Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:24

2,5 x 1,6 is anders toch echt wel 4km.....
Om even te mierenne*ken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:24

Cayenne schreef:
2 mijl = 3.218 kilometer...
dus geen 4.

Begrijp ik, maar er staat 2.5, niet 2 :P

Maakt verder ook niet uit, een discussie over 2 of 2,5 mijl maar geen ruk uit, paard is niet meer en komt ook niet meer terug..

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:25

Verschrikkelijk!! Voor het paard, de eigenaar en alle getuigen.
Ja, ook voor de eigenaar. Ik geloof nooit dat ze het "expres" heeft gedaan!
Wel vindt ik dat ze ergens een grote fout heeft gemaakt. Ze moet wel met andere dingen dan de paarden in de trailer en autorijden bezig geweest zijn, anders had ze e.e.a. moeten opmerken lijkt me zo. Maar goed, ben je dan schuldig voor moord op een paard zoals sommige hier reageren?

Ik vind de "regel" dat het zeiltje dicht moet om ongelukken te voorkomen kant nog wal slaan. Alsof een zeiltje een paard kan tegenhouden :+ .
Waar een wil is is een wet en een zeiltje stelt dan geen drol voor.
Het paard van mijn vader heeft geprobeerd door het kleine raamje(was dicht!) van de trailer naar buiten te komen. Wat is het? 20 bij 30cm? Mafketel! Voorpluk lag 10 cm helemaal los en hing achter zijn oren aan. |(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:25

Marjoow schreef:
Dan vind ik het ook raar, dat er geen omstanders hebben getoeterd oid ;)
Ik zou met mijn auto haar auto proberen te blokkeren in zo'n geval :=

Ik heb ooit een mail gekregen met een heel opmerkelijk verhaal en heel opmerkelijke foto's: Een motorrijder is achterop een vrachtwagen gereden en is met zijn helm vast blijven haken. De vrachtwagen chauffeur gaf aan niks gevoeld te hebben en hij heeft de motorrijder over een kilometers lang stuk verder gesleept...De motorrijder heeft dit overigens overleefd...! Als ik me goed herinner, was daar ook niemand die de chauffeur een seintje heeft gegeven...

Goed, ontopic: Ik kan alleen maar zeggen dat ik het vreselijk vind. Vooral voor het paard, maar ook voor de eigenaar en de mensen die het hele spektakel aan hebben moeten zien.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:27

|o pffff... 2 of 4 kilometer, met de auto heb je dat allebei voordat je het weet gereden als je niet in de stad rijdt maar op een autosnel of autoweg en inderdaad als je nog zit te kletsen helemaal...

A__nne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:28

jeetje wat verschrikkelijk dat er zoiets kan gebeuren,
je merkt het toch wel als de laadklep open gaat :? :\

ziamara

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:33

En die bochten dan? Dan lijkt me het toch dat je het ziet, of in de spiegel kijkt.
Iemand anders zei het eerder ook al.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:45

Je kan mij niet wijsmaken dat die vrouw niet gemerkt heeft dat het paard achter de trailer aangesleept werd! Hoe komt het paard als ze met zn 2en in die trailer staan in godsnaam over die klep?! Of door dat deurtje?! Dat hoor of zie je toch lijkt me... Arm dier...!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:47

Wooh, echt verschrikkelijk!
Ik vraag me echt af hoe je dat niet door kan hebben!?
Ten eerste moet je die klap gehoord hebben, lijkt me niet dat dat paard er geluidloos uit valt.
En ten tweede heb je dat toch door als je aan het rijden bent..
Ik moet er niet aan denken dat dat met 1 van mijn pony's zou gebeuren!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:48

Jakkes, van zo´n bericht word ik helemaal naar. Wat erg voor het paard, en ook voor de vrouw

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:50

ik ben een paar maanden geleden met mijn paard naar de kliniek geweest met een grote pick-up en een grote zware trailer erachter.die pick-up staat alleen al geregistreerd als vrachtwagen.in amerika rijden ze allemaal met die grote gevaartes met een trailer.je voelt echt niks hoor.nog niet dat ze verstappen.laat staan dat ze eruit knallen.
het enige is dat je met zo'n zware combi meer in je spiegels kijkt.althans.................ik wel.

