Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiowa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:27

ja sterkte aan de ander Y;( /3 mensen

Spaikey

Re: Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:28

Wat verschrikkelijk. Ik heb er een woorden voor.
Hoorde vandaag op mijn werk van het ongeluk.
Veel sterkte aan de nabestaanden en die mensen die het hebben zien gebeuren.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:03

Wat verschrikkelijk...
ben er stil van heel veel sterkte voor familie en nabestaanden! Y;(

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:05

Jeetje normaal ga ik altijd met mijn lesgeefster mee op wedstrijd; gisteren kon ik toevallig niet. Wat verschrikkelijk om dit te horen! Veel sterkte aan de familie en nabestaanden. <3

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:07

Wat vreselijk hoe hoog je niveau ook is het kan echt iedereen gebeuren al zijn ijzeren platen wel een beetje vreemd, maar dit bedenk je ook niet.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:23

Ik las het in de krant en kreeg meteen kippenvel. Wat een naar ongeluk. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de nabestaanden. Y;(

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:30

Ik sluit me aan bij alle steunbetuigingen op de afgelopen 11 pagina's.
Wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken. Alle sterkte voor de nabestaanden, en op een tweede plaats natuurlijk ook voor de mensen die dit van dichtbij meegemaakt hebben. Wat moet dit gruwelijk verdrietig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:06

Sterkte voor de familie en bekenden, en iedereen die het heeft zien gebeuren!

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:38

Jeetje, ben er stil van!
Mijn medeleven gaat uit naar familie, vrienden, bekenden en ieder ander die dicht bij haar stond en mensen die het hebben zien gebeuren.
Heelveel sterkte!

chanulleke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:50

pff kreeg meteen koude rillingen toen ik afgelopen nacht wakker werd gebeld dat willemien overleden is, erg wat er gebeurd is.. zo zie je maar hoe snel iets voor bij kan zijn op zo'n mooie dag..
Ik lees dat veel mensen zich nog afvragen wat er gebeurd is. wat ik gehoord heb is dat traveler voor een ander paard is geschrokken en er toen vandoor is gegaan en over platen heen is gevlogen (die er lagen wegens dat er veel regen voorspeld was) en hierover uitgegleden is en dat willemien toen ten val is gekomen.
het is triest dat zoiets gebeurd. of je numoet beginnen over de discussie van cap of geen cap (cap beschermd je nekwervels ook niet) dragen ik denk dat dat niet gepast is.je kunt altijd zeggen wat als ook over het stilleggen van een wedstrijd het zijn keuzes die je op dat moment maakt.

Het is triest dat het gebeurd is..

ik wens familie en vrienden heel veel sterkte in deze moeilijk tijd maar ook diegene die het hebben zien gebeuren.

gr michelle uit baarlo

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:54

En zo overlijdt nog een bekende... ;(

Een laatste wedstrijd zonder happy ending...

Gecondoleerd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 00:01

Sterkte met het verlies voor alle nabestaanden! vreselijk zo'n ongelukhopelijk heeft de amazone niet geleden!!

Wel wil ik de amazone bedanken dat ze toestemming heeft verleend om haar organen te doneren. Ik hoop dat ze goed terecht zijn gekomen en dat ze bij de ontvangers aanslaan

(ik ben namelijk 1 van die mensen die ooit ook een x een orgaan nodig heeft om te kunnen blijven leven......................... ;( )

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 00:05

Wat een afschuwelijk bericht........heel erg veel sterkte voor alle nabestaanden en betrokkenen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:36

Afschuwelijk, heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:24

Jeetje wat een naar bericht. Heel erg veel sterkte voor de nabestaanden!

bandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:33

Wij reden afgelopen zondag naar het wedstrijdterrein en zagen een traumahelicopter vliegen die steeds lager ging. We dachten al dat is foute boel en toen zagen we ook allemaal ambulances staan. We werden geïnformeerd over het vreselijke ongeluk en we moesten de auto met trailer langs de weg parkeren. De wedstrijd was ook stilgelegd totdat de traumahelicopter weer weg was. Ik hoorde aan het eind van de dag dat ze gehoord hadden dat de scans niet goed waren en dan gisteren het slechte nieuws dat ze overleden is. Dit maakt diepe indruk en moet er de hele dag aan denken. Heel veel sterkte voor de familie, vrienden en mensen die het hebben zien gebeuren en iedereen die aanwezig was op het concours en niet te vergeten de organiserende vereniging. Dit hopen we nooit meer mee te maken..

