Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:49

Kido schreef:
millennium schreef:
Alleen even een (misschien dom) vraagje; behoort Anky binnen de westernsport en dan de reining (sorrie, heb van deze tak niet zoveel verstand :o ) nou bij beste van Nederland? Want kan me voorstellen dat er naast Anky nog wel een aantal toppers zijn, welke niet deze roem hebben.
Kan me voorstellen dat ze wel bij de beste behoort, aangezien je anders niet in het team zit, maar horen de 'wedstrijd-westernruiters' nou veel veel van Anky binnen deze dicipline?

Die discusie is nu al zo vaak gevoerd....

Nou, ik hoef er geen discussie over te voeren hoor :Y) . Was enkel een vraag meer niet. Daarnaast kom ik niet vaak in hete discussie-topics, dus discussies over anky's rijden wat betreft de westernsport heb ik nooit mee gekregen.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:52

Jorie schreef:
HumbleTalent schreef:
Oh dus een top endurance ruiter zou ook binnen een jaar mee moeten kunnen doen aan de eventing op de WEG? Het goed zijn in de basis wil niet zeggen dat je goed bent in de dicipline op hoog niveau..

Dat bedoel ik dus niet. 8-) Anky zit op hoog niveau. En nog wel in een discipline die de basis vormt voor alle andere disciplines.
Geloof dat ik een aantal top endurance ruiters (voor zover we die hebben in NL maar dat is weer een hele andere discussie) echt niet in een dressuurring zou willen zien. :+

Dressuur zoals Anky die beoefend is niet de basis voor alle andere disciplines. Er is een duidelijke scheidingslijn tussen dressuur en het dressuurmatig rijden. Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat als iemand Grand Prix kanrijden dat ze dan ook in alle andere sporten fantastisch moet zijn want ze rijdt tenslotte top in een discipline die aan de basis staat van alle andere. Nonsense.

Daarbij ligt topreining en topdressuur echt mijlen ver uit elkaar. Hou dus op met het roepen dat als Anky zo goed is in dressuur dat ze dan ook zo goed moet zijn in reining. Dat is appels met peren vergelijken.

Ja Anky heeft talent, middelen en mogelijkheden om goed te zijn in elke paardensport, maar om op hoog niveau twee rijstijlen te combineren is bijna onmogelijk. Zelfs binnen de westernsport rijden geen mensen van de top pleasure mee in de top reining of van de top reining mee in de top pleasure. Zelfs dat ligt al zover uit elkaar laat staan dat top dressuur daarbij in de buurt gaat komen.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:55

HumbleTalent schreef:
[

Ja Anky heeft talent, middelen en mogelijkheden om goed te zijn in elke paardensport, maar om op hoog niveau twee rijstijlen te combineren is bijna onmogelijk. Zelfs binnen de westernsport rijden geen mensen van de top pleasure mee in de top reining of van de top reining mee in de top pleasure. Zelfs dat ligt al zover uit elkaar laat staan dat top dressuur daarbij in de buurt gaat komen.

Dat kun je natuurlijk nu allemaal wel zeggen, maar blijkbaar lukt het Anky wel. Want ze zit in het team voor reining en staat reserve voor de dressuur.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:57

Jorie schreef:
Western mensen kijken misschien met kromme tenen maar ik denk dat mensen ook gaan denken, dat wil ik ook

Nog een uitstekende reden om Anky niet mee te laten gaan.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:58

Moeni11 schreef:
HumbleTalent schreef:
[

Dat kun je natuurlijk nu allemaal wel zeggen, maar blijkbaar lukt het Anky wel. Want ze zit in het team voor reining en staat reserve voor de dressuur.

Dan heb je dit topic niet goed gelezen en dus niet in gezien dat Anky niet vanwege haar reining talent in het team zit.
Anky rijdt op dit moment mediocre in de reining en zeker geen top!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:58

Blijkbaar heb je de voorgaande pagina's niet gelezen.. Anky is geen topreiner, ze komt wel leuk mee maar daar is ook alles mee gezegd..

Moeni11

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:01

Ik heb het wel gelezen maar redeneer gewoon anders.

Ze zit in het team, er was niemand anders beschikbaar en mijn inziens behoor je toch redelijk bij de top van Nederland als je geselecteerd wordt voor het WEG.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:04

Als je geselecteerd zou worden puur op prestatie dan klopt jouw redenering volledig.

Maar ja soms is dat niet het geval en dan behoor je ook al ben je teamlid dus niet tot de top..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:06

ook nog een puntje wat mij zorgen baat.
het nederlands team heeft totaal geen back up als het om reserve paarden gaat..
er zijn niet meerdere cri paarden.
als dit wel het geval was had jurgen wel mee kunnen gaan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:10

HumbleTalent schreef:
Dan heb je dit topic niet goed gelezen en dus niet in gezien dat Anky niet vanwege haar reining talent in het team zit.
Anky rijdt op dit moment mediocre in de reining en zeker geen top!

mag ik eigenlijk eens vragen waar Nederland staat ongeveer in "een ranking " wat betreft reining of western riding ?
ik kan me namelijk voorstellen dat zoiets toch ook een rol speelt
als ik bvb kijk in het springen ..dan is vaak de reserveruiter van de "toplanden "nog een stuk beter dan de beste ruiter van de mindere landen ..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:13

Moeni11 schreef:
Ik heb het wel gelezen maar redeneer gewoon anders.

