Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:19

brvrwmaaike schreef:
De WOZ waarde is niet gedaald uit zich zelf. die was gestegen (zodat gemeente hogere heffingen kan innen) Omdat wij het daar niet mee eens waren ben ik in bezwaar gegaan, de gemeente heeft toen zelf in een brief gezet dat ze hem verlaagd hebben door de omgeving van de paardenbakken. en die is 17.000 gedaald, laatstaan de verkoop waarde.

Ik heb inderdaad een taxatie rapport van de tijd voor de paardenbakken, ik woon hier al 6 jaar en voor de komst van beide bakken heb ik mijn huis verbouwd en daar moest ik voor de bank een taxatie rapport voor moeten laten maken. De situatie is nu opnieuw bekeken door een taxateur en die constateerd de waarde vermindering.

Natuurlijk zullen onze huisen netals alle andere huizen in Nederland door de crisis van 2009 en 2010 ook gedaald zijn, maar de huizen stijgen ook weer in waarde. Dus dat heeft er eigenlijk niets mee te maken.

Een WOZ-waarde wordt bepaald door verkoopprijzen van vergelijkbare panden in dezelfde buurt.
Dus eigenlijk gaat de gemeente ook uit van de huizenmarkt, oftewel wat de gek ervoor geeft. ;)
Kortgezegd: nu met de crisis kan iedereen de WOZ-waarde naar beneden krijgen ivm de slechte markt, wat russel zegt.

Nu in de crisis ziet iedere huizenbezitter de waarde dalen; dit is nu de werkelijke waarde van het huis. Of je het leuk vindt of niet.
Voor de crisis was de huizenmarkt booming bussiness: makelaars verdienden goed, de verkopers vaak ook.
(over de) Tophypotheken waren makkelijk te krijgen.
De kopers worden nu aan banden gelegd, de banken ook, dus logisch gevolg: de markt is ingestort, als je wilt verkopen moet je de vraagprijs verlagen.
Een taxateur kijkt naar het resultaat, het totaalplaatje van het huis, het onderpand van de bank.
De verbouwing is misschien niet waardevermeerderend geweest, misschien enkel noodzakelijk onderhoud in de ogen van de taxateur.
Dat kan.
Dat kunnen wij hier dus niet beoordelen, maar vele factoren spelen mee, hoofdfactor de crisis.
En niet wat de buren in de tuin doen. ;)

Een vinger wijzen naar een ander is erg makkelijk.
Maar is dat wel terecht?
Ik ga er van uit dat de buren niet zonder overleg de bak hebben aangelegd.
Vergunning aangevraagd en gekregen. Zonder beperkingen.
Het gaat dus puur om het zogenaamde geld. Wat er in de crisis niet meer is. En welk geld?
Wil je verhuizen dan? Heb je overlast van je buren? Of de bak? Heb je dat zelf persoonlijk bij hen aangegeven als dat zo is?
Of komt dit na het taxatierapport? Of had je al eerder een bezwaarschrift ingediend?

Ik vermoed een hetze die zo wordt doorgevoerd over de rug van een buur, toevallig met paarden, in een landelijke omgeving, over een tegenvallend taxatierapport, dat dit eigenlijk nergens over gaat.
Maar nogmaals, wij kunnen daar niet over oordelen zonder alle ins and outs te kennen.
Hooguit wat je zelf plaatst over WOZ-waarde en een taxatierapport en daar trek ik dan mijn conclusie uit.
Geld-kwestie.

Net wat russel zegt: paardenobject naast je, kassa!
Ik spreek uit eigen ervaring: buufje moest verhuizen vanwege ouderdom, koper zag onze paardjes in de achtertuin en kocht het huis.
Omdat het zo landelijk is.
Zoals Johan Cruijff zegt: ieder nadeel, heb zun voordeel. En andersom. :D

brvrwmaaike

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:22

@tjoppie; ik en mijn buurvrouw wonen er tussen in, op google streetview kun het zien. En inderdaad als het nu de achtertuin was geweest hadden we geen problemen gehad met het uitzicht, woongenot etc etc. Ik gun het de buren ook wel gelukkig snappen ze mij ook wel.

