Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:54

Abeltje77 schreef:
@ ayasha: auto's en busjes krijgen ze ook om, dus een quad zal ook geen probleem zijn.

En een paard wel dan denk je? ;)

blue_kim: dat blijkt wel mee te vallen gezien er drie gewond zijn.

Ik zou me toch meer zorgen maken om een quad dan om een paard eerlijk gezegd :')

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:55

Ayasha schreef:
Abeltje77 schreef:
Er is al een hoger, stabieler iets uitgevonden en ook al aangehaald in dit topic: de quad.

Lijkt me ook totaal nutteloos.

Daar wordt je als agent vanaf getrokken, zo'n ding wordt omgegooid, je hebt geen overzicht. Totaal nutteloos.

En van een paard kunnen ze niet afgetrokken worden? :+
Om een goeie zware quad om te gooien moet je van goeie huize komen, die dingen zjin gemiddeld even zwaar als het gemiddelde paard dus als ze de quad om krijgen, krijgen ze het paard ook relatief eenvoudig om. ;) Als je met genoeg man bent heb je een paard zo tegen de grond gewerkt.

Zoveel meer schade doet een goed gecontrolleert motorvoertuig niet dan een paard. ;)

Bij een motorvoertuig heb je heel snel kans op HET letsel. Tijdens zo een actie speelt adrenaline natuurlijk ook een rol, dus is een paard dan makkelijker onder controle te houden.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:56

@ayasha: schijnbaar, want ik zie na rellen altijd veel auto's en busjes op hun kant liggen, maar heb nog nooit gehoord dat er een paard op zijn zij ligt.

Dat heeft niets met gewicht oid te maken, maar gewoon met het wezen paard.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:57

De meeste paarden raken gewond doordat er van een afstand met stenen ed. wordt gegooid, er zijn er maar weinig die recht streeks naar het paard lopen (wat vaak ook in beweging en aan het draaien is) en het dier een dusdanig harde optater verkopen dat het gewond raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:57

Ik heb het wel al een keer gezien en heb ook al 1keer 2 politiepaarden in volle galop helemaal panisch langs zien komen ( zonder ruiter erop...()

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:02

Het kan altijd voorkomen Chanel, het blijven immers dieren en je heb nooit in de hand wat er gebeuren gaat. Dat daarbij mensen (zowel agenten als de omstanders) en dieren gewond raken is natuurlijk niet goed te praten. Ik zou het overigens prettig vnden als je een reactie gaf op mijn vraag in mij PB.
Laatst bijgewerkt door Melissa op 05-10-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:06

Zo komen we toch weer bij het traangaskanon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:12

Lovely schreef:

zonder paarden neem ik aan? Het is een goede optie. En wat mij nog de beste optie lijkt is om hekken om de rellers te plaatsen... Ze kunnen nergens heen ( als het goede hekken zijn...bij de rellen in HvH heb ik zelfs een hek omver gekregen om weg te komen) en dan moeten ze elkaar te lijf gaan maar dat doen ze niet want ze hebben alleen maar haat tegen de politie en dan houdt het vanzelf wel op.

Overigens vind ik burgers echt een rotbenaming voor mensen alsof je superieur bent als je bij de politie zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:18

Chanel, heb je wel eens krakersrellen van dichtbij meegemaakt? Een hekje doet niet zoveel dan en het grote nadeel van een traangas- of waterkanon is dat het agressie opwekt waar paarden dat niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:21

Lovely schreef:
[***], heb je wel eens krakersrellen van dichtbij meegemaakt? Een hekje doet niet zoveel dan en het grote nadeel van een traangas- of waterkanon is dat het agressie opwekt waar paarden dat niet doen.

Ja heb krakersrellen, de strandrellen en de ambulancerellen meegemaakt van het prille begin tot het bittere eind. daarom zeg ik ook een goed hek en niet zo'n bouwhekwerk wat ikzelf om krijg... paarden wekken ook agressie op bij rellers hoor en er werd eerder gezegt dat mensen niet dicht bij die paarden durven te komen maar veel rellers hebben vriendinnetjes en die vriendinnetjes hebben .... juist ja een paard en de rellers zijn dan ook echt niet zo bang voor paarden hoor.

Schijt meer in mn broek van die valse honden van de politie.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:23

_Chanel_ schreef:
Lovely schreef:

zonder paarden neem ik aan? Het is een goede optie. En wat mij nog de beste optie lijkt is om hekken om de rellers te plaatsen... Ze kunnen nergens heen ( als het goede hekken zijn...bij de rellen in HvH heb ik zelfs een hek omver gekregen om weg te komen) en dan moeten ze elkaar te lijf gaan maar dat doen ze niet want ze hebben alleen maar haat tegen de politie en dan houdt het vanzelf wel op.

