Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niels schreef:Maar vertel, jij weet kennelijk een betere manier om je paard scores boven de 75 te laten lopen. Misschien kan je Craig wel even opbellen en hem vertellen hoe jij betere resultaten bereikt.
Niels schreef:Paintlinger schreef:Je kan toch niet serieus denken dat dìt een goeie manier is om je paard te trainen??
Nee, daarom heeft ie 2.401.029,29 $ achter zijn naam
Air schreef:En ook onder de gewone 'burgers', zei het in mindere mate.
Francis schreef:Helaas nemen veel wanabe's, beginners en andere mindere goden dit soort 'helden' (internationaal en nationaal) als 'lichtend' voorbeeld en wordt een 'trainingsmethode' blindelings nagedaan, zonder dat ze überhaupt weten waarom ze iets doen (en dit heb ik niet 1 keer maar meerdere keren letterlijk uit monden van mensen gehoord, als ik vraag waarom ze een paard blijven prikken als hij al nageeft of blijven schoppen terwijl hij met z'n kop tegen de muur staat en dus helemaal niet verder kan... 'weet ik niet, maar 't moest van m'n trainer'... )
Cowgirl schreef:gillian schreef:Ik vraag me serieus af of die topsport ruiters (in álle takken van de paardensport) nog wel plezier hebben mét hun paard(en)...
Die hebben alleen maar plezier van het geld wat het oplevert.
Niels schreef:Paintlinger schreef:Je kan toch niet serieus denken dat dìt een goeie manier is om je paard te trainen??
Nee, daarom heeft ie 2.401.029,29 $ achter zijn naam
Charique schreef:ik vind elke sport op topniveau walgelijk en de spullen die ze bij western rijden gebruiken zijn te gek voor woorden die stangen en die achterlijke sporen en ze gebruiken het echt wel hoor, ben ook geen fan van reining dat vind ik een achterlijke sport en is eigenlijk gewoon je paard slijten!
riekie15 schreef:ik vindt het goed dat deze filmpjes gemaakt worden enzo hoor daar niet van, maar vindt het banketstaaf op deze manier want wat krijg Iedereen van de western is maar gelijk slecht Nou ik rijdt zelf ook western ook reining en ja Mijn paard komt ook dicht bij het hek, ik vraag verzameling( met snaflle)
Snap je wat ik bedoel? in dat gezeik heb ik geen zin, In de dressuur is niet iedereen perfect in de western precies hetzelfde,
svdijk86 schreef:riekie15 schreef:ik vindt het goed dat deze filmpjes gemaakt worden enzo hoor daar niet van, maar vindt het banketstaaf op deze manier want wat krijg Iedereen van de western is maar gelijk slecht Nou ik rijdt zelf ook western ook reining en ja Mijn paard komt ook dicht bij het hek, ik vraag verzameling( met snaflle)
Snap je wat ik bedoel? in dat gezeik heb ik geen zin, In de dressuur is niet iedereen perfect in de western precies hetzelfde,
Ook dicht bij het hek oke, maar loopt jouw paard ook met zijn mond wijd open op de druk die jij geeft
en hengel je hem daarna ff 20x bij elkaar omdat hij niet in de "rollkur" positie blijft? Een paard terugrijden
naar verzameling en stilzetten is iets anders dan hem van renpositie naar halt trekken.
En daarnaast is nageeflijk is iets anders dan kin op je borst.