En inderdaad heb ik mijn huis verbouwd en 0,00 overwaarde. Sterker nog als ik mijn huis nu verkoop heb ik een schuld van ongeveer €40,000 euro. EN dat met 25 jaar. Ik slaap er gewoon slecht van

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:29

@MarVanTom Zelfde verhaal als Russel.
Ik hoef me gelukkig niet verdedigen, ik weet hoe het zit. Succes met je drukmaken over deze kwestie

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:31

Ik denk dat ik mijn account maar weer verwijder, wat de buren al zeiden. Een hoop gedoe

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:43

brvrwmaaike schreef:
Ik denk dat ik mijn account maar weer verwijder, wat de buren al zeiden. Een hoop gedoe

tsja.....en dat is niet zo eenvoudig op bokt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:10

tjoppie schreef:
russel schreef:
Ach hemel zeg, je doet of je over een pension praat met tig paarden.

Wat kunnen mensen toch ontzettend overdrijven en zeuren...dan is het weer overlast en als het zo uitkomt de waardevermindering die alles te maken heeft met de crises die dan maar even op die bak gezet wordt, woningen waar al een giga overwaarde op zit.

Hoe weet jij dat of er een giga overwaarde op zit? Misschien hebben die mensen wel net hun hypotheek verhoogd om ergens in te investeren?
Voor niet paardenmensen is een paard al heel veel.
Door de crisis zijn huizen gelijkwaardig gedaald qua procenten. Ik neem aan dat dit ingecalculeerd is bij de schadeberekening.

Als je je hypotheek verhoogd neem je een risico en dat weet je, als je geld opneemt voor commerciele doeleinden dan ga je er over betalen...iedereen weet dat door de crisis en de huizenverkoop die vast zit, de waarde ging dalen, sommigen met wel meer dan 17.000 euro, want dat is pinuts vergeleken bij hier in de buurt, er zijn er zelfs die 100.000 euro in waarde zijn gedaald. Of die huizen dan te duur waren, ja ik denk het wel...wij hebben 50.000 vermindering opgelopen tov onze koopwaarde...mijn broer had een beleggingshypotheek die heeft na 10 jaar betalen ineens weer een volledige hypotheek...mensen met eigen huizen zitten in deze periode in een onzekere faktor.

Wat ik heb begrepen is dat deze paar huisjes ooit huur waren en verkocht zijn....althans zo heb ik het ergens gelezen...als de gemeente huurwoningen verkoopt zijn ze in den regel tegen een heel gunstige prijs tegen de al daar wonende hurende mensen..In de vrije verkoop een heel stuk duurder. Zo kon mijn moeder haar flat kopen tegen bodemprijs, maar wel minimaal 5 jaar zitten, maar mijn moeder is 73 dus dat was niet te overzien...komt het dan in de verkoop dan stond daar een prijs tegen over naar de gemeente..om speculatie te voorkomen.

Dat mensen piepen over 17.000 euro...als je je huis verkoopt is het altijd maar wat een gek er voor geeft. Is je huis lager door de WOZ getaxeerd dan betaal je ook een tientje minder belasting. :P Als je boven de waarde vraagt en iemand geeft het er voor omdat die ook een buitenbak gaat aanleggen :P dan ben je spekkoper.
Alles is afhankelijk van de markt, en de mazzel in het leven.

Ga je overwaarde opnemen om te verbouwen is dat iets wat je voor je zelf doet. Krijg je aso buren die de boel verslommeren, een vuilnisbelt in hun tuinen hebben en luid aso gedrag vertonen, daalt de waarde van je huis ook. Beter nette hardwerkende buren met een buitenbak dan tokkies naast mij...de tokkies laten mijn huis werkelijk in waarde dalen, de buitenbak is nog maar te bezien....op bokt zat mensen die ook een buitenbak hebben waar ze hun paarden in hebben en ook in woonwijken wonen en ook buren hebben...dus zo apart is het niet...buren zitten altijd aan je gevel vast en dat geeft altijd irritaties en ongemak.

