WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:46

Ja zeker errug jammer van Adelinde... zuur hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:26

Ik vond de muziek van Edward best mooi, maar wel een beetje treurig en wat saai. Maakte ook al een heel verschil met bijv. de Spanjaard, dat was veel vrolijker en meer plezier, dit was zo stijfjes vond ik. Ach... smaken verschillen! Ik ben al niet van de dressuur, ik kan me voorstellen dat liefhebbers meer van de rustige proeven genieten.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:29

Ik hou wel wat van die zware muziek, dan krijg ik echt kippevel.
Ik hou niet van spaanse en van dat salsamuziek.... brrrrrrr haha

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:30

Nou ik ben wel van de dressuur,maar van mij mag de muziek wel wat moderner en meer uptempo hoor,voor mij part lekkere jippiejajee countrymuziek,of een stevige symfonische rockbeat!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:38

Country :') :') ik zie het al voor me. Nee, dat vind ik dan weer niet zo. :P @ Sandeman: dat scheelt al ;) ik vind ook niet alle Spaanse muziek geweldig hoor, maar de paarden wel. Meer mijn ding dan die KWPN'ers. Allemaal smaak dus... ach Toti deed 't 'm niet voor mij, maar ik vond het verder wel een mooie proef hoor. :) Kreeg er alleen weinig gevoel bij.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:44

Zo zie je maar dat iedereen weer wat anders leuk vind en dat maakt het juist zo leuk. Country, nee, lijkt me ook niks. House, beetje trance weer wel.

Op de manege waar ik rijd heb ik al jaren een lievelingsmerrie, ben helemaal dol op haar en voor mij is ze het mooiste paard dat bestaat. Veel mensen vinden haar weer lelijk, enorm grote oren, te brede boeg en een lange rug. En een grote mond haha. Maar ik vind haar prachtig en al zeggen ze 100 x wat een lelijk paard. Prima... ieder zijn ding ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:55

De muziek van Totilas vind ik juist geweldig!! Hoe het juist stil valt in de pirouttes in plaats van extra wordt, kippenvel!
Dat van de Spanjaard vind ik ook mooi, er komt bij mij dan een energie naar binnen borrelen en ik wordt helemaal vrolijk!
Dat is iets wat ik ook bij de Kur vind horen, de muziek moet je iets van emoties ingeven, die doorkabbelende muziekjes doen met niks.

Sandeman van mij hoef je je niet te verdedigen hoor, idd smaken verschillen. Zo vind ik Parcival echt geen mooi paard en over Warum Nicht en Nadine maar helemaal niet te praten. Wil niet zeggen dat ik Parcival geen goed paard vind want dat is hij wel.

Ik denk wel dat mensen de reactie van de Spanjaard verkeerd intepreteren. Maar dat kan je de gemiddelde Nederlander niet kwalijk nemen. Zuid Europeanen zijn veel emotioneler en durven dit ook te laten merken , schamen zich daar niet voor, dan de nuchtere Noord Europeanen. Hierdoor kan de enorme blijdschap van de man en zijn enthousiasme verward worden met gepoch.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:01

Och wat maakt het nou uit of een paard lelijk is of niet, het type KWPN spreekt mij gewoon niet aan, ik houd niet van grote paarden eigenlijk alleen maar van pony's en voor Iberische paarden maak ik een uitzondering. ;) 't Gaat er niet om of ik dat ene paard lelijk vind of niet, nee het is gewoon niet mijn type paard.

Mee eens Cyrina, ik zie geen gepoch maar meer enthousiasme en vrolijkheid... laat die man toch lekker genieten met zijn paard. :)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:03

Ik vond die Kentucky muziek waar het evenement mee begon wel muziek om daar een kur op te kunnen maken in de dressuur.

Veel mensen zien dressuur nog te veel als iets statigs,stijf of communistisch/calvinistisch en daar wordt de muziek dan ook op gebasseerd,moet veel losser ontspannender in mijn ogen,van de paarden wordt immers veel Schwung en durchlassigkeit verwacht,dan mogen van mij de ruiters/amazones ook eens meer Schwung en durchlassigkeit krijgen en dit terug laten zien in de kur en afstappen van die zware legermars muziek of nationale volksliederen muziek.