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:26

Raggel schreef:
Maar wat ik me dan afvraag, als ze met S&T reed natuurlijk, waarom krijg je zo'n paard niet stop/op de volte getrokken?Hou absoluut niet van rijden op stang, maar op dat moment mag je toch wel eens ff heel hard de handrem aantrekken, dan aan 1 kant, dan stopt zo'n beest toch wel dat je er in ieder geval vanaf kan op een of andere manier..

Als een paard in blinde paniek aan het rennen is, reageren ze in heel veel gevallen nergens meer op. Ze lopen als het ware gewoon door de pijn heen en schijnen ook niks meer te voelen......pas als ze vallen of ergens tegenaan lopen stopt dat dergelijke in paniek verkerende paarden....... de snelheid hebben de meeste paarden zo gemaakt en probeer dan nog maar eens wat te doen.......
In dit geval is het helemaal verkeerd uitgevallen, met een vreselijk tragische afloop....
germie schreef:
als ze gaan, dan gaan ze. En het was een situatie waarin niemand van zichzelf weet hoe hij of zij zal reageren.
Ik weet dat ik me niet zal laten vallen, want ik heb zoiets ook al eens meegemaakt (en na 3km kreeg ik het paard eindelijk terug, was gelukkig op een bospad zonder auto's). Maar hoe ik zal sturen of trekken op een groot terrein weet ik niet.
En dat weten velen hier op bokt niet.
In een panieksituatie reageer je gewoon anders.

Germie je hebt helemaal gelijk, als ze gaan dan gaan ze en daar houd je helemaal niks meer aan. Heb 2 voorbeelden heel dichtbij (zelf en dochter) en weet dat als zoiets goed uitvalt je van geluk mag spreken. Ken ook een amazone die op dezelfde manier onderuit is gegaan met haar paard op de stenen en die leeft dan nog wel maar is wel voor altijd gehandicapt en die droeg wel een cap...
In een panieksituatie reageert iedereen op zijn/haar eigen manier, de één verstijfd en de ander reageert. Wat op dat moment dan de beste reactie is, weet je niet dat is per situatie verschillend. Bovendien is het in dit geval achteraf gepraat.... de amazone is er niet meer en dat is VRESELIJK. Hier kan verder niemand wat aan doen, ook al zou je willen dat je de tijd terug zou kunnen draaien....
Heel veel sterkte nogmaals voor de nabestaande en de mensen die dit vreselijke ongeluk van dichtbij hebben moeten meemaken.....

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:04

Wat een afschuwelijk bericht, heel veel sterkte voor de nabestaanden toegewenst!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:32

wat verschrikkelijk dit:O heel veel sterkte aan de nabestaande en de mensen die er bij waren

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:48

het is zeker vreselijk, ik woon daar in de buurt en in de krant stond dat het paard naar de uitgang was gerend met haar erop en toen lagen daar zo'n ijzeren oprij platen voor de parkeerplaats, en dat het paard en ruiter samen zijn gevallen, dus de ruiter met het hoofd op die platen, en ze wisten niet of het ook wel iets uit had gemaakt of ze een cap op had op niet (ze had een hoedje op, Z1).

Y;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:52

veel sterkte voor de nabestaanden.. verschrikkelijk dit om het te moeten mee maken ( voor degenen die de persoon goed kenden)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:22

Oh wat verschrikkelijk!
Een samenloop van allemaal 'foute' omstandigheden.. :n

Ook voor de mensen die erbij waren, die mensen moeten echt een trauma hebben opgelopen daar!
Pfft, en dan dat gevoel als je zelf weer wegrijdt bij het concours en over die ijzeren plaat moet rijden.

Ik wens alle nabestaanden en betrokkenen heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:27

echt vreselijk dit, gecondoleerd en sterkte voor de nabestaanden.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:09

Wat een verschrikkelijk verhaal dit zeg, sterkte aan de familie en alle betrokkenen...

Lijkt me wel dat je als koper van dit paard er nu ook een raar gevoel aan over houdt, ik zou er toch niet zo snel meer op durven stappen...

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:07

Mn moeder belt me net op dat ze verschrikkelijk nieuws te horen heeft gekregen. De vrouw die zei les gaf op haar puppy cursus is overleden. Dat is dus Willemien.
Wat is de wereld klein zeg. Verschrikkelijk dit