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:54

brvrwmaaike schreef:

Je hebt helemaal gelijk! Er zitten een paar mensen moedwillig de zaak op de spits te drijven door onzinnige argumenten en leugens, doen zich voor als zogenaamde "kenissen" terwijl de relatie heel anders ligt (ja het wereldje is klein) en luisteren niet naar argumenten. Eerlijkheid wordt hier niet op prijs gesteld.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:38

Petra68 schreef:
brvrwmaaike schreef:

Je hebt helemaal gelijk! Er zitten een paar mensen moedwillig de zaak op de spits te drijven door onzinnige argumenten en leugens, doen zich voor als zogenaamde "kenissen" terwijl de relatie heel anders ligt (ja het wereldje is klein) en luisteren niet naar argumenten. Eerlijkheid wordt hier niet op prijs gesteld.

nou en wie zijn dan de zogenaamde kennissen dan?
denk dat jij maar eens eerlijk moet wezen.
want die andere vrouw stelt haar voor wie zij is en jij zegt toch ook niet wie je bent en jij zij in het begin ook ben vrienden van hun.
dus jij lult ook zomaar wat dus?

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:32

[/quote] nou en wie zijn dan de zogenaamde kennissen dan?
denk dat jij maar eens eerlijk moet wezen.
want die andere vrouw stelt haar voor wie zij is en jij zegt toch ook niet wie je bent en jij zij in het begin ook ben vrienden van hun.
dus jij lult ook zomaar wat dus?[/quote]

Dit bewijst het maar weer, zinloos en oeverloos gezever van een persoon die niet zuiver op de graat is en niet kan lezen. ik ben klaar hiermee!
Einde berichten. :z

VanderVegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:55

Lectori Salutem!

Ik heb me tot nu toe nog nooit bemoeid met een discussie op dit forum maar aangezien dit een onderwerp is wat me boeit voel ik mij genoodzaakt wat te zeggen.
Wat me opvalt is dat allerlei meningen van elkaar niet gerespecteerd worden.
Waarom is het een eis dat mensen met een andere mening dan de aanhangers van de paardenbak zich uitgebreid moeten voorstellen en hun relatie moeten aantonen in dit forum?
Dit doen de aanhangers van de paardenbak toch ook niet?
Ook de laatste eisen van "Kitty" vind in ongemanierd en ongepast in dit forum.

Laten we deze discussie open houden, dat leest ook een stuk prettiger als ik niet eerst alle verwijten eruit moet filteren.
De buurvrouw gaf het na een aantal berichten op en de vriendin had zich in mijn ogen voldoende voorgesteld en zelfs aangegeven dat ze daarom misschien bevooroordeeld was!
De meningen verschillen dat is duidelijk maar heb respect voor elkaar en gebruik dit forum waar het voor bedoeld is namelijk onze gedeelde liefde voor onze paarden en sommige problemen die dit met zich mee brengt.
Ik denk echt dat het niet in het voordeel is van de aanhangers van de paardenbak, als je keer op keer zelf roept dat jouw mening de enige waarheid is en iedereen met een andere mening dus dan paardenhaters zijn. Dat is koren op de molen van de tegenstanders omdat dit zeer egoïstisch overkomt en dus aantoont dat geen rekening wordt gehouden met anderen. Een hobby, sport of bedrijf als de onze brengt nou eenmaal wel met zich mee dat je deze alleen kunt uitoefenen als je voldoende middelen hebt, de ruimte het toelaat en de overlast beperkt is. (of mag ik dit ook niet zeggen?!)
Ik laat voor de rest in het midden hoe ik over deze paardenbak denk omdat dit niets toevoegt in deze discussie en ik de situatie onvoldoende ken maar laat ik mij voorzichtig uitdrukken: het is een bijzondere situatie en ik ben dus zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Een ieder veel succes met jullie eigen belangen!

