Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:04

Maar die 75 score is dus belangrijker dan het welzijn van je paard? Duidelijk standpunt.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:05

kleinvosje schreef:
Ik ben niet partijdig hoor, maar ben wel blij dat er nu ook eens een keer zulke filmpjes van andere ruiters dan dressuurruiters opduiken. Er wordt altijd maar afgegeven op de dressuursport, zijnde grof en hardhandig, met twee bitten en te strakke stangen etc.

Precies! :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:05

Amen Auth :j

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:06

Niels schreef:
Maar vertel, jij weet kennelijk een betere manier om je paard scores boven de 75 te laten lopen. Misschien kan je Craig wel even opbellen en hem vertellen hoe jij betere resultaten bereikt.

Dus het is geoorloofd om een dier te mishandelen om een bepaalde score te halen op een wedstrijd? :?

Dan liever maar wat lager scoren, lijkt mij? Misschien kan hij dan s'avonds nog recht in de spiegel kijken...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:06

Als het grootste deel van de topsport dit is, dan zou het inderdaad van mij wel verboden mogen worden.
Alleen is het veel effectiever om dit tegen te gaan, dit strenger aan te pakken.

Of je nou vind van wel of niet dit is dierenmishandeling.
En dit gebeurt in alle takken van de sport.
En ook onder de gewone 'burgers', zei het in mindere mate.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:07

Ik vraag me serieus af of die topsport ruiters (in álle takken van de paardensport) nog wel plezier hebben mét hun paard(en)...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:08

Niels schreef:
Paintlinger schreef:
Je kan toch niet serieus denken dat dìt een goeie manier is om je paard te trainen??

Nee, daarom heeft ie 2.401.029,29 $ achter zijn naam :')

I rest my case... financieel gewin ten koste van 't welzijn van het paard....

En ja Niels, er zijn wel degelijk betere manieren maar die zullen meneer Craig te lang duren...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:09

gillian schreef:
Ik vraag me serieus af of die topsport ruiters (in álle takken van de paardensport) nog wel plezier hebben mét hun paard(en)...

Die hebben alleen maar plezier van het geld wat het oplevert.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:10

Niels schreef:
Maar vertel, jij weet kennelijk een betere manier om je paard scores boven de 75 te laten lopen. Misschien kan je Craig wel even opbellen en hem vertellen hoe jij betere resultaten bereikt.

Luckystory schreef:
Dus het is geoorloofd om een dier te mishandelen om een bepaalde score te halen op een wedstrijd? :?

Dan liever maar wat lager scoren, lijkt mij? Misschien kan hij dan s'avonds nog recht in de spiegel kijken...

Mioux: Ik ben het eens met luckystory ! ik zou mezelf nooit aan kunnen kijken als ik zo de "top" zou moeten bereiken.. Paard naar de knoppe, je ziet het al aan de ogen alleen, en jij lekker in je centjes zwemmen als dagobert duck.. nou sorry hoor, als ze mij miljoenen aanbieden om dit te doen zou ik nog nee zeggen, zonder twijfel!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:10

Air schreef:
En ook onder de gewone 'burgers', zei het in mindere mate.

Was dat maar waar...

Francis schreef:
Helaas nemen veel wanabe's, beginners en andere mindere goden dit soort 'helden' (internationaal en nationaal) als 'lichtend' voorbeeld en wordt een 'trainingsmethode' blindelings nagedaan, zonder dat ze überhaupt weten waarom ze iets doen (en dit heb ik niet 1 keer maar meerdere keren letterlijk uit monden van mensen gehoord, als ik vraag waarom ze een paard blijven prikken als hij al nageeft of blijven schoppen terwijl hij met z'n kop tegen de muur staat en dus helemaal niet verder kan... 'weet ik niet, maar 't moest van m'n trainer'... )

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:12

Deze mensen geven niet om hun paard, alleen om hunzelf er kan niet eens een klopje of aai vanaf!

