Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:11

Dat vind ik ook!

Niekie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:07

Hij heeft in een interview na zijn proef zelf gezegd dat hij 9 maanden een combi vormt. dus daar haalt iedereen dat vandaan. Wellicht zijn ze in mei pas voor het eerst gestart?

Ik snap inderdaad dat de combinatie moet groeien, maar wees eens eerlijk, voor de meeste mensen is het toch nooit goed. Rijdt hij net zo goed als Edward, komt dat doordat Edward hem zo goed voor elkaar had. Rijdt hij slechter krijg je het zie je wel verhaal.. Kortom geef ze de tijd om te groeien, al blijft het zuur dat we in Nederland een topcombinatie kwijt zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:42

ditano schreef:
Citaat:
Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.
.

Dit komentaar is echt typerend Duits ...ik ben de baas , dus ik bepaal wat je doet .
Duidelijk dat dit voor niet Totilas werkt , en op deze wijze zal hij nooit echt voor Rath willen werken .
Zo zal het nooit een harmonie tussen ruiter en paard geven .
Jammer dat de kranten berichten van gisteren hier in DLD Totilas niet ten goede komen , dit heeft hij namelijk niet verdiend .

Dat is dus helemaal niet duits commentaar, luister naar de nederlandse top, CONTROLE controle controle en nog eens controle.Dus nu niet zeuren dat dit zo duits is, hier in nl zijn ze geen haar beter.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:43

Er zit een verschil tussen controle en baasje spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:47

Klopt. De NL manier is baasje spelen.......

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:52

vind je? dat ben ik niet met je eens.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:54

Niekie1988 schreef:
Hij heeft in een interview na zijn proef zelf gezegd dat hij 9 maanden een combi vormt. dus daar haalt iedereen dat vandaan. Wellicht zijn ze in mei pas voor het eerst gestart?

Ik snap inderdaad dat de combinatie moet groeien, maar wees eens eerlijk, voor de meeste mensen is het toch nooit goed. Rijdt hij net zo goed als Edward, komt dat doordat Edward hem zo goed voor elkaar had. Rijdt hij slechter krijg je het zie je wel verhaal.. Kortom geef ze de tijd om te groeien, al blijft het zuur dat we in Nederland een topcombinatie kwijt zijn.

Hij is officieel sinds 9 maanden ruiter, maar pas sinds begin mei staat Totilas bij MAR en was hij toen pas instaat de hengst intensief te trainen. Natuurlijk heeft hij Totilas voor de tijd ook wel gereden, maar beperkt.

Dat laatste ben ik voor de volle 100% met je eens :) Ook 9 maanden is nog maar erg kort :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:56

tjoppie schreef:

Ga mij nu eens uitleggen wat het verschil in de praktijk is tussen controle(paard doet precies wat ik wil) en baasje spelen(paard doet ook precies wat ik wil, anders ben ik geen baasje).
Pak je woordenboek en laat het me vooral weten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:58

CharleyT schreef:
tjoppie schreef:

Ga mij nu eens uitleggen wat het verschil in de praktijk is tussen controle(paard doet precies wat ik wil) en baasje spelen(paard doet ook precies wat ik wil, anders ben ik geen baasje).
Pak je woordenboek en laat het me vooral weten.

Precies mijn vraag, het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Gaat het er alleen nog om wat voor baas je bent en hoe je baas bent.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:59

Zo Charley nice.

Controle kan je krijgen van het paard omdat het paard het jou wil geven omdat het paard weet dat het wel OK is wat jij vraagt van het paard.

Dat is heel wat anders dan iets afdwingen, ook al is het moeilijk afdwingen van iets wat 100 keer sterker is dan ons mensjes

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:09

tjoppie schreef:
Zo Charley nice.

Controle kan je krijgen van het paard omdat het paard het jou wil geven omdat het paard weet dat het wel OK is wat jij vraagt van het paard.

Dat is heel wat anders dan iets afdwingen, ook al is het moeilijk afdwingen van iets wat 100 keer sterker is dan ons mensjes

Ik denk dat dit antwoord gevormd is op basis van jouw negatieve beeld bij "baas zijn" wanneer het om paarden gaat.

Een paard laat zich imo controleren wanneer hij jou als baas ziet en jou durft te volgen omdat jij het zegt. Daarom schreef ik net:

Citaat:
Gaat het er alleen nog om wat voor baas je bent en hoe je baas bent.

Een goede baas hoeft niet te slaan, maar wint door uitstraling, goede en vooral duidelijke behandeling en goede ervaring (door het paard gemaakt) het respect en vertrouwen van zijn paard en hiermee imo de controle.

Ik ben iemand die ook in zake paarden zegt: "Ik ben de baas en mijn paarden moeten volgen", maar ik ben nog nooit echt grof geworden ten opzichte van mijn paarden. En toch doen ze het allemaal voor mij hoor. Niet omdat ze bang zijn, maar omdat ze het voor mij wel willen doen. Dat maakt de controle uit.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:12

Ik denk dat je gelijk hebt Adil, ik had het misschien anders moeten verwoorden voor de duidelijkheid. Mijn Excuses.

