Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:06

Nee, daar geloof ik niet in.. :')
Twee gebroken kaken, gebroken neus, tanden eruit krijg je niet als je struikelt of wat dan ook..
Misschien als ze uit een boom of speeltoestel van hoogte is gevallen, maar niet gewoon tijdens het spelen.

Maar goed, het échte verhaal krijgen we toch niet te horen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:28

American history X ooit gezien? ;)
Zoals ik al zei: als je fout valt dan verbrijzel je het hele smoeltje. Dus dan lukt een gebroken neus en kaak ook.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:57

ik vind het maar vreemd allemaal.. Als het paard het meisje geschampt heeft met de hoef is het goed te verklaren dat ze het nog na kan vertellen, schade hangt zo op centimeters.. Zelf wel eens een tik op mn hand gehad van een steigerend paard, paar cm dichterbij en ik had er wss meer aan overgehouden dan alleen een blauwe plek. Maar die bijtwond erbij vind ik idd vreemd, net als een hoop andere dingen in dit hele verhaal. Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Hoop sowieso op een vlot herstel voor het meisje, want wat de oorzaak ook moge zijn, ze is toch pittig beschadigd, arm kind :(:)

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:54

Verschrikkelijk zeg! Dat arme meiske!
Hoe kan je nou doorrijden na zo'n ongeluk?!? Echt heel erg, hoop dat het meisje heel snel opknapt en niet voor de rest van haar leven de littekens meedraagt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:01

KoudbloedKim schreef:
Twee gebroken kaken, gebroken neus, tanden eruit krijg je niet als je struikelt of wat dan ook..
Misschien als ze uit een boom of speeltoestel van hoogte is gevallen, maar niet gewoon tijdens het spelen.

Mijn moeder viel voorover van vrijwel stilstaande fiets. Gebroken kaak, 3 kiezen weg en implantaten voor terug. Ja dat kan dus.

Tot nu toe feiten:
Kindje zware verwondigen aan gezicht.
2 ruiters die kort na tijdstip ongeluk langs een buurt camera rijden
kindje wijst naar 2 ruiters (dezelfde?) onderweg naar het ziekenhuis. Waarom wijst kindje naar die ruiters? Interesse + shock? (kan apart gedrag opleveren) of hebben ze er iets mee te maken?

Verband leggen is makkelijk, maar dat maakt het nog niet waar.

enomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:32

hmm, vreemd verhaal het lijkt meer op een verhaal over kindermishandeling dan naar een ongeluk met een paard.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:52

Vaag verhaal. Ben benieuwd of er nog naar buiten gaat komen wat er echt gebeurd is.
het lijkt me toch heel raar dat een paard bijt en trapt, niemand in de straat iets ziet of hoort. De ruiters gewoon door rijden. En schijnbaar ook gewoon lekker doorrijden aangezien de vader ze daarna gewoon tegenkomt op straat. En het kind ze vervolgens ook nog aanwijst...terwijl ze zo toegetakeld is?

En ook raar dat de vader vervolgens nog ruzie gaat staan maken met die ruiters ook. Als je kind er zo uitziet en je in eerste instantie al de ambulance hebt gebeld rij je rechtstreeks door naar het ziekenhuis.

Ik vindt het heel erg voor het meisje, maar ik denk echt dat er een ander verhaal achter zit.
Ik hoop het ook gewoon want als mensen een kindje zo achter kunnen laten nadat het getrapt is door hun paard...bah, dan zit er echt iets goed fout in je hoofd en je hart...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:54

Vrees alleen dat de ware toedracht de kranten niet zal halen. Dat zal dan niet meer interessant zijn.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:34

KoudbloedKim schreef:

Ik sprong van het laatste treetje van de trap en kwam verkeerd neer. Mijn rechterarm op 6 plaatsen gebroken, mijn linkerbeen op 2 plaatsen gebroken en gescheurde enkelbanden en ik viel niet eens echt hard. Het ligt er echt maar net aan hoe je terecht komt. Mijn ervaring leert dat de hardste vallen die je maakt je niks hebt en bij een klein ongelukje ben je kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:27

