'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:11

s0173957 schreef:
En de basis aan jonge beloftevolle GP ruiters en amazones is ook immens in Duitsland...
Ze hebben niet de toppaarden die Nederland heeft, maar naast Totilas, Parzival, Salinero en Sunrise heeft Nederland die ook niet...

Sisther, Nadine, Tango,... allemaal goede paarden, zonder enige twijfel, maar niet de toppers zoals die hier boven vermeld!

misschien wel DE toppaarden maar niet de juiste ruiter/combinatie ??

wie weet wordt de nieuwe combi Toot/duitse ruiter ook wel niks ....

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:14

Rambobo schreef:
Denk nou eens even na mensen, PS gaat echt geen winst maken met Totilas .... het dier heeft naar zeggen E15 miljoen gekost ... Toot is voor PS een "hebbedingetje" waarmee hij NOG meer bekendheid gaat krijgen en waarmee hij vele toekomstige toppers gaat fokken en de Duitsers misschien wel de gouden plak gaat bezorgen.

Op de lange termijn kan hij misschien wel veel geld aan Toot verdienen, nafok en naamsbekendheid etc.

Dit jaar hebben de vorige eigenaar 1.4 miljoen gekregen daar de enkele dekken die er beschikbar waren
ondertussen heeft totials alles gewonnen op het weg dus prijs zal niet zakken als het al niet stijgt. En PS zal wel geen dekbeperkingen opleggen dus zal hij de 1.4 per jaar zeker overtreffen. Dus winst? Zeker en vast

Ayasha
Blogger

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:16

Als ie nog 2 miljoen winst maakt (wat echt een bom geld is en volgens mij haalt ie dat niet) dan duurt het nog ruim 7 jaar voor hij de aankoopprijs alleen al terúg heeft... Dan spreken we nog niet over het voer enz wat er in gestoken moet worden. Dus neen, geloof maar niet dat die veel winst gaat maken op Tot ;-)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:17

Citaat:
:j omdat ie geld heeft kon ie wel een gokje wagen en dat zaad levert hem ook voldoende op maar dat je als topruiter moet betalen om zijn paard uit te brengen }:0 gaat er bij mij niet in.

Dan zou hij dus 3000 merries moeten dekken (uitgaande van E5000,- dekgeld) , wilt hij alleen nog maar de vermeende aankoopsprijs eruit halen.
Alle overige onkosten nog niet meegerekend .....

Jammer dat er een ruiter wordt gezocht die betaald om Totilas te mogen rijden, passende combinatie lijkt me beter dan een goed betalende combinatie .... :(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:31

Esther28 schreef:
Wat een verwaandheid zeg van P.S....Krijg een beetje een idee dat Totilas uit pure jaloezie is aangekocht....en nu als geldmachine mag gaan dienen....

Dat is iets wat ik vanaf dag 1 al dacht. Verder blijft het natuurlijk gewoon handelen . persoonlijk boeit me de handel ook niet zo. De verkoop van Okidoki deed me niks en er worden dagelijks paarden verhandeld voor veel geld. Maar bij dit paard zit er toch een apart luchtje aan.

Verder wachten we rustig af wie er straks op rond gaat hobbelen, deze moet wel stevig in de schoenen staan want ben heel benieuwd naar de reacties van de nederlanders als dat paard weer in de ring verschijnt. (verwacht boe geroep)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:33

Ayasha schreef:
Als ie nog 2 miljoen winst maakt (wat echt een bom geld is en volgens mij haalt ie dat niet) dan duurt het nog ruim 7 jaar voor hij de aankoopprijs alleen al terúg heeft... Dan spreken we nog niet over het voer enz wat er in gestoken moet worden. Dus neen, geloof maar niet dat die veel winst gaat maken op Tot ;-)

En dan maar hopen dat er in die 7 jaar niks gebeurd is en dat zijn nakomelingen ook goed genoeg zijn.
Misschien stellen die beesten wel niks voor en zijn de sperma zaadjes van toot niks waard. Maar ach op papier staat het wel leuk Totilas als pappa.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:35

Cowgirl schreef:
Ayasha schreef:

En dan maar hopen dat er in die 7 jaar niks gebeurd is en dat zijn nakomelingen ook goed genoeg zijn.
Misschien stellen die beesten wel niks voor en zijn de sperma zaadjes van toot niks waard. Maar ach op papier staat het wel leuk Totilas als pappa.

