Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:10

Elin_ schreef:
@Aysaa dat heb ik allang gezien,maar houd nou maar op me te overtuigen.
Mijn standpunt blijft Stand - punt heten want ik blijf erbij.
Ik heb gewoon een hekel aan dat paarden of honden ingezet worden en zelf niet kunnen zeggen of ze het willen of niet.
(Ik ben het ook niet mee eens met de topsport bij paarden , het topniveau en wat daar allemaal gebeurd -Rollkur, Drugs, Barrageren etc- )

Ach hoe oud ben je? 13? Je heb ook nog geen levenservaring. Als je in de toekomst wat meer wordt geconfronteerd met bepaalde zaken ga je er vanzelf anders over denken. Ik dacht er op jouw leeftijd ook zo over. ;)

Elin_

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:17

@Piercon
Ik ben dan mischien 13 ,maar een mening blijft een mening en daar is leeftijd maar een klein onderdeel van.
Ik ben niet op tegen dat ze erbij zitten en mensen beschermen,maar bijv. de trainingen.
Het gebeurd zeker niet met slaan ofso (Enkel een keer als een paard rechtomhoog komt een flinke schop ivm achteruitklappen)
maar je dwingt een paard zijn instinct ''uit te schakelen'' en daar ben ik het mee oneens ;) Een paard is geen robot en word het ook niet.
Zelfde geld als honden.
En dan nog dat je het paard in een gevaarlijke situatie kan brengen en hij niet kan kiezen of ie wel bij de politie uberhaupt wil ;)

En ik heb genoeg beelden geziien van trainingen etc ;)
Dus ik zeg het niet omdat ik een andere 13 jarige heb horen zeggen: Die trainingen zijn zieluugggg
;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:19

Nee, maar net als wat je net aanhaalde over dressuurtrainingen. Niet iedereen rollkuurt hoor :+
Dat zijn slechts de uitzonderingen waardoor de sport een slechte naam krijgt. Nooit hoor je de positieve dingen.

Er zijn ook positieve ervaringen met het inzetten van honden en paarden bij d epolitie. Maar die hoor je niet ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:40

Politiepaardentrainingen zijn verre van zielig hoor. Jij hebt beelden gezien? Ik heb de trainingen veelvuldig in het echt mee mogen maken en geloof me, de paarden hebben er echt plezier in. Ik durf ook te stellen dat de politiepaarden het beter hebben qua verzorging en begeleiding dan menig recreatiepaard.

Dat je een eigen mening hebt is prima. We proberen je alleen maar te laten inzien dat er meer is dan je eigen wereldje. Dat is waarschijnlijk ook wat Piecon je wil zeggen. Als ik het goed begrepen heb zijn Piecon en ik (ex)collega's en hebben we al genoeg ellende gezien om te weten dat een mening soms bijgesteld moet worden.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:45

Even petje af voor Elin: voor een dertienjarige kom je heel wat volwassener over dan menig ander echt volwassen persoon. Je verwoord jezelf ontzettend goed. (een complimentje mag ook wel op zijn tijd)

Over de opleiding van politiepaarden heb ik weinig verstand, over de opleiding van politiehonden heb ik wel weer mee te maken gehad. En ik vond het ronduit zielig, wij hebben onze mechelaar toen daar weg gehaald. Ze werden met stokken geslagen, "harden" heet dat, want ze moeten eraan wennen dat een inbreker of wie dan ook ze zal gaan slaan. Ik snap wel dat dit nodig is, maar ik kon die training niet aanzien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:46

Elin_ schreef:
maar je dwingt een paard zijn instinct ''uit te schakelen'' en daar ben ik het mee oneens ;) Een paard is geen robot en word het ook niet.
;)

Van zodra een paard in aanraking komt met de mens vragen wij aan het paard zijn instinct uit te schakelen. (aangeraakt en besprongen worden door een roofdier, allerlei tuig, trailers, etc etc).

Citaat:
En dan nog dat je het paard in een gevaarlijke situatie kan brengen en hij niet kan kiezen of ie wel bij de politie uberhaupt wil

Kan een paard kiezen of het bereden wordt of niet?
Kan een hond zijn baasje kiezen?
Kan een hamster zijn kooi kiezen?
Dieren kunnen niet kiezen.

Ik repecteer je mening, maar kom wel met een beetje nuttige argumenten af.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:51

@IndianLady
Ja ik zeg ook zeker niet dat iedereen dat doet! Zeker Zeker niet!
Heb soms weleens tranen in mijn ogen zo mooi en zo goed is die band ;)

Is ook zeker positief dat beschermen is zeker iets positiefs.

@Robeer , Ik zeg ook neit dat er nooit plezier is ,maar je maakt van een paard geen dier meer.
Het instinct word ''verdoofd'' zegmaar.

