Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:31

Kijk ik krijg direct gelijk, Engeland eindigde vandaar als 4e, 11e en 30ste, zo zie je maar het kan verkeren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:32

Als het "gewoon" maar een ruin was geweest had Gal er ook geen traan om gelaten. Had ie er zelfs niet naar omgekeken. :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:06

sarabande schreef:
Kijk ik krijg direct gelijk, Engeland eindigde vandaar als 4e, 11e en 30ste, zo zie je maar het kan verkeren

Nou niet overdrijven, ze hadden ook nog een 14e plaats dus het valt nog mee. En eigenlijk krijg ik ook direct gelijk, namelijk dat we het van de fouten (en blessures) van anderen moeten hebben. Laura was letterlijk de weg kwijt in haar rit, "what was she thinking". Wel veel betere kansen voor Adelinde op zilver nu. Normaal is de special de specialiteit van Laura, maar ze kon er om lachen en dat mag ik wel.

En nu zal iedereen wel heel boos op me worden maar eigenlijk zie ik niet meer zoveel verschil tussen wat Rath laat zien en wat Edward liet zien met Totilas. Als het zo verder gaat wordt hij straks nog beter. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:29

Een van de grote verschillen was de blijheid die de combinatie uitstraalde
Heeft iemand foto's of een stukje film van het hoofd van MAR na de rit van vandaag?????

Dat is ook heel wat anders dan het lachende koppie van Laura, ik vind het gezaag met haar handen niet erg mooi en ook het vaak te diep gaan, maar niemand is volmaakt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:33

sarabande schreef:
Heeft iemand foto's of een stukje film van het hoofd van MAR na de rit van vandaag?????

Dat is ook heel wat anders dan het lachende koppie van Laura, ik vind het gezaag met haar handen niet erg mooi en ook het vaak te diep gaan, maar niemand is volmaakt

Vrijwel elke dressuurruiter kijkt zuur. Zouden ze allemaal boos zijn omdat ze weer met die rotbok tussen die klere-hekjes moeten? Misschien willen ze stiekem allemaal liever gaan springen. Of misschien is het concentratie :)*

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:40

Rath is iid beter aan worden maar vind ook dat hij zich wel na de proef iets enthousiaster mag zijn naar zijn paard want dat is de ster van de show (niet hij)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:42

Ayasha schreef:
sarabande schreef:

Vrijwel elke dressuurruiter kijkt zuur. Zouden ze allemaal boos zijn omdat ze weer met die rotbok tussen die klere-hekjes moeten? Misschien willen ze stiekem allemaal liever gaan springen. Of misschien is het concentratie :)*

De meeste GP ruiters en amazones weten dat ze in beeld zijn en lachen dus na de rit, en waarom zouden ze NA de rit geconcentreerd zijn :?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:51

@ Sarabande
Nou gezaag dat gaat me wel erg ver. Ze maakt ophoudingen en soms in de kür zijn dat er tamelijk veel omdat het duidelijk nogal een heethoofd is. Maar zoals ze donderdag reed heeft ze een aanleuning waar iedereen jaloers op kan zijn en dat vertaalt zich dan ook meteen in geweldig soepel en elastisch bewegen van haar paard. Tja, er zijn ook ruiters die constant zoveel spanning op de teugels houden dat het lijkt alsof ze met hele stille handen rijden, maar of dat nou de bedoeling is.....
We moeten samen maar eens in levende lijve gaan kijken en van gedachten wisselen hierover, ik vind dat toch altijd een heel ander beeld geven dan op een schermpje. ;)

En die blijheid van de ruiter daar krijg je volgens mij geen punten voor al zie ik het wel graag. Aan de oren van Totilas kon je zien dat hij ontspannen was, voor een paard dat aan het werk is lijkt me dat het toppunt van blijheid. Als je een paard echt blij wilt maken kun je beter andere dingen doen dan dressuur. :D

Misschien lachtte MAR expres wel niet te uitbundig om alle Nederlanders niet voor het hoofd te stoten. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:53

Hermelientje schreef:
Misschien lachtte MAR expres wel niet te uitbundig om alle Nederlanders niet voor het hoofd te stoten. :+

:') :') _O- _O- _O-

Maar samen gaan bekijken is wel een goed idee :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:31

Hermelientje schreef:
@Zidore
Het beste resultaat van Edward en Totilas in een Grand Prix proef was 84,1% (werelrecord).
Het record van Adelinde is 82,0%
Het record van Laura is 82,9%

