Alane schreef:Nogmaals is niet haalbaar...
De gebruiker van de grond zegt dat het paard niet van hem is, en volgens de wet hoeft hij dan niets... is nl niet na te gaan, immers er wordt geen eigenaar geregistreerd en ook geen houder, zou wel moeten....
Zo gebeurd het nu ook nog steeds... ziek paard in de weide, handelaar zegt dat iemand dat dier bij hem in de weide heeft gezet.
En volens jouw redenatie is de kans aannemelijk dat dat dan nog meer gaat gebeuren bij die mensen die niets om paarden geven tenzij ze geld opbrengen... paard ziek hups bij de buren in de weide en hoe moeten die bewijzen dat het dier niet van hen is????
Volgens de wet is de houder degene die verantwoordelijk is voor het perceel waarop het dier zoch bevind, dat hoeft niet de eigenaar te zijn. En dit plan spreekt duidelijk over de houder als verantwoordelijke voor het zich houden aan de nieuwe richtlijnen. Niet zo moeilijk dus, gezien elk perceel op een naam geregistreerd staat. Zelfs als zijn neefje uit timboektoe even op het huis komt passen..
EDIT: het lijkt me toch dat als ik zie dat de buurman zijn paarden bij mij dumpt, ik daar wel wat aan doe. En mocht het zo zijn dat ik eenj overeenkomst heb met de buurman, is het inderdaad mijn verantwoordelijkheid dat ik ervoor zorg dat zijn paarden de minimale richtlijnen genieten.
Laatst bijgewerkt door Kitsolu op 13-01-11 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt