Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:21

waarom ze niet gebant is is volgens mij al eens gezegt

Omdat ze nu vrij staat om haar kant van het verhaal ook te vertellen

Maar inmiddels heb ik daar een hard hoofd in want ze weet toch dat ze fout was

En ze was onbekend genoeg op tv alleen tjaa wie een paard bij naam roept en tyfusbok noemt Kamilia of zoiets weet ik niet meer zeker

Tja en die hengst als iemand van bokt die naam ziet/hoort weten die ook al weer genoeg ik wist al voor de uitzending wie het was

Met der ''2ling paard''
Ik heb der op Bokt nooit gemogen en wist altijd al dat er een addertje onder het gras zat ze stelde zich altijd zo lekker aan en ach wat was ze toch zielig...

Ik ben wel benieuwt of ze ook tegen Roelie een rechtzaak aangespannen heeft of iets dergenlijks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:21

russel schreef:
Ach ja zij vind dit smullen, hoor haar nu al weer lachen met die pracht lach...

Echt zo'n honende lach! maar vergeet niet dat zij NIET de enige is die via bokt werkt om mensen op te lichten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:28

Hoe ze der paarden noemt moet ze helemaal zelf weten hoor

Maar ik kan me toch echt kwaad maken als je met z'n woorden scheld maarja wie ben ik dan

Ach er zijn meer oplichters hier dan iedereen denkt vrees ik en helaas leiden de goede mensen eronder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:30

Hoe ze zich uitdrukt is persoonlijk, daar zal ze ook gelijkgestemden mee krijgen.

Maar om zieke paarden te verkopen, om een vos als isabel te bestempelen en als dure potientiele dekhengst te gaan verkopen, los van het feit dat ze scheldt, tiert en eng lacht, mensen uitlacht, maar de daden daar gaat het om en die liegen er niet om.

Wij maken rechtsomkeerts, maar bij de mensen is ze super lief, die maakt ze van alles wijs...haar "vriendinnen" vinden het kicken als ze zich zo opstelt en vertelt wie ze weer een poot heeft uitgedraaid, die vinden dat spannend...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:43

Da's vast een gedupeerde buurman! haha, Paard is natuurlijk over het hek gesprongen... :+

Ik vind ook dat als een handelaar slecht handelt, dat ie aan de schandpaal mag. Dat geldt voor een paardenhandelaar, een hondenhandelaar en bromfietshandelaar, kortom een handelaar. Eerlijkheid duurt gewoon het langst!

En ik denk altijd maar: Zo gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Daar probeer ik zo veel mogelijk naar te leven en ik hoop dat ik er goed mee doe.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:52

En toch vind ik het onbegrijpelijk dat ze zoiets op t.v. uitzenden.Ze doen dat echt niet alleen om mensen te waarschuwen,het gaat ze bij SBS puur om de kijkcijfers.
SBS word niet voor nix Drama zender genoemd.
Ik vind zoiets inbreuk op privecy,het kind en haar man staan hier totaal buiten en wie is de dupe?juist het kindje!
Zulke zaken zijn voor de politie en rechter en horen niet op t.v.
Als ze alle 'oplichters' op t.v. willen,heb je de hele dag een uitzending,want er lopen zoveel oplichters rond waar ze uitzendingen van kunnen maken.
Het zal je maar gebeuren,vind het heel erg voor het kindje van haar.Ze zeggen dat ze paarden mishandeld,dit heb ik niet gezien in de uitzending van Undercover,ze schold alleen maar.Maar wie scheld er nu niet op zijn dier?wie roept er nou niet K..T hond,tyfus kat,oprotten,sodemieter op kolére pony,enz.
Overal worden mensen opgelicht door handelaren,er is zat gewaarschuwd:laat het dier keuren voor je het koopt.Maar nee,ze kopen het dier zonder te keuren en stappen dan naar SBS als het dier niet goed blijkt te zijn.
Laat zulke zaken over aan de rechter en niet aan de media.
Denk ook aan de kinderen die erbij betrokken worden,die hier niet om vragen en van nix weten.
Zo denk IK erover.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:53

idefix4 schreef:
Russel zo waar! Ze rakelt het eigenlijk zelf weer op. Ze heeft zichzelf op internet zo bloot gegeven, dat de meesten hier al wisten om wie het ging nog voor de uitzending kwam. Dat heeft ze over zichzelf afgeroepen. Wel sneu dat een kind van 8 daar onder moet lijden natuurlijk, maar ja, ik vind het knap liefdeloos en ondoordacht om jezelf zo te gedragen. Ergens moet mama zich schamen, dat ze haar kind in zo'n pakket heeft gezet! Daar is alleen zij schuldig aan en niemand anders! Tegenover haar man idemdito. Laten we eerlijk zijn: Het is een volwassen kerel, hij had hiertegen kunnen ingrijpen. Dat heeft ie ook niet gedaan dat maakt hem net zo fout. De beelden liegen er niet om. Met de ervaringen van mede-bokkers erbij opgeteld, vind ik wat ze gedaan heeft echt fout. Er kan dan best zo her en der zijn overdreven, maar inderdaad, er zijn gewoon slachtoffers van haar werk.

Helemaal mee eens Anouk !!!!
Het is zeker sneu dat een kind van 8 daar onder moet lijden, maar mevrouw heeft willens en wetens dingen gedaan die niet door de beugel konden en dan kun je verwachten dat hierop actie wordt ondernomen. In het geval van de gedupeerden was er ook een klein kind bij betrokken, die ontroostbaar was omdat haar pony moest worden afgemaakt..... Leg dat maar eens op een goede manier uit aan een kind....... Vreselijk gewoon en dat heeft mevrouw dus ook op haar geweten. Kijk je krijgt terug wat je zelf doet, dus ja dan moet je niet gaan lopen piepen als je leed hebt aangericht dat dit dat ook terugkomt....De gedupeerde moesten eigenlijk massaal ook een schadeclaim indienen bij haar..... dat ze het lef heeft om dit te doen... -:(- Bovendien had de advocaat zoals Alberto vertelde niet eens het hele dossier gelezen en was dus ook nog niet geheel op de hoogte...... :? Ze rakelt het inderdaad zelf weer op en is door haar eigen actie dus weer in het nieuws.....

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:53

_Chanel_ schreef:
Is er misschien een Mod aanwezig die kan uitleggen waarom mevrouwtje C vd D niet is gebant? Is dat uit angst vanwege rechtzaken of omdat er geen gedupeerde bokkers zich bij het team hebben gemeld?

Omdat er niet gemodereerd wordt op zaken die zich buiten Bokt afspelen. Kortom, zolang deze bokker zich op Bokt.nl verder netjes gedraagt en geen foute EA-transacties heeft doen plaatsvinden (zie de regels), is er geen reden om haar te bannen. Daarnaast lijkt het me ook wel zo netjes om iemand kans te geven tot wederhoor in plaats van iemand direct al monddood te maken. Of iemand daar ook gebruik van maakt is niet onze keuze.

Ik ben wel benieuwd wat er uit deze rechtszaak gaat komen, vooral ook omdat zoiets vast consequenties heeft voor de manier van tv maken van Alberto Stegeman en soms heb je toch zo iemand nodig om de onderste steen boven te krijgen.

Gentlegiant

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:55

Der paard staat tekoop op adres van hipisch centrum te hulten...

Goyha ik vind dat je deels wel gelijk hebt
Ik vind het ook zielig voor het kind maar daar is nu eenmaal niets meer aan tedoen...

En dat kan ze later der moeder allemaal kwalijk nemen want als ik dat kind was en als ik een jaar of 18 zou zijn dan had ik der nooit meer hoeven zien zij heeft dat meisje der hele leven verziekt!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:56

gohya schreef:
En toch vind ik het onbegrijpelijk dat ze zoiets op t.v. uitzenden.Ze doen dat echt niet alleen om mensen te waarschuwen,het gaat ze bij SBS puur om de kijkcijfers.
Ik vind zoiets inbreuk op privecy,het kind en haar man staan hier totaal buiten en wie is de dupe?juist het kindje!
Als ze alle 'oplichters' op t.v. willen,heb je de hele dag een uitzending,want er lopen zoveel oplichters rond waar ze uitzendingen van kunnen maken.
Het zal je maar gebeuren,vind het heel erg voor het kindje van haar.Ze zeggen dat ze paarden mishandeld,dit heb ik niet gezien in de uitzending van Undercover,ze schold alleen maar.Maar wie scheld er nu niet op zijn dier?wie roept er nou niet K..T hond,tyfus kat,oprotten,sodemieter op kolére pony,enz.
Overal worden mensen opgelicht door handelaren,er is zat gewaarschuwd:laat het dier keuren voor je het koopt.Maar nee,ze kopen het dier zonder te keuren en stappen dan naar SBS als het dier niet goed blijkt te zijn.
Denk ook aan de kinderen die erbij betrokken worden,die hier niet om vragen en van nix weten.
Zo denk IK erover.

Wat haar kind gebeurt is inderdaad niet leuk. Maar heeft ze wel aan haar moeder te danken. Maar wat vind je nou van het kind wat door haar een veulen was beloofd en wat later weer door haar ingetrokken werd? Man, ze heeft zoveel op haar kerfstok.... ze is tig keer verhuisd omdat de grond onder haar voeten te heet werd. Kind kent geen ander leven als dit.

Zou een geval van jeugdzorg moeten worden imo.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:57

gohya schreef:
Zo denk IK erover.

En dan nog meer leed bij mens en dier achter de schermen houden. Kunnen oplichters en bedriegers en weet ik niet veel wat voor gespuis nog makkelijker hun gang gaan. nee het is goed dat men er aandacht aan besteed. Door de media worden veel zaken openbaar en weten ook buitenstaanders wat er speelt en zijn op hun hoede... Als mevrouw zich netjes had gedragen waren de beelden ook niet nodig geweest en de beelden liegen niet. Die lieten heel duidelijk zien en horen dat er zaken gebeurden en vertelt werden die gewoon niet kunnen....... moet je dat dan gewoon laten gebeuren. Pas als het mensen zelf overkomt reageren ze anders en als je maar genoeg leed hebt meegemaakt ben je blij dat zulke zaken wel degelijk in de openbaarheid gebracht worden.

Kijk als je "verkeerd" bezig bent weet je dat je onherroepelijk ook de mensen om je heen hierin betrekt, dat is de consequentie van je handelen en niet van anderen !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:57

Dat haar kind gepest wordt.. stjsaa.. Jammer voor het kind maar ik hoop dat C daar echt heel veel verdriet van heeft. Het is haar eigen schuld, denk ook niet dat ouder van andere kinderen hun kind graag bij C in huis zullen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:58

Idd slimmerik. Jeugdzorg zou een hele goede zijn om bij hun gezin betrokken te worden. C verziekt de jeugd van haar dochter.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:03

slimmerik schreef:
gohya schreef:
Zo denk IK erover.

Wat haar kind gebeurt is inderdaad niet leuk. Maar heeft ze wel aan haar moeder te danken. Maar wat vind je nou van het kind wat door haar een veulen was beloofd en wat later weer door haar ingetrokken werd? Man, ze heeft zoveel op haar kerfstok.... ze is tig keer verhuisd omdat de grond onder haar voeten te heet werd. Kind kent geen ander leven als dit.

Zou een geval van jeugdzorg moeten worden imo.

Natuurlijk is dat niet leuk voor dat kind.Kind is superblij gemaakt en dan gaat het opeens niet door.
Maar dat is op te lossen door een ander veulen te kopen voor dat kind?Denk dat ze daar net zo blij mee is hoor.Kinderen krijgen in hun leven wel vaker te maken met een tegenvaller,daar leren ze van,ondanks dat het sneu is voor het kind.
En een moeder die een dure pony koopt voor haar dochter,voor die prijs laat je het dier toch zélf keuren?
Het meisje heeft het aan haar moeder te danken?ja klopt,het kind vraagt er niet om.Maar het kind vraagt er ook niet om om alles op t.v. te laten zien.
Weet je wat het is in Nederland?
Het grootste Vermaak is Leedvermaak!
Hoe meer leed op t.v. hoe meer kijkers!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:04

Hilli schreef:
_Chanel_ schreef:
Is er misschien een Mod aanwezig die kan uitleggen waarom mevrouwtje C vd D niet is gebant? Is dat uit angst vanwege rechtzaken of omdat er geen gedupeerde bokkers zich bij het team hebben gemeld?

Omdat er niet gemodereerd wordt op zaken die zich buiten Bokt afspelen. Kortom, zolang deze bokker zich op Bokt.nl verder netjes gedraagt en geen foute EA-transacties heeft doen plaatsvinden (zie de regels), is er geen reden om haar te bannen. Daarnaast lijkt het me ook wel zo netjes om iemand kans te geven tot wederhoor in plaats van iemand direct al monddood te maken. Of iemand daar ook gebruik van maakt is niet onze keuze.

Ik ben wel benieuwd wat er uit deze rechtszaak gaat komen, vooral ook omdat zoiets vast consequenties heeft voor de manier van tv maken van Alberto Stegeman en soms heb je toch zo iemand nodig om de onderste steen boven te krijgen.

Iemand die door een teugeltje ervan af getrapt wordt krijgt geen kans tot wederhoor op het forum. Mods hebben toch haar mail adres waar wederhoor op kan plaatsvinden? Ze heeft hier op bokt ook een meisje een paard verkocht wat vele jaren ouder blijkt te zijn. etc. etc. etc.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:12

gohya schreef:
Zo denk IK erover.

Dat haar kind de dupe wordt is in en intriest. Hier ligt dus duidelijk een taak voor haar omgeving. School, ouders van pestende kinderen en ook zeker jeugdzorg. Maar zoals ik madam ken overdrijft ze als de beste. Heeft zich ook in alle drama overbodig af laten voeren in een ambulance etc.

Maar kind is dus absoluut niet het slachtoffer van de media maar het slachtoffer van de moeder. De media heeft de plicht imo wantoestanden aan het licht te brengen en slachtoffers op te roepen zich te melden. (wat ook volop in gang is)

De slachtoffersrol van de vader zie ik in deze helemaal niet: volwassen kerel die zijn kind aan de praktijken van moeder bloot stelt en moeder ook nog steeds maar aan laat klooien. Heeft het dus ook voor het geld gedaan.

En dat mishandelen? Dat is door diverse getuigen geconstateerd buiten de uitzending.

Dat wijf is gewoon geen slachtoffer maar dader.

.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:18

gohya schreef:
Natuurlijk is dat niet leuk voor dat kind.Kind is superblij gemaakt en dan gaat het opeens niet door.
Maar dat is op te lossen door een ander veulen te kopen voor dat kind?Denk dat ze daar net zo blij mee is hoor.Kinderen krijgen in hun leven wel vaker te maken met een tegenvaller,daar leren ze van,ondanks dat het sneu is voor het kind.
En een moeder die een dure pony koopt voor haar dochter,voor die prijs laat je het dier toch zélf keuren?
Het meisje heeft het aan haar moeder te danken?ja klopt,het kind vraagt er niet om.Maar het kind vraagt er ook niet om om alles op t.v. te laten zien.