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:49

VanderVegt schreef:
Lectori Salutem!

Ik heb me tot nu toe nog nooit bemoeid met een discussie op dit forum maar aangezien dit een onderwerp is wat me boeit voel ik mij genoodzaakt wat te zeggen.
Waarom is het een eis dat mensen met een andere mening dan de aanhangers van de paardenbak zich uitgebreid moeten voorstellen en hun relatie moeten aantonen in dit forum?

Laten we deze discussie open houden, dat leest ook een stuk prettiger als ik niet eerst alle verwijten eruit moet filteren.
De buurvrouw gaf het na een aantal berichten op en de vriendin had zich in mijn ogen voldoende voorgesteld en zelfs aangegeven dat ze daarom misschien bevooroordeeld was!
De meningen verschillen dat is duidelijk maar heb respect voor elkaar en gebruik dit forum waar het voor bedoeld is namelijk onze gedeelde liefde voor onze paarden en sommige problemen die dit met zich mee brengt.
Ik denk echt dat het niet in het voordeel is van de aanhangers van de paardenbak, als je keer op keer zelf roept dat jouw mening de enige waarheid is en iedereen met een andere mening dus dan paardenhaters zijn. Dat is koren op de molen van de tegenstanders omdat dit zeer egoïstisch overkomt en dus aantoont dat geen rekening wordt gehouden met anderen. Een hobby, sport of bedrijf als de onze brengt nou eenmaal wel met zich mee dat je deze alleen kunt uitoefenen als je voldoende middelen hebt, de ruimte het toelaat en de overlast beperkt is. (of mag ik dit ook niet zeggen?!)
Ik laat voor de rest in het midden hoe ik over deze paardenbak denk omdat dit niets toevoegt in deze discussie en ik de situatie onvoldoende ken maar laat ik mij voorzichtig uitdrukken: het is een bijzondere situatie en ik ben dus zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.

je hebt ook nooit eerder op dit forum kunnen reageren laat staan ergens mee bemoeien omdat je vandaag pas voor het eerst een bokt profiel heb,
maar goed dit is ook de laatste keer dat ik reageer maar er zijn hier heel veel mensen aan het reageren die hier speciaal een account aan maken om hier op te reageren en alleen in het NADEEL van de mensen met de paarden bak, wij weten zelf ook wel hoe iedereen daar in elkaar steekt en elkaar op stookt,
maar ik bemoei me er verder niet meer mee heb hier wel genoeg gezegd,vind dit heel erg kinderachtig praat gewoon met deze mensen persoonlijk en ga niet allemaal net doen of je nergens vanaf weet want het is wel heel toevallig dat er heel veel in eens reageren die nooit op bokt zitten en ook al van de buurvrouw te horen hebben gekregen dat er hier een discussie gaande is.

het is niet leuk als jullie waarde vermindering hebben op uw woning de gemeente heeft alles toegezegd dus denk dat je nu maar is met de gemeente moet gaan aanvechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:11

Wie heeft de waardevermindering bepaalt?

Ik heb ook 8000 :D euro waardevermindering volgens WOZ gekregen. Maar dat moeten de gemeenten omdat landelijk alle huizen met een aantal procent in waaarde gedaald zijn....Gaat het daar niet om?

De buurt opzich daar op die Ruttensepad is geen armetierig stukje. Het moeten vergelijken van een woning met een vergelijkbare woning blijkt voor gemeente ambtenaren nogal moeilijk. Wij worden vergeleken met een woning in een totaal andere plaats die ook nog eens kuntstof kozijnen met dubbel glas rondom heeft, hebben wij niet kwa gerenoveerde staat ver boven dat van ons staat..maar kwa opp huis, jaartal huis en grond opp het dichts in de buurt komt. Kwaliteit huis wordt niet naar gekeken.

