Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:32

kissmeB schreef:
[wel vreemd al die ophef..als anky een paard uit spanje haalt hoor je er ook (bijna)niemand over :D

Ook niet over het paard. :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:13

Gisteren hoorde ik dit toepasselijke gesprek van de commentatoren in Hickstead.
Lancet is a 17 year old Dutch bred horse.
No Lancet is an 18 year old German bred horse.
O I always thought he was Dutch.
No he was born in Germany and then went to Holland. This is what they do the Dutch and the Germans. They buy each other's horses. :D :D :D

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:40

ceasario schreef:
kissmeB schreef:
[wel vreemd al die ophef..als anky een paard uit spanje haalt hoor je er ook (bijna)niemand over :D

Ook niet over het paard. :D

..is ook een Ferro en gewoon in NL gefokt ! :D

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:50

Verkoop Bretton Woods ?? - Bretton Woods Verkauft ?? - Bretton Woods Sold ??

Net voor het WK jonge paarden in Verden (D) werd bekend dat Bretton Woods verkocht zou zijn aan Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff. Er is serieuze belangstelling van diverse partijen voor Bretton Woods en het valt niet uit te sluiten dat de hengst na het WK van stal zal veranderen.Emmelie Scholtens zal Bretton Woods gewoon voor Nederland uitbrengen tijdens het WK en daarna zal de beslissing over Bretton Woods worden genomen.

Kurz vor der Weltmeisterschaft für junge Pferde in Verden (Deutschland) wurde bekannt, dass Bretton Woods, an Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff verkauft wurde. Es gibt ernsthafte Interesse von verschiedenen Seiten für Bretton Woods, und es kann nicht ausgeschlossen werden, dass der Hengst nach der WM sich von Stall ändern wird.
Emmelie Scholtens wird Bretton Woods während der WM fur die Niederlanden starten und dann soll die Entscheidung über Bretton Woods getroffen wirden.

Just before the World Championship for young horses in Verden (Germany) it was announced that Bretton Woods was sold to Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff. There is serious interest from various parties for Bretton Woods, and it can not be excluded that the stallion after the World Championship will change barn.
Emmelie Scholtens will ride Bretton Woods during the World Championship for the Netherlands and then the decision will be taken on Bretton Woods.

Komt van de website van Bretton Woods zelf dus er zal toch wel wat van waarheid inzitten Flambo.... we zullen het zien! :D

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:59

Citaat:
]..is ook een Ferro en gewoon in NL gefokt !

owwja haha klopt! nou dan is het ook niet erg :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:53

Hermelientje schreef:
No he was born in Germany and then went to Holland. This is what they do the Dutch and the Germans. They buy each other's horses. :D :D :D

_O-

Nou wanneer kopen wij Totilas terug van de oosterburen? :))

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:32

Hermelientje schreef:

Die is wel leuk :')

flamon

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:18

even terug komen op mijn berichtje. De vader van een van de inmiddels ex eigenaren van Bretton woods had gezegd dat hij niet verkocht was dit kwam omdat zijn zoon het paard niet wilde verkopen maar de mede eigenaar Nico Wittens stemde wel in bij de verkoop. Met overleg is er dan toch besloten dat Bretton woods verkocht is aan Duitsland.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:26

flamon schreef:
even terug komen op mijn berichtje. De vader van een van de inmiddels ex eigenaren van Bretton woods had gezegd dat hij niet verkocht was dit kwam omdat zijn zoon het paard niet wilde verkopen maar de mede eigenaar Nico Wittens stemde wel in bij de verkoop. Met overleg is er dan toch besloten dat Bretton woods verkocht is aan Duitsland.

Jeetje, zuur voor die man die hem niet wilde verkopen en nu wel moet... :(:)

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:55

klopt. hij vond het zelf heel jammer maar de prijs die er voor geboden werd was gewoon te hoog om te weigeren. Vooor het zelfde geld is bretton woods volgende week kreupel en is er niks meer mee te beginnen. dan was beetje de beredenering van Nico

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:00

flamon schreef:
klopt. hij vond het zelf heel jammer maar de prijs die er voor geboden werd was gewoon te hoog om te weigeren. Vooor het zelfde geld is bretton woods volgende week kreupel en is er niks meer mee te beginnen. dan was beetje de beredenering van Nico

