Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:25

Afbeelding

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:34

Miss_Blimm schreef:
Sjonge, jonge... die man rijdt er voor de 6e keer op... geef hem de tijd, en geef dan maar eens je mening.

Ehh zeg ik dat dan?
Geef alleen maar aan, dat de egards voor Edward zijn dat hij Totilas netjes heeft opgeleid (zegt vader van Matthias dat Edward Totilas netjes heeft opgeleid en Mathias daar nu profijt van heeft). Na, dat is een compliment.
En ja, het moet blijken zoals ik schrijf ( de toekomst zal uitwijzen schreef ik letterlijk ) hoe ze als combinatie samen zullen zijn.
Nergens schrijf ik dat ik het Mathias niet gun.
Alleen dat interview waarin in iedere zin over das wunderpferd wordt gesproken door verslafgeefster en Matthias, dat vond ik beetje overdreven. Het is een heel goed paard, maar je moet het er wel uitrijden en de klik hebben, zoals Edward zelf ook aangaf in interview.
Dat mag, is openbaar forum. Dus even russstigggggg, denk aan je hart.

Alle beste voor Mathias en Totilas, evenzo voor Edward en Sishter de Jeu.
Zo duidelijk, voordat ik iedereen over me heen krijg dat ik Mathias de kans niet gun :P .

Sugar_glider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:38

Ik vind persoonlijk dat Rath hem netjes voorsteld.

De jongen staat zo ongelooflijk onder druk momenteel. Give him a break. Hij heeft het paard gekregen om te rijden, laat hem genieten van deze mogelijkheid waar niemand nee zou tegen zeggen.

Ik hoop dat ze het goed gaan doen, Totilas verdient het om nog meer succes te krijgen in de dressuur.

Het paard is verkocht, deal with it. Zo gaat het nu eenmaal. Sommigen zijn zulke azijnpissers mijn hemel.

Caesario, waarom plaats je die foto? Omdat het OMG een paard is die, ja zelfs Totilas, wel eens wat hoger inzet? Omdat.. OMG... Rath er TOTAAL niet mee om kan gaan??
Laatst bijgewerkt door Sugar_glider op 01-12-10 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:41

Au au, wat doet dat zeer, azijn pissen :D .

Hallo, Totilas is verkocht, klaar. Lig daar echt niet wakker van.
Is alleen jammer, maar de wereld draait door.
Was allang en breed duidelijk dat PS een Duitse ruiter zou zoeken. Die heeft hij gevonden ;) .
En als ik nog keer wil kijken naar Totilas en Edward, kijk ik wel op youtube :D .

BIJ DEZE WENS IK MATHIAS RATH EN TOTILAS HEEL VEEL SUCCES IN DE TOEKOMST.
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 01-12-10 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:42

Vind ook dat Rath hem netjes voorsteld! Blijft een onwijs gaaf paard en de spanning is van Rat z´n gezicht te lezen. Ik wens hem ontzettend veel succes, maar denk dat zij een geweldige concurrentiestrijd met Adelinde aan kunnen gaan!

En als iedereen toch wat emmert, vind ik dat zijn stang wat minder op z´n Anky´s mag staan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:52

Charlottje schreef:
Iedereen mag toch zijn eigen mening/manier van verwerken hebben?

Al vind ik het geen stijl hebben, maar goed ieder zijn ding...

Manier van verwerken? Wat moet er verwerkt worden? Dat een paard dat ze 4x in de ring gezien hebben toen ze in de tribune zaten nu onder een andere blonde ruiter loopt? Als je dat soort dingen al moet "verwerken" gaat de wereld nog verdomt hard aankomen als ze een keer echt wakker moeten worden. :+
Ik denk dat Totilas een fijne ruiter gaat hebben aan Rath :)

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:56

scheepie schreef:
Au au, wat doet dat zeer, azijn pissen :D .

Hallo, Totilas is verkocht, klaar. Lig daar echt niet wakker van.
Is alleen jammer, maar de wereld draait door.
Was allang en breed duidelijk dat PS een Duitse ruiter zou zoeken. Die heeft hij gevonden ;) .
En als ik nog keer wil kijken naar Totilas en Edward, kijk ik wel op youtube :D .

BIJ DEZE WENS IK MATHIAS RATH EN TOTILAS HEEL VEEL SUCCES IN DE TOEKOMST.

Sluit me hier helemaal bij aan!