Als je een taxatie door een taxateur laat maken kan je 2 kanten op, zo hoog mogelijk voor verkoop, zo laag mogeilijk in andere situatie, bv echtscheiding etc. Beiden hebben wij al ervaring mee. Huizenmarkt-wereld is net zo corrupt als de paardenwereld.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:56

Klopt, daarom willen banken nauwelijks meer beleggingsvastgoed financieren op dit moment. Er is in het verleden heel veel gefinancierd op basis van veel te hoge taxaties t.o.v. de werkelijke waarde, alleen maar om zoveel mogelijk geld op te halen.

Als ik het zo lees gaat het in dit geval dus niet zo zeer over de overlast van de paardenbak maar puur om de centen. Wel erg laat om daar nu pas de gemeente op aan te spreken. Had moeten gebeuren voordat de vergunning was verleend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:59

Zo hee wat een gezeur... Buuf had eerder actie kunnen ondernemen maar niet gedaan. Daarnaast snap ik het probleem niet. Enige wat ik kan bedenken aan overlast is gestuif, maar ik las ergens dat ze een sproeiinstallatie hebben. De mest wordt vaak afgevoerd dus van vliegenoverlast kan nauwelijks sprake zijn. De paarden hebben hun stal aan de andere kant en dat is kennelijk geen probleem. Vind het gezeur omme nocht, dan plaatst de buuf toch een schutting of hoge heg, desnoods samen met de bakburen. Ze hebben voor zover ik dat kan beoordelen alles gedaan om mogelijke overlast te beperken. Heb zelf ook zo'n zeikerd van een buurman gehad, woon in een 2 onder 1 kapje en had paard naast huis. Geen bak, geen mesthoop (dat was iets wat ik zelf beslist niet wilde, vanwege de vliegen), ik huppel elke dag met een kruiwagen richting mesthoop van de manege. Weet je waar die zich druk over maakte ? Dat het paard soms 's nachts met zijn hoef over de stenen schraapte... Gun elkaar verdorie iets... En buuf, verkoop je huis aan een paardenliefhebber, die kan dan de bak ook gebruiken en in 6 meter tuin kun je prima stallen plaatsen met een uitloopje ervoor (ervaring :-)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:01

Spiritdancer schreef:
Klopt, daarom willen banken nauwelijks meer beleggingsvastgoed financieren op dit moment. Er is in het verleden heel veel gefinancierd op basis van veel te hoge taxaties t.o.v. de werkelijke waarde, alleen maar om zoveel mogelijk geld op te halen.

Als ik het zo lees gaat het in dit geval dus niet zo zeer over de overlast van de paardenbak maar puur om de centen. Wel erg laat om daar nu pas de gemeente op aan te spreken. Had moeten gebeuren voordat de vergunning was verleend.

Klopt niet helemaal, had ook gekund nadat de vergunning was verleend. Je hebt dan 6 weken om bezwaar in te dienen. Begint buur meteen met bouwen van de bak voor afloop van de bezwarenprocedure, is dat voor zijn risico, mocht bezwaarmaker in het gelijk gesteld worden.

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:08

joenohoe schreef:
Zo hee wat een gezeur... Buuf had eerder actie kunnen ondernemen maar niet gedaan. Daarnaast snap ik het probleem niet. Enige wat ik kan bedenken aan overlast is gestuif, maar ik las ergens dat ze een sproeiinstallatie hebben. De mest wordt vaak afgevoerd dus van vliegenoverlast kan nauwelijks sprake zijn. De paarden hebben hun stal aan de andere kant en dat is kennelijk geen probleem. Vind het gezeur omme nocht, dan plaatst de buuf toch een schutting of hoge heg, desnoods samen met de bakburen. Ze hebben voor zover ik dat kan beoordelen alles gedaan om mogelijke overlast te beperken. Heb zelf ook zo'n zeikerd van een buurman gehad, woon in een 2 onder 1 kapje en had paard naast huis. Geen bak, geen mesthoop (dat was iets wat ik zelf beslist niet wilde, vanwege de vliegen), ik huppel elke dag met een kruiwagen richting mesthoop van de manege. Weet je waar die zich druk over maakte ? Dat het paard soms 's nachts met zijn hoef over de stenen schraapte... Gun elkaar verdorie iets... En buuf, verkoop je huis aan een paardenliefhebber, die kan dan de bak ook gebruiken en in 6 meter tuin kun je prima stallen plaatsen met een uitloopje ervoor (ervaring :-)).

