Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:58

haha idd horseyfries, doe je best anky. ik ga ook tickets bestellen voor Londen!!

07_Calimero

Re: Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:02

Wat een leuk dier! Blij voor Anky dat ze weer aan de slag kan met een jong dier.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:04

Knapperd hoor, ziet er gaaf uit. Zal thuis de filmpjes eens kijken :D

Ik zou zeggen, Succes Anky en veel plezier :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:26

Zo jong is dat dier niet meer toch??

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:32

Leuk dier! Zag er ook al lekker relaxt uit, zo net op een nieuwe stal. Mijn opa van 19 staat op een vreemde stal altijd alleen maar te kappen en te draaien op de wasplaats van de nieuwigheid. Zou toch mooi zijn als deze nog beter wordt dan Totilas en we straks de Duitsers kunnen verslaan }> . Hij kent al alle GP oefeningen, dus zo jong zal hij inderdaad niet zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:34

Hij is 11 dacht ik. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:44

zipje71 schreef:
Relaxed schreef:
Het is ook nooit goed.. Lopen ze te braaf dan is het niks aan, lopen ze wat spectaculair dan is het meteen poeha.. :+

Ik dacht het jij zegt het

Achja, zeuren is menselijk zullen we maar zeggen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:44

Hij is 10, en voor GP paard is dat toch jong? :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:43

wat leuk voor dr! En wat een prachtig dier om te zien!!!
Vind het helemaal geen "anky"paard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:48

renatevb schreef:
Juliette86 schreef:
Zal het in spanje nu net zo'n rel zijn als in nederland met toot :+ .

dat dacht ik ook gelijk :D
wel fijn dat ze er een nieuw paard bij heeft! ben heel benieuwd om die 2 aan het werk te zien

Me to !!.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:20

Een gevoel kun je volgens mij wel beschrijven. Dus ik had gehoopt dat Anky dat zou doen, maar helaas. We hadden er misschien nog wat van op kunnen steken als we horen waarop zo'n topper als Anky haar paarden selecteert. Ik weet nu alleen dat ze hete paarden wil, want dan hoeft ze niet zo zichtbaar te drijven en kan ze mooi stil zitten (gehoord van haar bij een clinic). Maar er is vast meer. Is dat van nature afdruk hebben, van nature willen sluiten, een goed front of juist sterke lendenpartij, de souplesse, het koel zijn in het hoofd, het snel oppikken van nieuwe dingen? Etc etc. Het kan zoveel zijn. Maar goed. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:22

vur schreef:
Een gevoel kun je volgens mij wel beschrijven. Dus ik had gehoopt dat Anky dat zou doen, maar helaas. We hadden er misschien nog wat van op kunnen steken als we horen waarop zo'n topper als Anky haar paarden selecteert. Ik weet nu alleen dat ze hete paarden wil, want dan hoeft ze niet zo zichtbaar te drijven en kan ze mooi stil zitten (gehoord van haar bij een clinic). Maar er is vast meer. Is dat van nature afdruk hebben, van nature willen sluiten, een goed front of juist sterke lendenpartij, de souplesse, het koel zijn in het hoofd, het snel oppikken van nieuwe dingen? Etc etc. Het kan zoveel zijn. Maar goed. ;)

Ja, dat soort dingen wordt je bij haar niet echt gewaar.
Maar als je deze vergelijkt met Bonfire, kan je 'dat soort dingen' ook niet echt vergelijken, naar mijn idee...
Bonfire was veel 'vlugger' naar mijn idee...
Ze gaf wel aan dat het paard veel looplust had, en graag mag werken...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:24

Janine1990 schreef:
vur schreef:

Ja, dat soort dingen wordt je bij haar niet echt gewaar.
Maar als je deze vergelijkt met Bonfire, kan je 'dat soort dingen' ook niet echt vergelijken, naar mijn idee...
Bonfire was veel 'vlugger' naar mijn idee...
Ze gaf wel aan dat het paard veel looplust had, en graag mag werken...

