Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:35

Adil18, als het oprecht protest zou zijn, zou dat paard dan plotseling zo braaf worden in de hoofdring? Of zou hij er juist van profiteren en ook daar in protest komen?
Te zien aan de resultaten van Anky met Salinero en het feit dat hij altijd zijn werk met veel overgave doet in de ring, zeg ik dat het duidelijk is dat zij daar het paard corrigeert en dat dat duidelijk zijn effect heeft gehad omdat hij daarna super loopt in de ring.

@Nilan, je opmerking over nek-artrose slaat kant noch wal want de paarden van Anky staan allemaal kerngezond bij haar, worden heel oud, en zijn zelfs nog op rontgenfoto's gezet om te bewijzen dat er helemaal geen schade te zien is.
En over de "voorbeeldfunctie": Anky beoefent topsport. Als ik niet kan zwemmen en ik zie Pieter van den Hoogenband op tv, denk "dat wil ik ook", spring in het water en verzuip, is Pieter daar dan schuldig aan? Mensen moeten nog altijd zelf nadenken en als zij dat niet doen en niet beseffen dat als een turner een spagaat kan, zij dat niet dezelfde dag ook kunnen, dan is niet de topsporter daar verantwoordelijk voor maar die persoon zelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:36

Nilan schreef:
Janine1990 schreef:
Hahaha, Nilan, hoe denk jij dan dat Salinero, Bonfire en vele andere topsportpaarden daar geen last van hebben????

Ik weet niet of zij daar al of niet last van hebben, maar was me eerder eigenlijk niet gewaar dat paarden die wèl nek-atrose hebben dit wellicht hebben opgelopen door 'n rijstijl waarbij 't nekgebruik misschien niet correct was... ;)

Euh, waarom worden artrose paarden verkocht?
Tjongejonge... Echt een ondoordachte opmerking hoor...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:36

Nilan schreef:
Janine1990 schreef:
Hahaha, Nilan, hoe denk jij dan dat Salinero, Bonfire en vele andere topsportpaarden daar geen last van hebben????

Ik weet niet of zij daar al of niet last van hebben, maar was me eerder eigenlijk niet gewaar dat paarden die wèl nek-atrose hebben dit wellicht hebben opgelopen door 'n rijstijl waarbij 't nekgebruik misschien niet correct was... ;)

Wat denk je van mensen die niet kunnen rijden die er maar een slof aanhangen? :7

Pashon

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:40

zolang je geen filmpje bij de foto hebt kun je nooit oordelen of het een in opstand is tegen het werk of een corrigerend iets van de ruiter. echter in het geval van Anky die altijd top presteerd ga ik ervanuit dat het een corrigerend iets is.

ach bah nek atrose, heel jammer voor de paarden die dit hebben maar heeft natuurlijk niks met Anky te maken.
Dat elke penny k*t maar denkt de sterren van de hemel te kunnen rijden met een methode die ze niet kennen dan vraag je natuurlijk om dergelijke blessures om de strak getrokken slof die eraan hangt voor het gemak even te vergeten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:45

@ Pashon en Horseyfries; Ik denk dat nek-artrose niet alleen door die slof komt, zeker als het bij jonge dieren aan de orde is. Mensen vergeten dat het dieren zijn, die misschien een koprol hebben gemaakt in de opfok, waarbij niemand iets is opgevallen of dergelijke. Als ze dan op de foto komen, tsjah... Dan is dat erg zonde om te zien. Maar wat doe je er aan?
Draai daarom jouw uitspraak ook eventjes om, Pashon, jammer dat elke penny k*t meteen er vanuit gaat dat het door dat ene op internet is gekomen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:48

Janine1990 schreef:
@ Pashon en Horseyfries; Ik denk dat nek-artrose niet alleen door die slof komt, zeker als het bij jonge dieren aan de orde is. Mensen vergeten dat het dieren zijn, die misschien een koprol hebben gemaakt in de opfok, waarbij niemand iets is opgevallen of dergelijke. Als ze dan op de foto komen, tsjah... Dan is dat erg zonde om te zien. Maar wat doe je er aan?
Draai daarom jouw uitspraak ook eventjes om, Pashon, jammer dat elke penny k*t meteen er vanuit gaat dat het door dat ene op internet is gekomen.

allereerst gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een fijne dag hebt.

