Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:@Janine1990, wat heeft dit in vredesnaam te maken met nederland-duitsland vete? Maak jij dat er niet wat van? Als hij naar engeland hem had gekocht, hadden we daar weer vanalles op aan te merken.
muc schreef:Janine1990 schreef:Goed, zal ik dan maar even een conclusie trekken?
Er is nog een heeeeuleboel haat naar Duitsland, mensen weten niet goed hoe er mee om te gaan.
Gelukkig spreken we, als het gaat om de Nederlandse en Duitse paarden over stamboeken en niet van rassen... Scheelt dat ook maar weer. Kwestie van een win-win situatie. Beetje voor Nederland, beetje voor Duitsland. Toch nog iets dat goed samengaat, voordat er oorlog tussen de Nederlandse en Duitse paardenwereld...
Wat een onzin Janine, Ik woon al lang in Duitsland en kan je zeggen dat De Duitsers (paardensport...) meer tegen de Nederlanders zijn dan andersom. Je wil niet weten hoe bv. Anky en Totilas altijd afgekraakt worden in the St. Georg.
Mindim schreef:
Janine1990 schreef:Duitsland en de afschuw voor het 'Nederlandse' systeem... Vanuit GB nog nooit iets over gehoord... Kan aan mij liggen hoor...
Ik geef enkel een conclusie over wat ik hier in het topic lees overigens...
Mindim schreef:Ja en dan nog Janine1990, dat het van 15 oktober is, vast niet iedereen had dat stukje al gelezen. Een beetje vriendelijker mag ook wel, moet je gelijk gaan uithalen?
Waarom is er een heleboel haat naar duitsland volgens jou? Vanwege de hyperflexie, doel je daarop? Dan was duitsland dus boos op nederland ipv andersom en was duitsland die de kwade toon zette, evenals ze Totilas toch behoorlijk hebben afgezeken. Waarom is er in dat opzicht dat haat van nederland naar duitsland en op welke manier weten we daar volgens jou niet mee om te gaan?
Als Totilas naar GB was verkocht hadden we wel aanmerkingen gehad op wie hem dan had gekocht of was dat volgens jou dan allemaal paais en vree?? Dan hadden we allemaal staan juichen?
Rambobo schreef:Daarbij heb ik het idee dat die duitsers de gouden plak willen kopen emt de aankoop van Toot.
Ach ja hij heeft alles van een Nederlandse ruiter geleerd, edward heeft hem groot gemaakt dus zal wel een dubbel gevoel zijn dan voor die duitsers
Janine1990 schreef:Mindim schreef:Ja en dan nog Janine1990, dat het van 15 oktober is, vast niet iedereen had dat stukje al gelezen. Een beetje vriendelijker mag ook wel, moet je gelijk gaan uithalen?
Waarom is er een heleboel haat naar duitsland volgens jou? Vanwege de hyperflexie, doel je daarop? Dan was duitsland dus boos op nederland ipv andersom en was duitsland die de kwade toon zette, evenals ze Totilas toch behoorlijk hebben afgezeken. Waarom is er in dat opzicht dat haat van nederland naar duitsland en op welke manier weten we daar volgens jou niet mee om te gaan?
Als Totilas naar GB was verkocht hadden we wel aanmerkingen gehad op wie hem dan had gekocht of was dat volgens jou dan allemaal paais en vree?? Dan hadden we allemaal staan juichen?
Waarom er haat is naar Duitsland toe? Nou, lees het topic/topics over Totilas op bokt maar eens: "Als je ze niet kan verslaan, koop je het paard maar." "Egoïstisch om het paard van de concurrent te kopen." "Voelt raar dat het paard naar Duitsland gaat." "Schockemöhle is erg onsympathiek."
Kleine greep uit de vele negatieve uitspraken naar Duitsland toe, vele hatende berichten.
Het feit dat Duitsland in de dressuur onze grootste concurrent is, maakt dat het veel erger is om het paard daar naar toe te moeten zien verdwijnen, dan naar bijvoorbeeld GB, waar we als land niet veel van te vrezen hebben gehad de afgelopen jaren.
Als de toon van dit bericht niet naar de zin is, reageer ik maar niet meer op jouw berichten.
Mindim schreef:Je bericht is niet onsymphatiek hoor, maar je reactie op het artikel dat ik plaatste, is nu niet echt volwassen te noemen.
Niet iedereen is daar zo mee bezig hoor, met dat nederland-duitsland gedoe. Ik vind het jammer dat een topper voor de nederlandse paardensport is verkocht naar het buitenland, nu toevallig duitsland. En dat is voor sommigen misschien zuur, omdat de duitsers zich niet altijd even fijn over totilas en gal hebben uitgelaten. Maar naar welk land Totilas ook vertrokken was, het blijft zuur, ook op een britse koper zouden aanmerkingen zijn geweest.