Tja, het maakt natuurlijk ook verder niet zoveel uit, maar ja, ik zou nog zo veel van haar willen weten/leren. Het lijkt mij een leuk paard, ik ben benieuwd hoe snel zij een combinatie wordt met hem en hoe hij mogelijk nog veranderd in zijn uitstraling en bewegingsafloop. Ze zal haar tijd er wel voor nemen.
Is hij trouwens goedgekeurd voor het KWPN?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:32

Bonfire was ook een stukje vlugger afgeleid en schrok een stukje vlugger denk ik. Als jong paard heeft het geloof ik een paar jaar geduurd voordat Anky hem gewoon netjes een rondje over de hoefslag door de ring heen kreeg. Anky is inmiddels moeder en het is meestal ook niet zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer risico je neemt. Ik denk ze nu niet meer aan een jonge Bonfire zou beginnen, en dat deze wel een beetje braver is. Bovendien kan heel vlug ook weer heel hectisch zijn wat ook niet altijd even makkelijk is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:48

vur schreef:
Tja, het maakt natuurlijk ook verder niet zoveel uit, maar ja, ik zou nog zo veel van haar willen weten/leren. Het lijkt mij een leuk paard, ik ben benieuwd hoe snel zij een combinatie wordt met hem en hoe hij mogelijk nog veranderd in zijn uitstraling en bewegingsafloop. Ze zal haar tijd er wel voor nemen.
Is hij trouwens goedgekeurd voor het KWPN?

Niet goedgekeurd, en daar heb ik niet veel verstand van. Maar er wordt wel geroepen dat het wellicht (let wel, wellicht) een aanwinst kan zijn. Maar de moederlijn gezien, even goed geteld en 2x ster in 4 generaties, is toch niet zo veel???

Ik zou het ook graag willen weten, maar ik denk dat ze veel op gevoel doet. Nouja, wie weet maakt dat het paardenmens in haar wel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:49

Fleurtje100 schreef:
Bonfire was ook een stukje vlugger afgeleid en schrok een stukje vlugger denk ik. Als jong paard heeft het geloof ik een paar jaar geduurd voordat Anky hem gewoon netjes een rondje over de hoefslag door de ring heen kreeg. Anky is inmiddels moeder en het is meestal ook niet zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer risico je neemt. Ik denk ze nu niet meer aan een jonge Bonfire zou beginnen, en dat deze wel een beetje braver is. Bovendien kan heel vlug ook weer heel hectisch zijn wat ook niet altijd even makkelijk is.

Ik bedoel meer vlugger in beweging, niet in afgeleid etc. Bonfire was vlug zonder hectisch te zijn.
Een slim paard (en een paard op GP niveau is zeker niet dom) weet de trucjes wel om afgeleid te raken, kwestie van rijden. En dat is ook wat Anky zegt volgens mij, van Bonfire heeft ze het geleerd...
Dus of deze braver is, Anky houdt van hete paarden... Zie het filmpje....

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:55

Vind super goed dat Anky weer mee gaat doen

Maar heb wel beetje gevoel goed paard uit andere land kopen en zelf verder mee trainen om te winnen

Was misschien nog mooier geweest onbekend jonger paard hebben gekocht en daarmee te winnen

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:59

Upido was in zijn jongere jaren geen makkelijk paard , kon lekker bokken.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:39

royposter80 schreef:
YESSSSSSSSSSSSSSSSS

Kon al niet geloven dat ze echt niet meer terug zou komen! En voila! Hier het nieuws! Net filmpje op youtube gezien! Onwijs goede galop heeft ie en drafwerk ook erg goed! Erg leuk beest! Denk dat ze er ver mee kan komen!

Made my day!

Dat viel mij ook al op, die geweldigge galop :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:47

Wat een ontzettend gaaf paard! Heb met veel plezier naar de filmpjes gekeken.
NL heeft een mooie lijst van dressuurtoppers, daar zit veel potentieel in voor London:
Anky-Upido
Adelinde-Parzival
Imke-Sunrise/Toots
Edward-Sisther
Hans Peter-Nadine/Tango

Dat wordt weer genieten!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:49

karijn schreef:
Anky-Upido
Adelinde-Parzival
Imke-Sunrise/Toots
Edward-Sisther
Hans Peter-Nadine/Tango

Dat wordt weer genieten!

Yep! En we rijden Duitsland er gewoon af! Misschien Toti goud maar wij Zilver en Brons en Goud met het team! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:55

Suzanne: you read my mind! Maar, we weten nog steeds niet of Matthias met Totilas net zo'n combi is geworden als Edward dat was... Dan nog is het een hele zware kluif om die voorbij te streven. Maakt het alleen maar weer spannend. Adelinde is vaak zat in de buurt geweest en de Britse Laura laat ook mooie sport zien!
Hoe dan ook: ik hoop voor Anky dat ze wederom in staat is te laten zien dat zij toch echt de allerbeste is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:29

Ze moeten eerst Totilas al eens heel houden, een blessure is snel gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:38

horseyfries schreef:
Ze moeten eerst Totilas al eens heel houden, een blessure is snel gebeurd.

En laat dat nou voor iedereen gelden en niet alleen voor totilas ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:28

leuk filmpje!