Mioux

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:14

nouuu charique die ene meid gaf 1 klopje op de hals in het filmpje... dat koste wel veel moeite... maar de enige beloning die ik heb gezien in beide filmpjes was die.. jaja poeh poeh.. 1 klopje.. voor 100 trekken aan het bit en 50 schoppen in de buik

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:14

Cowgirl schreef:
gillian schreef:

Die hebben alleen maar plezier van het geld wat het oplevert.

Och, ik denk dat er bij zijn die serieus denken dat ze een echte band met hun paard hebben... en wellicht zijn die er ook wel... puur omdat het paard dusdanig gebroken is dat hij ook niet anders kan en kent.
Een vrouw die mishandeld wordt door haar man blijft ondanks dat ook trouw aan haar man en komt zelfs voor hem op, puur omdat ze zo gedomineerd wordt dat ze niet anders meer kan en weet...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:15

Niels schreef:
Paintlinger schreef:
Je kan toch niet serieus denken dat dìt een goeie manier is om je paard te trainen??

Nee, daarom heeft ie 2.401.029,29 $ achter zijn naam :')

Ja en juist daarom weet hij dat hij dit soort dingen kan flikken, want niemand durft iets te zeggen omdat hij veel geld heeft en dus macht heeft, mogelijk steekt hij veel geld in deze wedstrijden dus kan hij lekker doen wat hij wil met zijn paard en die rare amerikanen die willen alleen maar een paard dat zeeeeer gehoorzaam is en heel precies doet wat je zegt dus die blijven wel paarden van hem kopen natuurlijk.

S_en_Z

in elke sport zitten rotte appels.. maar in dat "hoge" groepje wel heeeeel veel in 1 bak!

Ik zie het nut er niet van in :n Mijn paard had over de bakrand heengegaan met zo'n
rukkende plukkende ruiter er op. Die remt niet op druk :') Die geeft je vliegles als je
oneerlijk bent.

Ben benieuwd wat de FEI hierop te zeggen heeft aangezien er daar niet is ingegrepen
door de officials.

Medelijden met de paardjes, je kunt zien dat ze keihard werken en dan wordt er zo
met ze omgegaan..

1x werd een paard beloond ja.. nadat ie bijna een nekletsel op had gelopen. Het scheelde
een paar minieme centimeters anders had het paardje er wellicht niet meer geweest. Heb
de filmpjes daarom dus ook niet afgekeken.

Volgens mij had het 1e paard ook iets om zn knie om een oud letsel te verstevigen, zoiets
als voor mensen een kniebrace is die met zwakke knieen gaan sporten.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 26-05-11 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

nobody05

ik vindt het goed dat deze filmpjes gemaakt worden enzo hoor daar niet van, maar vindt het lullig op deze manier want wat krijg Iedereen van de western is maar gelijk slecht Nou ik rijdt zelf ook western ook reining en ja Mijn paard komt ook dicht bij het hek, ik vraag verzameling( met snaflle)
Snap je wat ik bedoel? in dat gezeik heb ik geen zin, In de dressuur is niet iedereen perfect in de western precies hetzelfde,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:16

die paarden zien er ook echt 'murf' uit....een beetje doods.

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:17

Charique schreef:
ik vind elke sport op topniveau walgelijk en de spullen die ze bij western rijden gebruiken zijn te gek voor woorden die stangen en die achterlijke sporen en ze gebruiken het echt wel hoor, ben ook geen fan van reining dat vind ik een achterlijke sport en is eigenlijk gewoon je paard slijten!