Janine1990 schreef:Waarom er haat is naar Duitsland toe? Nou, lees het topic/topics over Totilas op bokt maar eens: "Als je ze niet kan verslaan, koop je het paard maar." "Egoïstisch om het paard van de concurrent te kopen." "Voelt raar dat het paard naar Duitsland gaat." "Schockemöhle is erg onsympathiek."
Kleine greep uit de vele negatieve uitspraken naar Duitsland toe, vele hatende berichten.
Het feit dat Duitsland in de dressuur onze grootste concurrent is, maakt dat het veel erger is om het paard daar naar toe te moeten zien verdwijnen, dan naar bijvoorbeeld GB, waar we als land niet veel van te vrezen hebben gehad de afgelopen jaren.
Als de toon van dit bericht niet naar de zin is, reageer ik maar niet meer op jouw berichten.
HummerTime schreef:Zo elf pagina's geneuzel doorgeworsteld....
Sterke opmerkingen van Janine1990 !!! Ik heb dubbel gelegen om jouw nuchtere, maar oh zo ware opmerkingen
Vraag me na het lezen van dit alles alleen af of iedereen ook zo zou lopen te janken als "nederland" een toppaard uit het buitenland, zo onder de kont van een topruiter vandaan zou kopen???
HummerTime schreef:Vraag me na het lezen van dit alles alleen af of iedereen ook zo zou lopen te janken als "nederland" een toppaard uit het buitenland, zo onder de kont van een topruiter vandaan zou kopen???
Mindim schreef:Janine1990, laten we het maar eens worden dat we het niet eens gaan worden. Ik deel Hummertimes mening in dat opzicht niet.
If you can't beat them, join them, heeft toch niets te maken met , als je ze niet kan verslaan, koop je het paard, heeft niks met join them te maken.
Janine1990 schreef:mylittlejoy: Het bekende spreekwoord is: If you can't beat them, join them... Waar een ieder deze uitspraak van kan maken... Daar hoef je echt geen Catherine Haddad voor te heten hoor, ik denk dat menigeen hier op bokt dat zelf ook heeft bedacht.
De uitspraak van de Duitse bondscoach is ook gewoon waar, alleen wordt het verkeer geïnterpreteerd, want weet je nog wel wat er achteraan kwam? Namelijk dat het uiteindelijk wel heel wat uitmaakt wat voor paarden je als land voor handen hebt.
Actie is reactie? Prima, maar interpreteer het goed voordat je met een reactie komt.
Je zegt het zelf al, het beste paard gaat naar de GROOTSTE concurrent. Als het beste paard naar Italië of Frankrijk zou gaan, was het waarschijnlijk lang zo'n drama niet geweest als dat het nu is. Omdat dat niet onze grootste concurrenten zijn.
Citaat:Aan de ene kant mist nu de werkelijke wereldtopper aan de Nederlandse kant en aan de andere kant kan Totilas nog makkelijk een flink aantal jaren mee. Veel paarden zitten pas aan hun top als ze een jaar of vijftien-zestien zijn. Daarbij is het ook niet zo dat de beste ruiters Nederlands zijn, waardoor wij de laatste tijd vaak genoegen moeten nemen met de tweede plaats. Het was een kwestie van de beste paarden in mijn ogen.
Suzanne F. schreef:Ach ja Nederland heeft kansen laten liggen. Duitsland had de mogelijkheid zich terug te kopen op het podium en heeft dat gedaan. Ze kopen succes. Nou ja prima, gebeurd in de hele paardensport maar nu een keer op het allerhoogste nivo.
En tja, wat had Nederland moeten doen? Zoals de KNHS zei; dit is een bedrag wat ons voostellingsvermogen te boven gaat, meer dan zoveel jaaromzetten van de KNHS. Dit had niemand kunnen financieren. Ja dan had Edward meer sponsors om zich heen gehad moeten hebben die ieder een deel van Totilas hadden gekocht. Dat had wel gekund.
Janine1990 schreef:Suzanne F. schreef:Ach ja Nederland heeft kansen laten liggen. Duitsland had de mogelijkheid zich terug te kopen op het podium en heeft dat gedaan. Ze kopen succes. Nou ja prima, gebeurd in de hele paardensport maar nu een keer op het allerhoogste nivo.
En tja, wat had Nederland moeten doen? Zoals de KNHS zei; dit is een bedrag wat ons voostellingsvermogen te boven gaat, meer dan zoveel jaaromzetten van de KNHS. Dit had niemand kunnen financieren. Ja dan had Edward meer sponsors om zich heen gehad moeten hebben die ieder een deel van Totilas hadden gekocht. Dat had wel gekund.
Absoluut...
In mijn ogen heeft het team van Gal dat ook gedaan. Gal met zijn ervaring moet al heel snel hebben gezien dat dit een grote ging worden. Hij had heel snel aan de slag kunnen gaan, er zijn aandeel (op het rijden na) in stoppen, praten gaan met sponsors etc.
Blijft achteraf gepraat, er is nu niets meer aan te doen.