Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Chaos schreef:
Op Gran Prix niveau is het misschien nog moeilijk, maar die tijd komt er wel.
De Friezen worden contstant beter, mooier, en fijner!
In de klassen B t/m Prix st. Georges ken ik heel wat Friezen die de KWPNers er regelmatig uitrijden.
Friezen worden nu eenmaal steeds beter..
Ik ken ook heel wat KWPN'ers die de Friezen meer dan regelmatig het nakijken geven. Dus dat is niet helemaal een fair argument
Chaos schreef:_San87_ schreef:
Ik ken ook heel wat KWPN'ers die de Friezen meer dan regelmatig het nakijken geven. Dus dat is niet helemaal een fair argument
Oja. Dan mag jij mij eens uitleggen waarom niet? Het bewijs dat Friezen contstant beter worden kun je nakijken bij de sportresultaten. Er zijn een aantal hengsten die altijd meedingen voor de prijzen, op hoog niveau -tegen de KWPNers. Dat het andersom ook voorkomt lijkt me logisch maar daar gaat het niet om. Het feit dat de Friezen al steeds vaker de jury's zo weten te imponeren met hun voorkomen en gereden proef dat ze boven de KWPNers of andere "rijpaarden" worden geplaatst geven de groei die het Friese Sportpaard doormaakt heel goed weer.
Chaos schreef:Een aantal van jullie zijn, zoals ik al eerder zei zo gigantisch zwart/wit. Of je hebt een bord voor je kop, dat kan natuurlijk ook. Iedereen mag zijn mening hebben over de Friezen, maar alleen omdat iemand een mening heeft wil het niet zeggen dat de Fries ook daadwerkelijk niet goed is.
Chaos schreef:Er lopen er een paar denderend in het Prix saint Georges, daar kun je niet omheen. En ik denk dat het inderdaad niet lang meer duurt voordat er meerdere in het Gran Prix mee zullen wandelen, die het nog goed zullen doen ook.
En nu jij San.
Chaos schreef:Ik meet niet met 2 maatstaven, je gaat het hebben over 2 totaal verschillende dingen.
Dat de KWPNers top zijn, dat weet ik! Dat wij gigantisch goede hengsten hebben, dat weet ik ook.
Maar wat ik óok weet, is dat er HEEL VEEL MEER KWPNers in de dressuursport lopen dan dat er Friezen lopen.. Dus weeg dat is tegen elkaar af? Dan denk ik idd dat Friezen hard op weg zijn zichzelf op de kaart te zetten wat betrefd topsport.
Want er zit ook ongelooflijk veel driet tussen de KWPNers.. Misschien nog wel meer als bij de Friezen. Ook weer omdat de aantallen anders liggen.
Ik heb het over een aantal van jullie, dus ik zeg nergens dat JIJ gezegd hebt dat Friezen niet goed zijn..
Bomba schreef:Hoe vaak zie je een Fries in de ZZ-licht t/m Grand Prix een score van 70% of meer realiseren? Ik zie het zelden gebeuren..
sympie schreef:maar wat is hier nu eigenlijk het probleem????
Peter rijdt al een jaar GP, Claudia 6 maanden. Dus Peter heeft al meer wedstrijden gereden dan Claudia, ( vandaar ook zijn hogere ranking) Maar die keren dat ze samen gestart zijn op dezeflde concours, stond Claudia 3 van de 4 keer boven hem.
Dus wie is dan de beste....... in mijn ogen toch Claudia dan?
En altijd dat gemekker over de discriminatie van Friezen, jeetje, het is precies altijd een excuus om je erachter weg te stoppen. " We hebben niet veel punten gekregen want we reden met een Fries,...."
Indien Peter beter was geweest dan Claudia, dan zou hij zeker mogen gaan, of dat het nu met een Fries, cavia, of koe was geweest. Punt.
Hilda79 schreef:Doe jij dan altijd mee voor de winst ook als je echt al weet dat je nooit beter zult klasseren dan de middenmoot of zelfs de laatste groep van een klassement?
Ik haak in op de opmerking "meedoen is belangrijker dan winnen" waarop jij zegt "Als men alleen voor het meedoen rijdt, wat is dan nog het doel van dressuur?".
Als je dus alleen maar rijdt als je winnen kunt dan ben je bezig met de winst en niet met de dressuur ansich.
Meedoen is belangrijker dan winnen.
In de basissport rijdt men mee voor winstpunten, ervaringen en als daar dan eens een prijs bij zit is dat een extra stimulans.
Als je de top bereikt hebt, in dit geval de GP, dan is het lijkt mij voor sommige ruiters/amazones belangrijker om mee te mogen doen aan een bepaald concours dan het winnen aangezien we allemaal weten dat bij dit soort wedstrijden al vooraf bekend is wie er voor de prijzen zullen rijden en wie voor de ervaring, eer om er te mogen rijden.