Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nilan schreef:Janine1990 schreef:Hahaha, Nilan, hoe denk jij dan dat Salinero, Bonfire en vele andere topsportpaarden daar geen last van hebben????
Ik weet niet of zij daar al of niet last van hebben, maar was me eerder eigenlijk niet gewaar dat paarden die wèl nek-atrose hebben dit wellicht hebben opgelopen door 'n rijstijl waarbij 't nekgebruik misschien niet correct was...
Nilan schreef:Janine1990 schreef:Hahaha, Nilan, hoe denk jij dan dat Salinero, Bonfire en vele andere topsportpaarden daar geen last van hebben????
Ik weet niet of zij daar al of niet last van hebben, maar was me eerder eigenlijk niet gewaar dat paarden die wèl nek-atrose hebben dit wellicht hebben opgelopen door 'n rijstijl waarbij 't nekgebruik misschien niet correct was...
Janine1990 schreef:@ Pashon en Horseyfries; Ik denk dat nek-artrose niet alleen door die slof komt, zeker als het bij jonge dieren aan de orde is. Mensen vergeten dat het dieren zijn, die misschien een koprol hebben gemaakt in de opfok, waarbij niemand iets is opgevallen of dergelijke. Als ze dan op de foto komen, tsjah... Dan is dat erg zonde om te zien. Maar wat doe je er aan?
Draai daarom jouw uitspraak ook eventjes om, Pashon, jammer dat elke penny k*t meteen er vanuit gaat dat het door dat ene op internet is gekomen.
Nilan schreef:Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ik nu pas 't verband leg, niet dat ik beweer dat Anky haar paarden dat hebben...![]()
Maar kennelijk is de vlam dermate opgelaaid dat je alleen maar iets mag posten als je HEEL ERG VEEL verstand hebt van paarden en paardrijden! MOet zeggen dat ik toonstrekking erg aanvallend vind en dat vind ik erg jammer.
Vwb 't rolmodel; ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent, maar 'n beetje mens met met logica snapt heus wel wat ik bedoel. Niet zo zwart-wit als er nu gesteld wordt.
Nilan schreef:Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ik nu pas 't verband leg, niet dat ik beweer dat Anky haar paarden dat hebben...![]()
Maar kennelijk is de vlam dermate opgelaaid dat je alleen maar iets mag posten als je HEEL ERG VEEL verstand hebt van paarden en paardrijden! Moet zeggen dat ik toonstrekking erg aanvallend vind en dat vind ik erg jammer.
Vwb 't rolmodel; ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent, maar 'n beetje mens met met logica snapt heus wel wat ik bedoel. Niet zo zwart-wit als er nu gesteld wordt.
horseyfries schreef:Als het gaat over dit onderwerp en jij zegt dat je verband legt tussen de foto en nekartrose, dan vind ik dat pas aanvallend richting Anky! Hoe zou jij dat vinden als iemand dat over jou zei?
horseyfries schreef:Ach, het is weer een typisch geval van "ik mag alles over anderen roepen, maar als ik weerwoord krijg ga ik jammeren dat ze gemeen doen"....
Pashon schreef:nilan niemand zegt dat je niet mag reageren enkel vroeg ik net al of je je verdiept had in de methode want dan had je zulke dingen niet gezegt.
MissVanna schreef:Waar maken we ons druk over. Er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan!
riegje schreef:heerlijk er word weer eens aandacht aan geschonken, aan de omstreden trainingsmethode van anky en consorten.
Ik haat het dat we in NL zomaar als een stel idioten achter Anky en ...... aanrennen.
Tjonge een rechtzaak aanspannen naar iemand die zn mond open doet.
boehoe dat is gedurft!
nou ik hoop dat er vreselijk veel media aandacht aan word besteed.
en hopelijk zet het wat ruiters aan het denken.
elke ruiter die verder nadenkt dan zn neus lang is kan zien, dat het niet goed is voor de paarden.
onbegrijpelijk dat het zo ernstig mis is in de wedstrijdsport!
en natuurlijk bijna elke willekeurige stal, want ik denk dat wat zal het zijn 80 procent zonder zich vragen te stellen het voorbeeld volgt
Pashon schreef:riegje schreef:heerlijk er word weer eens aandacht aan geschonken, aan de omstreden trainingsmethode van anky en consorten.
Ik haat het dat we in NL zomaar als een stel idioten achter Anky en ...... aanrennen.
Tjonge een rechtzaak aanspannen naar iemand die zn mond open doet.
boehoe dat is gedurft!
nou ik hoop dat er vreselijk veel media aandacht aan word besteed.
en hopelijk zet het wat ruiters aan het denken.
elke ruiter die verder nadenkt dan zn neus lang is kan zien, dat het niet goed is voor de paarden.
onbegrijpelijk dat het zo ernstig mis is in de wedstrijdsport!
Boring! mensen die niet lezen.
Schijnbaar weet jet het allemaal zo perfect, plaats eens een foto van jezelf hoe het moet!
Heike schreef:Ik vind dat er best discussie mag zijn. Alleen denken veel mensen dat discussiëren betekend "De ander overtuigen" Volgens mij discussieer je om je eigen beeld van een bepaalde situatie helder te krijgen.
Iemand die zo'n publiek figuur is. En op een bepaalde manier traint kan natuurlijk verwachten dat er mensen zijn die erover willen praten.
Mensen die alleen de trainings manier of de persoon aanvallen hebben waarschijnlijk inhoudelijk niets meer aan de discussie toe te voegen.