Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
easygoing schreef:Waarom niet eens de aandacht richten op de basis?
Betere rijscholen, meer educatie behalve dan alleen dat suffe uurtje rondjes tuffen op paarden die de hele dag van alles te verwerken krijgen. Als we die basis nou eens goed voor elkaar hebben kunnen we allemaal weer meepraten met de mensen die daadwerkelijk weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn.
horseyfries schreef:Dus ondanks dat je nu toegeeft dat het altijd al zo is geweest is het toch de schuld van Anky?
Huertecilla schreef:easygoing schreef:Waarom niet eens de aandacht richten op de basis?
Betere rijscholen, meer educatie behalve dan alleen dat suffe uurtje rondjes tuffen op paarden die de hele dag van alles te verwerken krijgen. Als we die basis nou eens goed voor elkaar hebben kunnen we allemaal weer meepraten met de mensen die daadwerkelijk weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn.
Waarom denk je dat ik een stuk van wat ík basiskennnis vind alweer 4,5 jaar geleden gratis te leringh ende vermaeck ter beschikking heb gesteld via het web?
easygoing schreef:Waarom maak je je nu dan zo druk over mensen die wel de know how hebben en niet om de basis zoals die geleerd word bij de rijscholen?
Omdat de topruiters een voorbeeldfunctie hebben? Lijkt mij toch dat iedere ruiter zijn eigen verantwoording dient te nemen over zijn gedrag jegens het paard en kindertjes die op manege pony's zitten te rukken en plukken is de verantwoording van de betreffende manege en instructie aldaar.
Denk niet dat er ook maar een greintje verantwoording bij Anky en consorten gelegd zou kunnen worden.
Huertecilla schreef:easygoing schreef:Waarom maak je je nu dan zo druk over mensen die wel de know how hebben en niet om de basis zoals die geleerd word bij de rijscholen?
Omdat de topruiters een voorbeeldfunctie hebben? Lijkt mij toch dat iedere ruiter zijn eigen verantwoording dient te nemen over zijn gedrag jegens het paard en kindertjes die op manege pony's zitten te rukken en plukken is de verantwoording van de betreffende manege en instructie aldaar.
Denk niet dat er ook maar een greintje verantwoording bij Anky en consorten gelegd zou kunnen worden.
Zo is het ook de eiegn verantwoordelijkheid om een veiligheidsgordel om te doen of op de motorfiets een helm op te zetten en veilig te vrijen.
Wanneer er in de samenleving een frictie bestaat tussen verschillende belangen heeft de overheid een regulerende rol.
Daarbij is de controlemogelijkheid een beslisfactor.
Daarom zijn veligheidsgordel en helm verplicht en is een condoom dat niet.
Met betrekking tot díeren komt daar een rol van de overheid bíj omdat het dier een totaal ongelijkwaardige, afhankelijke partij is.
Het ontspoorde teugeldenken schaadt het welzijnsbelang van in het algemeen paarden en controle op correct gebruik is onmogelijk.
De enige haalbare optie is dan een verbod op alles wat op excessief teugeldenken lijkt. Te beginnen in de sport.
horseyfries schreef:Er zijn allerhande onderzoeken geweest, deze zijn beoordeeld door de FEI en daar is een onafhankelijk standpunt van de FEI uitgekomen.
Wat is nu het probleem? Er zijn onderzoeken geweest, zelfs de paarden van Anky zijn op rontgenfoto's gezet, en uit alles blijkt dat LDR rijden niet schadelijk is en eerder nog voor minder stress zorgt bij de paarden.
Dat die discussie telkens opnieuw moet worden gevoerd is blijkbaar omdat er mensen zijn die er belang bij hebben dat LDR verboden wordt, en blijkbaar is dat belang niet het welzijn van het paard, want dan waren ze blij met de uitkomst van de onderzoeken, maar blijkbaar hebben zij een ander belang.
Alatariel schreef:LDR voor alleen de topruiters en niet de Anky wannabees, bovendien is de rollkur in Duitsland uitgevonden dus waarom alleen Anky aanvallen.
Bonfire staat met zn 27 jaar blij in de wei.
Bovendien is dit alles eigenlijk off topic, het ging er toch om dat de PvdD zich ermee gaat bemoeien nou pffff![]()
![]()
de PvdD sorry maar er zijn belangrijkere zaken (en ja ik vind dierenkwelling , mishandeling en slechte verzorging ook vreselijk) maar weet je wat 1 kamervraag kost??? Daar kunnen heel veel ouderen een keer lekker extra van gewassen worden in de verpleeghuizen.
Alatariel schreef:LDR voor alleen de topruiters en niet de Anky wannabees, bovendien is de rollkur in Duitsland uitgevonden dus waarom alleen Anky aanvallen.
Bonfire staat met zn 27 jaar blij in de wei.
Bovendien is dit alles eigenlijk off topic, het ging er toch om dat de PvdD zich ermee gaat bemoeien nou pffff![]()
![]()
de PvdD sorry maar er zijn belangrijkere zaken (en ja ik vind dierenkwelling , mishandeling en slechte verzorging ook vreselijk) maar weet je wat 1 kamervraag kost??? Daar kunnen heel veel ouderen een keer lekker extra van gewassen worden in de verpleeghuizen.
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Ik heb van m'n leven nog nooit een manege gezien waar een pony in een juiste aanleuning liep,
Kan jij dat definiëren in jouw eigen woorden, ´correcte aanleuning´?
Ik heb ´het´ verrassend vaak gezien, doch zelden op ´erkende´ rijscholen. dat ben ik met je eens.
bijdehandje1 schreef:Dat klopt, Baucher bedacht de rollkür en daarna ging de rollkür een paar honderd jaar de kast in.
Janine1990 schreef:Dat hoef ik jou niet uit te leggen neem ik aan.
Citaat:Volgens mij was het de Fransman Francois Baucher die het flexen dus de oorsprong van de rollkur heeft "uitgevonden" en al ergens in 18 honderd nog wat.
Alatariel schreef:maar weet je wat 1 kamervraag kost???