Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:42

Jolliegirl schreef:
Raar. Ze wisselt met paarden alsof het spullen zijn.

hmm volgens mij wisselt ze helemaal niet vaak met paarden, ze heeft een aantal vaste paarden tot haar beschikking en daar rijdt ze mee (als ze tenminste fit zijn).

Ik vind het leuk dat ze whizz gaat houden, ik las ergens dat ook haar kinderen er op konden rijden en dat dat ook een belangrijke reden was, naast het feit dat ze zich aan hem gehecht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:44

[discipline] pruters en zogenaamde cojbojs??? Leuk sfeertje hier! :r

Leuk voor Anky + Fam. dat hij van hun is. Ze kan er nog veel van leren! En fijn voor de Fam. Baeck dat hij aan een goede baas verkocht is.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:47

skippy1 schreef:
Western pruters en zogenaamde cojbojs??? Leuk sfeertje hier! :r

Precies!!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:51

quarterH schreef:
nog grappiger engels ruiters die denken te weten wie de kenners zijn in nederland en er klakkeloos van uit gaan dat als anky zegt 'kenners' dit dan ook zo is en deze mensen heilig zijn.

niet dus. whiz is een van de beste paarden (bewezen) dat paard heeft meer geld verdient dan de mensen die ze hier 'kenners' noemen

Hoe weet jij nou wat Anky bedoelt met kenners. Bovendien zal ze daar in Kentucky meer kenners op 1 dag hebben gezien dan jij in 10 jaar. Want in Amerika zitten de echte goeie toch :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:04

skippy1 schreef:
Western prutsers en zogenaamde cojbojs???

zegt veel over de mensen die dit zeggen en schrijven ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:22

Gleyla schreef:
Het gaat hier niet om dat we Anky afkraken, of ze geen geluk toewensen met haar nieuwe paard. Het gaat vooral rond de omstandigheden waarin en waarover.

Inderdaad. Het gaat niet alleen om dit bericht, het gaat ook om de berichten die eraan vooraf gaan en de informatie die je verder nog krijgt als je enigszins in het wereldje zit.

Daarom denk ik ook dat Anky beter wat voorzichtiger kan zijn met het naar buiten brengen van nieuws. Als ze gewoon alleen had gemeld op haar website dat ze Whiz had gekocht en er verder geen woorden aan vuil had gemaakt, dan had er geen haan naar gekraaid.

Maar door eerst te laten weten dat kenners dat paard niet goed genoeg vinden en dat hij dus weg moet, en dan even later dat ze hem gekocht heeft...

Tja, dan worden er wel wat wenkbrauwen opgetrokken.

Misschien heeft ze een beetje last van het Syndroom van Twitter, ook wel de WieWatWaarziekte genoemd: Informatie-incontinentie. :D
(Er zijn heel veel mensen die hier last van hebben. Voordat ik dit ook alweer niet mag zeggen.)

bastiano680

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:28

Ik geloof niet dat ik ooit western ga rijden, want als ik hier zo lees, dan is dat een sfeertje wat niet echt gezellig is.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:32

Misschien vonden de kenners het paard 'niet goed genoeg'. Anky overweegt daarom een ander paard voor de wedstrijdsport, maar mist Whiz toch. Misschien zijn er wel betere paarden, maar klopt de combinatie Anky en Whiz beter. Bonfire was volgens mij ook niet het best gefokte dressuurpaard ooit (Salinero is volgens mij springgefokt), maar de combi met Anky is gewoon heel goed.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:23

sporter schreef:
quarterH schreef:
nog grappiger engels ruiters die denken te weten wie de kenners zijn in nederland en er klakkeloos van uit gaan dat als anky zegt 'kenners' dit dan ook zo is en deze mensen heilig zijn.

niet dus. whiz is een van de beste paarden (bewezen) dat paard heeft meer geld verdient dan de mensen die ze hier 'kenners' noemen

