Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:De sfeer in een topic wordt gezet door de eerste reacties na de openingspost. Dat is niet alleen in dit topic zo, dat is in alle topics op Bokt en andere internetfora zo. Plaats een mooie foto en iedereen roept oeh, en aah, maar een kritische noot een kritische opmerking, en het hele topic slaat om. Waarom vervolgens iedereen achter degene aanhobbelt die met een kritisch oog (wel of niet terecht kritisch) naar dingen kijkt. Omgekeerd komt helaas minder vaak voor.
Er is niets mis met kritisch kijken en vragen stellen, misstanden aan de kaak stellen. Daardoor kunnen dingen die echt niet meer kunnen veel eerder aangepakt worden. Alleen moet je een ding niet vergeten: wij zitten hier aan de andere kant van de grote plas, hebben de situatie ter plekke over het algemeen niet meegemaakt, en moeten het hebben van al dan niet gekleurde berichtgeving en informatie op het internet (en dan weer, is deze betrouwbaar, gedateerd en helemaal correct? Daar heb ik ook weleens mijn twijfels over).
Je valt in je bericht over het feit dat ik de onderdelen stuk voor stuk besproken wil hebben. Jawel, dat wil ik, omdat "rodeo" te algemeen is, en je ongewild een beeld creeert wat je denkt dat rodeo is. Ik heb al eerder aangekaart dat je alleen een zinnige discussie kunt voeren als je precies weet wat het inhoudt. En ik zie hier teveel reacties van medebokkers die NIET weten wat het inhoudt, wat de economische en sociale impact is van een dergelijk evenement als het doorgaat, en wat een drama het is voor de locale bevolking als een beperkte groep van achter zijn PC voor hen gaat beslissen wat mag, wat hoort en wat wij graag willen dat ZIJ gaan doen of laten, en het liefst een dergelijk evenement helemaal geschrapt willen zien...
Er worden vergelijkingen gemaakt met stierengevechten, wat in mijn ogen toch een heel andere categorie is. Maar het meest kwalijke vind ik dan toch dat men denkt mee te moeten en te kunnen discussieren zonder precies te weten waar we het nu uiteindelijk over hebben.
Er is niets mis met vragen stellen. Ik ben gerust bereid om daar op te antwoorden. Maar er zijn ook medebokkers die denken dat ze het weten, mee gaan discussieren en waar later in de discussie blijkt dat men er NIETS van af weet.
Cassidy schreef:Ik heb geloof ik hier meerdere malen aangekaart dat ik calf roping niet fijn vindt. En niet alleen om het feit dat ze de dood vinden, maar ook dat er hoorns breken en oren door de scherpe lasso's worden afgerukt. Ook wild horse races vind ik niet nodig.
Ik ben het daarin helemaal met je eens, dat valt in mijn ogen ook onder onnodig dierenleed. Maar ik ben realistisch genoeg om dit als detail te bekijken, het zijn waarde toe te kennen, en daardoor niet het hele evenement, overkoepelende organisatie en controlerende instanties aan te vallen of van partijdigheid te beschuldien.
Cassidy schreef:De sfeer in een topic wordt gezet door de eerste reacties na de openingspost. Dat is niet alleen in dit topic zo, dat is in alle topics op Bokt en andere internetfora zo. Plaats een mooie foto en iedereen roept oeh, en aah, maar een kritische noot een kritische opmerking, en het hele topic slaat om. Waarom vervolgens iedereen achter degene aanhobbelt die met een kritisch oog (wel of niet terecht kritisch) naar dingen kijkt. Omgekeerd komt helaas minder vaak voor.
Citaat:Je valt in je bericht over het feit dat ik de onderdelen stuk voor stuk besproken wil hebben. Jawel, dat wil ik, omdat "rodeo" te algemeen is, en je ongewild een beeld creeert wat je denkt dat rodeo is. Al is het maar in je eigen hoofd. Ik heb al eerder aangekaart dat je alleen een zinnige discussie kunt voeren als je precies weet wat het inhoudt.