het is gewoon triest en er is niks meer aan te doen.de eigenaresse zal vreselijk geschrokken zijn en dat is al straf genoeg.ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je niksvermoedend naar je trailer loopt om je deur dicht te doen en je paard dood ziet liggen aan stukken welliswaar.ik weet niet wat ik zou doen.je neemt het je hele leven kwalijk dat je niks gevoeld of gehoord hebt.
de trailers in amerika zijn heel anders en inderdaad half open ivm de warmtes die ze daar kennen.ik vind die dingen daar meer op veetrailers lijken.ze gebruiken daar ook niet de touwtjes en kettingen die ze hier in nederland gebruiken maar meestal veetouwen die zijn gewoon veel sterker.

het is gewoon een triest verhaal.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:54

Bah vreselijk! :(
Arm dier en wat erg ook voor de eigenaresse...ze zal echt vreselijk geschrokken zijn en ook nog een groot schuldgevoel hebben :\

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:56

smeetjoew schreef:
Maar het is niet een béétje herrie... Hoeven kletteren over de straat, zijn ribbenkast klettert op en neer, lichaamsdelen scheuren zelfs van z'n romp af.... Het paard ernaast moet vast ook zenuwachtig zijn geworden en hebben lopen draaien.
Nee, dat móet gemerkt zijn. Anders ben je toch zo'n ongelooflijke blinde doos.... Dat kan bijna niet.

Dat zegt echt niks hoor...
Ik reed een keer met iemand mee, die had een zware transporter bus, veel pk's, en verlengde cabine. We zaten met zn 3 in de bus.
Een kleine trailer hadden we erachter met een pony erin, we reden over een drempel en wss is toen de klep losgeschoten, wij hadden niks door, maar de automobilist achter ons begon te knipperen waardoor wij direct stopten. Klep heeft dus nog wel enkele meters over de grond gesleept, maar wij hebben niks gemerkt of gehoord. Paard deed ook niet raar, die konden wij in de gaten houden en stond mooi rustig te kijken.

Sommige reacties van mensen hier snap ik echt niet, mss durft die vrouw wel nooit weer te rijden met trailer :n

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:05

Wat een logica :? Alsof die dame het wél merkt en dan toch lekker door blijft rijden met die combinatie?! Dit doet toch niemand met opzet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:07

Zoals wij in nederland de wegen, auto's en trailers kennen is het een bizar verhaal.

Als ik me (meer) verlaten wegen indenk, een heel ander soort trailer, met een heel ander type auto met een ander gewicht en andere motor en een andere bevestiging van trailer naar auto kan ik me er al wat meer bij voorstellen.
Deze trailers zitten bij mijn weten in het midden van de 'bak' bevestigd. Dat geeft VEEL meer stabiliteit dus een rond slingerend voorwerp erachter heeft ook veel minder invloed.

Gelukkig zijn wij verder allemaal heilig O:) letten we altijd op, kijken we iedere 3 seconden in de spiegel, zitten we nooit te kletsen en zetten we nooit de radio even wat harder bij een leuk liedje of het weerbericht op de radio.
Bravo voor ons >;)

Walgelijk,dat makkelijke commentaar.

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:07

OMG je merkt het toch als zo'n paard uit je trailer valt!? of ziet het in je spiegels op het moment dat je een bocht omgaat?! ook zullen er ongetwijfeld medeweggebruikers geprobeerd hebben haar te waarschuwen lijkt mij? Ik vind het echt onbegrijpelijk.. :n

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:08

mel: anders blijf jij lekker even je eigen wereldje als referentie kader gebruiken. Das lekker makkelijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:12

mel_ schreef:
OMG je merkt het toch als zo'n paard uit je trailer valt!? of ziet het in je spiegels op het moment dat je een bocht omgaat?! ook zullen er ongetwijfeld medeweggebruikers geprobeerd hebben haar te waarschuwen lijkt mij? Ik vind het echt onbegrijpelijk.. :n

Wel eens in Amerika geweest? Afhandelijk van de staat waarin je bent kun je urenlang rijden zonder ook maar iemand tegen te komen....Laat staan op een klein prutstukje van 4 kilometer....