En er is zeker meer dan ''mijn wereldje'' maar dat zie ik ook wel hoor ;)

@Ponyfree
Bedankt ;)

@Gini
Tsja daar heb je een punt ;)
ik moet nu zeggen dat ik even er niets op terug weet := (Niets negatiefs toch ? Je hebt gewoon een super argument ;) )
maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij / u vind van bijv. Drugshonden ?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:55

edit:

off topic

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:01

O ja sorry! Per PB mag het ook :) (Jou mening over Drugshonden en Honden die bij de politie zitten)
Ben ik erg benieuwt naar ;)
(AUB niet aanvallen (eigenlijk niet nodig dit te zeggen omdat ik jullie erg respectvol vind discuseren -Degene van deze en vorige blz waar ik daarnet mee gedsicusieerd heb ;) - omdat de modjes niet bij Pb's zijn ,maar gewoon een interesante discussie? :) )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:07

nee het is geheel off topic
was nieuwsgierig naar jou verdere denk wijze
heeft dus geen toevoegende waarde en relateert ook niet aan dit topic :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:33

Je mag gewoon je zeggen hoor. ;)

Drugshonden besparen mensen heel wat tijd en moeite. Bv. in luchthavens: de hond loopt gewoon langs de rij wachtenden, en wanneer die drugs ruikt, maakt hij dat duidelijk. Snel, efficiënt, zonder dat er ook iemand in gevaar wordt gebracht. En de kans om door de mazen van het net te glippen is vele malen kleiner.
Ik denk dat dieren in het algemeen het leven van een mens makkelijker maken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:58

Nee ,maar ik heb het over de trainingen.
Hoe kunnen die honden het zo goed opsporen? Het zijn zelf junks.. vol met drugs.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:04

De honden zijn junks? Waarom zouden ze dat doen, dan hebben ze toch helemaal niets aan de hond?
De training van een drugshond verloopt door middel van geurherkenning. Net zoals je een hond een balletje laat zoeken, laat je hem reageren bij een bepaalde geur.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:50

Elin_ schreef:
Nee ,maar ik heb het over de trainingen.
Hoe kunnen die honden het zo goed opsporen? Het zijn zelf junks.. vol met drugs.

Tjonge nu begin ik echt te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Wat zijn politiepaarden dan? Hooligans? Als ik jou zo hoor zal ik als ik jou was ook nooit meer op een paard gaan zitten. Dat is zielig.

Verder ben ik het helemaal met Robeer eens. Mijn politiepaard was echt mijn maatje en had een vorstelijk leven. De trainingen zijn absoluut niet zielig. Als ik het zo hoor heb jij écht nooit een training van dichtbij meegemaakt.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:03

Drugshonden die vol met drugs zitten? Ik denk dat je hier toch echt verkeerd bent voorgelicht hoor. Ze leren de geur van drugs herkennen en worden uitbundig beloond hiervoor. Niet met drugs maar met een speeltje. Weleens gezien hoe een junk onder de drugs functioneert? Nou geloof me, die functioneert voor geen meter. Bij een hond is dat niet anders hoor, die zou echt zijn werk niet kunnen doen als hij drugs in zijn lichaam zou hebben. Heel sterk broodje aap hoor.

Het instinct van een politiepaard wordt net zoveel verdooft als dat van jouw pony hoor. Het draait namelijk om vertrouwen in de baas in combinatie met het juiste karakter. Of laat jij je pony gewoon wegrennen als hij ergens van schrikt? Gewoon laten rennen tot hij zelf vindt dat het niet eng meer is. Kan 100 meter zijn maar ook 1 kilometer verder als jij er al lang naast ligt. Als je hem terugneemt, vraag je hem dus ook om zijn instinct (vluchten) uit te schakelen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:51

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen of ik het niet goed verwoord heb ;)
Ik heb het erover dat die honden dan een en al drugs ''zijn''
waarom zijn tussen '' ? Omdat ik bedoel dat het echt voor geen meter klopt (vind ik dan) dat een dier naar drugs moet zoeken.
Ze zijn getraint en de hele tijd gefoccused op drugs en dit vind ik ook een beetje ... ondierwaardig of niet ?

@Piecon Als jij ./ u zo gaat reageren heb ik liever dat u / jij helemaal niet meer reageerrt op mijn berichten.
Of anders.. Dit komt niet prettig over als een respectvolle discussie

@Robeer ik vind op een paardje zitten iets anders dan op een paard zitten met vuurwerk voor je , (trainingen) Rookbommen etc

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:17

Hoe wil jij anders drugs opsporen? Je schrijft toch heel duidelijk dat die dieren junks zijn hoor en dat is iemand die verslaafd is aan drugs. Dus door nu te zeggen dat wij het allemaal verkeerd begrepen hebben?? Sorry maar geef dan eerlijk toe dat je je mening daaromtrent bij moet stellen.