Deze jongeman heeft er 6 maal opgezeten,het komt ietwat minder spectaculair over,maar het geeft wel een fijn beeld.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:24

Ziet er mooi uit samen, we zullen ongetwijveld nog veel van ze gaan horen! :D

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:33

Zo, eindelijk alle filmpjes kunnen zien. Ik vind het er prima uitzien en ik denk dat deze combi een geduchte concurrent gaat worden voor Nederland, want de potentie is er absoluut om de OS te winnen. Ik blijf er bij dat ik Rath niet mooi op zijn paarden vindt zitten, maar dat heeft niets met Totilas te maken. Hij rijdt er prima mee weg! Dat komt wel goed met die twee. Ik ga wel bij youtube een traantje wegpinken omdat Toot niet meer voor Nederland uitkomt... maar zal net zo genieten van Toot voor Duitsland. Ik kan er verder niet wakker van liggen...

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:37

james1965 schreef:
Rath gaat toch altijd kritiek krijgen als die met Totilas verschijnt. Als hij goed scoort, is dat natuurlijk logisch want Gal heeft hem zo goed getraind.
Als hij slecht scoort, is Totilas natuurlijk veel te goed voor zo een ruiter. Ik hoop dat het geen vergiftigd geschenk is.

Daarom moet edward er weer op ;)

nee ik vond het best fijn beeld om te zien. Na 6 x rijden, ik doe het hem niet na ;)
Toch blijf ik het erg jammer vinden dat die 2 uit elkaar zijn, het is niet anders, maar toch.

Ik wens Rath iig veel succes!!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:44

Ayasha schreef:
Charlottje schreef:
Iedereen mag toch zijn eigen mening/manier van verwerken hebben?

Al vind ik het geen stijl hebben, maar goed ieder zijn ding...

Manier van verwerken? Wat moet er verwerkt worden? Dat een paard dat ze 4x in de ring gezien hebben toen ze in de tribune zaten nu onder een andere blonde ruiter loopt? Als je dat soort dingen al moet "verwerken" gaat de wereld nog verdomt hard aankomen als ze een keer echt wakker moeten worden. :+
Ik denk dat Totilas een fijne ruiter gaat hebben aan Rath :)

Is een gedachte van dat anderen het misschien zo ervaren ... (gezien het gastenboek)

Iets van zich afschrijven wat eigenlijk nergens op slaat, maar het is hun probleem/zaak niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 02:22

_O- Guttegut, er is werkelijk iemand die zich druk maakt om die vlechtjes en het zelfs in het gastenboek zet....

Laat die jongen toch lekker sturen. Edward lacht allang weer sinds ie zijn banksaldo gecheckt heeft.

D_Desteny

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 03:01

Ik vind het er goed uit zien. :)
En verder weet ik echt niet wat ik er van moet denken

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:14

scheepie schreef:
Miss_Blimm schreef:
Sjonge, jonge... die man rijdt er voor de 6e keer op... geef hem de tijd, en geef dan maar eens je mening.

Ehh zeg ik dat dan?
Geef alleen maar aan, dat de egards voor Edward zijn dat hij Totilas netjes heeft opgeleid (zegt vader van Matthias dat Edward Totilas netjes heeft opgeleid en Mathias daar nu profijt van heeft). Na, dat is een compliment.
En ja, het moet blijken zoals ik schrijf ( de toekomst zal uitwijzen schreef ik letterlijk ) hoe ze als combinatie samen zullen zijn.
Nergens schrijf ik dat ik het Mathias niet gun.
Alleen dat interview waarin in iedere zin over das wunderpferd wordt gesproken door verslafgeefster en Matthias, dat vond ik beetje overdreven. Het is een heel goed paard, maar je moet het er wel uitrijden en de klik hebben, zoals Edward zelf ook aangaf in interview.
Dat mag, is openbaar forum. Dus even russstigggggg, denk aan je hart.

Alle beste voor Mathias en Totilas, evenzo voor Edward en Sishter de Jeu.
Zo duidelijk, voordat ik iedereen over me heen krijg dat ik Mathias de kans niet gun :P .

Luister, het geldt voor iedereen die hier 'negatief' bezig is :) dat jij je dan aangesproken voelt...

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:19

Love_Uggs schreef:
Anne_GTI schreef:
Toch jammer dat die duitsers niet fatsoenlijk kunnen invlechten. :+

ja vind ik ook.. :( maar jah

haha ja ik vond die andere ook veel stoerder staan ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:04

Als ik de kans had gekregen was ik er ook op gaan zitten.
Hoe sneu voor Edward ook..
Schockemohle was duidelijk dat hij er nooit meer op zou komen.

En kom op zeg.. het zou toch pas sneu zijn als we helemaal niet meer van dit dier konden genieten?
Hypocriet vind ik het..
We houden toch van paarden? Geniet dan van Totilas, wie er ook op zit!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:46

Misschien een domme vraag, maar meestal begeleid 'oud ruiter' de nieuwe ruiter. Ook in de dressuurtop. Zou Edward er de eerste keer/keren bij zijn geweest?

De duitsers rijden toch volgens een ander systeem!

jaquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:16

Blijf het jammer vinden :+ Maar wens ze alle succes.

