Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:13

krackertje schreef:
Ik denk dat we zo wel in een kringetje kunnen blijven kletsen. Een paard als Totilas zijn er niet veel. Om dat op te mogen leiden en uit te brengen tot op het hoogste niveau is al iets aparts. Moorland heeft uiteindelijk besloten om Totilas te verkopen, daar kan Edward niets aan veranderen en idem Matthias Rath.

Rath is de ring in gereden en heeft samen met Totilas zijn best gedaan. Klopt het loopt allemaal nog niet zoals we hadden gewild, toch vindt ik dat we alles wel mee dienen te nemen. Op deze combi staat een druk die er tot nu toe op geen enkele combi heeft gelegen....

Amen...........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:14

Chaos schreef:
Juistem! :j
Edward kon al toveren, maar met Toot was het helemaal genieten..... <3

En inmiddels is de internationale jury die er toe doet daar ook achter omdat ze hem dat met Sister weer zien doen.
Ook dat is niet in het voordeel van Rath dat ze Ed daar complimenten voor geven.

Men realiseert zich nu waar die magie vandaan kwam

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:17

krackertje schreef:
Ik denk dat we zo wel in een kringetje kunnen blijven kletsen. Een paard als Totilas zijn er niet veel. Om dat op te mogen leiden en uit te brengen tot op het hoogste niveau is al iets aparts. Moorland heeft uiteindelijk besloten om Totilas te verkopen, daar kan Edward niets aan veranderen en idem Matthias Rath.

Rath is de ring in gereden en heeft samen met Totilas zijn best gedaan. Klopt het loopt allemaal nog niet zoals we hadden gewild, toch vindt ik dat we alles wel mee dienen te nemen. Op deze combi staat een druk die er tot nu toe op geen enkele combi heeft gelegen....

Hij heeft zeker zijn best gedaan en er staat ook een enorme druk op hem. Maar juist daarom had hij meer tijd moeten nemen om dit paard te leren kennen.

Een half jaar is praktisch niets. En daarom blijf ik erbij dat hij té vroeg is gestart.

Air

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:18

Tja waarom te vroeg Marjooow?
Ik denk dat het ook voordelen heeft. Tis natuurlijk leuk om alleen maar thuis te trainen, maar ik denk dat er juist ook een stukje band opgebouwd wordt juist door naar wedstrijden te gaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:18

sarabande schreef:
Chaos schreef:

En inmiddels is de internationale jury die er toe doet daar ook achter omdat ze hem dat met Sister weer zien doen.
Ook dat is niet in het voordeel van Rath dat ze Ed daar complimenten voor geven.

En dat is zó terecht! :j

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:19

Marjoow schreef:
Een half jaar is praktisch niets. En daarom blijf ik erbij dat hij té vroeg is gestart.

Kijk en dat ben ik met je eens en daarom vind ik niet dat de combi afgebrand moet worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:20

Air schreef:
Tja waarom te vroeg Marjooow?
Ik denk dat het ook voordelen heeft. Tis natuurlijk leuk om alleen maar thuis te trainen, maar ik denk dat er juist ook een stukje band opgebouwd wordt juist door naar wedstrijden te gaan.

Dat is wel zo, maar na een half jaar al, op dit niveau. Misschien is het niet mogelijk, maar had hij dan niet lager kunnen starten?? Voor spek en bonen ofzo, alleen voor de ervaring.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:20

Basti schreef:
Marjoow schreef:

Kijk en dat ben ik met je eens en daarom vind ik niet dat de combi afgebrand moet worden.

Maar ik zie nog steeds nergens afbrandberichten. Alleen maar teleurgestelde mensen, en mensen die echt wel zien dat het lastig is, maar dat dit gewoon nog geen team is.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:21

Chaos schreef:
[

Dat deed hij met Lingh al.
Maar Jiska had Totilas ook heel swingend door de baan, tuurlijk was hij nog jong, maar toen kon hij al zo van de grond af draven. Hij staat mij tenminste nog op het netvlies.
Al brand heel klassiek rijdend paardrijland hem volledig af. Ondanks dat hij helemaal niet zo diep als Anky meer rijdt.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:22

Marjoow schreef:
[

Maar ik zie nog steeds nergens afbrandberichten. Alleen maar teleurgestelde mensen, en mensen die echt wel zien dat het lastig is, maar dat dit gewoon nog geen team is.

Nou dan zal ik mijn verkeerde bril wel op hebben gezet, maar ik zie het wel, de afgunst, de jaloezie en vooral zeer zuur gedrag. En daar wordt ik ontzettend boos van.

Chaos

And your point is? :o?

Het spijt me echt maar ik kan je steeds niet volgen.
Edit: Typo.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 03-06-11 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Basti schreef:
Chaos schreef:

Dat deed hij met Lingh al.
Maar Jiska had Totilas ook heel swingend door de baan, tuurlijk was hij nog jong, maar toen kon hij al zo van de grond af draven. Hij staat mij tenminste nog op het netvlies.
Al brand heel klassiek rijdend paardrijland hem volledig af. Ondanks dat hij helemaal niet zo diep als Anky meer rijdt.

