Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:31

Ja dat was er ook al eentje van van baalen, wat is er eigenlijk met hem gebeurt toen, waar is hij nu weet iemand dat?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:32

Het was een grapje, maar er zit wel een kern van waarheid in. Die meneer die Poetin kocht liep wat dat betreft al iets voor in zijn tijd... Discussie of het geen tweede P&P kan worden lijkt me puur theoretisch, omdat de gekloonde paarden nog niet oud genoeg zijn om het tegendeel te bewijzen. Het is eigenlijk ook een heel andere discussie, maar geeft toch aan dat er wellicht toch best een markt is voor voormalig grootverdienende uitgerangeerde paarden.

ZzzeiN

Jasmijn76

kiwiko: ik kan het niet meer als eens met je zijn...vind het een schande!!..heb er geen woorden voor, schofterig gewoon...verschrikkelijk

en ik hoop echt voor het paardje dat ie goed terecht komt want dit verdient het paardje niet....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:33

inspecteur is ook zo een zelfde sneu verhaal............ weet je ik vind het niks erg dat mensen beter worden over de rug van een paard............. maar he, er zijn grenzen, en je zorgt gewoon voor dat wat belangrijk is geweest voor je toch........ je zorgt toch voor degenen die je gemaakt heeft wat je bent??

een ruiter zonder paard is slechts een mens!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:33

Mindfields schreef:
Ja dat was er ook al eentje van van baalen, wat is er eigenlijk met hem gebeurt toen, waar is hij nu weet iemand dat?

Die zou als leerpaard verkocht zijn. 2 weken later start hij ZZ-licht, en niet onverdienstelijk....

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:34

Sorry hoor, maar als ik zou zien dat mijn dierbare pony of paard, die mij het succes gegeven zou hebben, kapot verkocht zou worden op een veiling, zou ik het echt niet kunnen laten om dat beest terug te kopen en als dank een goede oude dag te geven.... :o

Anky heeft Bonfire toch ook als dank gehouden en hem een goede oude dag gegeven? Ik vind dat dat eigenlijk zo hoort als het paard zo veel voor je heeft betekend. Het zou erg onsportief zijn als van Baalen niets meer van zich zou laten horen, nu het paard hén nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door Marilyn_C op 24-05-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:35

Doet hij nog mee? Je hoort er niets meer van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:36

sametje schreef:
Ik ken de fam fokker persoonlijk en het zijn super aardige mensen en zorgen echt super goed voor de pony`s inclusief power! De pony`s hadden niks te klagen daaro. Maar toch. En Rachell was helemaal verliefd op de bananen gek:P. Ik denk wel dat die pony een super goed plekje gaat krijgen dat heeft die pony wel verdient. Enja dat ze hem niet terug nemen dat moet ieder voor zich weten het kost toch geld om een pony te onderhouden en als je eenmaal verder in de sport wil moet je toch keuzes gaan maken. Maar het is die pony gegunt om een super plekje te krijgen en dat gaat hem wel lukken hoor! En als je om een paardje geeft maakt geld niks uit. Iedereen denkt dat het leven altijd om geld draait. Nu is dat ook wel bij vele mensen maarja. Hope dat het goed komt. Die pony verdient dat gewoon! :D

ja duhuh het kost geld ja............. de ponie kostte bij aankoop 160.000 euro.............. voor 2500 euro zetten ze hem op volpension op pensoen PER JAAR!!!

zoek de verschillen in belangrijkheid........... goed was die ponie 160.000 euro waard bij aankoop.......... kapot nog geen 2500 euro per jaar in onderhoud............

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:36

Ja joh, laten we Inspekteur er ook nog even bij slepen. Ik weet redelijk zeker dat die helemaal niet in bezit was van van Baalen toen die voor het laatst verkocht werd.

manic

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:37

Ik vind trouwens dat er nogal hard over van Baalen geoordeeld wordt zonder dat hier iemand weet hoe zij er eigenlijk inzitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:38