Hoe weet jij nou wat Anky bedoelt met kenners. Bovendien zal ze daar in Kentucky meer kenners op 1 dag hebben gezien dan jij in 10 jaar. Want in Amerika zitten de echte goeie toch :+

het is algemeen bekend met wie anky omgaat in het westernwereldje en wie haar adviseren. dat zijn niet de grote jongens in amerika. en als ik me niet vergis heeft whiz inderdaad meer geld achter zijn naam staan (zeker gezien de aantal geshowde jaren) dan anky's western trainster/'kenner'

mensen, als jullie niet weten over wie en wat jullie het hebben dan zeg er ook niks over...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:26

Anky, geniet lekker van je mooie goudkleurig paardje. Ene je hebt de Western sport mooie publiciteit gegeven!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:27

quarterH schreef:
het is algemeen bekend met wie anky omgaat in het westernwereldje en wie haar adviseren. dat zijn niet de grote jongens in amerika. en als ik me niet vergis heeft whiz inderdaad meer geld achter zijn naam staan (zeker gezien de aantal geshowde jaren) dan anky's western trainster/'kenner'

mensen, als jullie niet weten over wie en wat jullie het hebben dan zeg er ook niks over...

Die laatste zin zou je zelf ook eens ter harte moeten nemen. Algemeen bekend bla bla bla. Tenzij je in KEntucky naast Anky gelopen hebt weet je ook hier helemaal niks van. Je raad er maar een eind oplos en probeert het te verkopen als de waarheid :Z :Z

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:31

sporter schreef:
quarterH schreef:

Die laatste zin zou je zelf ook eens ter harte moeten nemen. Algemeen bekend bla bla bla. Tenzij je in KEntucky naast Anky gelopen hebt weet je ook hier helemaal niks van. Je raad er maar een eind oplos en probeert het te verkopen als de waarheid :Z :Z

het is ook de waarheid :+

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:34

Citaat:
het is ook de waarheid

hoezo? waar haal jij dan uit dat het de kenners zijn die haar normaal ook adviseren?
nergens. de kenners zijn niet genoemd.
dus kun je ook niet zeggen dat de ''kenners'' onder Whiz doen :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:49

Jee, ik zie helemaal voor me hoe Anky en Sjef 's avonds de pc opstarten om even naar bokt te gaan en samen rollend van heet lachen allle commentaren lezen.

Mocht dit het geval zijn: Sorry Anky, sorry Sjef, sorry kids...op deze momenten distantieer ik me met álle liefde even van bokt. Veel plezier met dit prachtige paard en ik hoop dat er nog vele succesen zullen volgen.

En waarom heb ik toch zo het gevoel dat alle successen aan het paard zullen liggen en alle mindere dingen aan het niet kunnen van de amazone?? Er loopt ergens in Duitsland een jongen rond die hetzelfde lot te wachten staat....

missie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:05

Ben het helemaal met bovenstaande eens. Anky,heel veel plezier en succes met Whiz!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:55

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een paar one liners vewijderd. De sfeer in dit topic is op het moment niet bepaald gezellig te noemen. Hierbij nogmaals het verzoek om met respect en argumenten op de inhoud van een bericht te reageren, het moet toch mogelijk zijn om op een normale en volwassen manier over dit onderwerp te discusseren. Bedankt alvast.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:34

Volgens mij zijn de mensen die hier nogal negatief getinte reacties plaatsen stiekem een beetje jaloers ;)
Ik ook! Anky kan gewoon switchen van het hoogste niveau dressuur en dan doet ze ook nog even zo mee met een hoog niveau western op een geweldig paard.. Ze heeft de beste paarden en tsja, dat willen we natuurlijk allemaal wel :) Ik gun het Anky wel :D
Ze moet tenslotte zelf weten welk paard ze koopt en we zullen er vanzelf wel achter komen of ze nog een paard erbij koopt die meer capaciteiten bezit volgens haar 'kenners'.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:59