Om maar niet over de spring en dressuurzweepjes te spreken... Of ben ik nu kort door de bocht :+

edit: het is gewoon zo vermoeiend om te lezen dat het gelijk een achterlijke sport is. Als je nu een trailerlaadfilmpje ziet waar iemand zijn paard in slaat, ga je dan ook niet meer met de trailer rijden??
Laatst bijgewerkt door hihaa op 26-05-11 22:28, in het totaal 4 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:18

riekie15 schreef:
ik vindt het goed dat deze filmpjes gemaakt worden enzo hoor daar niet van, maar vindt het banketstaaf op deze manier want wat krijg Iedereen van de western is maar gelijk slecht Nou ik rijdt zelf ook western ook reining en ja Mijn paard komt ook dicht bij het hek, ik vraag verzameling( met snaflle)
Snap je wat ik bedoel? in dat gezeik heb ik geen zin, In de dressuur is niet iedereen perfect in de western precies hetzelfde,

Ook dicht bij het hek oke, maar loopt jouw paard ook met zijn mond wijd open op de druk die jij geeft
en hengel je hem daarna ff 20x bij elkaar omdat hij niet in de "rollkur" positie blijft? Een paard terugrijden
naar verzameling en stilzetten is iets anders dan hem van renpositie naar halt trekken.

En daarnaast is nageeflijk is iets anders dan kin op je borst.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:21

Is dit nu de topsport?
Om te kotsen gewoon..

Bah ik heb hier geen woorden voor, behalve dat hij (en de andere trek en duw ruiters) niet meer op een paard zou mogen stappen.

Het geld gaat hier duidelijk boven het welzijn van hèt paard.

Waar gaat de wereld heen?
En dan ook nog dreigen! Tssk als je dan al zo traint heb dan de balle om er voor uit te komen!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:22

svdijk86 schreef:
riekie15 schreef:
ik vindt het goed dat deze filmpjes gemaakt worden enzo hoor daar niet van, maar vindt het banketstaaf op deze manier want wat krijg Iedereen van de western is maar gelijk slecht Nou ik rijdt zelf ook western ook reining en ja Mijn paard komt ook dicht bij het hek, ik vraag verzameling( met snaflle)

Ook dicht bij het hek oke, maar loopt jouw paard ook met zijn mond wijd open op de druk die jij geeft
en hengel je hem daarna ff 20x bij elkaar omdat hij niet in de "rollkur" positie blijft? Een paard terugrijden
naar verzameling en stilzetten is iets anders dan hem van renpositie naar halt trekken.

En daarnaast is nageeflijk is iets anders dan kin op je borst.

Oke heb je gelijk in maar hoe denk je anders dat ze richting de futurity komen,? en dat is naar mijn mening overal hetzelfde zz dressuur, en springen enzo is allemaal hetzelfde als het op grote wedstrijden aan komt,?
Maar ik bedoel voornamelijk dat je dan dat gezeur krijgt van jaa in de western gaat dat altijd zo enzo snap je wat ik bedoel?
Nou kan ik helemaal verkeerd denken hoor daar niet van maar ben er wel bang voor

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:22

Nu ik dit zie schiet het me in eens te binnen. Ben 1 keer op een westernstal geweest en heb toen ook 'trainingen' gezien waarbij het hetzelfde aan toe ging als hier. Heel hard in de mond trekken bij het achteruit gaan, constant sleuren in die mond... Was er ook 1 bij die het dan weer wel leuk deed, die netjes reed en nauwlijks met de mond bezig was :) Wat een verschil...

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:23

Bah ik krijg helemaal kippevel van die filmpjes.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:24

Van mij mogen ze topsport met dieren afschaffen als het op deze manier moet.....Het is goed dat dit eens ter discussie wordt gesteld, net zoals de rollkur....Ik moet eerlijk zeggen dat ik vroeger ook wel eens ruzie met mijn paard had, maar door alle discussies ben ik zelf veel diervriendelijker gaan rijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:25

svdijk86 schreef:
Volgens mij had het 1e paard ook iets om zn knie om een oud letsel te verstevigen, zoiets
als voor mensen een kniebrace is die met zwakke knieen gaan sporten.
_O-