Juistem, met al die dingen houd k zelfs geen rekening in mijn berekening. En we weten allemaal dat het leven met paarden niet altijd enkel rozegeur en maneschijn is. Dus neen, mij maak je niet wijs dat ie winst gaat maken op Tot.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:40

Ik vind het vreemd dat hier regelmatig get over it geschreven wordt..... Mogen mensen niet meer praten en nadenken/speculeren over de toekomst van Totilas? Geeft dat dan meteen de indruk dat deze mensen zich er niet overheen kunnen zetten?
Natuurlijk wordt deze kwestie enorm breed uitgemeten en zijn er mensen bij die dit niet kunnen verkroppen, maar erover praten en speculeren vind ik prima kunnen, al helemaal op een paardenforum. :)

Maar ik ben erg benieuwd wie de nieuwe ruiter gaat worden en wat de nieuwe combinatie gaat bereiken. Totilas heeft met Edward al de top bereikt, daar mogen we trots op zijn!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:07

In de paardenwereld draait het ook om geld, anders zouden alle beroepsmatige ruiters toch nooit kunnen bestaan? En nu is het ineens schandalig dat Totilas als geldmachine gebruikt wordt? Ik vind het eigenlijk niet meer dan de normale gang van zaken. Kijk eens bij sporthorses bij de goede paarden, die kosten allemaal veel en worden verkocht om er op te verdienen. Daarnaast is het ook niks raars om te moeten betalen om een top paard of pony te rijden hoor ;)

Als het allemaal liefdadigheid werk was zag de paardensport er heel anders uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:09

De dekkingen zal niet het enigste zijn waar PS winst uit kan halen, als hij een aantal zeer goede, bij Toti passende merries, laat dekken dan kan het zo maar zijn dat hij over een paar jaar een aantal goedgekeurde dekhengsten uit Totilas krijgt en daar zit hem de winst in, niet in de dekkingen of verhuur nu maar op de lange termijn, bij leven en welzijn van Totilas.
En over de verhuur, hoeveel mensen leasen geen paard, de bedragen zullen niet te vergelijken zijn maar als je een ruiter bent die zich met Totilas in de kijker rijd dan zijn er mensen genoeg die je goede paarden aan gaan bieden, in Duitsland zitten veel meer grote stallen en goede paarden dan in Nederland.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:20

bigone schreef:
De dekkingen zal niet het enigste zijn waar PS winst uit kan halen, als hij een aantal zeer goede, bij Toti passende merries, laat dekken dan kan het zo maar zijn dat hij over een paar jaar een aantal goedgekeurde dekhengsten uit Totilas krijgt en daar zit hem de winst in, niet in de dekkingen of verhuur nu maar op de lange termijn, bij leven en welzijn van Totilas.
En over de verhuur, hoeveel mensen leasen geen paard, de bedragen zullen niet te vergelijken zijn maar als je een ruiter bent die zich met Totilas in de kijker rijd dan zijn er mensen genoeg die je goede paarden aan gaan bieden, in Duitsland zitten veel meer grote stallen en goede paarden dan in Nederland.

Ja maar dan heb je het dus over vrij onbekende ruiters/amazones en persoonlijk denk ik niet dat PS Totilas daarvoor beschikbaar zal stellen. Misschien alleen als hij geen betere ruiter/amazone zo gek krijgt die het aandurft en er ook nog geld voor over heeft. Tuurlijk is het een eer als je als ruiter op Totilas mag rijden maar het is ook een eer als een ruiter/amazone van top niveau het de moeite waard vind om jouw paard te rijden.