EERDER ACTIE ONDERNEMEN?? Lees je dan de andere berichten niet? Ik ben al 3,5 jaar bezig, sinds de komst van de eertse paardenbak!!! en doe maar een bod op mijn huis, zal ik kijken of ik akkoord ga.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:12

Nee hoor.....het is beter om meteen een zienswijze in te dienen op het moment dat het plan ter inzage ligt dan pas bezwaar gaan maken nadat de vergunning reeds verleend is. Zeker als later blijkt dat jouw zienswijze niet meegenomen is in de ruimtelijke onderbouwing in het geval van een vrijstelling en het om planschade gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:13

brvrwmaaike schreef:
joenohoe schreef:

EERDER ACTIE ONDERNEMEN?? Lees je dan de andere berichten niet? Ik ben al 3,5 jaar bezig, sinds de komst van de eertse paardenbak!!! en doe maar een bod op mijn huis, zal ik kijken of ik akkoord ga.

Als je eerder actie hebt ondernomen dan ben je kennelijk niet in het gelijk gesteld door gemeente of rechter wat betekent dat de bak aan de regelgeving voldoet. Er is alleen een ding dat ik niet snap... Voor de voorgevel mag eigenlijk nauwelijks gebouwd worden (weet ik uit eigen ervaring helaas), sowieso niet vergunningsvrij, ja tot de hoogte van 1 meter als ik het mij goed herinner. En dan zit je ook nog met de voorgevelrooilijn. Of grenzen deze voortuinen niet aan de openbare weg ?

En een bod doen op jouw huis ? Ik woon tot mijn grote genoegen al 13 jaar in mijn koophuisje, om de hoek van de manege met 2 binnenbakken en een buitenbak... En ik mag daar de mest kwijt elke dag, dus ik verhuis niet :-).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-11 08:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:15

Spiritdancer schreef:
Nee hoor.....het is beter om meteen een zienswijze in te dienen op het moment dat het plan ter inzage ligt dan pas bezwaar gaan maken nadat de vergunning reeds verleend is. Zeker als later blijkt dat jouw zienswijze niet meegenomen is in de ruimtelijke onderbouwing in het geval van een vrijstelling en het om planschade gaat.

Ja dat is zo, maar ik wilde alleen maar zeggen dat je mogelijkheden niet uitgeput zijn als de vergunning verleend is. Maar iedereen heeft het hier over bestemmingsplannen, voor een buitenbak moet ook een bouwvergunning verleend worden. Weet niet of onder de Wabo die regelgeving echt veranderd is, maar er zijn dus verschillende mogelijkheden. Wat ik raar blijf vinden is dat de bak aangekondigd was, dat de buuf wel de tuin leeghaalt (plantjes) en dus kennelijk geen problemen heeft met de bak, maar nu ineens wel ???

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:25

brvrwmaaike schreef:
Even voorstellen:

Ik ben Maaike, bewoner van 1 van de 2 tussenwoningen van het ruttensepad in Rutten. Ik noem gewoon mijn eigen naam, ga ik niet spannend over doen. Ik hoorde van mijn buren (de buren met de paardenbak) dat er hier hele discusies gaande zijn. Nou inderdaad! Wat een gedoe en wat trekken sommige mensen ongewenste conclusies.

Wij weten hoe het zit en wij zijn altijd bereid tot een gesprek. natuurlijk gunnen wij de buren hun droom en hun paarden. Ze hebben hun best gedaan om alles zo netjes mogelijk te maken. Daar gaat het ons ook niet om.