Ze zit in het team, er was niemand anders beschikbaar en mijn inziens behoor je toch redelijk bij de top van Nederland als je geselecteerd wordt voor het WEG.

Er waren zat andere mensen beschikbaar, maar het team is volgens mij niet helemaal gekozen op prestaties.

Daarbij staat de KNHS selectie binnen de reining niet garant voor het bij de top van Nederland horen.

@Besita, NL staat laag. Echter hebben we ook niet echt goede teams gehad de laatste jaren. Ligt mij bij dat we een jaar geleden uberhaupt geen team meer hadden door de homulus en het matige beleid.

Ranking in mijn ogen zal iets zijn van
Amerika
België
Oostenrijk
Italië
Duitsland
Zweden
Nederland

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:13

we zijn 7e geworden in 2008 op de fei reiningmasters

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:14

Dat kom dan weer mooi overeen met HT :))

Moniek

humble talent je was me voor hihi

horseyfries

Anky zit wel vanwege haar reining talent in het team.... Er zijn een heleboel mensen die slechter scoren dan haar, en degenen die beter scoren hebben ofwel een geblesseerd paard ofwel een andere reden om niet voor Nederland uit te komen.
Dat er blijkbaar problemen zijn tussen bepaalde mensen en paarden geblesseerd zijn is toch niet Anky's fout?
Zij is dan reserve als 'best of the rest" op basis van haar prestaties.

HT, wie is volgens jou wél beschikbaar en heeft beter gepresteerd dan Anky? En aub geen mensen noemen die op basis van ruzie met de bondscoach niet mee willen doen, of niet voldaan hebben aan de selectieprocedure daardoor.
Noem eens iemand die aan alle eisen voldaan heeft en zich ook beschikbaar stelt met deze bondscoach?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 01-09-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:16

je vergeet Canada nog boven NL HT. en volgens mij nog wel wat langen.. weet de hele lijst nie tuit mn hoofd.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:16

horseyfries schreef:
Anky zit wel vanwege haar reining talent in het team.... Er zijn een heleboel mensen die slechter scoren dan haar, en degenen die beter scoren hebben ofwel een geblesseerd paard ofwel een andere reden om niet voor Nederland uit te komen.
Dat er blijkbaar problemen zijn tussen bepaalde mensen en paarden geblesseerd zijn is toch niet Anky's fout?

nee dat is het niet..anky gaat niet mee voor enorme bijdrage ..
ze gaat mee omdat ze geld heeft en vooral een grote aanzien is ,,dat is waar casper zo dol op is

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:17

horseyfries schreef:
HT, wie is volgens jou wél beschikbaar en heeft beter gepresteerd dan Anky? En aub geen mensen noemen die op basis van ruzie met de bondscoach niet mee willen doen, of niet voldaan hebben aan de selectieprocedure daardoor.
Noem eens iemand die aan alle eisen voldaan heeft en zich ook beschikbaar stelt met deze bondscoach?

Moniek, voor jou dezelfde vraag dan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:18

apart dat een "beginner" zo ineens bij het topteam mag...Maar than again met zulke
paarden schiet je al snel naar de top..

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:19

horseyfries schreef:

De mensen die beter hebben gepresteerd dan Anky hebben het geld er gewoon niet voor!
Probeer maar eens sponsors te vinden voor de Reining, of een paar duizend euro bij elkaar te krijgen voor een wedstrijd in Amerika.
En Anky heeft zich officieel niet eens gekwalificeerd, zij voldoet bij lange na niet aan de eisen.
Zij was 1 van de weinige die er genoeg geld voor hadden, en met geld kom je blijkbaar al een heel eind.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:20

Moniek schreef:
ook nog een puntje wat mij zorgen baat.
het nederlands team heeft totaal geen back up als het om reserve paarden gaat..
er zijn niet meerdere cri paarden.

Dat verbaast mij echt. Hoe lang fokken we in NL nu al quarterhorses? Dan moet de toekomst er ondertussen toch een keer bijgezeten hebben.. Is het zo dat de top instort op het moment dat Tabasco afscheid neemt? Waar blijven zijn nakomelingen bijvoorbeeld?
Dat zou qua ontwikkeling echt een slechte zaak zijn denk ik..?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:20

het probleem zit al veel eerder horseyfriend zoals ook al eerder aangegeven.
de top heeft niet eens meegedaan voor de kwalificaties omdat het DAARVOOR al mis is gegaan.

en tja, als je geen goed team kunt samenstellen moet je ook als goede coach de keuze kunnen maken dan maar niet met een team te gaan maar alleen 1 of 2 individuel te laten gaan.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:21

horseyfries schreef:
horseyfries schreef:

Moniek, voor jou dezelfde vraag dan.

en dat is dus het probleem die zijn er niet meer of niet veel die of voor de coach mee tellen of diegene die niet onder dat hoedje wilt rijden.
Ik zeg wil je het precies weten moet je de cri lijsten opzoeken en de punten bekijken

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:22

Tuurlijk zal het wel een beetje aan de coach liggen, aan het geld en al die andere bijzaken.

Maar ik proef toch echt ook wel een beetje kift in alle postings hoor :o

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:23

nou moniek/cer er zijn genoeg goede paarden in nederlands bezig, kijk maar eens wat meneer de bruijn op zn naam heeft staan.
maar ook daar heeft de bondscoach niks mee gedaan, waardoor een van zijn toppers (great sun burst) waarschijnlijk gaat uitkomen voor het belgische team.
can't blame him.