Ik vind dat je mij goed gecorrigeerd heb en je zegt eigenlijk wat ik bedoel

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:13

tjoppie schreef:
Ik denk dat je gelijk hebt Adil, ik had het misschien anders moeten verwoorden voor de duidelijkheid. Mijn Excuses.

Ik vind dat je mij goed gecorrigeerd heb en je zegt eigenlijk wat ik bedoel

Toppie +:)+ ;)

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:54

Trouwens even wat anders.......was het niet deze PS, die Totilas gekocht heeft en toendertijd eigenlijk heeft moeten leuren met dit paard, omdat geen 1 Duitse topruiter er brood inzag....dit vanwege de sterrenstatus van Totilas: Win je, dan heeft Totilas het gedaan en verlies je, dan ben jij geen goede ruiter, dat was wat Isabelle Werth zei.
Dus frappant dat Paul Schockemoller nu zegt:Er komt geen andere ruiter op Totilas na het teleurstellende optreden in Rotterdam.
Wie had hij dan op Totilas willen zetten?
Heeft Rath zijn stiefmoeder niet de sportrechten gekocht van Totilas voor een aardig bedrag? Dus hoe makkelijk kan PS dan een andere ruiter op Totilas zetten??

Ik kijk uit naar Londen 2012, dan zijn Rath en Totilas weer een tijdje verder. Ben benieuwd hoe het dan met ze gaat.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:01

Er WIL geen andere ruiter op toot.

Is het iemand opgevallen dat MAR als ENIGE losrijd MET helm?
@ Adil het is tJJJJoppie :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:03

Ik denk, dat PS degene is, die de pers te woord staat en deze info dus van uit stiefmoeder geeft.
Verder is er natuurlijk best een ruiter, die weer op Toot zou willen, genaamd Edward Gal, dus ze zouden best een andere ruiter kunnen nemen.
Ik denk ook niet dat het goed is om nu weer van ruiter te wisselen. Rath en Toot hebben sowieso nog niet genoeg tijd gehad om een echte combi te worden en als er een nieuwe ruiter op zou moeten, dan heeft die maar max 12 maanden en dat is ook super kort.

Dit is de beste keuze denk ik.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:03

tjoppie schreef:
Er WIL geen andere ruiter op toot.

Is het iemand opgevallen dat MAR als ENIGE losrijd MET helm?

Uhmm dat is toch slim juist? Snap niet dat ze het niet verplichten op die wedstrijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:08

Hangt er vanaf op welk paard ze zitten. Adelinde heeft op haar andere paarden ook wel eens een cap op met losrijden, dacht ik. Terwijl ze dan in de ring gewoon met hoedje rijdt.
Je moet doen waar je, je goed bij voelt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:14

RoMaReToFel schreef:
Trouwens even wat anders.......was het niet deze PS, die Totilas gekocht heeft en toendertijd eigenlijk heeft moeten leuren met dit paard, omdat geen 1 Duitse topruiter er brood inzag....dit vanwege de sterrenstatus van Totilas: Win je, dan heeft Totilas het gedaan en verlies je, dan ben jij geen goede ruiter, dat was wat Isabelle Werth zei.
Dus frappant dat Paul Schockemoller nu zegt:Er komt geen andere ruiter op Totilas na het teleurstellende optreden in Rotterdam.
Heeft Rath zijn stiefmoeder niet de sportrechten gekocht van Totilas voor een aardig bedrag? Dus hoe makkelijk kan PS dan een andere ruiter op Totilas zetten??

Ik kijk uit naar Londen 2012, dan zijn Rath en Totilas weer een tijdje verder. Ben benieuwd hoe het dan met ze gaat.

Hey, daar zeg je wat zeg.... :')

Ik denk echter dat de sportrechten niet gelijk zullen staan aan 50% bezit (hoewel alles wat gewonnen wordt 50-50 gaat), PS is wel gehaaid dus hij zal wel zo'n contract opstellen dat er opties (in zijn voordeel uiteraard) vrij blijven.
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-08-11 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:24

Adil schreef:
RoMaReToFel schreef:

Ik denk echter dat de sportrechten niet gelijk zullen staan aan 50% bezit (hoewel alles wat gewoon wordt 50-50 gaat), PS is wel gehaaid dus hij zal wel zo'n contract opstellen dat er opties (in zijn voordeel uiteraard) vrij blijven.

En geef hem eens ongelijk! Dat zou ik ook doen als ik zo'n peperduur paard op stal zou nemen :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:30

Suelza schreef:
Adil schreef:

Ik denk echter dat de sportrechten niet gelijk zullen staan aan 50% bezit (hoewel alles wat gewonnen wordt 50-50 gaat), PS is wel gehaaid dus hij zal wel zo'n contract opstellen dat er opties (in zijn voordeel uiteraard) vrij blijven.

En geef hem eens ongelijk! Dat zou ik ook doen als ik zo'n peperduur paard op stal zou nemen :')

Ik ook...! :j

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:41

Ach het is net is een blackberry he?! hele kleine knopjes! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:44

mylo schreef:
Ach het is net is een blackberry he?! hele kleine knopjes! :D

Tootberry :')

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:48

:D ;) haha die is nog beter!!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:02

Voorlopig krijgt Toot rust las ik net op horsus. Mar gaat zich richten op zijn andere paarden en Bretton Woods. Hoeven we hier dus even niet meer te speculeren :o