Alleen wat zit hij krom erop en ook met zijn knieen 10 cm voor de kniewrong. Dat maakt het plaatje net iets minder.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:40

Ik hoop dat dit voorlopig het laatste topic is over het hele verhaal Totilas en Rath.

Ben blij dat er een nieuwe ruiter voor dit paard is gevonden. Hij verdiend het om lekker aan het werk te gaan en in de schijnwerpers te staan.

Vind dat Rath het paard keurig voorsteld. Mooie combi voor de toekomst in mijn ogen.
Nu nog wat onzeker maar mag het zeg als je voor de 6e keer een paard rijdt. Als ik kijk wat hij er nu al uitrijdt belooft dit geduchte concurrentie te worden in de toekomst.

Voor alle mensen die het 'niet vinden kunnen' dat Gal dit paard niet meer rijdt: get over it!
Paard is verkocht, heeft zo te zien daar zelf geen last van (paarden en menselijke gedachtes rijmen bij mij niet) en heeft een nieuwe ruiter. Je kan hem dus nog steeds bekijken alleen zonder Edward Gal op z'n rug.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:49

Sooo soo klopfjen, shon mathias, shon. klopfjen.
Ik vind dat ze het best netjes doen :)

Het gouden randje zal er voor altijd af zijn, door dat een ander al het voorwerk gedaan heeft. Ik wens hem veel succes met het paard.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:58

Ik ben benieuwd hoe het ze af zal gaan, ik hoop dat hij het beste uit Totilas kan halen, want ongeacht nationaliteit zie ik graag een goed lopend paard. Ik vind het er netjes uitzien op het filmpje, je moet niet onderschatten onder welke druk deze jongen staat. Dat hij enigszins kan sturen had ik wel verwacht, maar het heeft altijd tijd nodig om aan een paard te wennen.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:07

Miepie1980 schreef:
Nu nog wat onzeker maar mag het zeg als je voor de 6e keer een paard rijdt. Als ik kijk wat hij er nu al uitrijdt belooft dit geduchte concurrentie te worden in de toekomst.

gemiddelde z ruiter rijdt bij een goed opgeleid paard bij de eerste keer al de oefeningen eruit.. alleen de finesse is er nog niet...
vind het er al fijn uitzien ( helaas :o _O- )

ik wens ze veel succes, het blijft voor ons zo jammer dat duitsland nu weer aan de top komt, want ik verwacht dat ze net zo hoog zullen komen als edward... misschien (hopelijk) geen wereldrecords maar wel hoge prijzen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:08

Liene schreef:
Rath gaf aan dat hij met Totilas in het outdoor seizoen van 2011 wil beginnen met op wedstrijd te gaan. Hij lijkt goed met de druk die er rond het rijden van Totilas hangt, om te gaan: "Ik ben niet bang om op wedstrijd in Rotterdam te gaan. Als ik me kwalificeer zou ik heel blij zijn." "Toen ik de eerste of de tweede keer op Totilas reed, dacht ik wel na over die druk want wat Gal heeft bereikt is gewoon ongeloofelijk. We zullen hard werken om die prestaties te evenaren. Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd. Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

Dit vind ik nogal een opmerking zeg.... Ga eerst eens proberen dat niveau te halen!! Nee hoor, hij verwacht op dat niveau te kunnen beginnen.... 8)7 8)7 8)7 _-:(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:11

Lees je ook dat ie NIET verwacht om 2 nieuwe wereld records te rijden?

Ik vermoed dat hij gewoon bedoelt dat ie hetzelfde niveau gaat starten. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:15

Respect voor het nette opleiden van Edward :)

Ik wens Rath er veel succes mee, daarvoor is het paard tenslotte ook geboren, om te schitteren.
Persoonlijk maakt het me nog steeds wat verdrietig om Tootje met iemand anders te zien, het hele verhaal vind ik gewoon niet fijn, maar he, paardrijden is emotie! ;) Ik hecht zelf veel belang aan 'de weg ernaartoe' wat zorgt dat ik zelf meer respect heb voor ruiters die hun paarden zelf opleiden dan een kant en klaar paard aanschaffen maar Rath reed al wel verdienstelijk internationaal GP en hopelijk brengt Totilas hem weer een stukje extra gevoel wat hij kan gebruiken voor zijn volgende paarden. Dat is tenslotte ook de reden dat een basisruiter een leerpaard aanschaft. Voor Rath is het een gouden kans en hij heeft gelijk dat hij hem aanpakt. Wie zou niet het gevoel van Totilas eens willen beleven?

Verder werken de Nederlanders ondertussen hard aan de opvolging, al zie ik ons er nog niet staan bij de komende OS en het beeld van Parzival doet me persoonlijk niet veel dus ook de successen van Adelinde, haar van harte gegund uiteraard, boeien me niet zoveel. Maar we komen er wel weer. :)