Legende van Zenyatta eindigt met nipt verlies **update**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: Legende van Zenyatta eindigt met nipt verlies **update**

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:51

Niet? Dus je betaald er echt 7 keer zoveel voor als Totilas? Gaan die veulens dan echt voor zo ontzettend veel weg? :oo

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:51

Ibbel@ Waarom is dat te riskant en mag ze niet zelf met een veulen lopen? :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:57

Ik weet de prijs van Totilas niet maar die veulens gaan inderdaad voor heel veel weg. Heb wat prijzen van jaarlingen gezien met hele goede ouders en die gaan met gemak richting een miljoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:51

Wat sneu dat ze dan met zo weinig verschil verliest eigenlijk heeft ze gewonnen! In mijn ogen dan!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:41

xkimmie schreef:
Ja ik weet dat hij Blame heet. Hij gaat trouwens $35000 per dekking kosten.

ja hij wordt nu als wereld hengst gezien hij heeft gedaan wat geen enkel paard is gelukt hij heeft zenyatta verslagen!
of we nog heel veel meer van hem horen blijft de vraag.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:04

en of we meer van Blame gaan horen :j Iedereen doet net alsof het zo'n wonder is dat hij gewonnen heeft maar hij loopt een heel goed seizoen en werd ook getipt als één van de favorieten, hij is niet van het zelfde kaliber als Zenyatta maar komt zeker wel in de buurt! Hij heeft 13 races gelopen waarvan hij 9 keer heeft gewonnen, twee keer 2de is geworden en 2 keer 3de. Echt niet slecht dus.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:49

Ik blijf erbij dat Zenyatta niet verloren heeft. Op een ondergrond waar ze nauwelijks bekend mee is, met zo'n achterstand, en dan met zo'n klein verschil (neuslengte!) verliezen, nee, écht dat kan niet als verliezen gezien worden. :n

Wel blijf ik het raar vinden dat ze Zenyatta niet vaker op zo'n ondergrond hebben laten rennen om haar er wat meer bekend mee te maken (nog maar 2 keer eerder op zo'n ondergrond gelopen) voor zo'n belangrijke race. Je gaat toch ook niet met een paard dat alleen nog maar in de bak gesprongen heeft ineens een cross country wedstrijd rijden, waar veel vanaf hangt? :D

Of is mijn vergelijking heel cru? :o ik ben voor de rest niet bekend met deze tak van de sport, maar dit vroeg ik me gewoon af. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:57

Rhendera schreef:
Ik blijf erbij dat Zenyatta niet verloren heeft. Op een ondergrond waar ze nauwelijks bekend mee is, met zo'n achterstand, en dan met zo'n klein verschil (neuslengte!) verliezen, nee, écht dat kan niet als verliezen gezien worden. :n

Wel blijf ik het raar vinden dat ze Zenyatta niet vaker op zo'n ondergrond hebben laten rennen om haar er wat meer bekend mee te maken (nog maar 2 keer eerder op zo'n ondergrond gelopen) voor zo'n belangrijke race. Je gaat toch ook niet met een paard dat alleen nog maar in de bak gesprongen heeft ineens een cross country wedstrijd rijden, waar veel vanaf hangt? :D

Of is mijn vergelijking heel cru? :o ik ben voor de rest niet bekend met deze tak van de sport, maar dit vroeg ik me gewoon af. :=

Ja, dat is iets waar ik idd ook niet veel van snap, een goede voorbereiding is immers al bijna gewonnen! Toch!?

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:11

Het grootste verschil tussen de baan op Chuchill downs en die in californie is dat het tijdens de race veel meer omhoog komt. En de laatste paarden krijgen dus alles in hun gezicht. Zenyatta had al twee keer eerder op zo'n baan gelopen maar met een kleiner deelnemersveld dus minder modder wat omhoog kwam. Het verschil met een grasbaan is groter.

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:51

Ja maar aangezien hun strategie hadden ze het kunnen verwachten. Het is dan imo ook raar dat ze daar niet op trainen.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:05

Ja dat is waar. Maar ze laten haar niet zomaar op zo'n baan lopen. Ze heeft er wel op getraint en dat ging goed. Maar het bleef inderdaad een risico, vind ik ook ja.