En wat betreft de nakomelingen tja eerst maar eens zien wat hij op de wereld gaat zetten en zoals ik al zei zal de hype rond de Totilasveulens ook verminderen als elke fokker zomaar welke merrie dan ook kan laten dekken door Totilas. De zeldzaamheid van zijn veulens zal dan verdwijnen.
Persoonlijk vond ik de manier waarop het ging bij CV bijzonder slim, hoog dekgeld en dan ook nog eens heel selectief. Dus alleen bijzonder goede merrie/lijnen. Dan hou je de nakomelingen bijzonder en waardevol.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:25

Easygoing: van jou krijg ik echt het idee dat je het bijna persoonlijk opvat dat Cees Visser Totilas heeft durven verkopen. Ik denk dat je de wereld wel even in perpectief moet blijven zien. Jij hebt er helemaal niets mee te maken wat deze mensen doen. Jouw mening doet er helemaal niet toe. Voor deze mensen is paarden handel, dat is misschien niet jouw manier, maar daar is niets mis mee.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:28

Anoeska schreef:
Easygoing: van jou krijg ik echt het idee dat je het bijna persoonlijk opvat dat Cees Visser Totilas heeft durven verkopen. Ik denk dat je de wereld wel even in perpectief moet blijven zien. Jij hebt er helemaal niets mee te maken wat deze mensen doen. Jouw mening doet er helemaal niet toe. Voor deze mensen is paarden handel, dat is misschien niet jouw manier, maar daar is niets mis mee.

Mischien toch wat beter lezen dan.
Heb ook duidelijk geschreven dat hij in zijn recht stond maar dat hij niet het lef heeft om nu naar voren te treden om de gemoederen te sussen.
Overigens was mijn bericht een reactie op wat eerder in dit topic geplaatst is, daar stelde iemand dat we het alleen over PS hebben maar dat we CV even vergeten en aan de hand daarvan gaf ik mijn mening over Cees Visser.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 03-11-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:29

Hoezo moet hij het lef hebben om de gemoederen te sussen. Hij heeft gedaan wat hij wilde en daarmee is voor hem de kous af. Alsof hij nu ineens verplicht is om heel nederland gerust te gaan stellen. Ik begrijp je gedachtengang gewoon niet zo.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:30

Waar ik echt een beetje moeite mee heb, is dat mensen hier het al hebben over 'boe' roepen als Totilas met een andere ruiter in de ring verschijnt. Dat vind ik bij iedere sport altijd al heel triest gedrag en ik hoop echt dat het in de paardensport niet zo ver komt. Ja, ik vind het ook leuk als een Nederlandse ruiter of amazone het beste blijkt, maar ik kijk wedstridjen nog altijd omdat ik gewoon heel erg kan genieten van een mooie proef, ongeacht de nationaliteit. Als je er zo slecht tegen kan als een ruiter uit een ander land beter is, dan moet je het lekker bij NK's houden.

Ik vraag me af of Visser de gemoederen uberhaubt kan sussen. Alles wat hij zegt gaat toch verkeerd vallen bij een hoop mensen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:39

Maar waarom zou hij open moeten zijn of moeten sussen? Het paard is van hem, en van hem alleen, al had ie hem naar de slacht gedaan. Dan nog had Nederland er geen zaken mee.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:40

Ayasha schreef:
Maar waarom zou hij open moeten zijn of moeten sussen? Het paard is van hem, en van hem alleen, al had ie hem naar de slacht gedaan. Dan nog had Nederland er geen zaken mee.

Gaat het nu over het waarom over het wat als?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:44

Ik begrijp je zin niet :o

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:49

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Gaat het nu over het waarom over het wat als?

Ik denk dat Ayasha van je weten wil waarom CV de mensen zou moeten sussen of de verkoop zou moeten verklaren voor meer begrip, opener moet zijn over de verkoop etc. (anders heeft 'ie "geen ballen").

Waarom zou die man zich moeten rechtvaardigen wanneer hij ZIJN paard wil verkopen? Moet ik me ook eerst op bokt rechtvaardigen wanneer ik mijn paard verkoop? En daarbij gaat het er dan echt niet om of we te maken hebben met een paard als Toot of een of andere simpele mix, maar het gaat erom dat het het paard van CV is en hij er mee kan doen en laten wat hij wil...!

