Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:01

je kan ook inderdaad je declaratie bij John indienen, en john kan dat dan weer bij de aannemer neerleggen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:38

suus_ schreef:
Marjo_Wystan schreef:
Iemand aansprakelijk stellen en je geld terugkrijgen zijn twee verschillende dingen.

@ Karin: Het is ook nog eens mogelijk dat het minder dan 200,00 euro wordt, de brief is in eerste instantie voor de bewoners, als je verder leest kan het zijn dat je spullen in een asbestvrije ruimte staan, dat betekent: spullen in een plastic zak, steekproefgewijs monsters nemen en als het idd asbestvrij is: je spullen terug ;)

Pff wat een geode allemaal zeg.
En de spullen die in de kasten liggen, moeten die ook gereinigd worden? Mijn zadel ligt nu nl bij 1 van jullie stalgenoten in de kast (die nu btw op vakantie is, handig :+.)

Moet ook gereinigd worden ja :Y)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:55

misschien niet hoor... sommige zadels liggen in een asbestvrije ruimte. dan wordt getest of het nog steeds asbest vrij is.

@ kiwiko: als het zo makkelijk was hadden we dat allang gedaan... maar helaas!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:02

maar zo makkelijk is het :D :D jullie hebben schade zonder dat jullie daar schuld aan zijn.......... dus moet je die schade neerleggen waar die hoort en dat is bij de aannemer. :)

nous werk bij een verzekeringsmaatschappij die kan je precies vertellen hoe het werkt met schades

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:07

Ach Anouschka, gelukkig ben ik wel zo slim om altijd geld achter de hand te hebben voor mijn paard en dus ook voor dit soort dingen :+.
Marjo_Wystan, eigenlijk bizar hoe dat asbest zich zo overal doorheen dringt, hoop toch niet dat alles onder zit en dat eva vrijdag al terug is van vakantie. Nou ja iig erg fijn dat de spullen wel terug te krijgen zijn! zadel hangt btw gewoon op het zadelsten zonder beschermhoes, tenzij ze m mee naar huis genomen heeft ooit maar dat denk ik niet :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:00

suus_ schreef:
Ach Anouschka, gelukkig ben ik wel zo slim om altijd geld achter de hand te hebben voor mijn paard en dus ook voor dit soort dingen :+.
Marjo_Wystan, eigenlijk bizar hoe dat asbest zich zo overal doorheen dringt, hoop toch niet dat alles onder zit en dat eva vrijdag al terug is van vakantie. Nou ja iig erg fijn dat de spullen wel terug te krijgen zijn! zadel hangt btw gewoon op het zadelsten zonder beschermhoes, tenzij ze m mee naar huis genomen heeft ooit maar dat denk ik niet :D

helaas is dat niet voor iedereen even makkelijk.. vind t nu een beetje overkomen van, als je geen geld achter de hand hebt voor zulke dingen ben je dom.. misschien bedoel je t zo niet hoor :p maar zo komt t op mij over. en geld achter de hand hebben voor dit soort dingen, tsja dan moet je wel een berg geld hebben om al je spullen te vervangen die daar liggen :)

en niet iedereen heeft een even fijn salaris helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:01

En wat zegt jullie staleigenaar hierover? Ik neem aan dat hij er voor zorgt dat de rekening van de asbestweghalers door hem wordt betaald evenals jullie spullen.

En wat zijn de spullen die niet schoongemaakt kunnen worden?

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:06

jeetje echt vervelend allemaal!
ik heb eventueel ook wel wat te leen.. kan ook via pb..

