Raggel schreef:Maar wat ik me dan afvraag, als ze met S&T reed natuurlijk, waarom krijg je zo'n paard niet stop/op de volte getrokken?Hou absoluut niet van rijden op stang, maar op dat moment mag je toch wel eens ff heel hard de handrem aantrekken, dan aan 1 kant, dan stopt zo'n beest toch wel dat je er in ieder geval vanaf kan op een of andere manier..
Als een paard in blinde paniek aan het rennen is, reageren ze in heel veel gevallen nergens meer op. Ze lopen als het ware gewoon door de pijn heen en schijnen ook niks meer te voelen......pas als ze vallen of ergens tegenaan lopen stopt dat dergelijke in paniek verkerende paarden....... de snelheid hebben de meeste paarden zo gemaakt en probeer dan nog maar eens wat te doen.......
In dit geval is het helemaal verkeerd uitgevallen, met een vreselijk tragische afloop....
germie schreef:als ze gaan, dan gaan ze. En het was een situatie waarin niemand van zichzelf weet hoe hij of zij zal reageren.
Ik weet dat ik me niet zal laten vallen, want ik heb zoiets ook al eens meegemaakt (en na 3km kreeg ik het paard eindelijk terug, was gelukkig op een bospad zonder auto's). Maar hoe ik zal sturen of trekken op een groot terrein weet ik niet.
En dat weten velen hier op bokt niet.
In een panieksituatie reageer je gewoon anders.
Germie je hebt helemaal gelijk, als ze gaan dan gaan ze en daar houd je helemaal niks meer aan. Heb 2 voorbeelden heel dichtbij (zelf en dochter) en weet dat als zoiets goed uitvalt je van geluk mag spreken. Ken ook een amazone die op dezelfde manier onderuit is gegaan met haar paard op de stenen en die leeft dan nog wel maar is wel voor altijd gehandicapt en die droeg wel een cap...
In een panieksituatie reageert iedereen op zijn/haar eigen manier, de één verstijfd en de ander reageert. Wat op dat moment dan de beste reactie is, weet je niet dat is per situatie verschillend. Bovendien is het in dit geval achteraf gepraat.... de amazone is er niet meer en dat is VRESELIJK. Hier kan verder niemand wat aan doen, ook al zou je willen dat je de tijd terug zou kunnen draaien....
Heel veel sterkte nogmaals voor de nabestaande en de mensen die dit vreselijke ongeluk van dichtbij hebben moeten meemaken.....