Er zijn zat mensen die met hun paarden een schriktraining volgen. Dan wordt je met je paard in eenzelfde situaties gebracht. Doel van deze trainingen is het paard meer vertrouwen te geven, ook in de ruiter. Weleens bedacht dat af en toe een oefening waarbij rookbommen gebruikt worden veel minder kwaad kan dan dat onkundige geruk en gepluk van 'ervaren' ruiters. De politiepaarden worden echt niet iedere dag met rookbommen en vuurwerk bestookt hoor. Dit gebeurd enkel bij grote oefeningen met ME en hondengeleiders, 1 a 2 keer per jaar.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:18

Lees even beter?
Of dat ik het verkeerd verwoord heb?
Ik ben een mens en mensen zijn niet perfect ook ik niet dus excuses voor dat ene foutje ?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:26

Sorry hoor maar ik kan met de beste wil van de wereld geen " (wat overigens ' moet zijn) ontdekken. Ik zeg ook niet dat je perfect moet zijn.

Wat ik wel zeg is dat je in zo'n geval gewoon toe kunt en mag geven dat je je mening bij moet stellen. Je mening bijstellen is overigens zeer zeker geen zwakte hoor, integendeel. Alles ten spijt halsstarig vasthouden aan een niet op argumenten en/of feiten gebaseerde mening vasthouden, dat is pas zwak. En ga me nu alsjeblieft niet weer vragen je niet aan te vallen want dat doe ik niet. Ik probeer je alleen in te laten zien dat het soms goed en leerzaam is om iets van anderen aan te nemen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:37

Hierboven heb ik ergens het ook toegegeven ,maar ik ben het met die honden gewoon niet eens dat ze voor zoiets moeten dienen.
En zal dit ook niet worden ook ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:55

Hoe moet drugs dan opgespoord worden?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:18

tsja zoeken :+
Nee ,maar als je je is even indenkt dat die drugs door de mens word gebruikt etc.. waarom dan dieren ervoor gebruiken?
Ik zie een kat echt geen junk /dealer zijn hoor :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:33

Denk je nou echt dat een hond hieronder lijdt, drugshonden bijvoorbeeld. Dan heb je ze nog nooit aan het werk gezien. Beestjes gaan helemaal uit hun dak als ze iets mogen zoeken, voor hen is het een spel, waarbij ze iets heel natuurlijks mogen gebruiken, nl hun neus, hoogtepunt is wanneer ze iets vinden en dan beloond worden met hun speeltje. Maar om nou te gaan zeggen dat zoiets niet kan, omdat het, ik vermoed, zielig zou zijn... Zorg eerst dat je weet hoe zoiets in zn werk gaat en dan pas gaat oordelen of het kan of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 06:19

Ga is bij de gemiddelde echte schapenhoeder kijken met wat border collies. Beesten zijn compleet gefocused op het werk, de schapen en de hoeder. Toch is er niets liever wat die beesten doen en word er soms zelfs beweerd dat een bordercollie thuis houden om dan hem 2 keer per dag even uit te laten onredelijk is... Je moet niet zo zwart wit denken, voor die politie honden word ontzettend goed gezorgd, het verlies van 1 word ook echt gevoeld.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:47

Elin_ schreef:
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen of ik het niet goed verwoord heb ;)
Ik heb het erover dat die honden dan een en al drugs ''zijn''
waarom zijn tussen '' ? Omdat ik bedoel dat het echt voor geen meter klopt (vind ik dan) dat een dier naar drugs moet zoeken.
Ze zijn getraint en de hele tijd gefoccused op drugs en dit vind ik ook een beetje ... ondierwaardig of niet ?

@Piecon Als jij ./ u zo gaat reageren heb ik liever dat u / jij helemaal niet meer reageerrt op mijn berichten.
Of anders.. Dit komt niet prettig over als een respectvolle discussie

Ik geloof dat de rest er net zo over denkt als ik. Je zet het op zo'n rare manier neer dat het mij een beetje irriteert. Je trekt hierboven ook een beetje je keutel in. Bij die honden proberen ze iets wat ze leuk vinden om te buigen naar iets nuttigs voor de mensen. Ze vinden het prachtig om te doen.Ze zitten niet constant met de neus in de drugs, maar ze hebben het geleerd de lucht te herkennen. Net zoals bij vermiste personen.
Bij politiepaarden "schakel" je hun instinct niet uit. Een politiepaard mag schrikken. Ze leren alleen controleerbaar te blijven. Ik neem aan dat je dat bij je eigen paard ook graag zou willen.