Wat wij gewoon heel naar vinden is dat de gemeente geen rekening heeft gehouden met het feit dat onze woningen +/- 30% in waarde zijn geminderd. Natuurlijk doen de buren dat niet met opzet, dat snappen wij echt wel. Wij hopen dat de gemeente onze waardeling gaat compenseren op wat voor manier dan ook.

Het gaat gewoon om geld en het lijkt erop dat men dus later pas geconfronteerd is met de waardedaling van +/-30% en daar wordt nu dus de gemeente op aangesproken. Dat vind ik persoonlijk wel erg laat....en ik denk dat het nog een hele kluif gaat worden omdat met succes aan een rechter te gaan verkopen.

VanderVegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:33

babygirlxx schreef:
VanderVegt schreef:
Lectori Salutem!

je hebt ook nooit eerder op dit forum kunnen reageren laat staan ergens mee bemoeien omdat je vandaag pas voor het eerst een bokt profiel heb,
maar goed dit is ook de laatste keer dat ik reageer maar er zijn hier heel veel mensen aan het reageren die hier speciaal een account aan maken om hier op te reageren en alleen in het NADEEL van de mensen met de paarden bak, wij weten zelf ook wel hoe iedereen daar in elkaar steekt en elkaar op stookt,
maar ik bemoei me er verder niet meer mee heb hier wel genoeg gezegd,vind dit heel erg kinderachtig praat gewoon met deze mensen persoonlijk en ga niet allemaal net doen of je nergens vanaf weet want het is wel heel toevallig dat er heel veel in eens reageren die nooit op bokt zitten en ook al van de buurvrouw te horen hebben gekregen dat er hier een discussie gaande is.

het is niet leuk als jullie waarde vermindering hebben op uw woning de gemeente heeft alles toegezegd dus denk dat je nu maar is met de gemeente moet gaan aanvechten.

Ga je nu ook al eisen dat ik verplicht ben een profiel aan te maken om de discussies te lezen? Als ik een krant lees moet ik dan ook gelijk een lidmaatschap nemen?
Je bent nogal veeleisend en achterdochtig richting anderen alleen vanwege het feit dat niet iedereen het met je eens is. Jouw mening is blijkbaar wet en dat probeer je door ieders strot te drukken en accepteert geen tegenspraak.
Dit ligt redelijk in lijn met waar ik je gisteren voor waarschuwde (egoïsme)
Ik geloof niet dat ik met mijn reactie heb aangegeven dat ik partij kies.
Ik zou je willen adviseren om goed te lezen wat mensen schrijven voordat je je mening klaar hebt.

Bovendien, aangezien je eerlijkheid zo op prijs stelt het volgende:
Je noemt jezelf een kennis terwijl je de dochter bent van de eigenaar van de paardenbak en “Hasker”, de andere persoon die zich zo fel opstelde is de eigenaar zelf!
Petra68 had dus volkomen gelijk jullie moeten je niet voordoen als zogenaamde kennissen en het is dus inderdaad een klein wereldje.”Ons kent ons.”

Ik denk dat de verstuurde berichten van “babygirlxx” en “Hasker” nog maar eens doorgelezen zouden moeten worden om een nieuw oordeel te kunnen vellen over jullie oprechtheid.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:47

AHA. Duidelijk! Bedankt VanderVegt.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:45

[/quote]

het is niet leuk als jullie waarde vermindering hebben op uw woning de gemeente heeft alles toegezegd dus denk dat je nu maar is met de gemeente moet gaan aanvechten.[/quote]

Ga je nu ook al eisen dat ik verplicht ben een profiel aan te maken om de discussies te lezen? Als ik een krant lees moet ik dan ook gelijk een lidmaatschap nemen?
Je bent nogal veeleisend en achterdochtig richting anderen alleen vanwege het feit dat niet iedereen het met je eens is. Jouw mening is blijkbaar wet en dat probeer je door ieders strot te drukken en accepteert geen tegenspraak.
Dit ligt redelijk in lijn met waar ik je gisteren voor waarschuwde (egoïsme)
Ik geloof niet dat ik met mijn reactie heb aangegeven dat ik partij kies.
Ik zou je willen adviseren om goed te lezen wat mensen schrijven voordat je je mening klaar hebt.

