Hoop echt dat ik het over 5 jaar gewoon allemaal snap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nemurin schreef:Ik weet niet wat het geijkte advies is voor bloedworm op dit moment dus pin me er aub niet op vast!
Nemurin schreef:Justmenatas: Ik vind het zo jammer dat iedereen er standaard van uitgaat dat de gemiddelde dierenarts dit flikt om eraan te willen verdienen, en niet om andere redenen. Die regel wordt ook maar van bovenaf besloten, maar het is de dierenarts die het geld binnenkrijgt, dus die mensen van bovenaf komen er ook niet heel veel verder mee wat zakkenvullen betreft.
Nemurin schreef:Ja ik denk dat die bloedworm hoe dan ook een gevecht blijft, rotbeest dat het is...Dus tot daar betere diagnostiek voor is kun je voor bloedworm beter gewoon preventief blijven klieren denk ik.
Ik weet niet wat het geijkte advies is voor bloedworm op dit moment dus pin me er aub niet op vast!
Edit: ik vind het ook achterlijk ingewikkeld. Blijkt maar weer hoe beperkt je syllabus en de kennis die je voor een tweedejaars tentamen moet hebben eigenlijk zijn...
sanne83 schreef:Er is diagnostiek voor de bloedworm, namelijk mestonderzoek
Als je weet hoe de cyclus werkt van een worm, weet je ook hoe je een mestonderzoek moet interpreteren.
Juist voor de cyathostominae is het mestonderzoek bedoeld.