KiWiKo schreef:
sametje schreef:
Ik ken de fam fokker persoonlijk en het zijn super aardige mensen en zorgen echt super goed voor de pony`s inclusief power! De pony`s hadden niks te klagen daaro. Maar toch. En Rachell was helemaal verliefd op de bananen gek:P. Ik denk wel dat die pony een super goed plekje gaat krijgen dat heeft die pony wel verdient. Enja dat ze hem niet terug nemen dat moet ieder voor zich weten het kost toch geld om een pony te onderhouden en als je eenmaal verder in de sport wil moet je toch keuzes gaan maken. Maar het is die pony gegunt om een super plekje te krijgen en dat gaat hem wel lukken hoor! En als je om een paardje geeft maakt geld niks uit. Iedereen denkt dat het leven altijd om geld draait. Nu is dat ook wel bij vele mensen maarja. Hope dat het goed komt. Die pony verdient dat gewoon! :D

ja duhuh het kost geld ja............. de ponie kostte bij aankoop 160.000 euro.............. voor 2500 euro zetten ze hem op volpension op pensoen PER JAAR!!!

zoek de verschillen in belangrijkheid........... goed was die ponie 160.000 euro waard bij aankoop.......... kapot nog geen 2500 euro per jaar in onderhoud............

Nou precies wat erg. Mag toch hopen als er bedragen van 160.000 over de toonbank gaan, dat er ook een lapje grond achter het optrekje ligt? Een lapke waar een poniekje wel kan lopen tot het niet meer kan? Wat kan dat nou kosten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:39

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over de executieverkoop van Power and Paint. Als je offtopic vragen over de bron o.i.d. hebt, dan kan je per PB contact met de NR opnemen. Dit topic is niet voor dit soort vragen bedoeld, omdat het offtopic is, vandaar dat er een aantal berichten verwijderd zijn.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:42

Tja wat een wending weer. Ik snap enkel niet waarom dit onder een executieverkoop valt.. (sorry heb niet alle pagina's doorlezen)
Verder is het een ggk pony en is daar mss nog een carriere voor hem weggelegd.
Ben wel benieuwd wat hij gaat, hier mag hij altijd komen staan :-)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:44

manic schreef:
Ja joh, laten we Inspekteur er ook nog even bij slepen. Ik weet redelijk zeker dat die helemaal niet in bezit was van van Baalen toen die voor het laatst verkocht werd.

inspekteur was van Wendy v/d Helm(nu van vliet).
maar feit blijft dat zowel inspekteur als P&P naam hebben gemaakt,beroemd zijn geworden in de stallen van van Baalen.
echter, wij weten niet of van Baalen geprobeert heeft P&P te kopen, af zal kopen op de veiling.
misschien zijn daar ook afspraken over gemaakt tijdens de rechtzaak?geen belanghebbenden die mogen bieden?

@ bulck: dekken KAN P&P waarschijnlijk niet meer.
op de bok springen is al zo goed als niet mogelijk, dus zal er staande sperma gewonnen moeten worden.
een hoop kunst en vliegwerk, voor een pony die zich wel in de sport, maar(nog?) niet als vaderdier heeft bewezen.
Laatst bijgewerkt door timilon op 24-05-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:45

Tegenwoordig ziet men de dieren als gebruiksvoorwerpen en als dochtetlief niet meer kan scoren wordt het dier verkocht. Het komt zelden voor dat het dier van een goede oude dag kan genieten want dat kost geld en men kan dit geld beter besteden aan de nieuwe krack voor hun kind.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen en wie de nieuwe eigenaar wordt. Want het dier verdient het niet om zomaar aan de kant geschoven te worden.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:46

echt belachelijk hoe hier gespeculeerd wordt over mensen die er niet bij zijn. Alsof alle mensen hier zo heilig zijn? Hoeveel mensen houden hun paard / pony tot deze vanzelf dood gaat? Al deze dieren hebben ongetwijfeld veel betekend voor hun bazen of bazinnen en 9 van de 10 belanden toch echt in de kroketten.
Heel makkelijk altijd om een ander te veroordelen. Ik zou zeggen, probeer het zelf dan beter te doen en niet gelijk zo een een wijzend vingertje te hebben. Het is nog helemaal niet bekend of dat niet een van de oude eigenaren het dier niet terugkoopt en voor degenen die dit niet willen afwachten, het staat hun vrij om zelf naar die veiling te gaan en een bod te doen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:47

timilon schreef:
manic schreef:

maar feit blijft dat zowel inspekteur als P&P naam hebben gemaakt,beroemd zijn geworden in de stallen van van Baalen.
echter, wij weten niet of van Baalen geprobeert heeft P&P te kopen, af zal kopen op de veiling.
misschien zijn daar ook afspraken over gemaakt tijdens de rechtzaak?geen belanghebbenden die mogen bieden?