Amerika is geen Nederland he!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:15

Jeetje hoe kan dat nou? Vind het maar een beetje vreemd, kan wel begrijpen dat de vrouw uit het filmpje helemaal geschokt is, zie je zomaar een van je lievelingsdieren 3 km over de weg worden gesleept, echt een hele trieste dood..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:16

pol013 schreef:
Zoals wij in nederland de wegen, auto's en trailers kennen is het een bizar verhaal.

Als ik me (meer) verlaten wegen indenk, een heel ander soort trailer, met een heel ander type auto met een ander gewicht en andere motor en een andere bevestiging van trailer naar auto kan ik me er al wat meer bij voorstellen.
Deze trailers zitten bij mijn weten in het midden van de 'bak' bevestigd. Dat geeft VEEL meer stabiliteit dus een rond slingerend voorwerp erachter heeft ook veel minder invloed.

Gelukkig zijn wij verder allemaal heilig O:) letten we altijd op, kijken we iedere 3 seconden in de spiegel, zitten we nooit te kletsen en zetten we nooit de radio even wat harder bij een leuk liedje of het weerbericht op de radio.
Bravo voor ons >;)

Walgelijk,dat makkelijke commentaar.

_/-\o_ ... precies!! En daarnaast reageren er ook nog wijsneuzen die zelf nog nooit achter het stuur van een auto hebben gezeten, die weten het allemaal nog het beste.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:19

inderdaad,

Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat dit met opzet is gedaan..
Een vrouw met 2 paarden die van een evenement afkomt met 3 kinderen! ... wat een gedachtes... en wat vreselijk voor die vrouw dat er inderdaad mensen zijn die haar niet geloven of wantrouwig zijn naar het verhaal... dat vind ik pas vreselijk...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:20

Wat een verschrikkelijk verhaal, die eigenaresse zal zich hier echt diep schuldig om voelen. Lijkt me heel erg voor haar, en zeker ook voor het paard, wat moet die geleden hebben zeg.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:21

Ik lees bij veel mensen dat de eigenaresse erg geschokt zal zijn, maar als je het filmpje bekijkt hoor je een ooggetuige zeggen dat het haar weinig leek te doen!!! Ze wordt niet vervolgdt voor dierenmishandeling, maar er zijn mensen die het daar niet mee eens zijn.

Idd met een dikke pickup en een zware grote trailer kan ik me voorstellen dat je het niet echt voelt, maar dat het touw niet gebroken is oid... dat is wel bizar. Ik zet mijn paarden eigenlijk nooit vast in de trailer (of ze moeten elkaar niet aardig vinden).

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:28

Adil18 schreef:
mel_ schreef:

Wel eens in Amerika geweest? Afhandelijk van de staat waarin je bent kun je urenlang rijden zonder ook maar iemand tegen te komen....Laat staan op een klein prutstukje van 4 kilometer....

Amerika is geen Nederland he!

Maar de bochten zijn wel hetzelfde als in nederland.
Dus ik snap niet dat ze toen niet in de spiegel heeft gekeken etc.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:28

smeetjoew schreef:
baroen schreef:
pfffff, hou toch eens op met die speculaties... wat is dat toch voor drang van mensen, er MOET een schuldige aangewezen worden, iemand MOET wel een onmens zijn, iemand MOET wel gestoord zijn.

er bestaan wel degelijk nog gewoon ongelukken, hoe ongewoon deze dan ook mag zijn ( gelukkig)
ik hoop voor het paard, dat hij door de val al dood of bewusteloos was, dus geen kilometers lange lijdensweg heeft gehad... ook voor de vrouw vind ik het heel triest..

Misschien omdat er tegenwoordig een gigantisch aantal gestoorde en zieke geesten rondlopen?
De kans dat dit hele verhaal een ongelukje is, is zo onvoorstelbaar.....

Eh... ik vind de kans dat het geen ongelukje is onvoorstelbaar. Sorry hoor, maar al dat gespeculeer... :n Wij weten het verhaal niet, behalve de kant van een of andere "paardenliefhebber" die staat te blaten in een filmpje. Waarom er meteen vanuit gaan dat dit geen ongeluk is? Dat is pas ziek. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zoiets met opzet zou doen. Natuurlijk zou het kunnen, maar ik ga er in de eerste instantie echt niet van uit.