Ik ben het helemaal met je eens :j
Grappig is dat er eerder mensen waren die een gedupeerde naief vonden en nu de 'schuld' bij de verkoper neer leggen.

Je hebt als koper onderzoeksplicht... en apart is dat in het NL recht steeds meer die onderzoeksplicht gaat gelden ipv de meldingsplicht.
Het is een groot sensatie verhaal, van 1 kant belicht, gemaakt door leken op paardengebied voor leken op paarden gebied...
Als er dan een rechtzaak volgt en die wordt verloren door een 'gedupeerde' dan deugd het nederlands recht spontaan niet meer... maar geen hand in eigen boezem steken (ja in den beginnen wel... maar later alleen maar vingerwijzen, naar een stamboek, welke eerder bedankt werd voor de hulp, de verkoper maar niet kritisch naar zichzelf kijken.

Wie heeft de topics gelezen van een gedupeerde?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:19

slimmerik schreef:
Mods hebben toch haar mail adres waar wederhoor op kan plaatsvinden? Ze heeft hier op bokt ook een meisje een paard verkocht wat vele jaren ouder blijkt te zijn. etc. etc. etc.

Dan moet iemand wél wederhoor willen geven. Ik ben wel moderator geweest maar ik was al zwart voor dit euvel zich heeft afgespeeld. Ik weet dus ook niet wat er geprobeerd is, al zal het team zich daar ook niet over uitlaten (net als andere zaken).

Wat dit betreft mag het team denk ik blij zijn dat de eigenlijke gebeurtenissen zich hierbuiten hebben afgespeeld, want hier word je niet vrolijk van :n

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:21

gohya schreef:
Zo denk IK erover.

gohya schreef:

Gohya zal best dat er geen mooier vermaak is dan leedvermaak....... Maar vaak maken die mensen het er zelf naar toch???
....Inbreuk op privecy..... ??
Je privacy is misschien inderdaad in het geding, maar ja je weet dat als je iets doet wat het daglicht niet kan verdragen er een keer komt dat iemand dat aan de kaak gaat stellen en dan betreft het je privacy.... ja die dan niet om zomaar een reden "geschonden" wordt......
Als je met je hoofd op televisie komt en je doet iets wat niet zo slim is, krijg je inderdaad leedvermaak dus..... ???
Als deze mevrouw zich netjes aan de wet had gehouden en niet goedegelovige mensen bedonderd had, waren er nooit beelden uitgezonden toch ???? Bovendien hebben ze van dat TV programma heel netjes haar gezicht en stem onherkenbaar gemaakt.
Goed dat naar die uitzending waarin het leed werd gemeld zoveel kijkers hebben gekeken, dan zijn de mensen ook gewaarschuwd om dus geen dure pony te kopen zonder te keuren, waardoor de beelden dus ook toegevoegde waarde hebben..... Niet iedereen weet precies hoe dit soort zaken allemaal precies werken en NU dus wel, dat is toch alleen maar goed ??
Ik heb alleen die vrouw gezien en verder geen kind volgens mij, dus zie ik niet in waarom het kind gedupeerd zou worden door die beelden. Wat mij het meest is bijgebleven is de manier waarop mevrouw aan het schelden was. Dat zijn toch beelden die het kind toch ook ziet? Lekker als je dat dan ziet........ Lijkt me dat ze daar meer problemen mee heeft uiteindelijk..... Niemand weet toch wie het kind is??? en zo ja dan kennen ze de rest van de familie toch ook?
Laatst bijgewerkt door andamoon op 30-09-10 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:22

Alane, als een garage een ondeugdelijke auto verkoopt ligt ie er meteen uit bij de BOVAG. Mag bokt ook wel eens doen bij de oplichtende paardenhandelaars.