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:32

Misschien is het even handig je eigen verzekeringsmaatschappij om raad te vragen. ;)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:43

wat niet schoongemaakt kan worden omdat de kosten daarvan te hoog zijn is alles waar stof in verwerkt zit. van dekjes en dekens tot pasoa en peesbeschermers. we moeten de rekening zoiezo eerst zelf betalen. of het daarna nog te verhalen is bij die of geen is nog de grote vraag. wij moeten eerst zelf betalen omdat wij in dit geval opdrachtgevers zijn tot het schoonmaken van.... daar valt helaas tot nu toe niet over te discuseren. het probleem is idd echter, zoals al eerder door stalgenoten genoemd, dat niet iedereen direct zoveel geld heeft liggen om alles te laten reinigen. daarbij gaan er dus zoiezo een hoop spullen verloren. als mijn spullen bijvoorbeeld niet in de asbestvrije ruimte blijken te liggen, ben ik zoiezo 1500 euro kwijt aan spullen wat niet te reinigen is of wat duurder is om te reinigen als de nieuwprijs. zo ben ik uiteraard niet de enige die erg veel geld aan spullen dreigen kwijt te raken. het is ons allen niet geheel duidelijk hoe de gehele schoonmaak gaat verlopen, welke kosten er aan verbonden zitten, welke ruimtes asbest vrij zijn en of we eventueel een schadeclaim ergens in kunnen dienen, het zij de aannemer, het zij de verzekering of what so ever. inboedelverzekeringen dekken dit soort schade, heb ik me laten vertellen, in 95% van de gevallen niet. de info komt maar heel langzaam vrij en op de details wachten wij nog steeds. ik hoop dat hiermee de meeste vragen weer beantwoord zijn.

gr

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 05:50

Inboedelverzekering dekt het idd niet. Echter er is misschien wel een mogelijkheid want als er brand was geweest had ik het wel teruggekregen. Er bestaat gewoon geen kopje 'asbest-schade'. Het is altijd asbest door brand. Het principe is echter hetzelfde, dus mogelijk dat je het dan wel vergoed krijgt.

Dit is echter alleen als je de inboedelverzekering hebt aangegeven dat je een paard hebt ed. (tenminste in de meeste gevallen)

Heel misschien kunnen we alle spullen terugkrijgen en valt het allemaal nog mee qua prijs. In het ergste geval zijn we alles kwijt.

Dit horen wij vanmiddag (prijsindicatie) en vrijdag (schoonmaakactie)

Ik hoop dan ook dat de mensen die geen geld hebben om schoon te maken, maar wel het geld om het in plastic zakken te laten stoppen wel een inventarisatielijstje hebben opgestuurd?
Laatst bijgewerkt door Marjo_Wystan op 15-07-10 06:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 05:59

suus_ schreef:

Volgens mij is ze al terug van vakantie, ik zou haar iig even bellen en vragen wat ze doet ;)

het is niet verplicht je voor deze schoonmaakactie op te geven uiteraard en mogelijk dat ze net pas thuis is, kan ook ...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 06:28

Ik heb wel de inventarisatie lijst ingevuld, maar eigenlijk kunnen bijna al mijn dure spullen niet gereinigd worden aangezien daar stof in verwerkt zit. En ik ga niet maar 3 spullen laten reinigen o.i.d.
Aagh als de kosten meevallen kijk ik mn ouders even lief aan en leen ik even geld van de dierenarts''rekening''.
Ik heb ook geld achter de hand maar dan voor als er iets is emt mijn paard en ik een hoge dierenarts rekening krijgt.
Gelukkig heb ik nog ouders en ben ik minderjarig dus kunnen die altijd te hulp schieten:P

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:01

marjo, ik heb gister telefonisch door gegeven dat ik indien de kosten mee zouden vallen mijn zadel wil laten reinigen. verder hangt alles af of onze zadelkast zich in de asbestvrije ruimte begeeft en nog steeds asbest vrij is. uiteraard wil ook ik het liefst al me spullen terug en mocht het alleen een kwestie zijn van verpakken en de kosten dus meevallen, heb ik er wel iets voor over maar niet heel veel. we wachten de mails vandaag maar heel geduldig af.
overigens hoop ik dat verder alles goed gaat met alle paardjes van de kudde waar cas is stond. uiteraard ook met alle andere paarden. ik heb cas heel onverwacht eerder weg moeten halen dan geplant. met cas gaat het helemaal goed en heeft het erg naar zijn zin op de stal waar hij nu staat. hij heeft een vast maatje binnen de kudde waar hij heeeeel erg close mee is.

