hoe kunnen mensen zich zo erg gedragen tegen dieren??? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

soniep schreef:Ben zowel in Hedel als Zuidlaren geweest.
Vond het reuze meevallen in Hedel tuurlijk staan er sneue gevallen tussen maar grotendeels stonden er ook goed verzorgde paarden tussen. Ik heb het naar mijn zin gehad. En tuurlijk zijn bepaalde handelaren niet je van het maar vergeet niet, die beesjes zullen er bij die boer thuis niet veel beter op behandelt worden en zelfs waarschijnlijk wel slechter. Dus ik denk niet dat het aan de paardenmarkten in het algemeen ligt maar meer aan sommige situaties van mensen.
franka75 schreef:ik vind het godgeklaagd dat mensen zich zo durven te gedragen tegen dieren ze moesten ter plekke afgemaakt worden, dat zegt genoeg echt ontzettend. en waarom laksheid geen zin geld dat is allemaal veeeeel belangrijker dan je bekommeren om een dier die niet weet wat er gebeurd en dan nog mishandeld worden ook omdat de gemeent die stakkers gewoon keihard laat barsten. hier nkan ik me zo klote door voelen en wat kan je er aan doen? precies weinig....
Al hoop ik dat transport een beetje netjes is geregeld.... Miriam91 schreef:Uit wat sommige mensen hier beweren blijkt dat ze nooit op een paardenmarkt zijn geweest. Ik was maandag in Hedel en tuurlijk er waren dingen die zeker beter konden, maar er was genoeg wat goed ging. De meeste paarden hadden genoeg ruimte, behalve vaak de minishetten. De meeste paarden stonden prima vastgebonden, behalve vaak de minishetten. Zowat alle tuigpaardveulens waren ingevlochten. De handelaren zorgen dus dat ze erg goed uitzien. En er stond heus niet allemaal rotzooi tussen. Alle fjorden en haflingers zagen er goed uit, de friezen, de welshjes en de tuigpaarden. Allemaal prima. Tuurlijk stonden er rotte appels tussen. Een paar keer paarden gezien die mager waren maar dat waren er hoogstens 5. Op 2000 paarden vind ik dat nog oké. Vrijwel alle handelaren hadden een wandelstok. Zo kunnen ze de paarden corrigeren als ze gaan etteren en geluid maken zodat ze zich wat beter showen tijdens voorbrengen. Ik heb alleen maar gezien dat paarden gecorrigeerd werden met een schreeuw en een tik op de kont en dat dat genoeg was. Tuurlijk worden er paarden harder geslagen, meegesleurd ed. maar het merendeel wordt gewoon goed behandeld.
De organisatie van Hedel moet volgend jaar zorgen dat er al eerder dierenartsen aanwezig zijn en de handelaren met magere paarden weer naar huis sturen. Ik vond het een prima markt met goede paarden.
_Daniquee schreef:Miriam91 schreef:Uit wat sommige mensen hier beweren blijkt dat ze nooit op een paardenmarkt zijn geweest. Ik was maandag in Hedel en tuurlijk er waren dingen die zeker beter konden, maar er was genoeg wat goed ging. De meeste paarden hadden genoeg ruimte, behalve vaak de minishetten. De meeste paarden stonden prima vastgebonden, behalve vaak de minishetten. Zowat alle tuigpaardveulens waren ingevlochten. De handelaren zorgen dus dat ze erg goed uitzien. En er stond heus niet allemaal rotzooi tussen. Alle fjorden en haflingers zagen er goed uit, de friezen, de welshjes en de tuigpaarden. Allemaal prima. Tuurlijk stonden er rotte appels tussen. Een paar keer paarden gezien die mager waren maar dat waren er hoogstens 5. Op 2000 paarden vind ik dat nog oké. Vrijwel alle handelaren hadden een wandelstok. Zo kunnen ze de paarden corrigeren als ze gaan etteren en geluid maken zodat ze zich wat beter showen tijdens voorbrengen. Ik heb alleen maar gezien dat paarden gecorrigeerd werden met een schreeuw en een tik op de kont en dat dat genoeg was. Tuurlijk worden er paarden harder geslagen, meegesleurd ed. maar het merendeel wordt gewoon goed behandeld.
De organisatie van Hedel moet volgend jaar zorgen dat er al eerder dierenartsen aanwezig zijn en de handelaren met magere paarden weer naar huis sturen. Ik vond het een prima markt met goede paarden.
Héhé, iemand die het ook ziet, dat niet alles slecht is!