Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ditano schreef:.Citaat:Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.
Dit komentaar is echt typerend Duits ...ik ben de baas , dus ik bepaal wat je doet .
Duidelijk dat dit voor niet Totilas werkt , en op deze wijze zal hij nooit echt voor Rath willen werken .
Zo zal het nooit een harmonie tussen ruiter en paard geven .
Jammer dat de kranten berichten van gisteren hier in DLD Totilas niet ten goede komen , dit heeft hij namelijk niet verdiend .
Niekie1988 schreef:Hij heeft in een interview na zijn proef zelf gezegd dat hij 9 maanden een combi vormt. dus daar haalt iedereen dat vandaan. Wellicht zijn ze in mei pas voor het eerst gestart?
Ik snap inderdaad dat de combinatie moet groeien, maar wees eens eerlijk, voor de meeste mensen is het toch nooit goed. Rijdt hij net zo goed als Edward, komt dat doordat Edward hem zo goed voor elkaar had. Rijdt hij slechter krijg je het zie je wel verhaal.. Kortom geef ze de tijd om te groeien, al blijft het zuur dat we in Nederland een topcombinatie kwijt zijn.
Ook 9 maanden is nog maar erg kort
CharleyT schreef:tjoppie schreef:vind je? dat ben ik niet met je eens.
Ga mij nu eens uitleggen wat het verschil in de praktijk is tussen controle(paard doet precies wat ik wil) en baasje spelen(paard doet ook precies wat ik wil, anders ben ik geen baasje).
Pak je woordenboek en laat het me vooral weten.
tjoppie schreef:Zo Charley nice.
Controle kan je krijgen van het paard omdat het paard het jou wil geven omdat het paard weet dat het wel OK is wat jij vraagt van het paard.
Dat is heel wat anders dan iets afdwingen, ook al is het moeilijk afdwingen van iets wat 100 keer sterker is dan ons mensjes
Citaat:Gaat het er alleen nog om wat voor baas je bent en hoe je baas bent.
RoMaReToFel schreef:Trouwens even wat anders.......was het niet deze PS, die Totilas gekocht heeft en toendertijd eigenlijk heeft moeten leuren met dit paard, omdat geen 1 Duitse topruiter er brood inzag....dit vanwege de sterrenstatus van Totilas: Win je, dan heeft Totilas het gedaan en verlies je, dan ben jij geen goede ruiter, dat was wat Isabelle Werth zei.
Dus frappant dat Paul Schockemoller nu zegt:Er komt geen andere ruiter op Totilas na het teleurstellende optreden in Rotterdam.
Wie had hij dan op Totilas willen zetten?
Heeft Rath zijn stiefmoeder niet de sportrechten gekocht van Totilas voor een aardig bedrag? Dus hoe makkelijk kan PS dan een andere ruiter op Totilas zetten??
Ik kijk uit naar Londen 2012, dan zijn Rath en Totilas weer een tijdje verder. Ben benieuwd hoe het dan met ze gaat.
Adil schreef:RoMaReToFel schreef:Trouwens even wat anders.......was het niet deze PS, die Totilas gekocht heeft en toendertijd eigenlijk heeft moeten leuren met dit paard, omdat geen 1 Duitse topruiter er brood inzag....dit vanwege de sterrenstatus van Totilas: Win je, dan heeft Totilas het gedaan en verlies je, dan ben jij geen goede ruiter, dat was wat Isabelle Werth zei.
Dus frappant dat Paul Schockemoller nu zegt:Er komt geen andere ruiter op Totilas na het teleurstellende optreden in Rotterdam.
Wie had hij dan op Totilas willen zetten?
Heeft Rath zijn stiefmoeder niet de sportrechten gekocht van Totilas voor een aardig bedrag? Dus hoe makkelijk kan PS dan een andere ruiter op Totilas zetten??
Ik kijk uit naar Londen 2012, dan zijn Rath en Totilas weer een tijdje verder. Ben benieuwd hoe het dan met ze gaat.
Hey, daar zeg je wat zeg....![]()
Ik denk echter dat de sportrechten niet gelijk zullen staan aan 50% bezit (hoewel alles wat gewoon wordt 50-50 gaat), PS is wel gehaaid dus hij zal wel zo'n contract opstellen dat er opties (in zijn voordeel uiteraard) vrij blijven.
Suelza schreef:Adil schreef:
Hey, daar zeg je wat zeg....![]()
Ik denk echter dat de sportrechten niet gelijk zullen staan aan 50% bezit (hoewel alles wat gewonnen wordt 50-50 gaat), PS is wel gehaaid dus hij zal wel zo'n contract opstellen dat er opties (in zijn voordeel uiteraard) vrij blijven.
En geef hem eens ongelijk! Dat zou ik ook doen als ik zo'n peperduur paard op stal zou nemen
haha die is nog beter!!