Verder heb je absoluut gelijk, het kan in de opfok gebeuren het kan bij een boertje in het land gebeuren het paard kan tijden een buitenrit schrikken struikelen en over de kop gaan, maar het kan ook door onkunde van de ruiter en hulpteugel gebruik.
Dat mensen vaak niet verder kijken dan hun neus lang is zie je maar al te vaak, paard heeft dit ziet een foto met dat en tada conclussie getrokken zonder enigzins vragen te stellen of wat dan ook.

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:51

Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ik nu pas 't verband leg, niet dat ik beweer dat Anky haar paarden dat hebben... ;)
Maar kennelijk is de vlam dermate opgelaaid dat je alleen maar iets mag posten als je HEEL ERG VEEL verstand hebt van paarden en paardrijden! Moet zeggen dat ik toonstrekking erg aanvallend vind en dat vind ik erg jammer.

Vwb 't rolmodel; ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent, maar 'n beetje mens met met logica snapt heus wel wat ik bedoel. Niet zo zwart-wit als er nu gesteld wordt.
Laatst bijgewerkt door Nilan op 26-08-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:52

Dankje, Pashon! :) Dat gaat vast wel lukken!

Met de rest ga ik ook absoluut mee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:53

Nilan schreef:
Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ik nu pas 't verband leg, niet dat ik beweer dat Anky haar paarden dat hebben... ;)
Maar kennelijk is de vlam dermate opgelaaid dat je alleen maar iets mag posten als je HEEL ERG VEEL verstand hebt van paarden en paardrijden! MOet zeggen dat ik toonstrekking erg aanvallend vind en dat vind ik erg jammer.

Vwb 't rolmodel; ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent, maar 'n beetje mens met met logica snapt heus wel wat ik bedoel. Niet zo zwart-wit als er nu gesteld wordt.

Dat verband kan je wel weer terugleggen hoor... -.-

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:54

Nilan schreef:
Maar kennelijk is de vlam dermate opgelaaid dat je alleen maar iets mag posten als je HEEL ERG VEEL verstand hebt van paarden en paardrijden! Moet zeggen dat ik toonstrekking erg aanvallend vind en dat vind ik erg jammer.

is niet aanvallend, dat is in het algemeen. en als je je zou verdiepen in het LDR zou je dergelijke uitspraken niet doen.
niemand zegt dat je heel erg veel verstand moet hebben om te posten, maar je enigzins verdiept hebben waar de discussie over gaat was niet verkeerd geweest.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:00

Als het gaat over dit onderwerp en jij zegt dat je verband legt tussen de foto en nekartrose, dan vind ik dat pas aanvallend richting Anky! Hoe zou jij dat vinden als iemand dat over jou zei?

Een beetje mens met logica snapt dat ze Anky niet klakkeloos achterna moeten doen tenzij ze les krijgen van Anky zelf over deze methode en hoe ze hem moeten gebruiken.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 26-08-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:02

horseyfries schreef:
Als het gaat over dit onderwerp en jij zegt dat je verband legt tussen de foto en nekartrose, dan vind ik dat pas aanvallend richting Anky! Hoe zou jij dat vinden als iemand dat over jou zei?

gezien haar reactie, gaat dit zonder twijfel over Anky. dus wie valt wie aan, maar oke dat doet er niet meer toe.
Als ze zich verdiept had in de methode had ze zulke uitspraken niet gedaan.

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:12

horseyfries schreef:
Ach, het is weer een typisch geval van "ik mag alles over anderen roepen, maar als ik weerwoord krijg ga ik jammeren dat ze gemeen doen"....

