanverwanten lijn. Blijkbaar klikt het goed met Vanuytert aangezien hij door hen samen is gekocht. Diarado hebben ze ook al samen. Bij PS speelt het zakelijk natuurlijk ook erg mee maar hij heeft nu ook erg nood denk ik aan ander bloed voor zijn dressuurmerries.
En als BW niet bevalt in de nafok vliegt hij de PSI veiling in.