Bovendien, aangezien je eerlijkheid zo op prijs stelt het volgende:
Je noemt jezelf een kennis terwijl je de dochter bent van de eigenaar van de paardenbak en “Hasker”, de andere persoon die zich zo fel opstelde is de eigenaar zelf!
Petra68 had dus volkomen gelijk jullie moeten je niet voordoen als zogenaamde kennissen en het is dus inderdaad een klein wereldje.”Ons kent ons.”

Ik denk dat de verstuurde berichten van “babygirlxx” en “Hasker” nog maar eens doorgelezen zouden moeten worden om een nieuw oordeel te kunnen vellen over jullie oprechtheid.[/quote]

ten eerste is niet wat ik zeg dat iedereen moet geloven ik vertel hier hoe ik het hoor en zien, of moet ik andere dingen hier op schijven wat ik niet gehoord heb ik vertel het dus alleen hoe ik het weet en zet er ook heel duidelijk neer dat het niet leuk is als de mensen minder waarde in hun huis hebben.

en ik ben een kennis van hun beide als je in mijn profiel kijkt zie je ook dat ik niet de dochter ben van de eigenaar zelf. (voor de mensen die de vrouw kennen met de
buitenbak).

dus ieder heeft zijn eigen verhaal hoe hij of zij het hoort en de dingen ziet aan ieder verhaal zitten 2 kanten en ik vertel alleen wat ik dus hoor en zie.
en dat hier heel wat mensen zijn die niet duidelijk weten hoe het in elkaar steekt ik vast ook niet.

en die gene die hasker is weet ik niet eens wie dat is want er staat ook helemaal niks in haar profiel,

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:55

EERDER ACTIE ONDERNEMEN?? Lees je dan de andere berichten niet? Ik ben al 3,5 jaar bezig, sinds de komst van de eertse paardenbak!!! en doe maar een bod op mijn huis, zal ik kijken of ik akkoord ga.[/quote]

Als je eerder actie hebt ondernomen dan ben je kennelijk niet in het gelijk gesteld door gemeente of rechter wat betekent dat de bak aan de regelgeving voldoet. Er is alleen een ding dat ik niet snap... Voor de voorgevel mag eigenlijk nauwelijks gebouwd worden (weet ik uit eigen ervaring helaas), sowieso niet vergunningsvrij, ja tot de hoogte van 1 meter als ik het mij goed herinner. En dan zit je ook nog met de voorgevelrooilijn. Of grenzen deze voortuinen niet aan de openbare weg ?

En een bod doen op jouw huis ? Ik woon tot mijn grote genoegen al 13 jaar in mijn koophuisje, om de hoek van de manege met 2 binnenbakken en een buitenbak... En ik mag daar de mest kwijt elke dag, dus ik verhuis niet :-).[/quote]

De gemeente is bij ons gewoon BELACHELIJK traag! Kunnen wij niets aan doen.. helaas. Onze tuinen grenzen wel aan de openbare weg, zit wel een stukje sloot stussen een gras berm maar die zijn van de gemeente.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:06

brvrwmaaike schreef:
De gemeente is bij ons gewoon BELACHELIJK traag! Kunnen wij niets aan doen.. helaas. Onze tuinen grenzen wel aan de openbare weg, zit wel een stukje sloot stussen een gras berm maar die zijn van de gemeente.

3,5 jaar lijkt me stug.....er is tegenwoordig zoiets als de "wet dwangsom" bij het niet tijdig beslissen op een beroep of een aanvraag. Bij uitblijven van een beslissing kan je de gemeente in gebreke stellen en een dwangsom eisen bij de bestuursrechter. EN dat bedrag kan aardig oplopen. Men kijkt dus tegenwoordig wel beter uit om beslissingen op de lange baan te schuiven.