En bedankt! Ik wilde alleen maar m'n mening geven en aangezien ik nog steeds nederlandse ben en in NL woon mag dat volgens mij... Ik heb niemand beledigt, dat is enkel JOUW mening en ik kraak jouw mening toch ook niet af?
Ik heb er allang spijt van dat ik heb gereageerd, maar moet je er dan zó over doorzeuren? Je hebt jouw punt toch al duidelijk gemaakt? Dit zegt nu meer over jou dan over mij hoor... ;)

*edit* Wel opvallend trouwens dat je je bericht hebt gewijzigd... ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:13

nilan niemand zegt dat je niet mag reageren enkel vroeg ik net al of je je verdiept had in de methode want dan had je zulke dingen niet gezegt. :O

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:18

Je kunt spijt hebben van reageren, je zou ook kunnen beseffen dat het misschien niet echt aardig van jou was wat jij gepost hebt en dat het eigenlijk wel erg is dat je dat soort dingen suggereert.
Ik zeur nergens over door, ik reageer slechts op jouw reacties. Als je zelf niet reageert, komt er ook geen reactie op jouw reactie. Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Ik heb mijn bericht gewijzigd omdat ik het belangrijker vond om iemand te feliciteren, niet omdat ik er niet achter sta, dus gelukkig is het nu nog gewoon te zien.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 26-08-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:19

Pashon schreef:
nilan niemand zegt dat je niet mag reageren enkel vroeg ik net al of je je verdiept had in de methode want dan had je zulke dingen niet gezegt. :O

Ik snap 't gewoon niet, dus kennelijk moet je me dan toch iets uitleggen...
Ik zei dat ik 't verband nu leg van paarden met nek-atrose, ik doelde verder niet op Anky of LDR of wat dan ook. Eigenlijk was 't gewoon 'n onschuldige opmerking die jammer genoeg erg uit de hand is gelopen.
Ik hoef verder niets te weten van methodes, ik heb zo m'n eigen methodes en die vind ik verder prima. ;)
Dus bij deze SORRY voor de verwarring (of zere tenen als ik op die van iemand heb gestaan met mijn kennelijk "penny-reactie"! Nooit gedacht dat ik op m'n 28ste nog Penny zou zijn, haha! :D )

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:46

heerlijk er word weer eens aandacht aan geschonken, aan de omstreden trainingsmethode van anky en consorten.

Ik haat het dat we in NL zomaar als een stel idioten achter Anky en ...... aanrennen.
Tjonge een rechtzaak aanspannen naar iemand die zn mond open doet.
boehoe dat is gedurft!

nou ik hoop dat er vreselijk veel media aandacht aan word besteed.
en hopelijk zet het wat ruiters aan het denken.
elke ruiter die verder nadenkt dan zn neus lang is kan zien, dat het niet goed is voor de paarden.

onbegrijpelijk dat het zo ernstig mis is in de wedstrijdsport!

en natuurlijk bijna elke willekeurige stal, want ik denk dat wat zal het zijn 80 procent zonder zich vragen te stellen het voorbeeld volgt
Laatst bijgewerkt door riegje op 26-08-10 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:13

MissVanna schreef:
Waar maken we ons druk over. Er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan!

Dat is weer een hele andere discussie. En met zo'n zin kun je natuurlijk iedere discussie afbreken.

Ik vind dat er best discussie mag zijn. Alleen denken veel mensen dat discussiëren betekend "De ander overtuigen" Volgens mij discussieer je om je eigen beeld van een bepaalde situatie helder te krijgen.

Iemand die zo'n publiek figuur is. En op een bepaalde manier traint kan natuurlijk verwachten dat er mensen zijn die erover willen praten.

Mensen die alleen de trainings manier of de persoon aanvallen hebben waarschijnlijk inhoudelijk niets meer aan de discussie toe te voegen.

Ik vind mezelf niet kundig genoeg om met een statement te komen. Het lijkt me een barbaarse methode. Toch lijkt het voor Anky en de paarden te werken. Ze worden oud en presteren op hoog niveau.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:24

riegje schreef:
heerlijk er word weer eens aandacht aan geschonken, aan de omstreden trainingsmethode van anky en consorten.

