Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Ik vind 4 euro geen gekke prijs hoor.
inkepink schreef:Hier vandaag de boel eindelijk van het land kunnen halen. Hoeveelheid tarwe valt me nog mee, hoeveelheid stro is lachwekkend/zielig/bedroevend. Vorig jaar hadden we van dezelfde hoeveelheid grond 140 grote ronde balen, dit jaar 49
ikwa schreef:kom pas uit Frankrijk terug, het was een grote file van wagens met stro, omgeving Picardie (regio Parijs) hebben ze geweldig geoogst, (is dit de Europese ' stro regio' ?) zag vele wagens met Nederlands kenteken noordwaarts gaan,de schuren waar wij zaten (Bourgondie) al prop vol, viel me trouwens op dat hooi bijna niet ingepakt was dit jaar maar gewoon in rol, zal dus droog genoeg geweest zijn?
ik heb me nooit beseft dat veel stro uit Frankrijk komt, zo'n wagen is een uur of acht onderweg? en dan met de huidige dieselprijzen, schuren die totaal leeg zijn en dus aangevuld moeten worden zullen de prijzen niet mis zijn, en het is broodwinning: vraag-en aanbod..... Onze buurman boer heeft vorige week stro uit Zeeland binnen gekregen, gok dat de prijs op 4 euro komt te liggen.
vorige maand moest vriendin 45 betalen voor baal (400kilo), straks wordt voor tweede keer gebracht van zelfde boer voor 37.50, dus denk dat het een beetje bijgetrokken is de schaarste.
ikwa schreef:kom pas uit Frankrijk terug, het was een grote file van wagens met stro, omgeving Picardie (regio Parijs) hebben ze geweldig geoogst, (is dit de Europese ' stro regio' ?) zag vele wagens met Nederlands kenteken noordwaarts gaan,de schuren waar wij zaten (Bourgondie) al prop vol, viel me trouwens op dat hooi bijna niet ingepakt was dit jaar maar gewoon in rol, zal dus droog genoeg geweest zijn?
ik heb me nooit beseft dat veel stro uit Frankrijk komt, zo'n wagen is een uur of acht onderweg? en dan met de huidige dieselprijzen, schuren die totaal leeg zijn en dus aangevuld moeten worden zullen de prijzen niet mis zijn, en het is broodwinning: vraag-en aanbod..... Onze buurman boer heeft vorige week stro uit Zeeland binnen gekregen, gok dat de prijs op 4 euro komt te liggen.
vorige maand moest vriendin 45 betalen voor baal (400kilo), straks wordt voor tweede keer gebracht van zelfde boer voor 37.50, dus denk dat het een beetje bijgetrokken is de schaarste.
roxxxiejjj schreef:Er is van alle weilanden bij de boer al 4x geoogst,
paardenfreak schreef:wij proberen al andere dingen dan stro..
maar bepaalde zaagsel is niet echt te krijgen.
vlas is duur.
en ook zaagsle is duur.
stro is niet te krijgen en heel duur.
Rianneke schreef:paardenfreak schreef:wij proberen al andere dingen dan stro..
maar bepaalde zaagsel is niet echt te krijgen.
vlas is duur.
en ook zaagsle is duur.
stro is niet te krijgen en heel duur.
Als de stroprijzen hoog zijn, stijgen de zaagsel en vlasprijzen ook omdat meer mensen op zoek gaan naar alternatievenMaar bij zaagsel en vlas heb je wel vaak het palletvoordeel
Bestel een hele pallet en je betaald aanzienlijk minder per pak! Maar goed daar moet je natuurlijk wel naar vragen