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:52

Weet je, ik denk persoonlijk dat onze Totilas helemaal de ring niet meer in gaat komen.
Tot nu toe is hij namelijk overal nog winnaar in geweest. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Welke ruiter moet willen om Totilas te rijden? Niet alleen de naam van Totilas zou kunnen gaan zakken ook de naam van die eventuele desbetreffende ruiter. Ze zullen met haviksogen bekeken worden. En wat koopt een PS daar nou voor. In mijn ogen veels te veel risico. Hij staat nu immers bekend als het beste dressuurpaard allertijde. Die naam gooi je dan niet zomaar te grabbel. PS ziet geld, ruikt geld, maar heeft het allemaal nog niet.
Het is Edward en Totilas. En niet Edward of Totilas.
Never change a winning team.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:54

Ayasha schreef:
Ik begrijp je zin niet :o

Dat kan ik me voorstellen ;).

Kijk tuurlijk was het zijn paard en zijn goed recht om hem te verkopen aan wie dan ook maar als je zo'n grootheid verkoopt en dan zeker aan een duitser dan weet je van te voren dat dat een hele hoop heisa op gaat leveren al dan niet terecht. Zelf denk ik dan dat je je zelf veel beter geprofileerd had om van dag 1 openheid te geven en alle kritiek over je eigen uit laten storten. Mensen zullen daar aan het eind van de dag dan veel meer begrip en respect voor gehad hebben.
Als we heel eerlijk zijn is CV de persoon die echt schuldig (als we dan toch een schuldige aan moeten wijzen 8-) ) is aan dit hele verhaal en zal hij echt wel geweten hebben wat de verkoop te weeg zou brengen, mijn inziens zou hij dan ook de de kolen uit het vuur moeten halen en hand in eigen boezem moeten steken.
Denk ook dat hij dat wel een beetje verplicht is aan de fans van Totilas en Edward.

Het hebben van een paard zoals Totilas brengt meer verplichtingen mee dan het hebben van paarden zoals wij die hebben ;).
Laatst bijgewerkt door easygoing op 03-11-10 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:57

Whoknows schreef:
Weet je, ik denk persoonlijk dat onze Totilas helemaal de ring niet meer in gaat komen.
Tot nu toe is hij namelijk overal nog winnaar in geweest. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Welke ruiter moet willen om Totilas te rijden? Niet alleen de naam van Totilas zou kunnen gaan zakken ook de naam van die eventuele desbetreffende ruiter. Ze zullen met haviksogen bekeken worden. En wat koopt een PS daar nou voor. In mijn ogen veels te veel risico. Hij staat nu immers bekend als het beste dressuurpaard allertijde. Die naam gooi je dan niet zomaar te grabbel. PS ziet geld, ruikt geld, maar heeft het allemaal nog niet.

Er zijn wel meer ruiters op deze wereld die kunnen rijden als Edward, er zullen zelfs wel ruiters zijn die nog beter kunnen rijden dan Edward.... ;)

Voor een jonge, talentvolle ruiter kan Toot de beslissende sport op de ladder naar succes betekenen....!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:57

Whoknows schreef:

Eens ;). Ben ook bang voor de naam van Totilas en de eventuele nieuwe ruiter/amazone.

Vraag me ergens ook af of PS zich dit keer niet een klein beetje veel vergaloppeerd heeft met de aankoop van Totilas. Ik kan me voorstellen dat het er van te voren allemaal een stuk simpeler uitzag dan dat het in werkelijkheid is.Wat denken jullie?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:59

Adil18 schreef:
Whoknows schreef:

Er zijn wel meer ruiters op deze wereld die kunnen rijden als Edward, er zullen zelfs wel ruiters zijn die nog beter kunnen rijden dan Edward.... ;)

Voor een jonge, talentvolle ruiter kan Toot de beslissende sport op de ladder naar succes betekenen....!

Ja maar die ruiters wil PS niet voor Toot.

En er zijn idd ruiters die beter rijden dat Edward maar feit blijft nog steeds dat de chemie die van de combi edward/totilas afstraalde misschien helemaal niet zo makkelijk te vervangen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:01

En misschien is de chemie met een ander nog wel groter.