gr

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:58

Ik had gisteren weer gevraagd wat de kosten zijn om te laten testen of de ruimte nog asbest vrij is waar de kasten in staan. Kreeg eerst geen antwoord maar ze zou het bij een deskundige neer gaan leggen ofzo dus zal wel weer tijdje duren voordat we dat horen.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:34

als je je ehbt opgegeven met een inventarisatielijst dan hoor je het vandaag.( schatting en vrijdag precies)
Heb je het niet gedaan dan moet je het zelf gaan regelen met de mensen die het ook niet gedaan hebben

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:41

Oke, dan houd ik mijn mail in de gaten :P Ben benieuwd.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:31

ik heb nog wat dekjes (misschien ook nog andere dingetjes als ik goed ga zoeken) trouwens, dus als iemand die wilt hebben dan hoor ik het wel! hoop dat het jullie niet teveel geld gaat kosten het laten reinigen!

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:09

deniejs schreef:
ik heb nog wat dekjes (misschien ook nog andere dingetjes als ik goed ga zoeken) trouwens, dus als iemand die wilt hebben dan hoor ik het wel! hoop dat het jullie niet teveel geld gaat kosten het laten reinigen!

Kijk en dit vind ik nou echt ook eens leuk om te lezen.
dat er niet alleen over en weer word gepraat over wat wel en niet waar is maar dat er ook mensen zijn die eventueel hulp willen aanbieden. :)

( snap best dat er nog meer mensen zijn maar deniejs heeft het hier neergezet dus begin ik even over haar )

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:11

Iedereens hulp zal van harte welkom zijn. (of steun)

Ook al is het niet veel. het is een gebaar en daar zullen vele erg dankbaar mee zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:54

Hahaaa Lala er waren al meer mensen die hulp aangeboden hebben ;).

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:05

Ja i know.

Maar wil de mensen die dat hebben gedaan of doen ook eens even in het zonnetje zetten.

Vind het super tof.

Ook de mensen die niks te bieden hebben maar toch hun steun betogen wil ik in het zonnetje zetten.

Bedoel het alleen maar goed naar iedereen toe :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:06

Zo zie je maar weer dat niemand ooit hoeft te denken ergens alleen voor te staan en dat er altijd uit onverwachtse hoek hulp kan komen :)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:24

Misschien idee ( heb geen oude dekjes etc. over helaas, alles meegegeven toen mijn paard verkocht werd, alleen emotionele dingen bewaard ), weet dat jullie zo weinig mogelijk publiciteit willen, maar om b.v. Hart van Nederland in te schakelen.
Oke jullie willen niet veel publiciteit, maar via dat programma, zijn al een hoop mensen geholpen.
B.v.goed huis gezocht voor hond van oma-tje die naar tehuis moest, 100-den aanmeldingen, misschien als je als paardeneigenaren reageerd voor de tv dat je hoop spullen aangeboden krijgt vanuit het land die opgestuurd worden ( daar zorgt programma weer voor ).

Of via bokt topic, is ook weer in de publiciteit, maar als je ermee geholpen bent........je zal maar alles nieuw aan moeten schaffen, of al is het maar om tijdelijk te gebruiken.....

Denk dat een hoop mensen nog spullen op zolder/in de schuur hebben waar ze niks meer mee doen....

Is maar een idee...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:25

deniejs schreef:

Tof dat je da aanbied denise( en andere). Ik heb een boomloos zadel dus niet nodig :P
Ik heb ook nog een paar dekjes voor als iemand er een nodig heeft.