Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marisjuuuuuh

Re: Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:51

Het paard wat onder de vangrail is gekomen, en dus is overleden was niet van Karin zelf.
Maar van een vriendin Nathalie..

Karin bracht de paarden elke dag naar een stuk land vlakbij Manege de Dollard te Winschoten, dit omdat ze zelf niet zoveel land bij huis heeft.. Ze had net de hele avond les gegeven, en was dus klaar en had de paarden op de kar gezet om weer naar hun stal te gaan.. En dan gebeurd dit......

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:53

Marisjuuuuuh schreef:
Het paard wat onder de vangrail is gekomen, en dus is overleden was niet van Karin zelf.
Maar van een vriendin Nathalie..

Karin bracht de paarden elke dag naar een stuk land vlakbij Manege de Dollard te Winschoten, dit omdat ze zelf niet zoveel land bij huis heeft.. Ze had net de hele avond les gegeven, en was dus klaar en had de paarden op de kar gezet om weer naar hun stal te gaan.. En dan gebeurd dit......

Jeetje wat een erg verhaal ? Gaat het al weer wat beter met hun ?
Verschrikkelijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:58

paar pagina's terug was het nog een polo
en 23jarige mensen in een polo was '' .... ''
dat verandert natuurlijk ook nu het een golf was..

Wat is overigens de originele bron dat de achteroprijder harder had gereden? Anders dan ''gehoord van'' (persbericht van de politie ergens?) snelheden inschatten is lastig..

edit: nieuwe berichten
die 160 is dus ook een speculatie :j
aangezien er verklaard is dat er niet te hard gereden is..
stoppen met speculeren over te hard rijden dan ook...

Ik vind het heel erg voor de bestuurders/inzittenden/hulpverleners en dieren die betrokken zijn zoals ik al eerder postte.. maar als er bokkig gereageerd wordt op opmerkingen richting de gedeputeerde partij vind ik dat deze richting de ''veroorzakende'' partij ook niet geoorloofd zijn.. zeker niet als het speculaties zijn.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:58

Janine1990 schreef:
Scandicnr1: Een zwaardere auto kan een trailer beter in bedwang houden, heb ik opgemaakt uit het verhaal van liess1... Dat betekent niet dat een zwaardere auto het ongeluk per definitie had beperkt, maar er was wel een kans geweest.
Antwoord op mijn vraag is daarmee gegeven, maakt de discussie voor mij begrijpelijker. Misschien voor jou ook, als je het hebt gelezen. :)

Wat moest deze auto dan nog in bedwang houden?! NIETS !

Edit: idd ik ken de beide meiden, en weet ook dat wat ze hadden kunnen doen ook vast gedaan hebben, Karin raakt ook maar niet zo in paniek die is over het algemeen erg rustig!

Dus als jullie het over auto's en trailers willen hebben, open dan een topic!
Ik weet namelijk zeker dat als mijn landrover ervoor had gestaan de schade en het verdriet net zoveel zou zijn geweest, die had dit ook niet kunnen voorkomen!
Laatst bijgewerkt door Ema15 op 05-04-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:59

Het is inderdaad heel erg..
Mijn broer belde ons op om te vragen wat voor trailer karin had, of ze ook een paardenkop op de zijkanten had staan...

Ben gelijk in de auto gestapt en er naar toe gereden, onder tussen Karin een sms gestuurd waar ze was.. kreeg antwoord dat ze een ongeluk had gehad op de snelweg, vreselijk!

Met Karin gaat het wel redelijk voor zover ik weet, ze stapte zo uit de auto vertelde ze.
Nathalie is er natuurlijk kapot van, ze zat zo te twijfelen voor een tijd terug of ze dit paard zal kopen.. maar ze had het toch maar gedaan.. Ze heeft al zoveel pech gehad met paarden, en nu komt ze zo van haar paard af.. Verschrikkelijk gewoon!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:07

Bah wat een verschrikkelijk ongeluk! Dat zoiets iemand moet overkomen, ik heb er geen woorden voor. Ik wens de betrokkenen heel erg veel sterkte toe met het verlies en de schrik. Hopelijk zijn er geen verdere gewonden.

