Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maXcomX schreef:Die foto's die ik gezien heb zijn van een verslaggever.
En idd slechte hoeven.. die foto had ik niet gezien, maar is wel een graadmeter voor verzorging. Hadden ze daar aar foto's van genomen. Dan krijg je tenminste een total beeld. Maar die foto's zo half mistig, onscherp en zo te zien haastig gemaakt.... Ik weet niet hoor, maar daar zie ik geen kennis in.
Hoe vaak lees je hier niet op Bokt dat er mensen zijn die problemen hebben dat hun paard zo graatmager wordt of slecht eet? Die worden toch ook niet meteen aangegeven, mag ik hopen?
Als de instanties er zich mee bezig houden, dan snap ik helemaal de ophef niet.
En hoezo gevaar, ik lees van buurtbewoners die op hun kosten bij willen voeren etc. Ik geloof niet zo in droomscenario's. Tutoyeren is ook niet netjes als je niet weet wie of wat ik ben. En overdrijven of meedoen aan hysterie is ook niet echt gezond. Dat is nu precies de reden dat ik vindt dat Bokt hier heel zorgvuldig mee om wil gaan. Ik zie inderdaad graag alles eerst met eigen ogen voordat ik ergens in mee ga.
maXcomX schreef:Nou, ik heb een aantal foto's de revue zien passeren, en op een enkele na, kan ik er niet goed vanaf zien dat ze mishandeld of slecht verzorgt worden.
Citaat:Troosteloze omgeving? Precies de reden dat ik nooit in de Noordelijke provincies zou willen wonen.
Citaat:Dan blijft over de gezondheid van de paarden. Nou dat is lastig aflezen op een foto van iemand die niets van paarden af weet en wat ie daarvoor moet laten zien. Ik zou de instanties afwachten en er gewoon op vertrouwen dat die hun werk naar behoren doen. Dus, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die eerst met eigen ogen en paardenkennis willen zien wat er aan de hand is.
maXcomX schreef:Die foto's die ik gezien heb zijn van een verslaggever.
En idd slechte hoeven.. die foto had ik niet gezien, maar is wel een graadmeter voor verzorging. Hadden ze daar aar foto's van genomen. Dan krijg je tenminste een total beeld. Maar die foto's zo half mistig, onscherp en zo te zien haastig gemaakt.... Ik weet niet hoor, maar daar zie ik geen kennis in.
Hoe vaak lees je hier niet op Bokt dat er mensen zijn die problemen hebben dat hun paard zo graatmager wordt of slecht eet? Die worden toch ook niet meteen aangegeven, mag ik hopen?
Als de instanties er zich mee bezig houden, dan snap ik helemaal de ophef niet.
En hoezo gevaar, ik lees van buurtbewoners die op hun kosten bij willen voeren etc. Ik geloof niet zo in droomscenario's. Tutoyeren is ook niet netjes als je niet weet wie of wat ik ben. En overdrijven of meedoen aan hysterie is ook niet echt gezond. Dat is nu precies de reden dat ik vindt dat Bokt hier heel zorgvuldig mee om wil gaan. Ik zie inderdaad graag alles eerst met eigen ogen voordat ik ergens in mee ga.
Citaat:De eigenaar heeft tot volgende week woensdag de tijd gekregen om de paarden zelf te verkopen. Niet aan de eerste de beste handelaar maar aan adressen die ook gaan worden nagetrokken door de VWA en ook nacontroles gaan krijgen.
Tot op de dag van vandaag gelooft hij er zelf nog in, dat alles met een sisser zal gaan aflopen, maar dat gaat niet gebeuren. Volgende week woensdag is de absolute deadline en dan worden ze, mits hij ze van te voren niet weet te verkopen aan de juiste mensen, in beslag genomen en gaan naar een opslaghouder. Hier zullen ze dan worden opgeknapt en worden na verloop van tijd door de VWA verkocht.
De eigenaar mag sowieso geen enkel paard houden.
Dit is het, voor nu.