Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:25

Tja... ook deze nitwit denkt verschil te zien in Totilas bij EG en Totilas bij MAR.
Of dat waar is en of MAR geschikt is om Totilas te rijden kunnen we eigenlijk nu niet zeggen.
Bij EG liep dit paard super. MAR zal dit nog moeten laten zien.
Een zware opgave en eerlijk gezegd ben ik wel nieuwsgierig geworden hoe deze combinatie het op wedstrijden gaat doen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:26

mylittlejoy schreef:
listiglistje schreef:
mensen zitten hier een simpel lalala trainingsfilmpje van nog geen minuut te vergelijken met een rit van EG en Toot in de ring :roll: yeah right heeeel reeël....

Goed, hier een trainingsfilmpje van Edward:
http://www.youtube.com/watch?v=hBt6GA32kps

appels met peren vergelijken

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:26

Jannepauli schreef:
aerdenhout1 schreef:
Is dit echt wel hetzelfde paard? Ik betwijfel het, die op de bovenste foto heeft geen wit op het achterbeen.

.. mooie grijze bandages...

+ springschoenen met een bontrand voor en zonder bontrand achter..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:27

listiglistje schreef:
Hoe weet jij of het 1 of 2 weekjes is geweest en wat dat niet of wel doet met een "superman" paard als Toot...het is ook maar een paard hoor!
voer jij tegenwoordig het stalmanagement van Totilas :+
Kom op zeg betweterende nitwit, wat hier gebeurt is je eigen mening ventileren en speculeren,
knap hoor alles menen te weten, terwijl je niet weet hoe het er wereklijk aan toe gaat daar op stal.

Hahahaaa nou gaat die mooi worden zeg.
Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om te weten dat de bespiering niet zo snel verdwijnt.
Maakt ook geen reet uit hoe het er daar aan toe gaat feit ligt er dat Toot er gewoon er gewoon niet zo florisant uit ziet.

Om nou direct op de man te spelen is maakt jouw punt alleen maar zwakker in mijn ogen dus ga je gang en scheld me maar uit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:27

BrankaZ schreef:
Tja... ook deze nitwit denkt verschil te zien in Totilas bij EG en Totilas bij MAR.
Of dat waar is en of MAR geschikt is om Totilas te rijden kunnen we eigenlijk nu niet zeggen.
Bij EG liep dit paard super. MAR zal dit nog moeten laten zien.
Een zware opgave en eerlijk gezegd ben ik wel nieuwsgierig geworden hoe deze combinatie het op wedstrijden gaat doen.

In zo'n post kan ik mij wel in vinden en ik denk ook reeël om te denken dat het nog geen optimale combi in topvorm is.

Maar de rest: de tijd zal het leren....voor de rest blijft het speculeren ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:31

Maar kom op zeg, ik denk dat iedereen wel zijn paard zal verkopen voor zoveel miljoen.
Vind het ook geen slechte keuze om hem te verkopen, paard loopt al op het hoogste dus kan niet meer beter worden (je kunt er ook mee gaan springen maar of dat slim is... + ze zijn bang voor blesures) en later dekken, kun je hem toch beter verkopen?

Edit: Natuurlijk zal je met dekken meer verdienen dan die miljoenen, maar wat nou als er veulens komen die helemaal niet de capisiteiten van Toot hebben? Dan gaat niemand zo veel betalen ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:35

_Amigo schreef:
Maar kom op zeg, ik denk dat iedereen wel zijn paard zal verkopen voor zoveel miljoen.
Vind het ook geen slechte keuze om hem te verkopen, paard loopt al op het hoogste dus kan niet meer beter worden (je kunt er ook mee gaan springen maar of dat slim is... + ze zijn bang voor blesures) rijden en later dekken, kun je hem toch beter verkopen?

Als ik zoveel geld zou hebben als de fam. Visser heeft dan had ik hem zeker niet verkocht. Dan had het mijn eigen paradepaardje gebleven. Hij liep dan wel op het hoogste niveau maar er was zeker nog wel meer uit te slepen geweest. Daar komt nog bij dat er met het dekken ook nog flink wat geld te verdienen was geweest en als je dat allemaal bij elkaar optelt zou dat aan het eind van het liedje nog wel meer geweest zijn dan 10 mil die Visser er nu voor gevangen heeft.