:= Da's wel ernstig..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:10

KoudbloedKim schreef:

Jawel hoor, kaak heb je zo gebroken, ze struikeld over haar eigen benen (of een bal?) en knalt op t randje van een stoepje. Kan je aan overlijden, en zeker ook je kaak /neus van breken.
Ik ben toen ik klein was tijdens het voetballen tegen een boom opgelopen (bomen waren de doelpalen, bal rolt erlangs, ik wil omdraaien om de bal tegen te houden maar had niet beseft dat ik nog geen 5 cm voor die boom stond en draai vol de boom in) neusje was mooi gebroken, hoor ;-)

Afijn, ik denk inderdaad ook niet dat we het echte verhaal horen, maar iemand wel eens gedacht aan:

Meisje en gezin hebben weinig geld, meisje valt tijdens spelen gemeen en komt met deze ernstige verwondingen binnen. Ze zijn vast niet (goed) verzekerd en papa maakt zich direct zorgen over de kosten (en dus of zijn dochter er wel boven op komt; met een normaal gezicht. Dubbel gebroken kaak komt nog wat werk bij kijken om het helemaal strak terug te zetten). Ziet vervolgens de 2 ruiters door de straat lopen. Paardenbezitters -> zijn vast rijke mensen; niemand heeft het zien gebeuren, dus hij denkt; als zij de schuldige zijn word mijn dochter teminste behandeld voor haar verwondingen.......

Het hoeft niet perse slecht bedoeld te zijn.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:14

Eh dat noem je niet slecht bedoeld? :+
"ik heb geen verzekering dus beschuldig ik een ander maar vals"? :=

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:18

Ik vind het wel echt van het zotte dat die ouders en die kleine hier van allerlei bedrog beschuldigd worden op basis van een flutartikel vol fouten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:27

Jeetje wat een verhaal zeg! :wow:
Dan heeft het meisje nog geluk gehad dat ze het kan navertellen,veel mensen staan geneens meer op na een klap in het gezicht van een paard!

Ik vind het een beetje wazig verhaal,eigenlijk "te erg om waar te zijn".
Waarschijnlijk zal er iets anders zijn gebeurd terwijl die paarden daar stonden,ik kan me nml echt niet voorstellen dat een kind nog rechtop kan lopen na een klap in het gezicht van een paard!!! :n

Ik wens het kindje evengoed beterschap. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:29

Bandida schreef:
Ik vind het wel echt van het zotte dat die ouders en die kleine hier van allerlei bedrog beschuldigd worden op basis van een flutartikel vol fouten.

Ach eerst de ruiters, nu de ouders, het zijn maar opties, en ik denk dat we de waarheid nooit zullen weten.

JMVPSZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:24

Verschrikkelijk voor dat meisje!!!

Ook ik vind dat je absoluut nooit weg hoort te rijden na zo'n ongeluk!

Zelf heb ik een tijdje terug het tegenovergestelde meegemaakt: stapte mijn paard uit over het verharde gedeelte voor de manege, komt er een auto aangereden, rijdt achterop, paard schrikt, steigert, glijdt uit en klapt achterover... mooi dat ik half onder het paard en de auto lag. Die bestuurder zei nog geen "sorry" en maakte zich heel snel uit de voeten. Een familielid was in de buurt en pakte mijn paard, ik krabbelde overeind en voordat we konden reageren was de bestuurder al weg. Wat ik hiermee wil zeggen is: het is niet altijd de schuld van de ruiter/paard, soms ook van de "voorbijganger".

Een paard is en blijft een dier en kan schrikken, of het nou wel of geen oorzaak heeft je bent en blijft verantwoordelijk, zeker als het gaat om kinderen in de buurt van jouw paard. Ik hoop dat ze de ruiters snel vinden!!