Dat vind ik raar, want als ik een proef zie van Totilas, zie ik een klassiek dressuurpaard.

En, zo zie je maar wat een topruiter voor een paard kan doen :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:23

sarabande schreef:
Chaos schreef:

Volgens mij heeft ook niemand in dit topic beweerd dat Edward het niet kan of wat dan ook. Edward heeft Totilas naar wereldniveau gereden en Rath staat nu voor een nog lastiger verhaal nl, dat evenaren of er overheen.....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:24

Nee, dat ging om Basti die zei dat Moorlands de gouden paplepel was van Edward, en dat is zo niet waar.
Uiteindelijk, ja.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:24

Basti schreef:
Marjoow schreef:

Nou dan zal ik mijn verkeerde bril wel op hebben gezet, maar ik zie het wel, de afgunst, de jaloezie en vooral zeer zuur gedrag. En daar wordt ik ontzettend boos van.

Misschien heb je dan idd een verkeerde bril op, en lees je de berichten verkeerd. En waarschijnlijk is er ook jaloezie, hallo wij zijn onze topcombinatie kwijt! Natuurlijk zit daar jaloezie in.

Maar toch vind ik dat de meesten hier netjes discussieren met goed onderbouwde meningen en ik lees nergens een afbranding richting Rath.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:25

Ontzettend boos geeft je niet het recht mensen dusdanig aan te vallen. Ze hadden het niet eens over jou. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:25

Basti schreef:

Niemand heeft afgunst (waarop eigenlijk :? ) of jaloezie (wederom waarop :? ) en zeker niet zuur, hoogstens teleurgesteld, waar jij zo boos over bent is dat niet iedereen het met jou eens is.
Dat heb je zo in discussies :)*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:26

sarabande: jaloezie in de vorm van, Totilas hoort bij Edward, en we zijn jaloers op Rath omdat hij hem nu rijd ipv Edward :)

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:26

Chaos schreef:
Nee, dat ging om Basti die zei dat Moorlands de gouden paplepel was van Edward, en dat is zo niet waar.
Uiteindelijk, ja.

moorland kocht totilas.....................voor edward.

Edward deed zeer verdienstelijk mee met Lingh. Sisther en Next one gaan nu beter, destijds ook niet.

Dus ja, totilas is degene die ed zijn wereldtitel heeft gegeven. Hij reed daarvoor ook al heel best, maar de golden finish was totilas.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:27

sarabande schreef:
[

Niemand heeft afgunst (waarop eigenlijk :? ) of jaloezie (wederom waarop :? ) en zeker niet zuur, hoogstens teleurgesteld, waar jij zo boos over bent is dat niet iedereen het met jou eens is.
Dat heb je zo in discussies :)*

Ben ik daar boos om? Kan jij mijn gedachten lezen? Knap hoor, kan je bulten geld mee verdienen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:28

Basti schreef:
Chaos schreef:
Uiteindelijk, ja.

moorland kocht totilas.....................voor edward.

Edward deed zeer verdienstelijk mee met Lingh. Sisther en Next one gaan nu beter, destijds ook niet.

Dus ja, totilas is degene die ed zijn wereldtitel heeft gegeven. Hij reed daarvoor ook al heel best, maar de golden finish was totilas.

En wat is daar mis mee als ik vragen mag? Zo is toch Adelinde ook beroemd geworden? Door Jerich Parzival? Anky en Bonfire? Laura Bechtolsheimer met Mistral?
Zo gaat dat bij elke ruiter. Je krijgt een paard aangeboden en hiermee kun je de top bereiken.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:29

Chaos schreef:
Ontzettend boos geeft je niet het recht mensen dusdanig aan te vallen. Ze hadden het niet eens over jou. ;)

Beetje pittig discusseren hoort erbij hoor. We kunnen elkaar allemaal gaan knuffelen, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:30

Basti schreef:
Chaos schreef:

Beetje pittig discusseren hoort erbij hoor. We kunnen elkaar allemaal gaan knuffelen, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Maar er zit een groot gat tussen pittig discussieren en elkaar knuffelen. Daartussen zit fatsoenlijk en beleefd discussieren en elkaars mening respecteren.

Basti

Marjoow schreef:
[

En wat is daar mis mee als ik vragen mag? Zo is toch Adelinde ook beroemd geworden? Door Jerich Parzival? Anky en Bonfire? Laura Bechtolsheimer met Mistral?
Zo gaat dat bij elke
ruiter. Je krijgt een paard aangeboden en hiermee kun je de top bereiken.

Daar is niets mis mee, dat staat er ook niet he!

Basti

Marjoow schreef:
[

Maar er zit een groot gat tussen pittig discussieren en elkaar knuffelen. Daartussen zit fatsoenlijk en beleefd discussieren en elkaars mening respecteren.

wie de schoen past trekt hem aan................