Ik denk dat dat er op zich niet toe doet. Wat zou stal van baalen belang hebben bij de aankoop?
Een mooie mascotte en eerbetoon aan de pony. En wie weet slaan mariggje en angela hun ouders de handen niet in elkaar. Ik denk dat beide meiden toch veel te danken hebben aan die pony.
Maar bon, hoe het ook uitdraait ik denk dat de meeste mensen echt wel het beste met deze hengst zullen voorhebben.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:47

bulck schreef:
Tja wat een wending weer. Ik snap enkel niet waarom dit onder een executieverkoop valt.. (sorry heb niet alle pagina's doorlezen)

dan moet je even met je cententassie naar de verkoop gaan!..denk dat ie mooi bij je huisje zal staan! ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:49

Jasmijn76 schreef:
bulck schreef:

dan moet je even met je cententassie naar de verkoop gaan!..denk dat ie mooi bij je huisje zal staan! ;)

Haha ik was dat idd ook aan het denken. En volgende week men verjaardag. :Y)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:49

grauwman schreef:
Tegenwoordig ziet men de dieren als gebruiksvoorwerpen en als dochtetlief niet meer kan scoren wordt het dier verkocht. Het komt zelden voor dat het dier van een goede oude dag kan genieten want dat kost geld en men kan dit geld beter besteden aan de nieuwe krack voor hun kind.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen en wie de nieuwe eigenaar wordt. Want het dier verdient het niet om zomaar aan de kant geschoven te worden.

En hier is niets "tegenwoordigs" aan, zo is het leven, paarden zijn al decennia lang als gebruiksvoorwerpen gezien. Een paard is een duur dier in onderhoud, niet te vergelijken met een witte muis aan onderhoudskosten. Ook is niet gezegd dat deze pony nog werkelijk van een oude dag zou kunnen genieten, misschien is hij zelfs beter af in de kroketten?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:50

Jade15 schreef:
echt belachelijk hoe hier gespeculeerd wordt over mensen die er niet bij zijn. Alsof alle mensen hier zo heilig zijn? Hoeveel mensen houden hun paard / pony tot deze vanzelf dood gaat? Al deze dieren hebben ongetwijfeld veel betekend voor hun bazen of bazinnen en 9 van de 10 belanden toch echt in de kroketten.
Heel makkelijk altijd om een ander te veroordelen. Ik zou zeggen, probeer het zelf dan beter te doen en niet gelijk zo een een wijzend vingertje te hebben. Het is nog helemaal niet bekend of dat niet een van de oude eigenaren het dier niet terugkoopt en voor degenen die dit niet willen afwachten, het staat hun vrij om zelf naar die veiling te gaan en een bod te doen.

speculeren?nee...we vragen ons af waar al die mensen zijn die van P&P geprofiteerd hebben.
dat de paarden in de kroketten verdwijnen, is nogal logisch!
de meeste paarden met pensioen hebben al een of meerdere aandoeningen, als het niet paardwaardig meer is, waarom dan niet af laten maken maar wachten tot het dier zelf dood gaat?! lekker diervriendelijk.
een van de oude eigenaren die P&P terug koopt?
fam. Pasch is altijd eigenaar geweest, totdat fam.Fokker hem heeft gekocht.

wel weten waar je over praat, als je mee wilt doen met deze discussie...

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:51

Voor hoeveel zou hij straks verkocht worden? Vraag ik me af.. wat is hij waard, nu hij chronisch kreupel is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:51

Jade15 schreef:

Wat een arrogantie.
Naar de kroketten is een eerlijke en vaak moeilijke oplossing. Er mee blijven leuren om er geld uit te kunnen blijven halen terwijl het dier al kapot is dat is andere koek.
Wat de pony gepresteerd heeft maakt dit alles nog een beetje zuurder.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:52

bulck schreef:
timilon schreef:

Ik denk dat dat er op zich niet toe doet. Wat zou stal van baalen belang hebben bij de aankoop?
Een mooie mascotte en eerbetoon aan de pony. En wie weet slaan mariggje en angela hun ouders de handen niet in elkaar. Ik denk dat beide meiden toch veel te danken hebben aan die pony.
Maar bon, hoe het ook uitdraait ik denk dat de meeste mensen echt wel het beste met deze hengst zullen voorhebben.

wat doet er niet toe?van Baalen zal er weinig belang bij hebben om P&P te kopen,maar dat stukje was dan ook geen reactie op jouw post.(misschien beetje onduidelijk)
Laatst bijgewerkt door timilon op 24-05-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt