Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:24

tjoppie schreef:
Ik ben blij dat jij vind dat ik walchelijke dingen verkondig. liever dat ik het kan lezen dat jij dat zegt dan dat ik het helemaal niet kan lezen.
en daarnaast lees ik blijkbaar nog steeds een stuk beter dan dat jij begrijpt hoe het paardrijden in elkaar steekt. Want als er een ruiter van achterne naar voren reed is het gal wel, en dan krijg je dit gekrabbel niet wat rath laat zien met zijn doorgeslagen stang.

Van voor naar achter gereden, maar meer gewicht op het voorbeen....
Afbeelding

Afbeelding

Het juiste ruggebruik?
Afbeelding

Gal geen doorgeslagen stang?
Afbeelding

En nee, dit zijn geen goed opgezochte plaatjes, dit zijn gewoon foto's die op de eerste pagina van google staan.
Maar het is blijkbaar onzin, ze zijn vast allemaal gefotoshopt :j

Daarnaast leg je weer dingen in mijn mond die ik niet gezegd heb.
Laatst bijgewerkt door Air op 12-06-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:25

elllis schreef:
Ik blijf het raar vinden een paard van 10 miljoen kopen en dan willen omscholen :D volgens de kenners hier op bokt :D alles waarom hij zulke hoge punten krijgt eruit rijden := :+

Mag het misschien niet zeggen want dan krijg ik weer heel bokt over me heen maar wellicht heeft dat wat te maken met arrogantie. En ik bedoel arrogantie niet in de heel negatieve zin van het woord maar het zelfvertrouwen.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:26

Of met het paard heel houden.... Wie zal het zeggen. :)

Janine1990

Ik zeg één woord: bouw

Thomas

GIEREN dit. Hoe die mensen hier tegen elkaar in gaan :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:27

Ayasha schreef:

Sorry maar als dit de manier van heel houden de juiste is dan ben ik een helikopter.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:27

Ik kan mij alleen maar verheugen op de dag dat Totilas correct gereden wordt, met het juiste ruggebruik, tact en alles in harmonie.
Dat moet er supermooi uitzien, met geen woorden te beschrijven.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:28

easygoing schreef:
Embe schreef:
Bleh, wat een nare post annet555!

Vond ik en heb dan ook maar gelijk getemd op die post. Misselijkmakend!!!

Ik vond het misselijkmakend tegenover Rath de opmerking die gemaakt werd.

onbekend0207

Air

- volkomen met je eens. foto 2 is stang bijna horizontaal!
toch heb ik respect voor beide ruiters.

oh ja wat me opvalt.

* voice viel eerst nooit zo in de smaak en nu edward hem rijd kent hij bijna alle truucjes van toot!* :oo :oo :oo :oo

Annet555

Ik denk dat een hoop mensen zich ook niet realiseren dat totilas vorig jaar een beperkt aantal merries dekte en nu vollop gedekt heeft, voor een oudere hengst die niet vanaf jongs af aan gedekt heeft is dit naast een sportcarriere ontzettend zwaar!

Je zag vorig jaar met Gal erop ook dat hij tijdens het dekseizoen een stuk minder goed liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:29

Ik heb de proef nogmaals bekeken en sta echt verstéld van deze véél te hoge score.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:30

Annet555 schreef:
easygoing schreef:

Vond ik en heb dan ook maar gelijk getemd op die post. Misselijkmakend!!!

Met jou wens ik niet eens in discussie te gaan. De modjes zullen het wel afhandelen neem ik aan.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:31

Air schreef:
Ik kan mij alleen maar verheugen op de dag dat Totilas correct gereden wordt, met het juiste ruggebruik, tact en alles in harmonie.

kijk filmpjes van vorig jaar terug en dan kan je dat zien

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:31

Annet555 schreef:
Ik denk dat een hoop mensen zich ook niet realiseren dat totilas vorig jaar een beperkt aantal merries dekte en nu vollop gedekt heeft, voor een oudere hengst die niet vanaf jongs af aan gedekt heeft is dit naast een sportcarriere ontzettend zwaar!

Je zag vorig jaar met Gal erop ook dat hij tijdens het dekseizoen een stuk minder goed liep.

kan ik me in vinden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:32

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Sorry maar als dit de manier van heel houden de juiste is dan ben ik een helikopter.

Of het de juiste is weet ik niet. Dat zien we vanzelf.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:33

ik weet niet zo wat ik hier van moet denken. Ik vind hem een stuk slechter lopen in alle gangen. Zie gewoon heel erg veel spanning, en toot lijkt wat stijfjes van achter.. In iedergeval vind ik dit erg jammer voor de combinatie, want wens ze alle geluk toe. en hoop dat het de volgende wedstrijd een stuk beter gaat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:34

tjoppie schreef:
Air schreef:

Ja dat is hierboven te zien :+
Ik had het dolgraag al willen zien, maar ik heb het nooit gezien :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:36

tjoppie schreef:
Air schreef:

Ja, heb het vorig jaar live mogen zien en het was om tranen van in je ogen te krijgen, zo mooi.

Nu is het ook om tranen van in je ogen te krijgen..... zo slecht.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:36

easygoing schreef:
[
Met jou wens ik niet eens in discussie te gaan. De modjes zullen het wel afhandelen neem ik aan.

Waarom doe je het dan wel :+ :P :D

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:38

Annet555 schreef:
tiger27 schreef:
Murphy102 je mag wel eens leren nadenken
het paard als toot resette sircus truckjes afleren en omscholen
Toot heeft het recoor op zijn naam staan dat betekend dat tie de beste is
Misschien is het de bedoeling dat rath met zijn trekhandjes de nederlandse stijl leerd
En als tie niet met zoveel pk om kan gaan had tie er af moeten blijven

Dus omdat jij niet normaal kan spellen, mag jij hier ook niet reageren? Komt op hetzelfde neer.

Hahaha geeniejaal ;)

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:39

Hola, voordat Edward de eerste keer met Totilas de ring in reed, had nog nooit iemand op deze combinatie gelet. Niemand had filmpjes geschoten, of een waarde-oordeel geroepen/geschreven, simpelweg omdat zij in de anonimiteit verbleven. Toen zij dan uiteindelijk aan de start verschenen, had nog nooit iemand zo'n paard gezien, met zulke geweldige kwaliteiten! En steeg de uitslag tot ongekende hoogte.

Alle ogen zijn nu gericht op Rath. Laat maar eens zien jongen. De gemakkelijke weg zou zijn geweest om door te rijden in het systeem dat Totilas kent. Wat Rath siert is dat hij de uitdaging aangrijpt om Totilas correct te trainen, zodat hij ook over een jaar of 10 (of langer) nog een fysiek gezond en psychisch blij paard kan zijn en nog op dit niveau kan acteren. De wereld ligt nog voor hen open! Ik roem de ruiter die zichzelf toestaat fouten te maken en zijn paard leert kennen in de ring. Hier gaat het mijns inziens mis in timing en dosering, waardoor kleine communicatiestoringen ontstaan, maar ik ben tegelijkertijd niet blind voor de mogelijkheden die deze combinatie heeft.

Wat de punten betreft: tja, Totilas op een slechte dag is nu immers nog vele malen beter dan menig paard op een goede dag.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:40

Annet555 schreef:

kunnen we nu weer een keer ontopic gaan zonder elkaar aan te vallen.
je mag best discusseren maarhoud het dan ook netjes tegenover de anderen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:40

Wie heeft ooit bepaald wat correct rijden is voor elk paard? Hoe het eruit hoort te zien? En wat het gezondst voor het paard is? Waarom word er niet gekeken naar het paard als individu? Waarom het door de mens bedachte beeld willen toepassen op elk paard?
Waarom is de "klassieke" manier de beste? En is de "klassieke"manier niet behoorlijk ouderwets ten aanzien van de huidige paarden?

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:41

Athlete schreef:
Hola, voordat Edward de eerste keer met Totilas de ring in reed, had nog nooit iemand op deze combinatie gelet. Niemand had filmpjes geschoten, of een waarde-oordeel geroepen/geschreven, simpelweg omdat zij in de anonimiteit verbleven. Toen zij dan uiteindelijk aan de start verschenen, had nog nooit iemand zo'n paard gezien, met zulke geweldige kwaliteiten! En steeg de uitslag tot ongekende hoogte.

Alle ogen zijn nu gericht op Rath. Laat maar eens zien jongen. De gemakkelijke weg zou zijn geweest om door te rijden in het systeem dat Totilas kent. Wat Rath siert is dat hij de uitdaging aangrijpt om Totilas correct te trainen, zodat hij ook over een jaar of 10 (of langer) nog een fysiek gezond en psychisch blij paard kan zijn en nog op dit niveau kan acteren. De wereld ligt nog voor hen open! Ik roem de ruiter die zichzelf toestaat fouten te maken en zijn paard leert kennen in de ring. Hier gaat het mijns inziens mis in timing en dosering, waardoor kleine communicatiestoringen ontstaan, maar ik ben tegelijkertijd niet blind voor de mogelijkheden die deze combinatie heeft.

Wat de punten betreft: tja, Totilas op een slechte dag is nu immers nog vele malen beter dan menig paard op een goede dag.

Juist jij hebt de zelfde gedachte als ik, maar kun jij het een stuk beter verwoorden!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:43

Air schreef:
Ik had het dolgraag al willen zien, maar ik heb het nooit gezien :n

even een toevoegin. En je zal het ook nooit zien ook. Want om het te zien zal je enige kennis moeten hebben, als je die niet hebt dan kan je net zo goed een gorilla op een fjord zetten en die de GP ring in sturen. Als jij de magie niet zag, de correctheid niet zag en de gangen niet zag onder van Toot onder Gal, dan maakt het niet uit wat jij in de ring ziet.