Overigens vind ik burgers echt een rotbenaming voor mensen alsof je superieur bent als je bij de politie zit.

Dat maak jij ervan dan, maar goed heb het even voor je aangepast naar "omstanders"

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:26

Ik als toeschouwer, kraker in de menigte, kan zeggen dat er absoluut geen stenen of wat dan ook van geweld naar die paarden is gebruikt!
het is gewoon niet zo verwonderlijk dat er dieren gewond raken als ze vol galloperend op een mensenmassa van 200-300 man inrennen die geen kant uitkan omdat alles geblokkeerd is met ME..

Bovendien stonden die paarden al super gestrest te stuiteren toen we net met de demonstratie begonnen.. ik zei nog tegen vrienden ' nou tzou me niet verwonderen moesten er paarden gaan flippen, zie ze dan ..'
en idd.. ze gingen zowat flippen, helemaal toen de ME naar ons uitviel.. de paarden gebruiken ze trouwens ook om te provoceren! eventjes van op hun edele dier mensen op het hoofd knuppelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:36

Tuurlijk en die krakers stonden er heel mak bij waarschijnlijk :?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:51

Lovely: Over die laatste rel kan ik niet meepraten maar tijdens de ambulance rellen stonden mensen er wel heel erg mak bij.

Daar ben ik bij de oorzaak geweest en bij alles eigenlijk en weet dus precies hoe het is gegaan en de omstanders werden pas rellers nadat de neergestoken geen hulp kreeg. En de ambulance medewerkers werden niet bedreigd en de ramen waren er ook niet uitgegooit en dat weet ik omdat ik bij die jongen op de grond zat....

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:56

adoratie, ik snap dat als je erbij bent geweest en je zelf een kraker bent, ben het vreselijk is wat er gebeurt is.
Maar sorry hoor, er wordt echt niet zomaar naar de knuppel gegrepen. Dat doen ze echt niet omdat iedereen zo rustig en makkelijk en braaf meewerkt.
Jij zegt dat ze vanuit het niets begonnen te knuppellen. Waarschijnlijk hebben anderen hiertoe de aanleiding gegeven, wat jij niet hebt meegekregen,waardoor het voor jou uit het niets kwam.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:58

Krakers hielden zich toch niet aan de afspraken? Krakers gingen toch ineens buiten afspraken om een te koop staand appartement kraken?
Krakers hadden toch een 'harde kern' die met bivakmutsen en sjaals om de zaak aan het besodemieteren waren?

Als iedereen zo braaf was, waar komen die kapotte winkelruiten, opgebroken straten en omgegooide auto's dan vandaan...Adoratie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:59

Precies en wat is het nut van die vernieligen (geweest)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:02

Abeltje77 schreef:
Krakers hielden zich toch niet aan de afspraken? Krakers gingen toch ineens buiten afspraken om een te koop staand appartement kraken?
Krakers hadden toch een 'harde kern' die met bivakmutsen en sjaals om de zaak aan het besodemieteren waren?

Als iedereen zo braaf was, waar komen die kapotte winkelruiten, opgebroken straten en omgegooide auto's dan vandaan...Adoratie?

dat heeft de politie helemaal zelf gedaan :Y)

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:03

En waar komt die bullshit vandaan dat paarden agressie opwekken??

Een dier die agressie opwekt?
Serieus dan zijn die krakers nog gestoorder dan ik al dacht!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:05

_Chanel_ schreef:
Abeltje77 schreef:

dat heeft de politie helemaal zelf gedaan :Y)

ohja :+
domme Abeltje :Y)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:06

nou nou, misschien kan je het iets netter brengen LaLoena?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:14

Laloena: Je zou je moeten schamen en idd het wekt agressie op. Net zoals wanneer de politie met die valse honden aankomt wekt het alleen maar agressie op. De poitie zelf wekt gewoon agressie op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:19

Relschoppers niet natuurlijk.

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:19

De honden snap ik... Als je zo'n hond ziet blaffen en grommen dan ( ik zou rennen) maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dan denken 'kom laten we erop af gaan'.

Maar een paard? Je rijd er zelf op een...
Ze worden ingezet als machtsvertoon dat weet ik, maar het is een slap excuus om te zeggen dat een paard dan ook maar agressie opwekt en het daardoor geoorloofd is!

Excuses voor het taalgebruik maar vindt het nergens op slaan

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:22

De politie wekt agressie op? Wekt de kleur blauw dan agressie op ofzo? want ze blijven gewoon mensen hoor net zoals jij en ik.
Het zijn alleen mensen die zorgen voor de orde handhaving.
En als je je dus netjes aan de regels houd, heb je geen last van ze.