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:17

Karin ken ik ook persoonlijk. En ik wil haar heel veel sterkte wensen de komende tijd.
En ik reageer hier anders nooit. En weet nu weer waarom. Hoe sommige mensen er respectloos mee omgaan, vind ik gewoon vreselijk.
Mensen, denk aan Karin en diegene die bij haar was. Hoe zij de komende periode door moeten komen. Het is al zwaar genoeg.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:19

Karin zat alleen in de auto onderweg naar huis, er zat verder niemand bij Karin in de auto.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:22

ik ben het helemaal met horsefriend eens.het is afschuwelijk voor karin en nathalie,ik hoop dat ze geen trauma overhoud.dit is het ergste wat je kan gebeuren.ik wens ze allebei heel erg veel sterkte.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:24

Wat een vreselijk ongeluk.
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:31

Je hoopt toch altijd weer dat het in elk geval geen bekende is, wel dus... Karin, heel veel sterkte en dat uiteraard ook voor haar vriendin die haar paard hierbij verloren is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:22

Hij reed dus wel 120... Knap knullig dat je er dan nog bovenop klapt... :wow:

M'n oom is vrachtwagenchauffeur, die heeft hetzelfde vooroordeel over (met name zwarte) golfjes...

Verder zie ik geen helderheid in een discussie over zware auto of niet, ik wilde enkel duidelijkheid en die heb ik gekregen. Dus waar die licht agressieve reactie vandaan komt, Scandicnr1, snap ik niet helemaal.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:26

Wat een erg ongeluk dat hoop je nooit mee te maken. Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte toe.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:30

Janine1990 schreef:
Scandicnr1: Een zwaardere auto kan een trailer beter in bedwang houden, heb ik opgemaakt uit het verhaal van liess1... Dat betekent niet dat een zwaardere auto het ongeluk per definitie had beperkt, maar er was wel een kans geweest.
Antwoord op mijn vraag is daarmee gegeven, maakt de discussie voor mij begrijpelijker. Misschien voor jou ook, als je het hebt gelezen. :)

als een trailer schaart (dat denk ik aangezien het slingerverhaal) is het bijna altijd einde verhaal.
zoek maar eens op geschaarde vrachtauto's, en ze zijn niet eens altijd zwaar beladen.
als er een auto met zulke impact op je trailer klapt valt er weinig meer te doen.
*bespaart verdere scenario's*

zelfs als de trailer weinig verlicht was, er is altijd nog verlichting naast/boven de snelweg.
en het is een witte trailer.... :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:46

Steeds hoop je weer dat je de persoon in kwestie niet kent als er weer een ongelukt gebeurd met een trailer, Karin, al ken ik je niet persoonlijk heel veel sterkte! en die vriendin wens ik ook veel stertke en kracht met het overlijden van haar paard!!

ManUun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:47

Vreselijk ongeluk.. ik ken karin ook, heb ooit pony's voor haar gereden en ga regelmatig naar AJ en dan maak ik een praatje met haar.!
Jeetje mina wat een nachtmerrie is dit..! ik wens Karin heel veel sterkte met wat ze heeft gezien. en ik wens nathalie heel veel sterkte met het verlies van haar paard.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:51

Jeetje lees het nu pas. Wat erg!

Ik ken Karin nog van heeel vroeger. Ze reed toen een paard bij ons op stal. Had toen nog geen eigen paarden.

Karin ik wens jouw en je vriendin heel veel sterkte!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:51

Bibbers over m'n hele lijf... Ontzettend veel sterkte voor de betrokkenen..

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:19

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:24

Ik ken haar inderdaad ook.. Karin heel veel sterkte. Verschrikkelijk wat er gebeurd is!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:29

vreselijk echt als een nachtmerrie..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:32

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik aantal off topic berichten over snelheden en automerken verwijderd. Graag vanaf hier weer on topic en stoppen met speculeren. Bedankt alvast.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:42

Weet iemand ook hoe het nu met het andere paard is en de andere betrokkenen??

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:42

Ibalia schreef:
Weet iemand ook hoe het nu met het andere paard is en de andere betrokkenen??

volgens de site die ik via de PB kreeg, gaat het met het paard goed

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:09

Ik heb ook eens een paar jaar geleden een ongeluk gehad ik reed toen nog geen 30 km per uur maar mijn auto was wel total loss.

Snelheid zegt dus niet altijd alles. Helaas heeft de bestuurder van de golf niet de juiste situatie ingeschat.
Auto's met trailers/aanhangers rijden nou eenmaal langzamer.

Dit had iedereen kunnen overkomen.