Ohh ik zie je edit nu net.
Dat risico heeft PS ook genomen, alleen blijf ik het dek beleid wat de fam. Visser voerde wel veel slimmer vinden. De veulens hadden op die manier veel exclusiever en dus waardevoller gebleven.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:38

easygoing schreef:
_Amigo schreef:
Vind het ook geen slechte keuze om hem te verkopen, paard loopt al op het hoogste dus kan niet meer beter worden (je kunt er ook mee gaan springen maar of dat slim is... + ze zijn bang voor blesures) rijden en later dekken, kun je hem toch beter verkopen?

Als ik zoveel geld zou hebben als de fam. Visser heeft dan had ik hem zeker niet verkocht. Dan had het mijn eigen paradepaardje gebleven. Hij liep dan wel op het hoogste niveau maar er was zeker nog wel meer uit te slepen geweest. Daar komt nog bij dat er met het dekken ook nog flink wat geld te verdienen was geweest en als je dat allemaal bij elkaar optelt zou dat aan het eind van het liedje nog wel meer geweest zijn dan 10 mil die Visser er nu voor gevangen heeft.

knap dat jij in mr. visser zijn portemonee en hoofd kan kijken :+

voor een bepaald bedrag kun je een paard gewoon niet meer houden...voor hetzelfde geld ligt ie de volgende dag dood in zijn stal oid.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:42

Ja goed van mij he, ik heb ook uitzonderlijke kwaliteiten. Enkel betweterige nitwitten hebben dat _O- .

Dat hij de volgende dag dood kan zijn klopt maar dat kan hij bij PS ook en die neemt dat risico toch ook.
Niet alles is namelijk met geld te koop en zeer zeker het geluk en de blijheid die je van een paard en zeker van zo'n paard krijgt niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:45

dat heeft PS nu ook, voor hetzelfde geld ligt hij morgen daar dood op stal
ik had hem ook gehouden al begrijp ik best dat de aandacht die totilas kreeg wel heel extreem begon te worden

Rath had totilas gelijk op wedstrijd moeten uitbrengen, dan hadden ze kunnen groeien en was de aandacht vrij snel normaal geworden
nu heeft het allemaal veels te lang geduurd, verwachtingen zijn geschept maar er komt niks

easygoing

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:48

Dat denk ik ook Spatter. Al hebben ze de verwachtingen zelf opgevoerd door eerst het hele spektakel erom heen en nu de geheimzinnigheid.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:52

easygoing schreef:
Zonnetje81 schreef:
Volgens mij maakt het hoe dom het ook klinkt een wezelijk verschil of hij gevlochten is ja of nee. Mijn paard ziet er dan heeeel anders uit. En de foto's op de site van Arnd daar ziet hij er toch prima uit?

Ben ik niet met je eens. Vooral qua hals en boeg bespiering is het voor mij totaal geen Totilas meer en dat heeft echt helemaal niets met gevlochten of niet gevlochten zijn te maken.

Afbeelding

http://www.noz.de/suche/bilder?q=totilas

listiglistje schreef:
[knap dat jij in mr. visser zijn portemonee en hoofd kan kijken :+

voor een bepaald bedrag kun je een paard gewoon niet meer houden...voor hetzelfde geld ligt ie de volgende dag dood in zijn stal oid.

Men vergeet gemakshalve Lingh :(:)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 04-05-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:54

easygoing schreef:
Mijn mening is door dit filmpje niet veranderd.

Rond de 19e seconde zegt Tootje Edward gedag :D

Haha die is erg goed! *D

Ik moest toch wel even slikken toen ik het trainingsfilmpje van Rath zag en daarna die van Edward,
Wat een verschil!
Ben benieuwd of deze combi nog wat gaat worden, het duurt nu allemaal wel verdacht lang...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:57

ceasario schreef:
easygoing schreef:

Ben ik niet met je eens. Vooral qua hals en boeg bespiering is het voor mij totaal geen Totilas meer en dat heeft echt helemaal niets met gevlochten of niet gevlochten zijn te maken.