Bij mij is dat een verschil van ongeveer 2%, daar kan 15 miljoen, volgeschreven boktpagina's, alle hype en emoties niets aan veranderen. :D
Maar als jij anders rekent laat het me weten. Ik vind dus niet dat je met Totilas erbij automatisch wint. Het zal toch echt van de rest van het team afhangen. Het lijkt me ook een onverstandige houding, zo van zij hebben Totilas dus kunnen we niet winnen. Ik denk ook niet dat de Britten dat gaan doen. Puur theoretisch als je de beste drie resultaten optelt per land dan komt Duitsland met Totilas op een score van 236,6, en Engeland zonder Totilas op 236,2. Ik denk dus dat die Britten voor goud willen gaan straks op de OS in Londen. ;)

het is maar met welke bril je het bekijkt. 90% is gescoord (en of dat nou wel of niet geld voor een landenwedstrijd maakt geen bal uit, het is gescoord en daarna komt er een hele lange tijd niemand) en als je zag hoe 'kort' Ed eigenlijk met Totilas gereden heeft.. dan moeten we ons misschien zorgen maken in de toekomst als rath en toot zo doorgaan..

Dat wij geen kippenvel krijgen bij Rath is omdat de emotie nog te vers is en Rath nog niet zo lang op hem rijd en nog geen perfecte proeven neerzet. Nog even en alle Duitsers zitten te huilen bij proeven van hen..

Als Rath slim is gaat hij wat meer aan zijn eigen pr werken en zich wat bescheidener opstellen, maar goed dat is dan meer om ons te plezieren. Ik denk wel eens kijk maar naar Sylvie v/d Vaart werd in NL uitgekotst en in Duitsland is ze de grote ster.

Als ze totilas nu zouden casteren zou het nog steeds een megabijzonder paard blijven. Dat ruiters niet lachen is idd concentratie, zelf wel eens een proef gereden waarbij je er hard aan moest werken en flink moest rijden; dan weet je wat ik bedoel.

Edit, net ook weer 83% voor rath en toot, die 90 gaat echt niet lang meer duren..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:10

Citaat:
Als ze totilas nu zouden casteren zou het nog steeds een megabijzonder paard blijven

Heb vandaag Ravel gezien en die vond ik als hengst toch net de X factor hebben , wat ik nu kwijt ben.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:31

Sorry Zidore ik kan je nu niet meer serieus nemen. Jij vergelijkt scores van een Grand Prix met een kür op muziek? Nou dan heb ik vandaag Usain Bolt ingehaald. Heb de 200 meter gelopen in minder dan zijn 100 meter tijd. :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:34

Hermelientje schreef:
Sorry Zidore ik kan je nu niet meer serieus nemen. Jij vergelijkt scores van een Grand Prix met een kür op muziek? Nou dan heb ik vandaag Usain Bolt ingehaald. Heb de 200 meter gelopen in minder dan zijn 100 meter tijd. :+

Dat zou ik serieus knap vinden. Maar ik snap je punt. Bij de kür krijgen ze extra punten, toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:42

Zidore schreef:
het is maar met welke bril je het bekijkt. 90% is gescoord (en of dat nou wel of niet geld voor een landenwedstrijd maakt geen bal uit, het is gescoord en daarna komt er een hele lange tijd niemand) en als je zag hoe 'kort' Ed eigenlijk met Totilas gereden heeft.. dan moeten we ons misschien zorgen maken in de toekomst als rath en toot zo doorgaan..

Dat wij geen kippenvel krijgen bij Rath is omdat de emotie nog te vers is en Rath nog niet zo lang op hem rijd en nog geen perfecte proeven neerzet. Nog even en alle Duitsers zitten te huilen bij proeven van hen..

Als Rath slim is gaat hij wat meer aan zijn eigen pr werken en zich wat bescheidener opstellen, maar goed dat is dan meer om ons te plezieren. Ik denk wel eens kijk maar naar Sylvie v/d Vaart werd in NL uitgekotst en in Duitsland is ze de grote ster.

Als ze totilas nu zouden casteren zou het nog steeds een megabijzonder paard blijven. Dat ruiters niet lachen is idd concentratie, zelf wel eens een proef gereden waarbij je er hard aan moest werken en flink moest rijden; dan weet je wat ik bedoel.

Edit, net ook weer 83% voor rath en toot, die 90 gaat echt niet lang meer duren..

Het kan aan mij liggen maar Rath zelf hoor ik niet echt naar voren komen?
2006-2010 is toch een viertal jaar...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:44

sarabande schreef:
De meeste GP ruiters en amazones weten dat ze in beeld zijn en lachen dus na de rit, en waarom zouden ze NA de rit geconcentreerd zijn :?