Maarja zoals we al eerder gezegd hebben,ieders zijn meug!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:07

Jammer heb die kentucky muziek gemist..

Wij zoeken nog muziek voor een carrouselproef

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:16

Ik denk dat het het (Spaanse) temperament is van zowel het paard als de ruiter en eveneens de temperamentvolle muziek. Daar hou je van of niet. Edward Gal en Totilas bijna perfectie, ook kippevel hoor, maar toch word ik warmer van Fuego met zijn Spaanse temperament, gereden door Juan Munoz Diaz die laat zien hoeveel plezier hij er in heeft en trots is. Daarna heb ik smile van oor tot oor op mijn gezicht. :D
Het type paard, tja, dat is ook een verschil van smaak, doe mij maar de PRE!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:24

Haha mijn vriend (is Portugees) twijfelt niet wat hem meer aanspreekt denk ik... :D Nu heeft hij niks met paarden, en ik denk dat de proef van de Spanjaard ook niet-paardenmensen sneller aanspreekt doordat hij meer uitstraling heeft.

Nu even de andere buitenlanders bekijken... :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:50

En toch hou ik wel van shows. Vorig jaar op HE genoten van Jean Francois Pignon :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:51

Ja maar da's wel heel iets anders dan in de dressuurring natuurlijk. :D

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:59

Sandeman schreef:
En toch hou ik wel van shows. Vorig jaar op HE genoten van Jean Francois Pignon :D

Iemand een idee waarom deze meneer wel een tweede naam moest krijgen? _O-
Afbeelding

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:11

:')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:19

PERENBOOMPIE schreef:
Nou ik ben wel van de dressuur,maar van mij mag de muziek wel wat moderner en meer uptempo hoor,voor mij part lekkere jippiejajee countrymuziek,of een stevige symfonische rockbeat!

Haha, maar dat is niet wat de meeste juryleden thuis draaien, denk ik :')

Ooit een oudere man rockmuziek zien luisteren thuis? Hoe oud zullen die jury's zijn :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:31

rock 'n roll zullen de meeste wel kennen en daar zit ook heerlijke muziek tussen! :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:17

Het is iig wel swingend :D komen we misschien een keer van die treurige begrafenismuziek af... sommige gaat nog wel, maar er zijn ook proeven waarvan ik alleen maar treurig word van de muziek. :')

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:23

Ik hou wel van die statige muziek bij een proef...

Al had ons carrouselteam eens een x een proef op muziek van pirates of the caribean, errug gaaf. Beetje swing mag best, maar niet te druk ... Volgens mij heeft Edward ook wel een op trance en proef gereden. was niet met Toot.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:25

Volgens mij heeft bijna iedereen wel eens iets gereden op PotC :') dat wordt zo vaak gebruikt, maar is idd heel geschikt. :j
Statig kan wel mooi zijn... het moet natuurlijk ook maar net bij je paard passen. Je gaat geen zware muziek bij een dun sierlijk paardje afspelen, en ook geen lichtvoetige deuntjes bij een zware brede knol. :)) Maar over het algemeen vind ik de muziek vaak een beetje tam.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:21

Ik vind de muziek van Edward nog steeds erg mooi, maar de muziek van de Spanjaard heeft wel iets 'gezelligs, sfeervols'. Leuke proef heeft de Spanjaard gereden, ik irriteer me alleen ma-te-loos aan zijn handen, terwijl ik me niet snel aan zoiets echt kan irriteren :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:23

Vind Edwards muziek anders niet echt begrafenismuziek :+

En in die kur zit toch ook wat van POTC?? _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:24

Ik heb nergens gezegd dat die van Edward begrafenismuziek is ;) die vond ik nog wel mooi, maar wel een beetje te saai eigenlijk. Maar er zitten muziekjes bij die mij echt wat te rustig/treurig zijn. :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:25

Nee, maar welke proeven wel dan??

Die van de Spanjaard vond ik weer té :')