Wat een rare reacties allemaal zeg -O-

Ik lees het atikel en het eerste wat in me opkomt is: Wat leuk dat ze dit nu paard kan kopen! Iedere paardenziel in Nederland weet ondertussen wel dat hij maar tijdelijk bij Anky zou staan en dat ze hem nu gekocht heeft getuigd voor mij alleen maar van oprechte paardenliefde :) Dat zinnetje dat het met het hele gezin besloten is vind ik erg mooi. Ze zijn sportmensen in hart en nieren maar toch blijft er bij Anky altijd dat ene ding... een paard kan je vriend worden, en vrienden doe je niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:43

ben het er wel mee eens dat pleasure anky beter zou staan dan reining :j

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:07

Jolliegirl schreef:
Jij mag het niet gepast vinden, prima jouw mening.

Ik vind dat anky niet helemaal weet wat ze wilt. maar daar heeft iedereen wel eens last van geloof ik.

Dan weer wel, dan weer niet, toch maar western, dressuur, nee toch western, wel dit paard, niet dit paard, toch maar kopen.

tsja ;)

Misschien zou je je kunnen afvragen hoe het hele verhaaltje de wereld in is geholpen, tja ik weet het niet en waarschijnlijk vele andere ook niet. Wat was waar, en wat niet ?? Daar komen wij nooit achter, wel een feit is at Anky al western reed halverwege de '90's en is al jaren vriendin, uit de dressuurtijd met Riecky. Anky's prioriteit ligt bij de dressuur, weten we allemaal maar de western is een tweede liefde. Daar is toch niets mis mee ??

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:46

sporter schreef:
De reden waarom Anky naar Kentucky is gegaan is omdat zij haar zaken wel op orde heeft. Wat blijkbaar niet geld voor de rest van de Western prutsers.

Vind dat je af en toe behoorlijk respectloos naar andere western ruiters toe bent. Jammer.

Ontopic: ik wens Anky ontzettend veel geluk toe met Whiz!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:06

Gewoon een wedstrijdruiter die het paard koopt waar ze al een tijd meer rijdt. That's all. Leuk voor haar. Prima toch?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:48

ik ben het volledig eens met wat quarterH zegt.
kenners die over 1 van de beste paarden van Europa zeggen dat het paard niet genoeg kwaliteiten heeft zijn geen echte kenners.
en ja, ik ken het paard goed, heb er zelf ook een tijd mee gereden.
het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat 'de kenners' bedoelden dat anky en whiz samen als team niet genoeg kwaliteiten hebben, maar laat het dan niet plaatsen als 'het paard heeft niet genoeg kwaliteiten'.
heel leuk voor anky dat ze whizje heeft gekocht, ze kan er denk ik nog veel van leren. :)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:34

[quote="YouthReiner"
het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat 'de kenners' bedoelden dat anky en whiz samen als team niet genoeg kwaliteiten hebben, maar laat het dan niet plaatsen als 'het paard heeft niet genoeg kwaliteiten'.

Kijk, en daar komen nou die praatjes van :+ . Ik zeg, laat ze het lekker zelf uitzoeken en ik hoop dat ze een fijne tijd heeft met Whiz ;) .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:28

YouthReiner schreef:
ik ben het volledig eens met wat quarterH zegt.
kenners die over 1 van de beste paarden van Europa zeggen dat het paard niet genoeg kwaliteiten heeft zijn geen echte kenners.
en ja, ik ken het paard goed, heb er zelf ook een tijd mee gereden.
het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat 'de kenners' bedoelden dat anky en whiz samen als team niet genoeg kwaliteiten hebben, maar laat het dan niet plaatsen als 'het paard heeft niet genoeg kwaliteiten'.heel leuk voor anky dat ze whizje heeft gekocht, ze kan er denk ik nog veel van leren. :)

Mensen zouden eens moeten leren niet alles zonder na tedenken te geloven.