MAR zei al geen uitbundig gevoelsmens te zijn.Dan kan ie beter gewoon belonen en flauwtjes glimlachen dan uitgebreid die tanden bloot zodat hij er uit ziet alsof ie honger heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:52

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:56

Ayasha schreef:
MAR zei al geen uitbundig gevoelsmens te zijn.Dan kan ie beter gewoon belonen en flauwtjes glimlachen dan uitgebreid die tanden bloot zodat hij er uit ziet alsof ie honger heeft.

Daar was geen lach bij, zelfs geen flauwe

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:57

mylittlejoy schreef:
Hermelientje schreef:

Dat zou ik serieus knap vinden. Maar ik snap je punt. Bij de kür krijgen ze extra punten, toch?

Niet alleen knap maar onmogelijk. Ik bedoelde het natuurlijk andersom. ;)
Ruiters halen meestal hogere scores voor hun kür omdat je ten eerste zelf de sterke punten can je paard goed kunt laten uitkomen en omdat je een score krijgt voor artistieke waarde, dat is hoe goed de muziek bij de bewegingen van je paard past, enz. Die score is meestal wat hoger. Edward heeft zelfs een keer 97% gehad. De artistieke score telt voor 50% mee dus dat haalt de score omhoog. Wat ik bedoelde is dat ik Rath rijtechnisch gezien het niveau wel vind benaderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:05

Weet je ik vind het geinig. Rath doet het prima met die knol en nu gaan ze kappen op dat ie niet lacht _O-
Belachelijk eigenlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:10

Ayasha schreef:
Weet je ik vind het geinig. Rath doet het prima met die knol en nu gaan ze kappen op dat ie niet lacht _O-
Belachelijk eigenlijk.

Wellicht dat je even terug leest, het ging over emotie en de blijheid van de combinatie.
Al maanden lang vertel jij ons, kennelijk vanuit jouw enorme ervaring in het internationaal GP rijden, hoe wij ons niet mogen voelen of uiten
Maar dat mag dus wel gewoon, we mogen het ook niet met elkaar eens zijn en we mogen er niet blij mee zijn dat Toot niet meer voor Nederland uitkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:13

Ik heb nergens gezegd dat je dat niet mag bij mijn weten, maar net als jij lieve sarabande mag ik mijn mening gewoon geven. :(:)
En ik vind het belachelijk om te gaan zeuren dat het jonk niet lacht.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:52

sarabande schreef:
Je bent niet helemaal op de hoogte Sander, niet erg hoor
PB is nooit een toppaard geweest. Toot is 11 en de meeste GP paarden zijn op die leeftijd nog niet aan dat niveau toe, alhoewel je steeds meer internationale GP paarden van onder de 10 jaar ziet verschijnen.
Anky heeft Upido in opleiding en Imke reed gisteren ook niet op Sunsise, en heeft een paar goede opvolgers staan.

Volgens mij ben ik prima op de hoogte, want wat jij hierboven zegt gaat prima met mijn woorden samen. Zo zeg ik nergens dat Imke meereed, ik noem haar alleen als voorbeeld, aangezien zij een van onze topruiters is. Waar je dan wel weer gelijk in hebt is het gegeven dat Imke momenteel met jong spul te maken heeft dat Sunrise niet direct kan opvolgen waar het de resultaten betreft, maar daar had ik het al over gehad.

Verder vind ik de blijheid tussen Rath-Totilas wel goed zitten, al is de harmonie er nog niet helemaal, maar dat is toch een kwestie van tijd en emotionele investering. Rath heeft natuurlijk vanuit het publiek de schijn ook wat tegen doordat hij zich niet bij iedereen geliefd heeft gemaakt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:28

Was jij in Aken Sander D? Want die blijheid wat jij blijkbaar ziet, die is er niet, ook niet als je het life gaat bekijken.....
En nee, dat is niet omdat MAR de schijn tegen heeft, maar gewoon omdat hij mechanisch rijdt.
Als jij daar blijheid in ziet dan vind je een gemaakte tandpasta smile ook het toppunt van blijheid?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:40

Als we het daar over hebben, wil ik ook nog wel iets te zeggen...

Ik vraag me af of MAR uberhaupt wel gelukkig is... Die jongen straalt helemaal niets uit, op of naast het paard.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:53

Ik heb het op televisie gezien. ;) Verder wil ik wel met je meegaan wat betreft dat mechanische in zoverre dat Rath wat mij betreft nog genoeg te verbeteren heeft, ik vind hem nog vrij onrustig en ongenuanceerd rijden op sommige momenten.
Of Rath met een tandpasta-smile op zijn paard zit kan mij persoonlijk weinig interesseren, zolang Totilas maar ontspannen is, en ik vind dat daar best al veel progressie in heeft gezeten sinds ik hem voor het eerst met Rath zag, dus vandaar die blijheid, het toont in elk geval eens te meer de kwaliteit van Totilas IMO.