Ik haat het dat we in NL zomaar als een stel idioten achter Anky en ...... aanrennen.
boehoe dat is gedurft!

elke ruiter die verder nadenkt dan zn neus lang is kan zien, dat het niet goed is voor de paarden.

en natuurlijk bijna elke willekeurige stal, want ik denk dat wat zal het zijn 80 procent zonder zich vragen te stellen het voorbeeld volgt

Ik vind je opmerking aanstootgevend. Je gaat er gewoon vanuit dat iedereen die pro LDR rijdt, in principe niet nadenkt en ook nog eens slecht voor zijn paarden is.
Je kunt vinden dat het niet jouw manier van werken is, maar daarom kun je nog wel andere mensen respecteren. Dat mis ik bij jouw totaal en als je zo weinig respect voor andere mensen hebt, dan hoop ik dat je meer respect voor je paard kan opbrengen. Dat kunnen LDR ruiters in ieder geval wel, daarom presteren ze ook zo goed en staan hun paarden na een zeer succesvolle wedstrijdcarriëre gezond en oud nog altijd in hun wei.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:38

Pashon schreef:
riegje schreef:

boehoe dat is gedurft!

Boring! mensen die niet lezen.

Schijnbaar weet jet het allemaal zo perfect, plaats eens een foto van jezelf hoe het moet!

Plaats die foto maar niet want dan kunnen we daar ook gelijk een topic over openen :D

Anky ennnn achterna renners????
Media aandacht, idd heel veel zodat deze dame NOOIT meer in haar botte hersens haalt deze flauwekul te publiceren, of Nooit meer mag publiceren, lijkt mij een beter idee want slimmer is ze in de jaren namelijk niet geworden :n

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:45

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:49

Heike schreef:
Ik vind dat er best discussie mag zijn. Alleen denken veel mensen dat discussiëren betekend "De ander overtuigen" Volgens mij discussieer je om je eigen beeld van een bepaalde situatie helder te krijgen.

Iemand die zo'n publiek figuur is. En op een bepaalde manier traint kan natuurlijk verwachten dat er mensen zijn die erover willen praten.

Mensen die alleen de trainings manier of de persoon aanvallen hebben waarschijnlijk inhoudelijk niets meer aan de discussie toe te voegen.

Het jammere van dit (en de voorgaande) topic is dat de mensen die een anky-allergie schijnen te hebben niet echt inhoudelijk erop ingaan en alleen maar voorbeelden aanhalen van kapotte paarden in de handen van onkundige ruiters..... (en het liefst iedereen bit- en boomloos in een modderig buitenbakje zouden zien... :P ) ooh jee, nu ben ik zelf ook even tot niveau prut afgedaald helaas

dacosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:32

Het lijkt er op dat de emoties (weer) hoog gaan oplopen. Is het niet interessanter om eens te bekijken of de procedure kans van slagen heeft? De vrijheid van meningsuiting kan en mag (gelukkig) slechts in een zeer gering aantal gevallen beperkt worden.

Wat vinden jullie: moeten de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid, twee van onze grondrechten, wijken voor het feit dat Anky van Grunsven verbolgen is over het feit dat een foto van een van haar paarden bij het overigens verder anonieme artikel is geplaatst?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:37

Het gaat hier niet om vrijheid van meningsuiting, het gaat om het feit dat Anky hier als een crimineel wordt neergezet. En ja, dan heeft dat kans van slagen denk ik.
Als jij een anoniem artikel maakt over moordenaars en je zet daar een foto van de koningin naast met een balkje over haar ogen, dan zul je echt niet wegkomen met "vrijheid van meningsuiting" en "het is toch anoniem?".

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:38

dat is een lastig punt.
Ik vraag me ook af hoe dat juridisch zit?
Want beelden (foto en film) van bijvoorbeeld voetbalwedstrijden (toch ook een evenement net zoals de hippische wedstrijden en demo's) mag je niet zomaar verspreiden omdat de eigenaar (de club cq eredivisie nv) daarvoor toestemming moet geven.
Nou speelt daar misschien meer commercieel belang, maar
dat commerciele belang laat het uitgangspunt in principe toch onverlet dat degene die op de foto staat (of diens vertegenwoordiger) toestemming moet geven bij een publicatie?
Dus hoe zit het met het portretrecht? Mag je überhaupt een foto van iemand plaatsen zonder toestemming, als het geen nieuwswaarde heeft.