@in het algemeen: Moet trouwens dat wijf wel goed doen dat er nog steeds paardenmensen haar manier van werken waarderen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:22

De manier waarop ze met haar kind om gaat is zeker jeugdzorg waardig. Maar goed zolang niemand aan de bel trekt zal op dat vlak niets gebeuren. Dat is sneu voor kindlief, absoluut maar aan de andere kant weet ze ook niet beter. Dat C. een flink aantal steekjes los heeft is duidelijk. Ze mag van mij hier persoonlijk reageren. Ze weet dondersgoed wat ze fout heeft gedaan, maar zal het nooit maar dan ook nooit toegeven.
Ik zou het mooi vinden als ze hier een reactie zou geven, maar dat gaat niet gebeuren, daar neemt ze dan wel een handlanger voor! Spant ze gewoon de zoveelste meid voor dr karretje die het hier voor haar op komt nemen.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:28

slimmerik schreef:
Alane, als een garage een ondeugdelijke auto verkoopt ligt ie er meteen uit bij de BOVAG. Mag bokt ook wel eens doen bij de oplichtende paardenhandelaars.

@in het algemeen: Moet trouwens dat wijf wel goed doen dat er nog steeds paardenmensen haar manier van werken waarderen.

Zo'n mensen moeten net als degene die paarden tijdens het trainen mishandelen, voor het leven geroyeerd worden. Dus dat ze nooit meer zoiets mogen doen...... maar misschien komt dat nog wel. Het is te hopen dat mevrouw door haar acties zoveel aandacht vestigd op dit "probleem" dat er uiteindelijk inderdaad zoiets komt als een "BOVAG" voor handelaren.........

Och nu waarderen nog steeds "paardenmensen" haar manier van werken tot ze zelf door haar gedupeerd worden.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:35

Moderatoropmerking:
Ik heb een heel aantal offtopic reacties verwijderd.
Het gaat hier over de zaak van Alberto Stegeman en het lijkt me niet nodig om het hele verhaal nogmaals boven te halen en welke paarden ze nu weer te koop heeft staan. Mocht je vragen hebben waarom de mods haar nog niet geband hebben, kun je óf het antwoord van Hilli lezen, óf één van de mods een pb sturen, dat hoeft niet open en bloot (en offtopic) in dit topic te staan. Bedankt allemaal.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:39

slimmerik schreef:

ben je niet op de hoogte van de laatste stand van zaken...
ook een bovag garage verkoopt auto's met en zonder bovag garantie, en daarop wordt hij echt niet uit de bovag geschopt... en daar zit hem het verschil.... mensen kunnen wel paarden vinden die te koop staan via het internet, maar niet verdiepen in waar op te letten bij aankoop...

het zijn de mensen die paarden willen die bedonderd worden, niet de paardenmensen, die keuren die manier van werken niet goed.. ,maar iemand te kunnen bedonderen moet die zich wel laten bedonderen....

en daarnaast vind ik dat je mensen nog steeds met respect kunt benoemen, dat 'wijf' slaat helemaal nergens op, en verteld meer over jou dan over haar.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:41

andamoon schreef:
slimmerik schreef:

Zo'n mensen moeten net als degene die paarden tijdens het trainen mishandelen, voor het leven geroyeerd worden. Dus dat ze nooit meer zoiets mogen doen...... maar misschien komt dat nog wel. Het is te hopen dat mevrouw door haar acties zoveel aandacht vestigd op dit "probleem" dat er uiteindelijk inderdaad zoiets komt als een "BOVAG" voor handelaren.........

Och nu waarderen nog steeds "paardenmensen" haar manier van werken tot ze zelf door haar gedupeerd worden.....

Ja maar die mensen zullen er nooit in trappen naar eigen zeggen, omdat ze 'slim' genoeg
zijn om hier niet door ingepakt te worden. Nu het in de media is lijkt het inderdaad allemaal
erg makkelijk om te zeggen dat je hier nooit in zult trappen, maar dat komt omdat we het
nu weten. Als je een niets vermoedende klant bent, laat je je écht wel in pakken door de
mooie praatjes van deze tante... Helaas..