Zo is de handel, ik geef ze geen ongelijk.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:56

ik vind het heel jammer voor nederland weer een topper weg, maar snap het wel.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:58

Ik vind het niet zo erg, niemand kan zien of BW straks GP gaat lopen. Het beestje is nog maar 6

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:04

juliomariner schreef:
Het beestje is nog maar 6

5

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:07

OK 5 dan, als iemand al van een 5 jarig paard kan garanderen dat hij later GP gaat lopen kan goudgeld verdienen

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:59

Het is ook een beetje de rivaliteit die we met Duitsland hebben. Van een ander land hadden we het misschien beter kunnen hebben. PS koopt nu 2 toppers weg en dat steeks gewoon een beetje. Het is idd doodzonde en succes hebben geeft een goed gevoel. Tuurlijk handel is handel, maar er bestaat altijd nog zoiets als principe en dat deze PS nu toevallig 2 toppers wegkoopt ja dat is jammer. Maar zo gaat dat.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:03

Klopt Ollie, ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat. Maar goed, ik begrijp dat Bretton Woods ook voor een behoorlijk bedrag weg is gegaan. Laat de verkopers die centen nu dan eens steken in een nieuwe topper voor Nederland.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:30

PS is lekker aan het investeren, bezige bijtje. Ik las op het reitforum een oud artikel (2322011), uit de Spiegel, dat daar net aangehaald werd, dat hij begin dit jaar ook de helft van T zijn volle broer heeft gekocht. Paardje was toen 10 maanden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:35

Ik hoop dat PS nu even verzadigd is met al die paarden die hij nu gekocht heeft (of dat z'n portemonnee het niet meer aankan, wat ik betwijfel.. :+ ).
Ben bang dat Voice ook snel weg is wanneer hij hoge ogen gaat gooien, wat 'ie ongetwijfeld zal gaan doen! En Parzival, die mag ook niet weg :(:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:28

tja je kunt nu ook denken dat PS geen goede maar matige ( zeg ik het goed zo)
veulens fokt, en Nederland juist de beste sportpaarden, want hij haalt ze wel allemaal uit Nederland weg. 8-) 8-) *D *D :j

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:08

Het lijkt me sterk dat PS geinteresseerd is in Parcival omdat dat geen hengst is.
Voice heeft een bloedvoering die voor Duitsland niet zo heel interessant is want ze hebben al Donnerhall en Rubinstein genoeg.
PS komt geen hengst voor de sport maar puur voor de dekkerij

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:32

Ketaki schreef:
tja je kunt nu ook denken dat PS geen goede maar matige ( zeg ik het goed zo)
veulens fokt, en Nederland juist de beste sportpaarden, want hij haalt ze wel allemaal uit Nederland weg. 8-) 8-) *D *D :j

Zodra er Duitse bloedvoering in zit, zeggen ze in Duitsland dat het omgekeerd is. Dan gebruikt Nederland juist Duits bloed voor de verbetering, en zijn zij dus beter.Kan ook niet zeggen dat ze matig fokken, komt wel goed bloed weg.

PS ziet de paarden zuiver als bedrijf, zijn zijn eigen woorden. Heeft er verder ook geen emotionele binding mee, weer zijn woorden. Dus hij koopt waar hij geld inziet, en doet dat dan ook goed.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:43

Aranel schreef:
Ik hoop dat PS nu even verzadigd is met al die paarden die hij nu gekocht heeft (of dat z'n portemonnee het niet meer aankan, wat ik betwijfel.. :+ ).
Ben bang dat Voice ook snel weg is wanneer hij hoge ogen gaat gooien, wat 'ie ongetwijfeld zal gaan doen! En Parzival, die mag ook niet weg :(:)

Ach waarschijnlijk heeft hij al genoeg T-shirtjes van meer als 100 euro verkocht :')

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:41

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:50

Suzanne F. schreef:
Goh zonde.... Mag hij nog wel voor Nederland WK jonge dressuurpaarden starten??
Jeetje waar haalt die vent het geld vandaan??? /3

Het gaat erom waar het paard geregistreerd is er wordt dit jaar een florencio door een duitse amazone uitgebracht voor Nederland omdat het een Nederlands gefokt paars is. Dus ookal zou hij in Duitsland gaan wonen hij zal altijd (op WK jonge paarden dan) voor Nederland starten