Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vur schreef:Een gevoel kun je volgens mij wel beschrijven. Dus ik had gehoopt dat Anky dat zou doen, maar helaas. We hadden er misschien nog wat van op kunnen steken als we horen waarop zo'n topper als Anky haar paarden selecteert. Ik weet nu alleen dat ze hete paarden wil, want dan hoeft ze niet zo zichtbaar te drijven en kan ze mooi stil zitten (gehoord van haar bij een clinic). Maar er is vast meer. Is dat van nature afdruk hebben, van nature willen sluiten, een goed front of juist sterke lendenpartij, de souplesse, het koel zijn in het hoofd, het snel oppikken van nieuwe dingen? Etc etc. Het kan zoveel zijn. Maar goed.
Janine1990 schreef:vur schreef:Een gevoel kun je volgens mij wel beschrijven. Dus ik had gehoopt dat Anky dat zou doen, maar helaas. We hadden er misschien nog wat van op kunnen steken als we horen waarop zo'n topper als Anky haar paarden selecteert. Ik weet nu alleen dat ze hete paarden wil, want dan hoeft ze niet zo zichtbaar te drijven en kan ze mooi stil zitten (gehoord van haar bij een clinic). Maar er is vast meer. Is dat van nature afdruk hebben, van nature willen sluiten, een goed front of juist sterke lendenpartij, de souplesse, het koel zijn in het hoofd, het snel oppikken van nieuwe dingen? Etc etc. Het kan zoveel zijn. Maar goed.
Ja, dat soort dingen wordt je bij haar niet echt gewaar.
Maar als je deze vergelijkt met Bonfire, kan je 'dat soort dingen' ook niet echt vergelijken, naar mijn idee...
Bonfire was veel 'vlugger' naar mijn idee...
Ze gaf wel aan dat het paard veel looplust had, en graag mag werken...
vur schreef:Tja, het maakt natuurlijk ook verder niet zoveel uit, maar ja, ik zou nog zo veel van haar willen weten/leren. Het lijkt mij een leuk paard, ik ben benieuwd hoe snel zij een combinatie wordt met hem en hoe hij mogelijk nog veranderd in zijn uitstraling en bewegingsafloop. Ze zal haar tijd er wel voor nemen.
Is hij trouwens goedgekeurd voor het KWPN?
Fleurtje100 schreef:Bonfire was ook een stukje vlugger afgeleid en schrok een stukje vlugger denk ik. Als jong paard heeft het geloof ik een paar jaar geduurd voordat Anky hem gewoon netjes een rondje over de hoefslag door de ring heen kreeg. Anky is inmiddels moeder en het is meestal ook niet zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer risico je neemt. Ik denk ze nu niet meer aan een jonge Bonfire zou beginnen, en dat deze wel een beetje braver is. Bovendien kan heel vlug ook weer heel hectisch zijn wat ook niet altijd even makkelijk is.
royposter80 schreef:YESSSSSSSSSSSSSSSSS
Kon al niet geloven dat ze echt niet meer terug zou komen! En voila! Hier het nieuws! Net filmpje op youtube gezien! Onwijs goede galop heeft ie en drafwerk ook erg goed! Erg leuk beest! Denk dat ze er ver mee kan komen!
Made my day!