Afbeelding

http://www.noz.de/suche/bilder?q=totilas

listiglistje schreef:
[knap dat jij in mr. visser zijn portemonee en hoofd kan kijken :+

Men vergeet gemakshalve Lingh :(:)

Misschien blond hoor maar ik snap je post niet zo goed.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:57

Zonnetje81 schreef:
Volgens mij maakt het hoe dom het ook klinkt een wezelijk verschil of hij gevlochten is ja of nee. Mijn paard ziet er dan heeeel anders uit. En de foto's op de site van Arnd daar ziet hij er toch prima uit?

Precies zonnetje81, mijn paard heeft een kilometerlange iele hals waarbij het net lijkt of ie een bezemsteel heeft ingeslikt :+
Maar met een stel van die grote bloemkolen met naald en draad erin heeft ie een ook een mega kap en visueel een korte hals 8-)
Ligt er maar net aan hoe je ze vlecht ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-05-11 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

manic

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:59

Hoezo ook?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:00

Laatst bijgewerkt door ceasario op 04-05-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:01

Net zoals Rath nooit zo populair wordt als Gal krijgt Totilas denk ik nooit meer die extra glans.
Die jongen zal echt zijn best doen maar heeft niet de handigheid. Misschien als hij nog een jaar de tijd krijgt maar nu gaat het denk ik te snel voor hem.
Zo jammer dat Sm hem alleen voor Duitsland wil laten uitkomen. Denk dat er best in Nederland een rijke pief te vinden was die die sportrechten wou kopen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:01

manic schreef:
Hoezo ook?

te enthousiast getypt, heb het aangepast ;)

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:03

_Amigo schreef:
Vind het ook geen slechte keuze om hem te verkopen, paard loopt al op het hoogste dus kan niet meer beter worden (je kunt er ook mee gaan springen maar of dat slim is... + ze zijn bang voor blesures) en later dekken, kun je hem toch beter verkopen?

Edit: Natuurlijk zal je met dekken meer verdienen dan die miljoenen, maar wat nou als er veulens komen die helemaal niet de capisiteiten van Toot hebben? Dan gaat niemand zo veel betalen ;)

Al geeft hij maar de helft van zijn kunnen door........ :9

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:04

ceasario schreef:
easygoing schreef:
[Misschien blond hoor maar ik snap je post niet zo goed.

Die staat nu ook ter dekking in Duitsland als "ruin" :+

http://www.gestuet-birkhof.com/de/hengste/lingh.php

Ahh oke hihii ik snapte de combinatie van quotes al niet helemaal en dan ook nog Lingh erbij.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:09

Ik hoop zoooo dat van al dat gespeculeer niets waar is en dat Totilas gewoon nog mooi in de bespiering zit, nu even een vervelende hoefszweer heeft en over een paar weekjes blakend van gezondheid als blij paard in de wedstrijd ring verschijnt. Dat verdient Totilas, Edward, Mathias en okeeee ook Paul :+.

Foto's kunnen enorm veel vertekenen, net als filmpjes echt geen 100% beeld geven van hoe je er naast staat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:12

Rhodos schreef:
Ik hoop zoooo dat van al dat gespeculeer niets waar is en dat Totilas gewoon nog mooi in de bespiering zit, nu even een vervelende hoefszweer heeft en over een paar weekjes blakend van gezondheid als blij paard in de wedstrijd ring verschijnt. Dat verdient Totilas, Edward, Mathias en okeeee ook Paul :+.

Foto's kunnen enorm veel vertekenen, net als filmpjes echt geen 100% beeld geven van hoe je er naast staat.

Ik hoop het ook van harte alleen ik ben bang voor het tegenovergestelde.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:12

Ik heb dan wel nooit GP gereden (het hoogste M1) maar toen mijn pony een verdraaide kogel had heb ik 3 weken niet kunnen rijden en na 2 weken was haar bespiering ook allemaal weg.

Dus vind ik het helemaal niet zo vreemd dat Totilas ook bespiering kwijt is, het is alleen anders dan we gewent zijn.

En het is te hopen dat we hem nog veel in de ring gaan zien.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:19

Rhodos schreef:

Klopt, maar de meeste mensen kennen Edward met Totilas toch ook alleen van filmpjes. Dus dan kan je het toch wel redelijk vergelijken. Maar goed, we moeten het afwachten....